schuldeisers......driving me crazy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:17

ik ben aan de telefoon niks anders dan netjes...maar als iemand door mij heen gaat praten terwijl ik m'n zin niet af heb gemaakt dan nog blijft ik netjes....als ik ophang tja dan komen de emotionele huilbuien en agressief ben ik totaal niet...........hier ja omdat ik hier eindelijk van me af durf te schrijven...voorheen hield ik alles frustratie binnen en mag ik ook een keer zeg ....

nee ik verwacht dat iemand zich ook normaal opstelt en niet met een bevooroordeeld idee die telefoon opneemt!

helaas heb ik altijd aan mijn betalingen voldaan maar dan zul je toch even terug moeten lezen voor je een verder conclusie trekt.

Kinke

Re: schuldeisers......driving me crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:20

Ik denk dat je toch ook echt wel even in de spiegel moet kijken hoor. En bedenk dat bij bedrijven ook regels gelden. Vaak wordt voorgeschreven aan een debiteurenbeheerder hoe ver men mag gaan met afspraken. Ze hebben er echt geen lol in om het jou zo lastig mogelijk te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:21

kan jij in het hoofd kijken van de persoon die opneemt dan? Nu ben je zelf bevooroordeeld, terwijl je van de tegenpartij verwacht dat ze dat niet zijn :?

Ik trek helemaal geen conclusies, en ik zeg ook nergens dat jij niet aan je betaalverplichting hebt voldaan. Ik zeg alleen welke ervaring ik heb.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:22

Ik snap het wel hoor toen mijn ex en ik schulden hadden, haden we 4 verschillende schuldeisers die allemaal 100 euro per maand wilden alles leuk en aardig maar dan konden we gewoon niet meer eten.
Allemaal naar 50 was op het randje maar kon net maar nee hoor dat was niet mogelijk.
Oke eerst 2 100 euro per maand aflossen en dan na 5 maanden de andere 2 met 100 euro per maand aflossen, nee gingen ze ook niet mee akkoord ja jammer maar dan moet je het doen met 50 euro per maand tot er 1 volledig afbetaald is en dan kan ik wel weer schuiven.

Ik ben blij dat ik er na 4 jaar helemaal vanaf was.
Helaas heeft mijn huidige vriend door psychische problemen veel schulden niks aan te doen, wordt een WSNP en dus nu alweer een jaar en straks nog minimaal 3 jaar op een houtje bijten maar wel fijn dat je die telefoontjes en zorgen niet meer hebt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:26

@kinke

kijk er iedere dag in en mag er trots op zijn vanwaar ik kom...verder blijf ik liever on-topic! heb geen zin in eindeloze discussies die gaan over hoe iemand zich gedraagt op een forum... het onderwerp....het ging over mijn frustratie erover...meer niet heb al heel wat handige tips gekregen hier dingen waarvan ik het bestaan niet eens afwist....jij misschien wel maar ik niet.....
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 04-05-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:33

@zonnebloem

ik heb gelukkig een nieuwe regeling kunnen treffen....godzijdank en heb werk gevonden en nee het werk ligt niet meer voor het oprapen...geen diploma en geen callcenter ervaring...maar tot zo ver redden we het nog net wel maar komt er nog iets bij dan gaan we huis verkopen en schuldhulpverlening in dan is het niet anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:34

Waar kijk je iedere dag in? :?
En mijn inziens is het ontopic. Het heeft niks te maken met je gedrag op een forum, maar met je opstelling tegenover de schuldeisers. Dat je gefrustreerd raakt is begrijpelijk, maar ik twijfel of het terecht is.
Zelfde voor Zonnebloem: Ronduit vervelend dat je het niet kúnt betalen (en dat geloof ik ook direct) maar even heel hard gezegt, dat is niet het probleem van de schuldeisers. Zij zitten er om aan het geld te komen, dát is hun werk. Een poedersuiker? Misschien wel, aan de andere kant ook weer een uitdaging :j.

