mick75 schreef:Ik ben voor abortus, en zie het ook niet als moord. Moord is het pas wanneer een "iets" levensvatbaar is zonder hulpmiddelen.
Mensen hebben het recht gekregen, een zwaar bevochten recht! om zelf over hun eigen lichaam te mogen beschikken, en als een vrouw geen zin heeft een kind te dragen, daar maandenlang ziek van te zijn, haar lichaam voor de rest van haar leven vernacheld te zien en daarna tot overmaat van ramp ook nog eens de rest van haar leven verantwoordelijk moet zijn voor dat product dan heeft ze het volste recht om het weg te laten halen, of ze nou door gewoon stommigheid, ongeluk of wat dan ook zwanger is geworden. Haar lijf en haar geest. Niet iedere vrouw is automatisch een goede moeder door het simpele feit dat ze zwanger is.
Niemand mag voor een ander beslissen hoe zij met haar lichaam hoort om te gaan, en wanneer een vrouw geen kinderen wil dan mag ze op geen enkele manier onder druk gezet worden toch een kind te houden als er ergens iets fout is gegaan, ook niet om het af te staan. Net zoals niemand onder druk gezet mag worden een kind weg te halen, ook als de omstandigheden niet ideaal zijn maar de moeder het graag wil houden. Moeders lijf, moeders leven! En de moeder is in de praktijk meestal diegene die de grootste zorg voor het kind draagt, dan mag ze op z'n minst volledig achter haar keuze staan.
Een foutje is snel gemaakt. Of het nou stommigheid is of botte pech, dat hoeft een vrouw niet de rest van haar leven letterlijk mee te dragen.
En de mening van de vrouw is wat mij betreft doorslaggevend, wat de vader er ook van mag vinden.
De vader hoeft het niet 9 maanden te dragen, de vader wordt niet ziek van de zwangerschap en zijn lichaam verandert ook niet blijvend na de geboorte van het kind. Wel kan de vader ten allen tijden de benen nemen als een kind toch lastiger blijkt dan gedacht, en dat gebeurt al veel te vaak. Vaak genoeg in elk geval om de vader geen laatste woord te geven.
ik had het niet beter kunnen verwoorden, sluit me helemaal bij jou aan
Lastige situatie als de vrouw het niet wil maar de man wel.
Maar geloof ook niet dat een relatie dan nog erg lang stand houd.