Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:47

oke ik heb net beginners gedaan, vond hem wel te doen lekker om weer me op te bouwen! Denk wel dat ik weer bootcamp voor mezelf ga opstarten, planken had ik te veel moeite mee.
Hardlopen wil ik ook weer gaan doen, maar ik ben zo alleen want niemand wilt ooit met me mee dus heb ik ook geen zin om in m'n eentje op pad te gaan :')

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:50

Bedankt! Ik ga hem meteen downloaden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:50

ik heb ze gister ook gedaan, beginners is al zwaar zat ja!
Nergens last van hier, heb al aardig gespierd buikje, maar moet strakker :P

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:51

Keeva schreef:
EvaC, Runkeeper is ook wel een handig Appje om mee te lopen. Geeft piepjes wanneer je moet gaan hardlopen enzo ;-).

ga ik ook even downloaden denk morgen beginnen met lopen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:01

Jaaa, vanavond ga ik starten met buikspieren, en dan ligt het n beetje aan t weer maar als t fantsoenlijk is ga ik ook weer hardlopen met me woefje <3

Miri

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:02

Ja hardlopen daar wil ik ook aan beginnen maar waar ik nou bang voor ben is dat ik daar nog dikkere kuiten van krijg ( heb 15 jaar gevoetbald dus dan weet je het wel, lang leve de voetballerskuiten :D ) iemand hier ervaring mee?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:02

Ja :+
Mijn bovenbenen werden mooi slank ervan, maar dan had ik er wel twee boomstronken van kuiten onder :n Echt niet mooi.......

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:04

Keedie schreef:
oke ik heb net beginners gedaan, vond hem wel te doen lekker om weer me op te bouwen! Denk wel dat ik weer bootcamp voor mezelf ga opstarten, planken had ik te veel moeite mee.
Hardlopen wil ik ook weer gaan doen, maar ik ben zo alleen want niemand wilt ooit met me mee dus heb ik ook geen zin om in m'n eentje op pad te gaan :')

Hardlopen kun je ook beter alleen doen. Want niet iedereen heeft hetzelfde tempo en dan moet je dus of harder of langzamer lopen en dat is erg vervelend. Plus dat je wilt praten en dat is geen goede combi.

Lekker MP3-speler op en gaan!

Ik heb ook Runkeeper. Kun je ook je eigen schema's invoeren. Zodat je precies hoort wanneer je moet gaan lopen, wandelen, versnellen.
Je kunt op tijd en op afstand instellen. En routes invoeren (kijken of je de routetijd kan verbeteren). Etc.

Ik loop momenteel de 10 km. Heb alleen twee weken geleden longontsteking gehad en nu nog last van bronchitis. Dus heb paar weken niet kunnen lopen. Dit weekend weer voor het eerst voorzichtig 4 km gelopen.

Edit: mijn benen worden er alleen maar slanker van tot nu toe. Paar cm kwijt op bovenbenen. Onderbenen geen idee, maar zijn ook dunner.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:08

Yes! Count me in!

De zomer komt er weer aan dus het wordt wel weer tijd. :D Ben vorige week begonnen met hardlopen en moet daar toch echt wat krachttraining bij gaan doen!

Ik keek normaal altijd de 8min abs/legs/arms/buns op Youtube, die beviel me altijd best wel goed omdat hij je er bij helpt als het ware, maar dat is nu toch een beetje te kort heb ik het gevoel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:09

@Linda_Bien: linkje?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:11

Duke schreef:
Keedie schreef:

Hardlopen kun je ook beter alleen doen. Want niet iedereen heeft hetzelfde tempo en dan moet je dus of harder of langzamer lopen en dat is erg vervelend. Plus dat je wilt praten en dat is geen goede combi.

Lekker MP3-speler op en gaan!

Ik heb ook Runkeeper. Kun je ook je eigen schema's invoeren. Zodat je precies hoort wanneer je moet gaan lopen, wandelen, versnellen.
Je kunt op tijd en op afstand instellen. En routes invoeren (kijken of je de routetijd kan verbeteren). Etc.

Ik loop momenteel de 10 km. Heb alleen twee weken geleden longontsteking gehad en nu nog last van bronchitis. Dus heb paar weken niet kunnen lopen. Dit weekend weer voor het eerst voorzichtig 4 km gelopen.

Edit: mijn benen worden er alleen maar slanker van tot nu toe. Paar cm kwijt op bovenbenen. Onderbenen geen idee, maar zijn ook dunner.

Ja dat is ook wel weer zo, maar de een kan de ander wel weer onder de kont schoppen, ik heb er nogal moeite mee!

Ik heb trouwens ook een tijd body compet gedaan of hoe je het ook schrijft iniedergeval, gewoon filmpjes van youtube, soms kom je hele lessen tegen van 45 min. Is ook goed voor je kracht en conditie :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

Oef, ben heel lang op zoek geweest naar buikspieroefeningen om thuis te doen! Zou wel een platter buikje willen xD

Wil uiteraard ook meer gaan sporten, mountainbiken, skaten en hardlopen :) Moet alleen nog even een schop onder mn kont krijgen om het echt te gaan doen :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:16

*SCHOP* voor iedereen die het nodig heeft.

