Ik kan maar niet slapen, wie kan me helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:30

Kijk eens of je een magnesium gebrek hebt, hierdoor kan je ook slapeloosheid krijgen.
En een magnesium gebrek is in Nederland veel voorkomend.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:44

Ik heb je topic doorgelezen, en ikzelf heb dit ook wel een beetje. Niet zo erg als jij, maar bij mij duurt het ook best lang voor ik in slaap val. Ik lees voordat ik echt ga slapen eerst altijd nog even.
Bij mij helpt het wel om aan leuke dingen te denken. Klinkt heel stom, maar het werkt echt! maak je eigen 'droomwereldje :D ' Bij mij werkt het af en toe ook (als je toch aan vervelende dingen ligt te denken) om je een soort kamer voor te stellen, met deuren. De vervelende gedachtes duw je uit je kamer door de deur, en die doe je op slot. Dan laat je door een andere deur weer fijne gedachtes binnenkomen. Met een beetje concentratie werkt dit bij mij echt!
Oh ja, als ik moet slapen kan ik écht niet tegen geluid en licht! Ik zorg altijd dat de lamp op de overloop uit is, de deur dicht is, rolluik dicht en als ik écht niet kan slapen leg ik een boek over mijn wekker (die ook een beetje licht geeft) :')
Is op vakantie altijd erg vervelend als ik met mijn snurkende broertje op 1 kamer lig :P

wemkelover

Re: Ik kan maar niet slapen, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:46

Moet jij van je ouders om 9 uur op bed? Misschien zou je eens kunnen overleggen met je ouders of je een uurtje later mag?
Wat zeggen je ouders uberhoud over dit probleem? Nemen ze je wel gewoon serieus?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:31

Sporten idd! Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ging vroeger (14-18) altijd naar het basketbalveldje 's avonds, beetje ballen en gezelligheid opzoeken. Vooral intensief basketballen kreeg me altijd zo in slaap!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:13

Flurazepam :') werkt als een tiet
maar goed, geen pilletjes..

Heb je al een soort van meditatie geprobeerd?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 17:57

Ja, maar ik doe nu ook steeds meer voordat ik ga slapen, normaal ging ik TV kijken maar nu ga ik mn Shetlander Longeren of ik ga op de Trampoline.

Ohja, nog even over dat 'Alles waar 'ine' achter staat daar kun je verslaafd aan raken' , Ikben dan verslaafd aan Trampoline. :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:11

:+ das een gezonde, dat mag :+
Ik heb ook nog een beetje een "aparte" tip, wie werkt ie bij jou:
Als je in bed ligt, helemaal plat en ontspannen liggen, (kamer zo donker mogelijk), begin je met het aan- en ontspannen van de spiertjes in je tenen. Eerst de grote, dan de volgende etc. Niet overdreven, maar gewoon echt even "voelen" dat ze er zitten zeg maar :P (en aangezien je teenspieren apart wat lastig aanspannen, er ook echt op concentreren/ er aan denken)
Dan midden v/d voet, je hak, je enkel etc. etc., gewoon je hele lijf afgaan!
Meestal ben je, vóór je bij je kruin bent, zo ontspannen dat je in slaap valt.. ;)
Soort van meditatie met een onderwerp! :D

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:19

Oké, nou ik zal eens kijken!
Ik denk dat ik sowieso wel kan slapen vannacht, ik ben de hele dag (van 10 tot 6) naar een Attractiepark geweest!