Zwanger, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:57

De gevolgen ervan dragen? Letterlijk en figuurlijk? Zwanger wordt je idd niet zomaar, maar als je bedoeld dan toch maar de verantwoording voor het kindje op je te nemen, omdat het zich per ongeluk toch aandiend..dan loop je toch het risico dat het kindje niet krijgt wat hij nodig heeft, omdat het een verplichting is?
Mss heel zwart wit hoor ;) maar als een kind niet welkom is (en dan heb ik het niet over de TS, want dat weet zij niet) hoe kan je er dan voor zorgen in volle liefde en overtuiging?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:18

Jammer dat TS nu een heleboel ongevraagde meningen over abortus krijgt, maar vrij weinige ervaringsverhalen (waar ze dus om vroeg...)

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 10:29

Hallo iedereen, hartstikke bedankt voor jullie berichtjes, ik zal zoveel mogelijk proberen te beantwoorden/reageren. Ik heb uit sommige posts stukken weg gehaald zodat het overzichtelijker blijft waar ik op reageer.
HolyPope schreef:
De vraag is: Denk je ongelukkig te worden met de baby?

Dat weet ik dus niet. Ergens denk ik het wel, maar ik denk ook dat ik er van zal houden. Op deze vraag probeer ik antwoord te krijgen, maar dat is helaas niet zo makkelijk.
Heino schreef:
Situation schreef:
Ik kan het nog weg laten halen, maar dit is tevens mijn probleem. Wat wil ik nou?

Situation schreef:
Maar ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wil. Zelfs tot een lichte haatvorm aan toe.

Wat maakt dat je nu twijfelt, terwijl je er altijd van overtuigd was dat je geen kinderen wilde??
En idd, ik wil je ook veel sterkte met je beslissing wensen!

Mijn vriend! Die wil zo onwijs graag een kind. Als ik zie hoe blij hij wordt als hij er over praat... Hoe kan ik hem dat nou afpakken? Het is zijn droom.
Suzanne F. schreef:
Oei jeetje, wat een moeilijk situatie. Mijn ervaring is dat het altijd tegenvalt, zelfs als je dolgraag kinderen wilde. Het is zwaar, vermoeiend en een aanslag op je leven. Je hebt minder vrijheid en leeft de eerste jaren echt voor je kind. Postnatale depressie is helemaal een verhaal apart, ik heb er tegenaan gezeten maar vooral door een opstapeling van dingen. Heb gelukkig nooit mn kind iets aan willen doen.
Bij mij was de roze wolk ver te zoeken maar dat kwam ook omdat ik geen hulp kreeg terwijl ik dat heel erg nodig had toen. Ik trok het niet meer.

Pff en dan een kind krijgen als je die wens niet hebt.... ik weet het niet hoor. Het kan 2 kanten op. Je kan dolverliefd en gelukkig zijn met je kindje maar je kan ook doodongelukkig zijn.

Ik denk inderdaad ook dat een kind hebben tegenvalt. Het zal ook moeilijk zijn. Daarbij ben ik ook nog HSP-er (kort samengevat, overgevoelig voor alles, meer info: http://www.hooggevoeligheid.nl/ ). Ik ben me er zeer zeker bewust van dat het 2 kanten op gaan. Je hebt ook mensen die onwijs graag kinderen willen, en er vervolgens spijt van hebben.
laetitia schreef:
Jeetje TS wat zit jij in een moeilijke situatie...

Waarom wil je vriend graag kinderen? Wat zijn zijn motieven en zijn gevoelens hierover?
Wil hij eventueel de opvoeding geheel op zich nemen? Dus dat hij de primaire taken doet die nu toch vaak de moeders doen? En wat gebeurd er met het kind als jullie later uit elkaar gaan? Wil hij dan het kind in huis nemen?
Heeft hij daar al over nagedacht?

Ik lees graag mee, wil zelf ook geen kinderen en denk er vaak over na wat te doen als ik toch zwanger raak.

