Erge knopen in het haar na het douchen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:11

Ik begrijp dat jij je haar Föhnt/styled? Goed dat je dan in ieder geval iets gebruikt wat je haar beschermd.

Ik heb zelf lang haar, en kan zelf ook wel eens lastige klitten krijgen. Helpt ook om van tevoren even je haren uit te kammen. Ik was mijn haar met shampoo van de kapper (wella professionals, dus niet Wella pro series van de drogist.), daarnaast gebruik ik veel crèmespoeling en dit smeer ik voornamelijk in de puntjes. Ik ga meestal met een doucheborstel (bij de drogist te verkrijgen) of met mijn vingers door mijn haren om het haar wat te ontklitten. Daarna zet ik meestal de kraan koud en doe daar even mijn haar onder, zodat de schubben van het haar sluiten (en zo heb je dus minder snel kans op klitten) Als ik afdroog wrijf ik niet mijn haar droog. Dit beschadigd het haar en zorgt voor meer klitten. Ik wikkel mijn haar in de handdoek en laat dat voor enkele minuten zitten. Je haar is dan handdoek droog (dus nog een klein beetje vochtig). Meestal doe ik er dan nog een serum of balsemspray in (ook van wella professionals). Ik merk ook dat ik gedurende de dag minder klitten in het haar krijg.

En natuurlijk is regelmatig naar de kapper gaan geen overbodige luxe. Ik laat het nodige eraf halen, zodat het ook gezond kan blijven groeien.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:12

Voor het douchen: Haren goed kammen!
Tijdens het douchen: Gebruik anti-klit shampoo of eerst een shampoo en daarna een conditerner ( die verzacht je haar en voorkomt dus ook klitten )
Na het douchen: Als het nog nodig is een anti-klit spray, welke moet je zelf maar een beetje uittesten want elk haartype is anders en reageerd daar anders op.

Succes ermee en voor overdag: Als het hard waait een staart in *D
En veel kammen :D

Succes!

Naamloos1

Re: Erge knopen in het haar na het douchen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 15:08

Ik heb nu van de glisskur die oranje fles gekocht... Straks maar eens eventjes proberen... Hoop niet dat mn haar te snel vet er van wordt..

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:10

is het geen idee om tijdens het douchen je haar al te kammer als je er anti klit in hebt gedaan.
je kunt het dan heel makkelijk uitkammen en met het uitspoelen raakt je haar niet zo in de war dus dan kun je het daarna heel makkelijk kammen?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:17

toen ik mijn lange haar nog had,
kamde ik het grondig voor het douchen(anders werd mijn moeder boos vanwege verstopte doucheafvoer;). dan deed ik het met willekeurige shampo wassen, vaak met een volume shampoo van elvive of nivea(die schuimen goed). en dan deed ik er een willekeurige conditioner in(meestal volume) als ik dan tijd had deed ik het inclusief conditioner ook nog borstelen. dan droogde ik mijn haar voorzichtig af. spoot antiklit van glisskur erin(vond de gele hetbeste) en deed het als tulband in een handoek. tot ik mijn haar ging stylen :}.

ik had van mezelf slag, spoot er dan een spul in van john frieda dat het niet ging pluizen. daarnaast een waxagtige gel in de puntjes voor het pluizen. en dan liet ik mijn haar gewoon natuurlijk opdrogen. ik kamde het altijd met een soort afro kam, met hele dikke tanden. dat hielp ook voor pluis. maar dan kon ik er ook makkelijker doorkomen omdat die kam zo sterk was.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:37

Naamloos1 schreef:
Ik heb nu van de glisskur die oranje fles gekocht... Straks maar eens eventjes proberen... Hoop niet dat mn haar te snel vet er van wordt..

Die glisskur antiklit, dat gele spul? Die is echt fijn namelijk!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:43

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o

Ik heb haar tot op mijn billen en mijn dochtertje ook.
Ik zweer bij de shampoo en vooral de creme spoeling van Nivea! Daar wordt je haar zo zacht en glad van, ik ga onder het douchen al vaak de klitten met mijn vingers eruit halen.

