Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tootje71 schreef:De fysio blijft vermoeden een pees/zenuw beknelling mijn schouderblad beweegt te weinig maar de ene keer kan ik een oefening heel goed uitvoeren en de andere keer niet..heel vreemd dus maar de pijn wordt heftiger met af en toe zelfs uitval van mijn arm...
quintusgl schreef:tootje71 schreef:De fysio blijft vermoeden een pees/zenuw beknelling mijn schouderblad beweegt te weinig maar de ene keer kan ik een oefening heel goed uitvoeren en de andere keer niet..heel vreemd dus maar de pijn wordt heftiger met af en toe zelfs uitval van mijn arm...
vraag eens of ze kunnen kijken of je een Osteitus Condensans kan hebben (ontsteking van het sleutelbeen).
Ik heb 5 jaar hele erge last van mijn schouder gehad. Ik heb mijn toenmalige baan in de horeca meoten opzeggen omdat het niet meer kon. Ook uitval in arm, schouderpijn/steken, arm deed pijn, nek deed pijn. Op sommige momenten kon ik echt helemaal niets meer dan alleen maar wachten en hopen dat de ppijn beter werd. Ze zeiden dat ik een ontsteking in de schouder had. # x een puit erin gehad, fysio gehad maar daar werd het alleen maar erger van. Na 5 jaar was er een oplettende radioloog. Ik kwam daar wederom voor een spuit. Hij zag nergens een ontsteking en wilde niet prikken (daarvoor steeds bij de HA laten doen). Ik heb mijn verhaal verteld en hij heeft gezorgd dat Dokter Stenvers (die van de methode) met mij een afspraak gezamelijk kreeg. Stenvers bekeek mijn beperkingen en liet een foto van mijn gewrichten maken. En hij zei toen ie het zag: "dat dacht ik al"........mijn sleutelbeen was spierwit op de foto en die hoort zwart te zijn.
Hij legde uit dat er toen 1oo mensen in Nl waren die dit hadden, maar dat er veeeeeeeel meer rondliepen die de verkeerde diagnose hadden en eigenlijk hetzelfde hadden. Toen waren ze met het onderzoek zo ver dat ze erachter waren dat dit vaak bij vrouwen voorkwam en dat het waarschijnlijk hormonaal is. Ik ben doorgestuurd naar de Nek en Schouderpraktijk (voorheen van hem) en daar hebben ze triggerpoint gedaan. Dit heeft goed geholpen en ik was er met die behandeling snel vanaf. Ik moet nog steeds sommige dingen niet doen maar alles beter dan de pijn die ik had.
Osteitus Condensans heeft heel veel gelijkenissen met de FS, echter is er 1 beweging anders (alleen weet ik niet meer welke dat is).
Ik plaats het hier omdat er wellicht 1 van de menasen rondloopt waar een verkeerde diagnose is gesteld. Ze zijn bezig om de fysio's er attent mee te maken, maar niet iedereen laat zich bijscholen helaas.....