Mijn vriend heeft altijd vroeg vader willen worden. Waarom, tsja, hij vind het prachtig zo'n kleine urkie van hem, met iemand waar hij van houdt. Maarja, we verschillen een beetje in leeftijd. Hij zit op een mooie leeftijd om een kind te hebben, ik vind en voel mezelf nog (te) jong. Begin 20.
Hij is kostwinner, dus helaas kan hij de opvoeding niet op zich nemen. Wel zou hij maar 3 dagen in de week gaan werken omdat hij een "papa dag" van zijn werk krijgt (betaald). Dan zouden de oma's ook nog op kunnen passen, dus uiteindelijk zullen er maar weinig dagen zijn dat ik echt alleen met het kind zou zijn. Als wij uit elkaar gaan wil hij het kind eventueel wel bij zich in huis nemen. Maarja, ik ken mezelf, dan ben ik gehecht aan mijn kind en kan ik dat niet. Zo ben ik dan ook weer wel...
Je laatste zin; probeer zwangerschap te voorkomen. Dit is iets dat je opbreekt, heel mijn week is er al door in de ban en ik heb het idee dat ik niet meer logisch kan nadenken.
Ragdollcat schreef:
Ik ken een vrouw dat een zoon heeft die ongewenst is, en ze gaat er vreselijk mee om, die zoon die is er de dupe van, zelfs op zijn 19e leeftijd lijdt hij eronder.

Ik vind het vreselijk, maar ja............ aan de situatie kan ik niks doen.

Wel vind ik het stom van die vrouw, ze heeft toch zover laten komen dat het geboren wordt, dan moet je ervan houden en er goed voor zorgen en niet zo raar mee omgaan.

Dat vind ik ook. Maar als ik voor het kind zou gaan, zou ik het nooit aan zijn lot overlaten, of er gemeen tegen doen. Ik heb ervoor gekozen, mijn verantwoordelijkheid.
verootjoo schreef:
Een kind van jezelf is altijd anders dan een kind van een ander. Ik ken meerdere mensen die totaal niks met kinderenn hadden en toch compleet verliefd zijn op hun eigen baby.

Abortus is misschien nog een mogelijkheid, maar bedenk dat dit veel meer met je doet dan dan je niet meer zwanger bent. De mentale gevolgen zijn groot en de spijtgevoelens soms ook. En logisch, want het is wel een heel nieuw leven dat je weghaalt.

Ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft, maar maak geen overhaaste beslissing.

Ik ben inderdaad bang dat ik spijt krijg van een abortus. Maar tegelijkertijd denk ik, als ik het echt wil, kan het over enkele jaren ook nog. Mijn vader zei: ,,Waarom nu abortus plegen, als je over een paar jaar dan alsnog een kind neemt?" Tsja, ergens heeft hij gelijk, maar het is misschien beter voor mijzelf zodat ik me nog wat ouder en wijzer voel...
Vippie schreef:
Volledig mee eens, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Je vriend heeft makkelijk kletsen,die hoeft er niet 9 mnd mee rond te lopen, hoeft het er niet uit te persen, hoeft het niet nog weetikhethoeveel maanden borstvoeding te geven en zn leven aan te passen. Daarbij ben je dus ook nog niet getrouwd dus wat als hij er tijdens je zwangerschap vandoor gaat of net na de bevalling. Ben je dan ook nog blij met het kind? Doemsenario's maar het gebeurt wel. En als je van jezelf al geen kinderen wilde, .... tsja .....

Maarja het is je eigen beslissing, die kan niemand voor je maken.

Ik ben totaal niet bang dat mijn vriend er vandoor gaat!
juval schreef:
voor een man kan een kinderwens ook heeel belangrijk zijn.
wat zou er met je relatie gebeuren als je tegenover mekaar blijft staan, en het kind uiteindelijk geaborteerd wordt?

Hij wil sowieso mee naar de abortus kliniek. Ook voor zijn eigen afsluiting. Ik heb gisteren een verwijsbrief gehaald bij de huisarts. Hij steunt mij, ookal zou hij niet achter mijn keuze staan als ik abortus laat plegen. Hij had er geen moeite mee dat ik geen kinderen wilde, totdat ik ontdekte dat ik zwanger was. Dan komt het ineens heel dichtbij.
Na abortus zullen we door een moeilijke periode gaan, mijn vriend kennende zal hij nors worden, daar kan ik mee leven. Ik hoop dat hij het me dan kan vergeven, dat hij het me niet kwalijk blijft nemen.
opisop_shop schreef:
ik werk met kinderen en ben nu zelf ook (gepland) zwanger maar met vreemde kinderen heb ik ook niet zoveel op :7

Ik kan je geen advies geven maar wil je wel veel sterkte wensen met je beslissing.
Hoeveel weken ben je nu zwanger; hoe lang heb je nog de tijd om er over te beslissen?