Na het douchen wikkel ik mijn haar in een handdoek precies omgekeerd, uhm hoe leg ik dat uit.... leg je handdoek als je staat gewoon over je haar heen op je voorhoofd, pak het in je nek samen en wikkel het omhoog, puntje van de handdoek bij je voorhoofd onder de handdoek vastschuiven.

Als mijn haar zo goed als droog is, doe ik er wat glansspul/ antipluis in met zo'n pompje, heeft de action wel, daarna borstel ik het lichtjes.
En als mijn haar echt helemaal droog is doe ik er een beetje serum in (ook action)

Ik hoef mijn haar niet meer intensief te borstelen iig.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:44

superlise schreef:
Naamloos1 schreef:

Weet niet of het al gezegd is maar kijk uit waar je het in je haar sprayt.
Op tegels en laminaat (gladde vloeren) kun je heel gemakkelijk uitglijden nl, het wordt spekglad. :')

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:45

Ik heb dan geen dik haar maar ik heb deze borstel voor dun haar. De borstel is er ook speciaal voor dik haar. Ik vind hem zelf heel fijn want na het douchen kan ik mijn haar ook nooit uitkammen maar met deze borstel haal ik het er zo uit! Ik weet natuurlijk niet hoe die is voor dik haar maar aangezien hij voor dun haar goed werkt lijkt hij me voor dik haar ook wel goed werken :)

http://www.sympathique.nl/michel-mercier-wonderborstel/

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:51

ik heb zelf mijn haar laatst laten verven maar volgens mij is het niet goed gegaan..
Mijn haar is nu echt super droog.

Wat ik nu gebruik is een Masker van Glisskur pot kost +- 9 euro..
dit masker mag je ook maar 2-3 x per week gebruiken.
En na het douchen gebruik ik nog een spray van glisskur bij ons heb je de op=op winkel daar heb je 3 flessen voor 6 euro...dat is nog wel te doen..

Als ik het masker niet gebruik dan doe ik gewoon shampoo + cremespoeling + daarna spray in mijn haar..
Door dat spul ziet het er weer normaal uit tenminste...

en ook geen knopen meer ! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:53

Ik weet niet of deze al genoemd is, maar mijn dochter van 7 (die dus flink kan piepen als haar haar in de klit zit) zweert bij het gebruik van Cowboy Magic Detangler. Wat je dus ook voor paarden gebruikt, maar is ook geschikt voor mensen (staat er ook op). Nat of droog haar maakt niet uit met het aanbrengen. Haar haar blijft zeker 3 tot 4 dagen goed doorkambaar, zelfs als ze gezwommen heeft. Vaak hoef ik het maar eens per week erin te doen en het massert goed in, echt veel heb ik er niet van nodig. Haar wordt ook niet vettig (lijkt wel als je het net opgebracht hebt maar dat is na enkele uren verdwenen. Ik doe het dan ook vaak 's avonds erin)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:59

Naamloos1 schreef:

Weet niet of het al gezegd is maar kijk uit waar je het in je haar sprayt.
Op tegels en laminaat (gladde vloeren) kun je heel gemakkelijk uitglijden nl, het wordt spekglad. :')[/quote]

Oja vergeten erbij te zetten, mijn ouders hebben al allebei een keer op de grond gelegen :')

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:07

Nelson17 schreef:
Ik heb dan geen dik haar maar ik heb deze borstel voor dun haar. De borstel is er ook speciaal voor dik haar. Ik vind hem zelf heel fijn want na het douchen kan ik mijn haar ook nooit uitkammen maar met deze borstel haal ik het er zo uit! Ik weet natuurlijk niet hoe die is voor dik haar maar aangezien hij voor dun haar goed werkt lijkt hij me voor dik haar ook wel goed werken :)

http://www.sympathique.nl/michel-mercier-wonderborstel/

Jaaaa, nooit meer knopen in me haar heb de variant voor dik haar, geweldige borstel *\o/*

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:44

is hetzelfde als de tangle teezer