Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Desolate

Re: Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:11

Die bandjes werken bij mij uitstekend, geen idee hoe het komt. Ik kan met de bandjes om ongeveer 6 uur reizen, daarna moet ik wel een pauze inlassen, maar ik kan gewoon lezen en weet ik veel wat. :)

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:45

vuurneon schreef:
Kan ook komen door moeder hoor :) als mam denkt dat het werkt, dan kan je dat ook uitstralen naar het kind.
Neemt niet weg dat het ideaal is dat het werkt!

Ik wou dat die dingen bij mij werkten, psychologisch of niet :+ zou mij een zorg zijn haha. Als het maar werkt! Maar helaas... en ik wil zelfs nog wel door de pillen heen erg ziek worden.
Dus voor mij iig geen cruise :')

nou nee, want ma (moi) gelooft nooit in dit soort dingen :+

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:54

Ik weet niet of het al genoemd is maar wat mij altijd enorm helpt is voorin zitten.
Wij maken wel eens autoritjes van 5 uur achter elkaar, en wanneer ik achter in zit gaat het altijd fout, en dit terwijl ik dan alleen maar naar buiten kijk en dus niet ga lezen..

Soms heb ik al dat ik misselijk word als ik in een lange auto achterin zit.
Probeer dus voorin te zitten, dan word ik namelijk totaal niet misselijk, hoe lang de rit ook duurt.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 16:52

We gaan bijna op vakantie en toen bedacht ik me: Als ik nou een hele lange film koop, eerst een beetje.. oh wacht, even zo:
1. Opstaan, aankleden eten en wassen en haar doen
2. Pilletje nemen
3. De hele auto verbouwen tot een lekker bed :P
4. Gaan slapen
5. Deel 1 van de lange film kijken
6. Slapen
7. Deel 2 van de lange film kijken
8. Slapen
9. Muziek luisteren
10. De hele film afkijken
11. Anders nog wat slapen.

Maar hor kan je het beste in slaap vallen in de auto?

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:47

Ik ben ook wagenziek. Vroeger was het zelfs al, hoek van de straat en ik was al misselijk. Tegenwoordig, een ritje van 20 minuten is te doen. Heb ook de bandjes waar hierover gesproken word. Werken voor mij echt super! Afgelopen zomer, zaten we op een berg, en moesten dus veel bochten draaien. Is altijd goed gegaan! Lezen en of film kijken, durf ik nog niet zo goed te doen. Nintendo daarentegen, gaat goed als ik het met pauzes doe.
Wat voor mij ook altijd werkte, was/is cola drinken voor vertrek. Mijn maag bleef dan onderweg eigenlijk altijd rustig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:56

Ik ben ook wagenziek, al is het gelukkig minder erg dan vroeger. Dat was echt een ramp. Kotste als baby in de draagzak al mijn moeder onder. Pilletjes, bandjes en dat soort ongein werkt allemaal niet. Ik heb die pilletjes wel geprobeerd, resultaat: 6x overgeven op één reis (naar Zuid-Frankrijk). Oftewel, heeft niks geholpen.

Enige wat een beetje helpt is voorin zitten en proberen mee te kijken met de weg (leuk als de bus ineens bij de rotonde een andere afslag pakt dan je verwachtte... heel vervelend)
Verder helpt bij mij muziek luisteren wel, dan kan ik me proberen daar op te concentreren. En je ademhaling reguleren, speeksel wegslikken als je dat meer gaat aanmaken (als je misselijk bent) en zo kan ik het vaak nog wel binnen houden, iig tot we de auto uit zijn.
Trein heb ik dus nooit last van gehad, wel van de bus en de auto. Auto valt nu gelukkig mee maar bussen vind ik nog steeds niet echt fijn. Snelweg ging altijd wel goed maar zodra ze dan gaan afremmen, er bochten of rotondes zijn, veel optrekken etc. dan gaat het mis.

Overigens heeft het (iig bij mij) echt helemaal niks noppes nada met spanning te maken.

labyrinth schreef:
Knoffer schreef:
Dat heb ik ook vaak genoeg gehoord, maar mijn ervaring is dat wagenziekte niet echt een psychische factor heeft.

Zeker wel!

Waarom denk je dat balansbandjes en van die stukjes rubber onder de auto voor veel mensen helpen. Die dingen doen niets, maar door het idee helpt het heel veel mensen. Natuurlijk is het niet helemaal mentaal, maar door spanning maken mensen het wel erger voor zichzelf. Zo'n hulpmiddel geeft hoop waardoor de spanning afneemt -> mensen voelen zich iets minder misselijk-> denken dat het helpt -> nog minder spanning -> misselijkheid neemt af.

Simple as that.

Duidelijk geen psychische factor bij mij dus, al die dingen hebben nog nooit geholpen. Helaas :+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:42

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:52

Ik heb er soms ook last van dat ik misselijk wordt in de auto