De abortus kliniek houdt de laatste dag van je ongesteldheid aan, dat was 3 maart. Volgens hun zit ik nu op 6 weken dus, maar ik weet zeker dat het op 15 maart gebeurd is, dus nu 4 weken. Tot 8 weken heb je de tijd om het met een abortus weg te laten halen. Dinsdag kan ik pas weer naar de kliniek bellen ivm. weekend en pasen, ik weet niet of nu al de 5 verplichte bedenkdagen in zijn gegaan (na gisteren een verwijsbrief gehaald te hebben bij de huisarts) of dat die pas ingaan als je de kliniek belt.

@ Urielle, heel erg bedankt voor je verhaal en evaring :)

annastasia schreef:
Kanelly schreef:
Tja en dan heb je spijt...en dan?

Zit je er minimaal 18 jaar aan vast.
Of je maakt het zo bont dat ze je afgenomen worden
Of je staat je eigen kind zelf af

Hier hebben wij ook al over nagedacht. Waarschijnlijk leer ik gewoon leven met het kind, bovendien is het mijn verantwoordelijkheid, en iets wat ik "mijn verantwoordelijkheid" noem, neem ik ook verantwoordelijkheid over. Ik zou mijn vriend niet willen verliezen hierdoor. Ik zou zorgen dat ik zo min mogelijk met het kind hoef om te gaan. Mijn vriend zou het kind nooit afstaan.
Loose schreef:
Het valt me op dat je alleen maar dingen afvraagt die betrekking op jezelf hebben. Ik denk dat in dit geval het kind het belangrijkste is. Wat je je beter af kan vragen is of het kind gelukkig zal worden. Zou het kind zich niet ongewenst voelen met een moeder die zoveel twijfels over hem/haar heeft. Als je er zeker van bent dat je 100% van het kind zal kunnen houden en je er helemaal voor gaat kan je nog nadenken over die andere punten, maar als ja dat niet weet zou ik het weg laten halen.
Verder is het helemaal je eigen keus hoor. Sterkte in ieder geval met beslissen! :)

Dit vind ik een hele goede post, bedankt! Als ik besluit het kind te houden, gaat het zeker wel gelukkig worden. Het zal zich zeker niet ongewenst voelen, want als ik er voor ga, dan ga ik er ook 100% voor.
Vippie schreef:
Dat je nu aan jezelf denkt is heel logisch, een ongeboren kind heeft nog geen gevoelens dus daar hoef je geen rekening mee te houden met wat als .......

Dat denk ik ook. Het is nu een bloedpropje. Sowieso als blijkt dat ik al langer zwanger ben dan 9 weken (wat me heel stug lijkt, was aan de pil), laat ik het niet weghalen. Dan hoor je een hartje kloppen, en is het voor mij een mens. Een wezentje, dan heeft het zo moeten zijn. Iets met een hart kan ik niet doden. Tot 8 weken vind ik het geen moord, het is nog niks.
Urielle schreef:
De hormonen kunnen haar nu ook erg emotioneel en ambivalent maken dus het nu vast erg moeilijk om gewoon orde in haar hoofd en gevoel te krijgen. :(:)

Een abortus is ook niet niets, kan ook gevolgen hebben voor een evt. later toch opkomende kinderwens en TS zal ook de eerste niet zijn die na de abortus toch het kind enorm mist en gewenst had.

Ik denk niet dat iemand haar kan adviseren, het is zo persoonlijk :(:)

Ik voel zeker de hormonen door mijn lijf gieren. Zo ken ik mezelf ook niet helemaal. Een eventueel later opkomende kinderwens kan (hopelijk) na abortus nog. Ik ben me er ook van bewust dat ik geen kinderen meer kan krijgen na abortus. Dan sla ik mezelf wel voor mijn kop (misschien) maarja, voordat ik zwanger was twijfelde ik er niet eens aan dat ik kinderen wilde. En nu wel. Het is ineens zo 'echt', zo dichtbij. En ergens denk ik; wat niet weet, wat niet deert. Misschien was ik wel hartstikke gelukkig geworden met een kind, maar ik zou ook gelukkig kunnen zijn zonder kind (zoals ik nu al ben).
Sundral schreef:
Allereerst veel sterkte.. Echt advies heb ik niet voor je, wil je wel een hart onder de riem steken. Heb je ooit adoptie overwogen?

