hmmmz beetje jammer..... ik hou het nu netjes een week vol maar vriendlief heeft toegegeven dat ie gewoon door heeft gerookt.... nou ja door heeft gerookt, door zijn werk is ie weer gaan roken, eergister. Ik vind het jammer en eigenlijk wel een beetje teleurgesteld..... ik heb ook zin een sigaret maar ga er gewoon geen opsteken..... ik doe lekker mijn eigen ding,....
Hoe gaat het bij iedereen nu? ben nog steeds gestopt. Maar helaas wel 7 kilo bijgekomen :-(. Maarja op 1,5 maand valt het nog mee
IngridB
Geplaatst: 14-04-12 22:42
Maandag 6 weken gestopt en gaat perfect Weinig last van ontwennings verschijnselen, dus hopen dat dat zo blijft
blensink
Geplaatst: 15-04-12 00:24
Alle nieuwe stoppers heel veel succes toegewenst ook jullie kunnen het Zo ik ben alweer 2 maanden rookvrij en blijf soms een heerlijk sigaretje missen. Het voordeel is is dat deze momenten steeds korter worden. Vannacht droomde ik dat ik een sigaret rookte.
Nynke1
Geplaatst: 15-04-12 00:30
Ik meld me hier ook.
Ik heb ontzettend zwakke longen, astma etc. copd komt allemaal voor in mijn familie. Ik heb tot nu toe 3 keer op de IC gelegen(ik ben 18!) ivm o.a. mijn longen (dubbele longontsteking). Inmiddels zit ik alweer een week thuis met enorme benauwdheid, hoesten etc. Ik heb vanaf maandag dus ook al geen sigaret meer aangeraakt en ben bereid dit ook echt voort te gaan zetten. Zal moeilijk worden, rookte namelijk een groot pakje van 7 euro per dag, maar het moet!
blensink
Geplaatst: 15-04-12 00:33
Hai Sundral ook jou gaat het lukken kijk hoever je al bent bijna een week niet gerookt. Dit topic gaat je helpen, succes!!
Hoi Blensink, ik hoop het!! Ik vind dit eigenlijk wel de moeilijkste tijd om te stoppen.. Het is dat ik nu door mijn eigen benauwdheid ook echt geen zin had in een sigaret..
Straks is het weer terrasjesweer en dan wordt het pas echt afzien... Veel in het topic zijn dus voor wat mentale steun hihi.
Ik zit vandaag alweer op dag 5 en nog steeds nergens last van. Er slingert nog steeds van alles hier door het huis heen zoals aanstekers, shag, etc. Maar ik heb er geen behoefte aan.
pfff ik heb een nieuwe datum voor de laser..............
de 23e ben ik een niet roker!
De komende 5 dagen rook ik nog ontzettend duur ( ook 7 euro pakje en dat keer 3!) 21 euro per dag pff wat een geld.... En nog niet eens om het geld, ik ruik niks meer, neus iedere nach dicht ( druppel me gek) Hoest zo veel dat ik moet overgeven soms , en heb een maagband dus overgeven is echt heel erg dan. ( effe een peuk aan erg zeg)
Nee ik wil stoppen voor mijn longen, conditie ( kan geen trap meer op zonder te hijgen) de pufjes van de dokter helpen allemaal niks, codeine word ik misselijk van , nee ik MOET echt!
Als ik nog maar 10 peuken in mijn pakje heb raak ik al in paniek!! Help dalijk zijn ze op, of oh als ik maar tot de ochtend haal ( Ik rook ook snachts in bed) Vanacht weer ellende, ipv de asbak op mijn buik druk ik de peuk uit in mijn shirt ( au) Dit is toch van het gekke?
Ik ben al eens 45 minuten gaan rijden snachts voor sigaretten, ik had er nog wel maar bang dat ik niet genoeg had en alles was dicht....2 steden verder een nacht tank station..... Dus tja voor mij zou het niet werken om ergens ver weg te wonen waar geen winkels zijn of zo, als het moet.......
Ik denk de dag dat ik de laatste uit doe ( net voor de laser) dat ik een paar dagen naar een vriendin ga, die roken niet , hebben 2 drukke kindjes en genoeg te doen. Ik denk ook al zit ik dan thuyis achter de pc dat de drang zo groot word....
Champix heb ik ook ooit geprobeerd. 3 dagen electronisch gerookt, kon het niet laten....... Toen stierf mijn vader en ben ik weer big vet begonnen. Het is inderdaad zo hoe meer ik denk aan stoppen hoe meer ik ga roken, de een is nog niet uit, de ander weer aan....bah bah bah!