Voor iedereen die handige linkjes van youtube heeft is het misschien handig om die hier ook te plaatsen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:17

Ik vind voetbalkuiten niet echt lelijk hoor. @Miri, waarom gestopt met voetbal?

@Keedie, heb je een linkje van een goede workout?

Hardlopen vind ik stom, dus daar doe ik niet aan mee :P
Buikspieren ga ik denk 4x per week doen :D Ik voel alleen een beetje m'n spieren als ik heel erg uitrek, maar eig nergens last van dus.
Komende week hou ik medium aan, kijken hoe dat bevalt.

Doen jullie naast paardrijden (en/of hardlopen) nog aan andere sporten?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:19

Hier staan er dus een heleboel en het zit er best leuk uit :j Wel engels, maar de filmpjes zeggen genoeg volgens mij

klik

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:22

Laatst bijgewerkt door Keedie op 24-04-12 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:23

Nou, paardrijden dus: 4x per week. Hardlopen 3x per week (5km, 7,5km en 10km) en ben tot begin deze maand 2x per week wezen fysio fitnessen. Maar kon ik mee stoppen omdat het niet meer nodig is.

Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk op de fiets te doen. Twee weken geleden expres een lichte, fijne fiets gekocht om mee naar mijn werk te gaan. Het streven is om eigenlijk 1x per week op de fiets naar mijn werk te gaan (14 km, dus 2x14 km op zo'n dag). Maar door die bronchitis en dat kwakkelen nu nog maar 1x van gekomen de afgelopen maand.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:26

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:32

Ik ga meedoen! Wordt wel eens tijd om mijn lovehandles kwijt te raken. Moet ik ook maar weer beginnen met hardlopen vrees ik.. maaaar, het is voor een goed doel!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:48

Ah thnx. Ik zie vaak door de bomen het bos niet meer met al die filmpjes.

Ik had destijds trouwens wel goede instructiefilmpjes gezien van buikspieroefeningen, en nu weer heel snel terug gevonden.
Deze dude (toevallig ook net als eerste die oefening voor de schuin buikspieren):

Ik doe zelf 3x per week paardrijden en fiets elke dag (kleine afstanden).
@Duke, 14km (x2 dus), jezus, daar moet je je wel toe zetten idd. Zeker als je daarvoor vroeger moet opstaan. Hoe lang doe je erover?
Bronchitis en fanatiek sporten lijkt me trouwens ook geen fijne combi.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:51

handige filmpjes!!

@knoffer ik ben gestopt omdat ik op mijn rug ben gevallen en daardoor iedere wedstrijd het benauwd kreeg en ging hyperventileren en dan flauwviel ... van dokter naar dokter naar ziekenhuis gegaan. maar oorzaak onbekend.. toen hebben ze maar gezegd dat ik inspannings astma heb en daarvoor putjes gekregen. Hielp ook niks dus ben ik maar gestopt. was er een beetje klaar mee daardoor ;)

vind het knap hoeveel iedereen hardloopt hier hoor! haha maar is wel een goede motivatie om er ook maar mee te beginnen .. ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:56

Oeh ik doe ook mee!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:57

Klinkt ook heftig wel Miri... -O-

@Knoffer: ik doe er nu nog 50 minuten over. En ik sta niet perse vroeger ervoor op. Ik werk dan iets korter (heb veel verlofuren nog staan en dan neem ik een uurtje verlof erbij op de dagen dat ik fiets). Met de auto ben ik 25 minuten onderweg, dus ik begin iets later als ik ga fietsen (ik douche dan nog even snel op het werk, want kom wel bezweet aan, maar ik hoop dat als het routine wordt, ik niet meer zo zweet ervan en het douchen niet meer nodig heb, plus dat ik hoop dat ik het straks in 40 min kan fietsen).

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:30

Ik meld me ook! :D Ik ben enige tijd geleden begonnen met hardlopen via een schema op mp3, maar door te veel drukte ben ik ermee gestopt. Ik was van plan er weer mee te beginnen en ook aan buikspieren trainen had ik gedacht. Dit topic is dus ideaal voor die extra schop onder m'n kont :P

Verder wandel ik veel in de bossen met mijn pony en ga ik (als ik 's middags ga) op de fiets naar hem. Dat is gemiddeld 10 minuten heen en 10 minuter terug. (ik mag 's avonds niet op de fiets, aangezien ik langs een heel groot bos moet en het een beetje afgelegen is).
Ook probeer ik (mits het weer het toe laat) op de fiets te gaan naar het werk, dat is iets van 12 km heen +12 km terug.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:45

Nou laat ik maar beginnen met mijn cm te melden dan:

83 cm over de navel gemeten :o :roll: _-:( :oo