Ja, maar dat vind ik geen optie. Ik heb nu nog de keuze om het weg te laten halen. Ik ga niet door 9 maanden ellende om vervolgens het kind af te staan, sowieso weet ik dan ook dat het echt niet meer goed komt met mijn vriend. Nee, dit is voor mij geen optie!
IMJ schreef:
Wat is precies de reden dat je twijfelt? Omdat je vriend het zo graag wil?

Weet niet hoe oud jullie zijn maar.. stel dat je het nu toch besluit weg te halen is er dan over een aantal jaar nog tijd om dan mogelijk alsnog over het hebben van kinderen na te denken?

Ik twijfel inderdaad omdat mijn vriend het graag wil, en omdat ik zelf niet meer zeker ben wat ik wil. Noem het hormonen, sja ik weet het niet. Er is inderdaad over een aantal jaar nog de mogelijkheid om een kind te nemen. Ik ben begin 20, mijn vriend iets ouder.
shilady schreef:
Tja
Als ik naar je begin post kijk denk ik toch van laat het weghalen ..
of laat is een echo maken en kijk dan is hoe je je erbij voelt

-----------------

En daarnaast wil ik nog even terug komen op de zin
vriend ziet het erg zitten en is er blij mee .
JA kan zo zijn
maar hoeveel vrouwen moeten na de bevalling zelf alle luiers verschonen en alleen het bed uit snachts omdat vriend toch liever blijft liggen of de luiers toch best wel erg vind stinken
ik heb zovaak gezien dat koppels afspraken maakte voor de bevalling van jij gaat dit doen ik doet dat en dat en dat uiteindelijk 1 iemand voor alles op draaide......

Ik wil inderdaad mijn gevoel baseren op de echo die ik krijg bij de abortus kliniek. Hoe ik mij erbij voel, dat geeft voor mij de doorslag.
En inderdaad wat je zegt, alles zal op mij neer komen. Daar ga ik ook vanuit, dan kan het alleen maar makkelijker worden. Maar vriendlief doet de laatste week ineens heel verantwoordelijk :Y) Als hij dat zo volhoud, ook met kind is er niks aan de hand.
Amy77 schreef:
ps, mss onbeschoft om te vragen..maar je zei dat we vragen mochten stellen..als je geen antwoord wilt geven, ook goed uiteraard ;) maar was je aan de pil?

Haha dat mag je vragen hoor. Ik was aan de pil, maar door een foutje van de huisarts, kon ik de pil niet meer bij de apotheek halen (ze had hem niet op doorlopend gezet ofzo), en voordat ik weer bij de huisarts was om de volgende strip pillen te kunnen gaan halen, was ik al te lang ongesteld geweest en dacht ik, ik begin volgende maand wel weer met in de tussentijd condooms. Maarja, toen waren de condooms op en maak je fouten. Nouja, 1 fout. En die ene fout, resulteert nu in mijn zwangerschap.
youngster schreef:
Sommige spreken hier over een kind alsof het de pest is :=
Die zijn zeker zelf nooit kind geweest en als volwassen persoon geboren :D

TS wat een lastige keuze. Misschien een tip. Ga eerst een echo maken, ik denk dat als je dat gezien hebt weet wat je moet doen.
Mijn ex collega heeft bij haar eerste ( ongewenst zwanger) een abortus geprobeerd op te wekken. Die wilde echt geen kinderen, maar toen ze de echo had gezien ( kloppend hartje) was ze om. Nu heeft ze 2 kereltjes en is ze daar heel erg blij mee.
Misschien weet jij bij de echo dat dit iets is wat je echt niet wilt, dan is dat ook duidelijk.
Maar bespreek dit echt heel heel goed met je vriend. Alleen jullie kunnen deze beslissing maken en dat moeten jullie samen doen. Als jij dit alleen gaat doen is dat zeer waarschijnlijk funest voor je relatie, zeker omdat hij te kennen geeft wel heel graag een kindje te willen met jou. :)
Sterkte in iedergeval.