PS Boompje: Sinds wanneer heb je voor een callcenter ervaring nodig?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:34

maar het is wel een beetje flauw om te vinden dat jij je frustraties hier van je af mag schrijven en de mensen die ervaringen hebben als tegenpartij zijnde, hun kant niet mogen belichten

Maar fijn dat je een regeling hebt kunnen treffen :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:36

ow dat mag wel maar ze weten niet hoe het gesprek gegaan is.....en er vanuit gaan dat ik me misdragen heb (gebaseerd op wat ik hier van me af schrijf)? dat is dan geen vooroordeel of....?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:42

kijk de andere SE deden gewoon aan de telefoon de 1 wilde wel voor 3 maanden verlagen in het bedrag de ander niet ...ze heeft me duidelijk uitgelegd waarom. helaas zijn ze niet allemaal zo.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:43

Maar dat is toch hun goed recht? Op een gegeven moment willen ze geen water meer bij de wijn doen, dat is toch ook logisch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:00

Ik heb gek genoeg betere ervaringen met deurwaarders dan met de bedrijven die me daar naartoe sturen.
Het lijkt wel alsof je na 1 schuld steeds sneller en zonder enige aanleiding naar een deurwaarder wordt gestuurd.

Zo heb ik eens 2 weken zonder gas en electra gezeten omdat Oxxio zonder aankondiging ineens het contract had verbroken (heb alles altijd netjes aan ze betaald). Er zou een schuld bij een bepaalde deurwaarder liggen die ik al een jaar niet had betaald (zat nog maar 6 maanden bij ze). Desbetreffende deurwaarder gebeld: "Nee mevrouw, wij hebben niks in ons systeem staan."
Goed, ik kon niet betalen, er was immers geen rekening, maar evengoed gingen de kranen dicht.
Ik heb 3 keer m'n gegevens gefaxt en een aangetekende brief gestuurd naar Stedin om weer aangesloten te worden bij Nuon. ELKE KEER kreeg ik te horen dat de boel niet was aangekomen. Uiteindelijk heb ik het door een advocaat laten verzenden en toen kon het ineens wel -:)
Ik heb nooit meer iets vernomen van de 'schuld' die ik zou hebben.

Ook heb ik een week zonder water gezeten door een oude rekening van de bewoners voor ons. Jaja, het gaat lekker afentoe hoor := En compensatie omdat je zonder water of gas&electra zit, buiten jouw schuld om? Dat kun je op je buik schrijven.

Ik heb ook eens gehad dat ik m'n huur niet zou hebben betaald. Ik belde en ze zeiden dat het een fout in het systeem was, er was niks aan de hand. Prima :)
Maand later krijg ik een brief van de deurwaarder welke ik prompt heb betaald. Een dag later is dat geld weer teruggestort omdat ik m'n huur wel zou hebben betaald.
Kijk, het is dan allemaal niet zo erg, maar als je al schulden hebt is dit onnodig veel stress! Daarbij ga je ook sterk aan je eigen intellect twijfelen. Je gaat je afvragen of je misschien krankzinnig bent. En al je pogingen om uit de oliebol te kruipen lijken helemaal geen zoden aan de dijk te zetten. Ondertussen heb je het gevoel dat je gaat bezwijken onder alle druk en je vraagt je af hoeveel je nog aan kan, voordat de boel in je koppie breekt.

De deurwaarders zijn juist erg schappelijk. Kreeg ook vaak te horen dat als ik eens een maand niet kon betalen dat ik dat gewoon moest doorgeven, geen enkel probleem. Ik maakte wél altijd duidelijk dat ik heel erg graag wou afbetalen, misschien dat ze daarom altijd zo vriendelijk zijn geweest.

