Nieuwe hartklep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:42

Wat ontzettend balen dat het niet gelukt is!!
Zal voor haar duimen dat het eind van de week wel succesvol is!

horzlover

Re: Nieuwe hartklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:12

sterkte TS

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:37

Als er geen gekke dingen gebeuren mag ze vrijdag naar huis!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:19

He, dat klinkt als goed nieuws!!!
Gaat het goed met de ritmestoringen door de medicijnen of moet ze voor vrijdag toch nog een keer geklapt worden??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:22

Nee, gaan ze eerst met medicijnen proberen en als dat niet werkt moet ze een keer een ochtend of middag terug komen. (niets is zo veranderlijk als een ziekenhuis geloof ik ;) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:32

:P Maar wel super fijn als ze naar huis mag! Is het haar zelf mee of tegen gevallen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:47

Nouja, ze kan niet veel hè, daar gaat ze nog wel een tik van krijgen. En ze hoest nog steeds ontzettend en dat doet echt verschrikkelijk veel pijn

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 06:58

Dat is zeker een ramp, als je van alles wilt gaan doen maar het kan/mag niet... :P
Wat balen van dat hoesten!! Neemt ze wel iets van hoestsiroop?? Dat zou het misschien wat kunnen verzachten?!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:21

Veel succes! Mijn moeder heerft vorig jaar ook een kunstofklep gekregen. Had ook pijn bij het hoesten.
Tweede dag ging het al super, ze mocht zelfs eerder naar huis.
Hartrevalidatie had ze niet nodig. Ze had in het begin ook wat last van hartritmestoornissen. Schijnt vaak voor te komen. Ook mijn moeder was beurs van het op de operatiekamer liggen. Ook zij was ´s avonds niet moe, had nauwelijks trek de eerste week.

Belangrijkste is dat ze dingen blijven doen, sommige mensen worden angstig en vertrouwen niet meer op hun lichaam. Had mijn moeder gelukkig niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:45

Nou, ze is thuis en heeft vanmiddag lekker een paar uurtjes in haar eigen bed geslapen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:10

Wat fijn dat ze thuis is!!
Hoop dat alles voorspoedig verloopt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:06

Het is al weer even geleden, ik vraag me af hoe het nu gaat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 11:37

tnx for asking :j

Eigenlijk harstikke goed :j
Ze houdt wel ontzettend veel vocht vast in haar enkels wat even lastig is, maar verder mag ze niet klagen :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:44

Wat fijn dat het goed gaat!!
Heeft ze ook vochtafdrijvende medicijnen gekregen?? Anders heel misschien een idee om steunkousen te overwegen!?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:53

wat fijn dat het goed gaat! Het is ontzettend spannend om weer thuis na zo'n ingreep te zijn weet ik uit ervaring.
Ik heb in 2004 een nieuwe (varkens)klep gekregen. Mij is het achteraf ontzettend meegevallen. Ik was na 6 dagen weer thuis en ben heel voorspoedig hersteld. Mijn borstbeen is wel verzwakt, dit was helaas niet de eerste keer dat alles open moest. Het zit nu aan elkaar met chirugs staaldraad of iets dergelijks.

Ik ben ondertussen weer topfit. Mijn nieuwe hartklep heeft me de mogelijkheid gegeven om zwanger te worden en via de natuurlijke weg te bevallen. Ik heb nu een geweldige dochter van al weer vier jaar oud! als ik zie wat ik de afgelopen jaren allemaal heb uitgevreten dankzij die nieuwe hartklep (naast de bevalling ben ik afgestudeerd, een mooie loopbaan begonnen, heel veel paardgereden, waterpolo en hardlopen weer opgepakt), dat had ik voor de operatie echt niet gekund. Ik ben heel blij met mijn nieuwe kans!

Ik heb vol overtuiging voor een varkensklep gekozen, dat scheelt zo verschrikkelijk kwa medicijngebruik. Mijn klep doet het supergoed. In eerste instantie schatten ze de levensduur op 10-15 jaar, maar na de controle van afgelopen jaar (toen was dat ding dus 7 jaar oud...was echt spannend) hebben ze die schatting opnieuw gemaakt. Het gaat zo goed dat ze nu inschatten dat hij nog wel 15-20 jaar kan blijven zitten en ik nog maar 1 x per 3 jaar op controle moet *\o/* *\o/*

Hopelijk heeft de operatie bij je moeder ook zo'n positief effect. Ik vind het altijd bijzonder om te lezen wat voor impact het op het leven van mensen heeft, heel veel sterkte (en succes met revalideren voor je moeder!)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:15

Zesiram, heb jij eerst ook een mechanische gehad?

Die heb ik namelijk nu.. :j En merk nu wel laatste tijd meer klachten.
Mede denk ik omdat mijn klep te klein is voor mijn hart..

Ik zou ook wel een varkensklep willen.. Scheelt inderdaad een hoop medicijnen..

Maar ze gaan mij niet open snijden als ik hartstikke gezond ben :+ Dat lijkt me logisch haha.
22 mei mag ik op vervroegde controle.. Na op de SEH te hebben gelegen in maart.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:17

Mijn moeder heeft een kunst hart. ik snap je stress dus echt wel! Maar niet te veel stressen is niet goed voor je. en ze weten wel wat ze doen hoor.Hoop dat alles goed en voorspoedig gaat! Succes

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:11

_Nancy schreef:

Maar ze gaan mij niet open snijden als ik hartstikke gezond ben :+ Dat lijkt me logisch haha.

Ik heb hiervoor geen mechanische gehad, ze hebben voordien 3 keer mijn eigen kleppen (aortakleppen btw) met knippen/plakken/katheteriseren etc op kunnen knappen :o Heftig dat je nu zoveel klachten hebt :(:) Het heeft mij echt een tijd gekost om mijn lijf weer te gaan vertrouwen, lijkt me heel vervelend om dan weer terug bij af te komen.

Ik ben helemaal medicijnloos, dat was het me echt waard om dan maar een klep met een beperkte levensduur te krijgen. Wie weet wat ze over 10-20 jaar kunnen, als je ziet welke vooruitgang ze boeken met het vervangen van kleppen via de lies.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:45

_Nancy schreef:

Kun jij je klep ook horen dan? Ik wordt nu nl net ingewerkt als ok-assistent op de cardiochirurgie en ze vertelden mij de verschillen tussen een biologische en mechanische klep. Maar toen ik dit hoorde wist ik niet zeker of ik het wel serieus moest nemen... ;) Ben dus wel erg benieuwd!
Wat ik verder begreep is dat het ook per ziekenhuis verschilt of er sneller voor een biologische of mechanische gekozen wordt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 06:33

Tegen mij is ook gezegd dat je een mechanische klep kan horen, volgens mij is dat wel echt waar :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:52

Haha, lijkt me zo apart als je bijv. in een stille ruimte bent en je steeds hoort; tik tik tik... Maar dat is dan misschien weer een beetje overdreven? ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:26

Wat ik me afvraag krijgt ze via het ziekenhuis of anders ook nog een vorm van hartrevalidatie? Ik ben daar nu. Volop mee bezig en sport 3x per week in het Ziekenhuis onder begeleiding van een fysiotherapeut.