Bedankt, zoals ik hier boven ook ergens heb getypt, ik wil inderdaad kijken hoe ik me bij de echo voel. Een kloppend hartje zal er nog niet zijn, daarvoor is het nog niet ver genoeg ontwikkeld. Maar als je het kan zien, wordt het naar mijn gevoel nog veel echter. En misschien heb ik ineens moedergevoelens, dan twijfel ik niet en hou ik het. Als ik twijfels heb, zal ik wel doorgaan met de abortus. Ik hou alles waar ik over nadenk nu in mijn achterhoofd, maar de echo gaat de doorslag geven.
Esmeralda schreef:
Wat was jij eerste gedachte toen je er achter kwam ik ben zwanger?
Hoe voel je je nu, nu je weet dat er een kindje in je groeit?
Heb je zoiets, ow mijn god weg met die ellende of komt er diep van binnen je moedergevoel naar boven borrelen.

En kan het niet zo zijn, dat je vriend/man dat die thuis wilt blijven en jij volledig gaat werken?
Dat de rollen dus omgedraait zijn. Wat ik hier mee bedoel, dat jij dan niet 24/7 bij het kind bent, maar ook weg kan. ( dat kan overings ook wanneer je wel gewoon thuis ben)

En persoonlijk denk ik wel, wanneer je eenmaal het hartje heb zien en horen kloppen, dat je zo,n blij gevoel van binnen krijgt en dat je overspoelt word door emoties

Niemand kan zeggen wat je moet doen, alleen tips/adviezen/ervaringen geven/delen.

** misschien moeten we de TS eerst maar eens de kans geven om te reageren **

Hihi ik reageer al!!! :D Heb wel enkele berichten gelezen op mijn telefoon, maar da's zo lastig reageren op iedereen.
Mijn eerste gedachte: Lekker boeiend, abortus en het isklaar. Maar hoe meer ik er over na ga denken, hoe echter het wordt. Hoe meer moedergevoelens ik krijg, en ik betrapte mezelf eergister op een vraag waar ik van schrok: weet ik zeker dat ik het niet wil houden? Ik probeer mijn leven voor te stellen met kind.

Ik reageer later op de verdere berichten!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:10

De abortuskliniek heeft gelijk, je bent 6 weken zwanger. Ook de 2 weken voor de bevruchting tellen mee :) En vanaf 6 weken gaat het hartje kloppen, niet vanaf 9 weken. Een bloedpropje is het nooit geweest en zal het ook nooit worden! Realiseer je dat wel ;) het is jullie kindje in wording, er wordt vanalles aangelegd en dat gaat heel snel.

Als je graag kinderen wilt in de toekomst en nu ook moedergevoelens ervaart, dan zou ik er echt nog eens goed over nadenken!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:12

Een kloppend hartje zul je mogelijk al wel horen, dat klopt al best snel in de zwangerschap. Als je merkt dat je overtijd bent ben je vaak toch al zo'n 4 of 5 weken. Zo'n 3 weken na de bevruchting zal het hartje gaan kloppen. Bovendien is het geen bloedpropje! Het is een kindje, en het zal ook al vorm hebben van kindje als je de echo bekijkt. Het heeft al hersentjes en een ruggegraat.
Ik ben het eens met wat je vader zei: waarom nu weghalen als je mogelijk een paar jaar later wel een kindje wilt. En wat als het dan niet meer lukt? Je zal de eerste niet zijn die na een abortus niet meer zwanger kunnen worden. Je richt heel wat aan in je lichaam.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat als je dit overkomt het zo moest zijn.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:41

Haha, TS, als ik je reacties zo door lees, denk ik: "Die heeft haar beslissing al gemaakt, maar misschien beseft ze het zelf nog niet." :Y)

Wat je ook kiest, als je je hart volgt zal het de juiste beslissing geweest zijn.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:41

verootjoo schreef:
Je richt heel wat aan in je lichaam. .

Ja vroeger, toen ze dat nog met breinaalden deden... :roll:

Wel realistisch blijven, met 6 weken zwangerschap praat je over een soort kikkervisje dat nog geen cm groot is. Abortus is geen misdaad, en niet elke vrouw loopt daarna met een levenslang trauma rond.