Bij ons is het einde nu gelukkig in zicht, tenminste, als m'n zorgverzekering stopt met zogenaamde schulden naar de deurwaarders sturen :roll:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:02

Oxxio is toch ook berucht wat dat soort dingen betreft? ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:04

Is dat zo? Zou me niets verbazen, het was écht bespottelijk!
Ze konden me trouwens ook niet vertellen waar die schuld dan van was :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:07

oh ja...da's een beruchte club hoor. Volgens mij staat de helft van het tros radar forum volgeschreven over hun.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:08

Ik ga even kijken }>

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:30

Ik ben op dit moment ook een gelukkig iemand die dagelijks veel mensen aan de telefoon krijgt om mensen met schulden te helpen..
En het is inderdaad waar wat stef zegt, je krijgt dagelijks 40 mensen aan de telefoon waarvan de enne situatie nog erger is dan de ander..
Maar het probleem is regelmatig, wil absoluut niet zeggen dat het bij jou ook zo is, dat mensen gewoon zo ontzettend lang wachten voor ze actie ondernemen dat de kosten hoger zijn geworden dan de schuld zelf..
Op een gegeven moment is het natuurlijk gewoon een keer over en uit vanuit die instanties..

Het is op dit moment het belangrijkste dat er een goed overzicht komt wat er allemaal open staat en bij wie en wat heeft de meeste prioriteit..

Dus inderdaad zoals de meeste hier aangeven neem contact op met de gemeente en kijk wat zij voor je kunnen betekenen..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:59

phormicola schreef:
Is dat zo? Zou me niets verbazen, het was écht bespottelijk!
Ze konden me trouwens ook niet vertellen waar die schuld dan van was :n

zo heeft een vriend van mij dat ook gehad...soort van...woonde in een appartementen complex alleen dan meer student achtig ieder eigenkamer sommige deelde toilet en sommige ook de douche...kreeg hij een brief van de nuon dat hij hoofd huurder was van het pand en moest een achterstallig bedrag betalen van 6.000 euro binnen 14 werkdagen moest het op hun rekening staan....hij dat aan gevecht maar hij moest bewijzen dat hij geen hoofd huurder was....nou hij de huurbaas opgebeld ja hoor op vakantie...nou je raad het al het beslag leggen heeft nog net niet plaats gevonden...toen het allemaal was uitgezocht hoefde hij uiteraard niks te betalen....maar spook rekeningen komen heel vaak voor...en er zijn zat mensen die uit goed vertrouwen gewoon betalen.....

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:51

Hallo menskes,

Nou ik kan jullie het nog mooier vertellen over mijn case van 5 jaar geleden:

Deurwaarder kondigd dus aan dat ze beslag komen leggen.
Slik, oke, ik moest thuis zijn.
Natuurlijk snel de dure tv, pc en laptop in de auto gezet.....Voor de rest had niks waarde in mijn ogen.
Nouja, ze hebben dus werkelijk ALLES opgeschreven, van merk koelkast tot titels van de boeken.
2 oude hondjes ( waar ik dus link van werd) 1 vogel en de goudvissen, ja alles is te veilen, als de schuldeiser zijn geld maar kreeg ( hier ben ik het absoluut WEL mee eens, IK zat fout om die rekening niet op tijd te betalen, dacht dat mijn bewindvoerder het vervolgens zou regelen ( de post kwam ook daar aan)

Na 1 jaar waren de koste dus zodanig en zat ik in een oliebol situatie dat ik het niet kon aflossen, dagelijks heb ik gebeld met de DW, brieven geschreven met alle bewijzen van in en uitgave's erin.
Nee, te laat..........

