Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:00

Ik heb een jaar een dieet gevolgd waarbij ik geen suiker en/of zoetstoffen mocht. (en nog veel meer dingen niet). Als je eens een paar weken zonder suiker/zoetstoffen eet, val je gegarandeerd af, want suiker en zoetstoffen zit bijna in alles wat je koopt..
Dat verhaal dat aardappels dikmaken vind ik echt onzin. Moet je eens kijken naar een jaar of 50-60 geleden. Toen aten Nederlanders ongeveer elke dag aardappelen, groenten en vlees en waren de mensen stukken minder dik. Mensen worden dik door teveel snacken, zoet en vet eten en te weinig bewegen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:10

Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe zwaar je weegt en hoe groot je bent, TS? Als je al slank bent en niet zoveel weegt, zal afvallen wel wat moeizamer gaan natuurlijk. Misschien krijg je nog steeds evenveel calorieën binnen als voorheen, of zelfs meer? In die granenreep en ontbijtgranen zitten ook veel suikers, hou dat in je achterhoofd. Het kan best zijn dat je spierweefsel hebt aangemaakt, en daarom bent aangekomen/ niet van gewicht bent veranderd. :j

Let er wel op dat je niet te weinig eet. Je spieren hebben brandstof nodig om te verbranden tijdens het sporten.

Eigenlijk moet je ongeveer 1,5 liter water drinken op een dag. Verschilt natuurlijk per persoon. De één heeft meer nodig dan de ander.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:59

Bhriseis schreef:

Fijne tip is dit! Zonder druk gewoon zelf zien wat je tekort komt of wat je juist teveel binnen krijgt. Ik ga eens kijken of dit me gaat helpen met andere keuzes te maken. En daardoor wat kilootjes kwijt te raken, ik geloof niet in dieeten maar wel in gezond eten.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:59

Sleeper schreef:
Bhriseis schreef:

Fijne tip is dit! Zonder druk gewoon zelf zien wat je tekort komt of wat je juist teveel binnen krijgt. Ik ga eens kijken of dit me gaat helpen met andere keuzes te maken. En daardoor wat kilootjes kwijt te raken, ik geloof niet in dieeten maar wel in gezond eten.

Genoeg drinken is voor iedereen belangrijk, de stelregel van 1,5 -2 liter per dag is inmiddels achterhaald.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:50

2de deel van mijn schransdag:
lasagna voor lunch, extra kaas erop met (hoe durf ik!!) een glaasje cola erbij.
Mijn 4 uurtje was gekookte scampi's met een cocktailsausje en een stukje stokbrood met boereboter ....... hmmmmmmmm!!

Avondeten wordt groenten en niks anders..... :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:27

Ik ben nu vandaag begonnen met die meter (een erg handig ding trouwens!). Ik zit nu op 987 kcal, is dat veel of weinig?

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:33

hmmm is vrij weinig. normaal heb je rond de 2000 kcal per dag nodig als vrouw.

1500 lijkt me beter om normaal te dieeten :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:33

Heel weinig. Als vrouw moet je zo'n 2000 kcal op 1 dag binnen krijgen. Maar het hangt er natuurlijk ook af wat je verbruikt ed. Maar vind dit wel erg weinig hoor! Om af te vallen heb je natuurlijk wat minder nodig, maar zo laag zou ik niet gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:34

Wartertje schreef:
Ik ben nu vandaag begonnen met die meter (een erg handig ding trouwens!). Ik zit nu op 987 kcal, is dat veel of weinig?

Geen wonder dat je niks af valt. Je lichaam probeert elke calorie die het binnenkrijgt te benutten.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:35

Ok! Ik merk ook aan de meter dat ik een enorm tekort hem aan vitaminen (al eet ik wel 2 stukjes fruit per dag en heb ik vandaag 150g groenten gegeten) en een overschot aan verzadigd vet en gewoon (onverzadigd?) vet. Dát zal waarschijnlijk de oorzaak zijn!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:39

Hou je wel van groenten? Ik vind 150 gram nog niet superveel, maar misschien kun je ook groenten op je brood doen? Ik doe dat zelf dagelijks... tomaat, paprika, komkommer, sla, avocado, etc. of gewoon wat groenten tussendoor snacken? Worteltje of bleekselderij bijv.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:44

Ik vind groeten letterlijk vréselijk! (Op wortelen en sla na :D) Dus ik moet het echt leren eten :) Telt soep eigenlijk ook als groenten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:46

Ligt eraan wat voor soep je eet, als je dat met verse groenten vol gooit natuurlijk wel... maar ik zou persoonlijk een pak tomatensaus niet meetellen, maar ik weet niet hoe dat officieel zit ;)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:56

en groenten in de blender? krijg je veel meer binnen dan gewoon op je bord.
Het vult ook enorm...en is ideaal als tussendoortje.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:57

Ik wil dat zo graag, maar we hebben hier geen blender... Ik ga binnenkort toch eens zeuren, denk dat ik groenten gemakkelijker binnenkrijg als ze door elkaar gemengd zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:59

Balada wat gooi jij voor groenten in de blender dan? Is wel een leuk idee.

