Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Koetjesreep schreef:Over jezelf beginnen (algemeen), dus dingen zeggen zoals "toen mijn oma overleed......." of "ik heb eerder ook zoiets meegemaakt..." enzovoort. Dat vind ik ZO ongepast op een begrafenis van iemand anders, waar anderen verdriet om hebben.
Glitch schreef:Paintlinger schreef:De allerergste dooddoener is en blijft wat mij betreft (neem me niet kwalijk) "God heeft het zo gewild".....
Daar kan ik in sommige gevallen heel erg kwaad om worden.
Inderdaad! Wou het net posten.
Je gaat toch niet bij de dood van een driejarig kind roepen dat het 'Gods wil' was.
Koetjesreep schreef:Over jezelf beginnen (algemeen), dus dingen zeggen zoals "toen mijn oma overleed......." of "ik heb eerder ook zoiets meegemaakt..." enzovoort. Dat vind ik ZO ongepast op een begrafenis van iemand anders, waar anderen verdriet om hebben.
"IK heb twee weken geleden ook al een vriend weggebracht" (ja hoor, die man kende je nauwelijks)
Want ook al hadden ze een mooie leeftijd, ik had gewild en ook gedacht dat ze nog véél ouder waren geworden/zouden worden. Juul schreef:Misschien van een iets ander kaliber, maar:
Kassamiep in de winkel bij het afrekenen van boodschappen voor de condoleance: ''Zo u gaat zeker een feestje geven!''
Verder vind ik de meeste dingen niet echt fout, het komt op dat moment (in de meeste gevallen) uit iemands hart en emotionele mensen zijn gewoon niet zo goed met woorden..
stef schreef:Anoniem schreef:Misschien van een iets ander kaliber, maar:
Kassamiep in de winkel bij het afrekenen van boodschappen voor de condoleance: ''Zo u gaat zeker een feestje geven!''
Verder vind ik de meeste dingen niet echt fout, het komt op dat moment (in de meeste gevallen) uit iemands hart en emotionele mensen zijn gewoon niet zo goed met woorden..
Dat weet die "kassamiep" toch niet?
Toen wij boodschappen gingen halen zei "het meisje achter de kassa", fijne dag nog verder he! En ik denk, ja, tuurlijk....
Ach, weet zij veel waarom ik koffie en suiker en koffiemelk kom halen

Rianne_ schreef:Toen mijn opa en oma overleden kreeg ik wel eens te horen: "Hoe oud waren ze? Oh, dat was dan ook al wel een mooie leeftijd"
Maar je kunt ze nooit missen en dat kon bij mij soms gewoon echt rot overkomen..Want ook al hadden ze een mooie leeftijd, ik had gewild en ook gedacht dat ze nog véél ouder waren geworden/zouden worden.
stef schreef:Juul schreef:Misschien van een iets ander kaliber, maar:
Dat weet die "kassamiep" toch niet?
Toen wij boodschappen gingen halen zei "het meisje achter de kassa", fijne dag nog verder he! En ik denk, ja, tuurlijk....
Ach, weet zij veel waarom ik koffie en suiker en koffiemelk kom halen