Nu is het zo dat ik in die tijd gevold werd door een tv ploeg om een docu te maken......die heb ik natuurlijk meteen gebeld dat ze ook kwamen filmen, want dat was ook een stukje uit mijn leven toch.
Deurwaarder kwam binnen, filmploeg zat klaar.........................Ojee, wat een paniek had die DW, hij eiste dat het filmen werd gestopt ( wat niet gebeurde, prive grond gebied, wettelijk gezien stonden we dus sterk)
Bellen ze de politie, die kwamen met 6 !! agenten in huis. Ondertussen is ze begonnen met opschrijven en opeens vroeg ze me naar de slaapkamer.
Deur open gedaan en ze schreef op, bed, kast, stoel, tafel e, krukje.
Er lag een koffer onder het bed ( hihi) en of ik die ook even wou pakken.
Ik erop, nee daar zitten erg prive spullen in.
Zei een agent erbij gehaald ( ik de camera) Agent pakt die koffer en schud hem open op het bed.............
bah bah, stond ik met een rooie kop!!!
Ik zei nog zo dit is prive!!!
Mooi dat ze wel opschreef "koffer"

Achteraf kan ik hier echt om lachen, tuurlijk ze doen hun werk, en gelukkig kon ik toen bij de soos terecht, en is alles op zijn pootjes beland ;-)

Wat betreft die 2 hondjes, ze zagen ook dat ze oud waren en geen ras, maar voor hetzelfde geld waren het wel rashonden die nog een paar honderd op kunnen brengen bij veiling, dus snap het ergens wel he.

Achteraf zei mijn bewindvoerder dat ze dit ook alleen doen om mensen heel bang te maken, om druk uit te oefenen om hun geld te krijgen.

Ja honden kosten geld, maar het waren niet mijn honden dusse......

Pfff ik ben blij dat ik die tijd achter me heb, zo een stress allemaal.

Ts, goed dat je iets alsnog hebt kunnen regelen!
Succes met het vinden van een betere baan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:54

Ik vind het eigenlijk op het randje, het is gewoon mensen intimideren in hun eigen veilige omgeving :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:55

Ze kunnen je bed niet eens weghalen :') Tafel, stoel en bed en je hebt huisvrede, dat is dus het minste waar íedereen recht op heeft en dat kunnen ze ook niet weghalen.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:00

Of ze het mogen weghalen of niet laat ik hier in het midden, feit is dat ze alles, maar dan ook alles opgeschreven hebben, tot de stapel handdoeken, kleding enz enz aan toe!
Mij is destijds ook gezegd dat het niet mag, dat je de basis behoeftes mag houden, maar stel je hebt een heel duur bed??????????? Die word dan echt wel geveild. "Koop maar bij de kringloop een matras met bed"hebben ze tegen mij gezegd toen ik een opmerking erover maakte.
Ik heb het als bewijs op film staan, natuurlijk gaan we dit niet uitzenden, maar stel ze hadden het echt gedaan? Stel ik had werkelijk niks kunnen regelen vraag ik me soms wel eens af, dan hadden ze gewoon een openbare verkoop gehouden.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:05

Da's echt mensonterend :n

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:31

Arabesk schreef:
Da's echt mensonterend :n

Ga ik even advocaat van de duivel spelen... Stel je bent eigen ondernemer en en je hebt schuldeisers. Er staat van de 20 schuldeisers nog een bedrag open van 10.000, dan ga jij toch ook voor jou deel? Helemaal als je die persoon totaal niet kent (nooit ontmoet) en je hebt nog eens een paar duizend open staan aan rekeningen. Leuk? Nee! Maar ook als ondernemer heb je onkosten, helemaal als je afhankelijk bent van een klein aantal per maand. Of dat nu €20,- of €2000,- is. Als het maar vaak genoeg gebeurt met onbekenden dan ga je ervoor. En terecht! Voor zover ik kan begrijpen in het geval van de ts is het nog niet eerder gebeurt qua termijnen dus denk niet dat het bij haar gebeurt. Maar in principe ben ik het eens met de stelling; wie de billen brand moet op de blaren zitten. Geldt niet voor iedereen want soms is het echt een oeps momentje maar als het al maanden of jaren aan de gang is dan ben ik voor de rechten van ondernemers!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:08

En ook in dit geval moeten de goede leiden onder de kwade