Wartertje, en groenten door een saus (bijv met pasta of rijst) vindt je dat wel lekkerder? Ik weet niet wat jij normaal bij die gerechten eet (ik ben vegetariër dus ik leef op groenten :') )

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 17:21

Wok vind ik bijvoorbeeld wel heel lekker! Ik weet niet of je zoiets bedoelt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:57

Ja, meer of je groenten ergens doorheen lekkerder vindt... dan gewoon aardappels, vlees, en dan losse groenten. Bij pastasaus bijv. tomatensaus als basis gebruiken (of wat pesto, of andere saus) en daar gewoon veel groenten doorheen gooien (paprika, courgette, aubergine, paprika, wortel, ui, champignons etc.) Of wok idd, rijst met veel groenten (en evt saus) misschien is dat dan een optie voor als je wat moet wennen aan groenten eten?
Of mixen met fruit, kan ook heel lekker zijn, zo heb ik onlangs nog rijst met oa mango gemaakt.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:18

ik heb een boek over juicing or blending*. Amerikaans , titel is : Juicing for life. Juicing is ok maar je verliest veel vezels om enkel het sap te verkrijgen. Dan vind ik blending beter, aangezien er niks verloren gaat van de groente en / of fruit.
Ik ben volop aan het experimenteren met spinazie plus appel en citroen (een bom van vitamienen) plus een groot glas water erbij.
Koud is het onmogelijk binnen te krijgen (vies!) , even opwarmen en dan wel ok. Voordeel van blending is dat het 2 á 3 dagen ok is in koelkast. Juicing moet onmiddelijk opgenomen worden, kan je niet bewaren.

Morgen doe ik broccoli met een papaya en advocaat plus citroen. En wat kruiden erbij: beetje tijm en peterselie! Geen idee wat het gaat geven maar ik heb dit weekend flink gezondigd.
Gisteren mijn verplichte schransdag.
Vandaag gaan joggen en groente voor lunch maar ik heb wel 2 bacardi-cola's gedronken net. Ook goed voor ong. 700 kcal :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:34

Hmm dat klinkt niet bepaald aantrekkelijk :o vooral warm niet, ik krijg dat soort dingen altijd wat moeilijk weg (doet me teveel denken aan babyvoer :P )
Bedoel je trouwens avocado bij die laatste? Of gooi je er echt drank doorheen? :+

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:43

Ja avocado.... sorry ! Van portugees naar nederlands of engels verward me soms!
Nee geen drank in het blendersapje hihiiii!!

Klinkt niet aantrekkelijk maar valt allemaal reuze mee! Vooral als ik in de spiegel kijk en mijn rolletjes worden minder en minder! Motivatie ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:47

Ja dat dacht ik al, het wordt iets minder gezond met advocaat erdoor heen haha. :P
En klopt, als je echt wilt afvallen is het misschien een idee! Bij mij hoeft er eigenlijk maar een heel klein beetje af, echt alleen mijn buik wat strakker. Maar dat gaat zo lastig, ook omdat het heel weinig is denk ik... en ik ben verder gewoon slank (maat 36, weeg zo'n 55 kilo) maar dat laatste beetje heb ik er graag nog af :+ ik heb nog nooit op mijn gewicht hoeven letten, maar toen ik in het buitenland zat en een paar maanden opeens vlees moest eten (ben mijn hele leven al vega ;) ) kwam er ineens een paar kilo aan, al was het niet extreem. Toen ik thuis weer normaal ging eten ging het er vanzelf al af... Maar het laatste restje is zo hardnekkig :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:49

Wartertje schreef:

Ik weet niet hoe lang je bent en hoe zwaar je weegt, maar ik kan met 100% zekerheid zeggen dat als je dit per dag eet, dat je je hele stofwisseling om zeep aan het helpen bent.
Als je niet, nu meteen, meer gaat eten, dan word je in de toekomst alleen maar dikker en dikker :(:)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:04

Fiffill schreef:
Ja dat dacht ik al, het wordt iets minder gezond met advocaat erdoor heen haha. :P
En klopt, als je echt wilt afvallen is het misschien een idee! Bij mij hoeft er eigenlijk maar een heel klein beetje af, echt alleen mijn buik wat strakker. Maar dat gaat zo lastig, ook omdat het heel weinig is denk ik... en ik ben verder gewoon slank (maat 36, weeg zo'n 55 kilo) maar dat laatste beetje heb ik er graag nog af :+ ik heb nog nooit op mijn gewicht hoeven letten, maar toen ik in het buitenland zat en een paar maanden opeens vlees moest eten (ben mijn hele leven al vega ;) ) kwam er ineens een paar kilo aan, al was het niet extreem. Toen ik thuis weer normaal ging eten ging het er vanzelf al af... Maar het laatste restje is zo hardnekkig :P

Tja, ik heb het door medicatie. 5 kilo erbij en er niet af te krijgen! Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een *grazer* ben, heel de dag door eet ik wel iets. Met een sausje erbij ;) . En ik drink al eens graag wat, plus een hapje en dat uit eten....*zucht* happy days!

Dus sinds een 2tal weken een klein beetje de rem erop want ik heb nog maar 1 jeans die past _O- . Vond ik niet zo erg in de winter maar ik wil er deze zomer toch wel leuker bijlopen! 8)7 . En ik ben ook net 30 dus ik heb zo een gevoel van: het moet er nu af , anders blijft het plakken*.

Ik ben 1m58 en weeg nu 56 in de ochtend en 56kilo in de avond. Hoe dat kan?? Ik snap er niks van! -O-
en de weegschaal klopt, mijn mams heeft een wisselend gewicht!
Ik was altijd zulk een mager ding van 49 á 50 kilo... Nu heb ik een dikke kont en dikke kop met die extra 5kilo! :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:08

Ik eet ook graag, maar wel gezond. Maar omdat iedereen hier vegetariër is wordt er altijd goed op voeding gelet, dat scheelt.

Volgens mij zijn die 'laatste loodjes' gewoon het lastigst... :=