Wat belangrijk is is dat jij zelf lekker in je vel zit!Waar ik aan moet denken bij neuspeuteren waarbij je jezelf zó ver beschadigd, is dat dat wellicht niet de oorzaak hoeft te zijn maar een gevolg, een symptoom van dat je al niet lekker in je vel zat. Ongeveer uit hetzelfde straatje van nagelbijten, zelfbeschadiging, haar uittrekken, zulk soort. Allemaal dingen die stress uiten, dingen die o.a. gedaan worden omdat men dan even de (psychische) pijn kan blokkeren of onderdrukken. Kan uiteraard wezen dat ik geen gelijk heb, dit is enkel waar ik aan moest denken.
cooper schreef:Heino schreef:
Sommige mensen hebben daadwerkelijk een afwijkende stofwisseling van die belangrijke stofjes in je hersenen, die kunnen vechten wat ze willen, maar ze zullen de strijd nooit winnen...
En waarom schijn? Het zijn menseigen stofjes, maar dan van buitenaf toegediend.
Let wel, ik ben absoluut voorstander van op eigen kracht je problemen oplossen, maar sommige mensen zijn dat station allang gepasseerd en komen er zonder biologische hulp niet meer uit.
Maar, dan worden er hersenscans en onderzoeken gedaan. Die mensen zitten ook al meer dan 5-10 jaar in de hulpverlening en zijn zodanig een gevaar voor zichzelf en de maatschappij.
Ik denk niet dat dat bij 8/10 van de personen het geval is, toch?
Komen deze cijfers voort uit onderzoek of is dit wat je denkt?
want op een hersenscan vind je zulke dingen toch niet? daarop zie je vervormingen, tumoren, etc. Medicijnen worden dacht ik toch voorgeschreven aan de hand van de symptomen waarvan men uit kan gaan dat het een bepaalde stof is die men mist? Volgens mij is de medische technologie hierover nog niet zó ver ontwikkeld