Kaatje
Geplaatst: 15-04-12 11:18
Kom op Grote vogel, je bent jezelf nu aan het opfokken. Je hebt maar één lichaam en dat ben je aan het ruïneren nu, wees trots op jezelf en onafhankelijk van de stinkstokjes (hoor wie het zegt, maar ik rook nog steeds niet en ook niet gesmokkelt)
Citaat:
Vanacht weer ellende, ipv de asbak op mijn buik druk ik de peuk uit in mijn shirt ( au)
*proest*
Citaat:
Dit is toch van het gekke?
Mwah
Naar die vriendin gaan is slim , gewoon lekker weg, andere omgeving ,je gewoontes alvast wat loslaten. Succes!!!!
GroteVogel, de meeste winkels (dorpjes) zijn echt 's avonds wel gesloten. Kroegjes gaan wat later dicht... dorpsbenzinepompen zijn ook gesloten. De kans dat je hierop redelijke afstand wat sigaretten zou kunnen kopen is heel klein. We willen best helpen hoor, en we weten ook heel goed hoe stressvol het kan zijn. (Dusse... boek een rookvrije vakantie naar Portugal of zo.... kun je alleen maar aan verdienen, haha)
Aan de andere kant... maak geen problemen waar ze nog niet zijn. Want wie weet, ook al geloof je dit misschien nu nog niet, valt het je wel mee! En is het 'n bevrijding om geen slaaf van je peuken te zijn. Met Kaatje eens, uit je (veilige?) omgeving weg gaan zal ook zeker helpen.
Zera, het gaat goed. Moet zo meteen wel naar de paarden en dat is de plek waar ik altijd rookte... Thuis rookte ik haast niks (hooguit bij het uitlaten van de hond). Dus thuis is het niet zo moeilijk, maar ik weet niet hoe ik het op stal moet doen... Nou ja, ik zie wel. Ben redelijk standvastig dit keer. OMdat ik niet wil aankomen, ben ik lekker fanatiek aan het hardlopen. Heb net een bikini gekocht en daar wil ik toch wel in straks
Kaatje
Geplaatst: 15-04-12 12:37
Citaat:
Hot TIP: Als het nu écht niet lukt... huur dan b.v. 2 weken ons vakantiechalet of zo...
Citaat:
Omboeken?
Citaat:
Dusse... boek een rookvrije vakantie naar Portugal of zo.... kun je alleen maar aan verdienen, haha)
Je bent nogal aan het spammen
arabcarla
Geplaatst: 15-04-12 13:22
Pffff ik ben nu 8 dagen gestopt met roken en op zich gaat het prima. Ik ben samen met me vriend gestopt en die heeft t helaas niet volgehouden. In de tijd dat ik bij hem ben heeft ie wel 5 jaar gezegd dat ie het zo fijn zou vinden als ik zou stoppen. We hadden samen een deal om vanaf vorige week vrijdag te stoppen. 3 dagen erna heeft hij al gerookt, gelukkig is ie er wel eerlijk in. Nu hoor ik gister dat ie gewoon weer sigaretten heeft gekocht . Ik vind het nou best lastig om door te gaan , we hebben een belofte samen! Hoe krijg ik hem aan t verstand dat ie ook moet stoppen? Vind het jammer en gewoon een terleurstelling, hij komt zijn belofte niet na. Zit er ffies door heen (en nee ik ga niet naar portugal )
Kaatje
Geplaatst: 15-04-12 14:03
Citaat:
We hadden samen een deal om vanaf vorige week vrijdag te stoppen. 3 dagen erna heeft hij al gerookt,
Tssss , jij hebt meer karakter dan hij dus wrijf het er maar in, en niet dippe gewoon verder stoppen.
Ja wel.... maar toch, het is makkelijker om samen te stoppen dan alleen. Nu ben ik wel een kreng want ik wil niet meer dat ie binnen rookt aangezien ik dat wel deed toen hij nog niet rookte.... Ik wil gewoon echt dat ie stopt.... zoveel centjes besparen en daar leuke dingen van doen + minder stinken haha
Jannepauli
Geplaatst: 15-04-12 14:24
Heel vaak herhalen: "Getver schat, wat stink je.."
IngridB
Geplaatst: 15-04-12 15:10
Jannepauli schreef:
Heel vaak herhalen: "Getver schat, wat stink je.."