Je bent er heel vroeg bij. Als je 3 maart voor het laatst ongesteld was had je dat rond 1 april weer moeten worden? Dan ben je nog maar net overtijd en ben je waarschijnlijk (in Nederland) nog niet eens verplicht tot die 5 dagen bedenktijd maar val je nog in de termijn voor een overtijdsbehandeling.

Jij bent de enige die kan afwegen of je jezelf als moeder ziet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:47

Een curretage kan wel degelijk blijvende schade aanrichten in de vorm van verklevingen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:51

Siets schreef:
Ik ga nu misschien een hoop commentaar krijgen, maar dit is mijn mening en daar mag ik
Volgens mij best voor uit komen. Als je absoluut geen kinderen wilt, en er zelfs een beetje
Haat tegen hebt, ben je naar mijn mening verplicht om er nog beter voor te zorgen dat je
niet zwanger wordt. Zwanger word je niet zomaar, en als het dan wel gebeurt moet je de
Gevolgen ervan dragen...

lekker kort door de bocht, er zijn gewoon mensen die ondanks voorzorgsmaatregelen helaas toch zwanger worden.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:51

Natuurlijk, aan elke ingreep in je lichaam zit enig risico. Maar het word hier nogal veel groter gemaakt dan dat het is, en dan ook nog door mensen die het zelf nooit ondergaan hebben. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:54

MarisdB schreef:
Natuurlijk, aan elke ingreep in je lichaam zit enig risico. Maar het word hier nogal veel groter gemaakt dan dat het is, en dan ook nog door mensen die het zelf nooit ondergaan hebben. :?

Wat wil je daarmee zeggen? In mijn omgeving heeft iemand het laten doen en die heeft er echt een ontzettende psychische nasleep van gehad. Door haar ben ik heel anders tegen een abortus aan gaan kijken, het is niet ff weghalen en het probleem is weg. Dus ik denk zeker niet dat je te licht erover moet denken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:58

Als ik nu zo de posts zo lees van ts neigt ze van de ene kant het weg te laten halen maar van de andere kant komt er toch ook steeds meer twijfel het toch te houden.
Denk goed na meid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:59

Tja daarentegen ken ik weer een aantal mensen inclusief mezelf die er zonder problemen uit zijn gekomen.
Zijn vele jaren later ook gewoon zwanger geworden zonder problemen en hebben er geen psychische problemen aan over gehouden.
Was het zwaar?? Zeker maar soms heb je geen keus.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:01

Hmm lastige! Verder idd .. misschien wachten tot de echo? misschien dat er dan wat gevoelens bij komen?
Ik zou het niet doen als je het niet wilt.. zeker niet als je het nooit heb gewilt, maar dat zegt dan weliswaar weinig.. ken genoeg mensen wie nooit kinderen wouden en nu toevallig 1 hebben..

volg je hart :)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:03

Joolien, ik wil daarmee zeggen dat ik me niet in de ervaring van je vriendin herken ;) en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.
wat daar zeker een rol in heeft gespeeld is dat het voor mij een hele duidelijke beslissing was waarbij ik naar mijn eigen gevoel geluisterd heb. Als ik had toegegeven aan de mensen in mijn omgeving die er een mening over hadden, dan had ik nu nog gebukt moeten gaan onder alle trauma's, of een kind moeten grootbrengen waar ik nooit op hebben zitten wachten. Daarom erger ik me aan bepaalde opmerkingen in dit topic, TS is de enige die de keuze kan maken en er hangt geen oordeel aan die keuze, welke dat ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:10

Gelukkig dat er ook nog goede ervaringen zijn Maris en zonnebloem, ik ben misschien te snel een doemdenker, lijkt me gewoon heel eng om uberhaupt zo'n beslissing te moeten maken...
Natuurlijk is het de beslissing en het gevoel van de ts, die volgens mij al weet wat ze gaat doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:12

MarisdB schreef:

Maar er mogen hier toch niet alleen mensen reageren die een abortus hebben gepleegd? Ik vind op mijn beurt dat er nogal luchtig gedaan wordt over een abortus. Het is wel definitief.. dit kindje komt nooit weer.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:13

