Energiedrank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Energiedrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:02

Ik drink de suikervrij variant, geen suiker dus maar bomvol aspertaam. Verder was het maar een grapje ;)

Precies, in koffie zit geen suiker. In energy drink zit ook geen alcohol. Maar dat kun je er wel zelf van maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:06

Wat ik me nou al tijden afvraag, AA hoor je nooit mensen over, en dat is toch ook een soort energie drank? Of valt dan onder sportdrank en dan s het wel gezond ofzo?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:18

Appelmoes_11 schreef:
Ik drink de suikervrij variant, geen suiker dus maar bomvol aspertaam. Verder was het maar een grapje ;)

Precies, in koffie zit geen suiker. In energy drink zit ook geen alcohol. Maar dat kun je er wel zelf van maken. :)

Ja, dus het is niet goed om gans de dag bijvoorbeeld cola te drinken, maar we kunnen allemaal wel ongelimiteerd colalight drinken. Aspartaam is namelijk gewoon zoetstof.

Dat kun je er idd zelf van maken, maar dan heeft het niets meer van doen met het originele product ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:38

Dat zeg ik toch niet? Aspertaam is ook niet bepaald gezond := Wel is het zo dat in gewone cola en stuk meer troep zit dan in cola light - cola light is eigenlijk alleen maar water, kleurstof en aspartaam. Nog steeds niet gezond, maar beter dan gewone cola.

Mijn punt was dat energy drink met alcohol vergelijken omdat er soms mixdrankjes mee worden gemaakt nergens op slaat.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:24

goh ik moest vandaag gelijk aan dit topic denken.

heb gister avond (rond een uur of half 11) zo'n groot blik monster energy gedeeld met een vriendin.
daarna hard gestudeerd tot een uur of 3 en daarna ons bed in gedoken.

we hebben beide (zonder dat we het van elkaar wisten, hebben t de volgende ochtend pas verteld) enorm veel last gehad hiervan.
deels verklaard doordat we beide een hoge bloeddruk hebben.. denk dat we onze bloeddruk ook niet hadden willen meten vannacht.. mennnn heb door mn hele lichaam pulsaties gevoeld. zelfs zo sterk dat ik het gevoel had dat mn hele lichaam mee bewoog bij elke hartslag.

daarnaast voelde ik me echt niet lekker en had ik moeite met ademen..

vriendin had dus precies hetzelfde :S
hebben ons de volgende ochtend ook echt nog een tijd beroerd gevoeld.

We drinken beide bijna nooit energy drank (misschien 2 a 3 keer per jaar tijdens een tentamenperiode) en heb dit nog nooit zo gehad (meestal merk ik namelijk helemaal geen effect).
was echt een beetje beangstigend!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 23:13

Monsterlijk die Monster :D

En dan hebben jullie het nog gedeeld! Zo zie je maar hoe dat spul op je lichaam in kan werken..

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 02:50

Ik kan er echt zoveel van drinken als ik wil, maar ik voel er niks van. Okee ik ben van mezelf al hyper, altijd :+ . Alleen, ja ik ben echt een zeikerd, ik vind alleen Red-Bull lekker. :P

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:59

Ik drink zelf geen koffie en energie.
Het is slecht voor je tanden en daarom drink ik het ook niet :D Moet ik even denken aan de sims 2 als ze koffie drinken, dan gaan ze helemaal trillen! :P het zal idd best invloed op je hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:52

Ik dronk het een paar maanden geleden best wel vaak als ik te weinig geslapen had (monster blikjes, go fast, redbull..). Als ik dan een blikje gedronken had stuiterde ik weer vrolijk rond op de werkvloer :D. Nu ik eindelijk afgekickt ben raak ik die rotzooi nooit meer aan. Weet nu pas hoe verslavend het werkt, en je hebt er steeds meer van nodig om fit te blijven. Als ik weekend had was ik na 10 uur slapen nog steeds moe, of viel ik gewoon weer in slaap als ik pas 5 uurtjes wakker was. Het heeft mij best veel moeite gekost om het helemaal niet meer te drinken. Heb het rustig aan af moeten bouwen omdat ik anders begon te trillen, en me heel slap ging voelen. Sinds ik er vanaf ben voel ik me veel fitter. Ken iemand die dronk er wel 6 op 1 avond (tijdens de nachtdienst).