TS, zoals ik nu lees zegt je hart wat anders dan je hoofd. Dit is een beslissing die je niet meer terug kan draaien, besef je dat goed.
Zowel houden als abortus is niet meer terug te draaien.
Als mede HSPer kan ik je alleen maar zeggen, volg je eigen gevoel dat is het juiste. Laat je niet teveel van de wijs brengen door andere. Blijf bij jezelf, dan maak je de juiste beslissing.
En waarom zou je als HSPer geen goede moeder kunnen zijn? Ik denk dat het juist het tegenovergestelde gaat zijn. Je kan veel meer gevoel geven, krijgen. Je beleeft alleen alles nu ook intenser, dat gaat zeer waarschijnlijk straks met een kind ook zo zijn :). En dat hoeft echt niet alleen maar slecht te zijn.

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 12:14

Jullie zeggen dat ik mijn keuze al heb gemaakt, ik ben heel benieuwd wat jullie lezen, ik zie het zelf niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:17

De moeders/anti-abortus 'groep', meent/hoopt te lezen dat je het kindje gaat houden...

(begrijpelijke gedachte vanuit hun kant natuurlijk)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:18

Situation schreef:
Jullie zeggen dat ik mijn keuze al heb gemaakt, ik ben heel benieuwd wat jullie lezen, ik zie het zelf niet :D

Nee ik zeg niet dat je je keuze al gemaakt hebt. Maar ik lees wel dat je hart iets anders zegt dat je hoofd.
Tenminste zo komt het op mij over. Correct me if i'm wrong ;)

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 12:22

Pletje123 schreef:
De abortuskliniek heeft gelijk, je bent 6 weken zwanger. Ook de 2 weken voor de bevruchting tellen mee :) En vanaf 6 weken gaat het hartje kloppen, niet vanaf 9 weken. Een bloedpropje is het nooit geweest en zal het ook nooit worden! Realiseer je dat wel ;) het is jullie kindje in wording, er wordt vanalles aangelegd en dat gaat heel snel.

Als je graag kinderen wilt in de toekomst en nu ook moedergevoelens ervaart, dan zou ik er echt nog eens goed over nadenken!!

Ik snap alleen niet waarom die 2 weken voordat ik zwanger werd ook meetellen?
Ik heb nooit kinderen gewild, maar door mijn emoties en hormonen... Sja, ben ik er wel nog 2x over na gaan denken.
Nu denk ik wel zeker te weten dat de echo de doorslag gaat geven, het is maar net wat ik er dan bij voel.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:24

Hoi hoi,

Ik ben zelf 20 jaar en mijn vriend is 30..Ik ben onverwachts zwanger geworden en zit nu op 7 weken zwangerschap en heb er 2 echo's opzitten.
Het hartje klopt al en ik heb hier foto's ervan hoe het er nu uitziet ( wil je ze hebben wil ik ze wel mailen)
Ik dacht ook ik ben te jong, kan ik dat wel en komt dat allemaal wel goed.
Vriendlief zat als een stuiterende puber op de bank die vond het fantastische..
Wij hebben besloten er 100% voor te gaan en weten zeker dat mocht je het even niet trekken dat er altijd hulp is.
Als je meer wilt weten vraag maar hoor :)

Liefs

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:25

Wat een moeilijke keuze ts. Ik denk dat niemand echt advies kan geven welke keuze je moet maken, dat moet je toch echt samen met je vriend doen.

Mijn ervaring is dat het hebben van een kindje je hele leven verandert, maar het wordt er zeker niet slechter van. De liefde die je voor je eigen kindje voelt is echt met niets te vergelijken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:26

Ik weet niet of je de abortuspil kent maar die bestaat en is mogelijk bij een hele vroege zwangerschap. Is wat minder ingrijpend.
Het is wel zo dat deze pil heel soms niet tot abortus leidt. Maar hoe groot dat percentage is weet ik niet.
Misschien is deze mogelijkheid er ook nog voor jou?
(En nee, ik bedoel niet de morning after pil).

Je bent zo jong nog! Ik snap hoe lastig dit voor je is! Sterkte hoor!

Edit: even een linkje gezocht
http://www.centrumdurmelaan.be/abortuspil.htm
Laatst bijgewerkt door IMJ op 07-04-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt