herkend iemand dit? (Foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: herkend iemand dit? (Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:32

pas maandag terug?? Zou gewoon de praktijk binnenlopen en laten zien wat er loos is. Zo te zien is dit geen simpel ecxeempje/schimmel infectie. Succes

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:44

Jeetje maandag pas terug? In dat geval zou ik vanavond de huisartsenpost bellen. Ik ben niet zomaar voor de huisartsenpost bellen, om dat even duidelijk er bij te zeggen, maar als jij en verhoging hebt, en de plekken breiden nog steeds snel uit, dan moet daar gewoon naar gekeken worden!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 15:43

Nou, mocht net toch nog even langs komen nadat mijn moeder even gebeld had :Y)

Moet stoppen met de Fucidin en Sudocrem, en vanaf nu 2 keer per dag zinkzalf smeren en dan de andere creme die ik erbij had.
Geen strakke kleding aan.. Nouja heb die zoiezo nooit aan.

En ze zei dat het maanden kan duren voor het beter word :wow: Het was dus ook niet nodig om terug te komen als het niet beter werd... %)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:50

En die andere zalf is een anti-schimmelmiddel?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 16:12

Klopt :j Ketoconazol

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:14

TS, kan je niet vragen of ze een kweekje willen zetten voor je? Misschien dat het dan duidelijk wordt wat het precies is. Hoef je niet maanden te wachten om te zien of het wel of niet aanslaat.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:16

Het is idd onzin van een huisarts om te zeggen dat je niet hoeft terug te komen. Het kan zijn dat de zalfjes die je krijgt simpelweg niet werken bij jou. Wat het ook zou zijn, ringworm of wat anders, eis (laat je moeder dat eisen) een doorverwijzing naar een dermatoloog. Met deze huisarts ga je op dit gebied niet verder komen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:25

Daphne__ schreef:
Nou, mocht net toch nog even langs komen nadat mijn moeder even gebeld had :Y)

Moet stoppen met de Fucidin en Sudocrem, en vanaf nu 2 keer per dag zinkzalf smeren en dan de andere creme die ik erbij had.
Geen strakke kleding aan.. Nouja heb die zoiezo nooit aan.

En ze zei dat het maanden kan duren voor het beter word :wow: Het was dus ook niet nodig om terug te komen als het niet beter werd... %)

Jeetje, dus je weet nog niet wat het is? Brr, vind het er niet fijn uitzien. Ik zou toch in ieder geval wel even willen weten wat het is! Ik begrijp dat je nu smeert met iets voor iets waarvan niemand weet wat het is?

Over huisartsen en pas over een paar dagen langs kunnen komen.. Iedereen mag mijn moeder lenen! Die regelt dat :Y) Zij krijgt het altijd voor elkaar dat ik dezelfde dag nog langs kan komen (arme arme doktersassistentes haha).

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:30

Ik vind het zo'n onzin met die huisartsen, mijn DA reageert nog pittiger en adequater... laat je mams bellen en om een verwijsbrief vragen voor een dermatoloog. Waarom zou je in hemelsnaam met zoiets maanden rond moeten lopen? Wat een enorme onzin. Arme jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:39

Jeetje, wat ontzettend vervelend voor je dat je HA je zo laat aanmodderen zonder dat nou écht bekend is wat het is en wat er wel voor werkt.

Zo heb ik zelf een paar jaar geleden met een erg rood, opgezwollen, zeer pijnlijk been een maand op bed gelegen.
Dokter vond dat ik een spiertje verrekt had. Kreeg er helemaal niets voor.
Ondertussen was m'n huid en de rest van het erg ontstoken, had ik een temperatuur van 40 graden en kon ik helemaal niets meer van de pijn.
Terug gegaan naar de HA, die vond dat ik me aanstelde, en wilde dan "toch maar" foto's laten maken. Tja, ik kon 'm ook wel vertellen dat ik niets gebroken had, en dat bleek inderdaad ook uit de foto's (duh... duur grapje).

Uiteindelijk is het na 2 maanden over gegaan. Waarbij ik verschillende momenten heb gehad dat mijn vriend me naar de SEH wilde rijden, maar ik doorbeet en weigerde (had ik 't achteraf nou maar wel gedaan...).
Fysio therapie gehad... zij vond ook dat het geen normale verrekking was ofzo, maar dat er andere dingen aan de hand waren, zeker vanwege de ontsteking.

We weten nog steeds niet wat het geweest is. Inmiddels merk ik er (bijna) niets meer van, behalve het achtergebleven litteken weefsel bij m'n spieren.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:59

Ik had al naar een andere huisarts gegaan.
Hoop dat je er snel vanaf bent!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 02:46

Zat net een beetje te zoeken op google, toen ik de site huidconsult tegenkwam. Via daar kun je een vragenlijst invullen en foto's meesturen, naar een dermatoloog die dan via de mail advies geeft... dat heb ik ook maar even gedaan :)

Voel me best rot... Over dat de huisarts zei dat ik niet terug hoef te komen :\ Ik snap best dat als ze zeggen; Het is dit en deze behandeling helpt erbij. Dat het dan geen nut heeft om terug te komen na een weekje, maar ze weten het helemaal niet...

De ene zei dat het Ringworm is, al zei hij daarna dat het ABSOLUUT niet van dieren kon komen... terwijl Ringworm wel overdraagbaar is van dier op mens zover ik weet :?
De andere zei dat de eerste huisarts het wel goed had, maar dat het Candida is. (Huh?)
En die van vandaag die keek ernaar en vroeg wat, was even stil en zei verder niets over wat het is. Alleen dat ze wel eens vrouwen zagen die het onder de borsten hebben en dat het dan maanden duurt voor het over is...

Ze hebben ook allemaal een andere behandeling...eerst alleen Sudocreme/Zinkzalf, daarna Fucicin/Ketoconazol/Zinkzalf en die van vandaag; Ketoconazol en Zinkzalf... :n

Ik kijk het nog hééél even aan en als ik het dit weekend toch niet vertrouw, bel ik gewoon de huisartsenpost.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 06:58

De zalven die je krijgt worden gegeven voor heel veel huidaandoendingen. Zowel voor schimmels als voor bacterieen. Vaak, niet altijd, gaan die dingen hand in hand. Dus de keuze hiervoor is niet zo vreemd, ook het wisselen niet. Maar het zijn ook middelen waarbij je binnen een week verbetering moet zien. Het hoeft niet weg te zijn maar je klachten moeten wel afnemen.

Daarom is controle bij een arts ook belangrijk om te zien of er verbetering is en een behandeling daarop aanpassen. Want als niks werkt is, binnen een korte tijd, het belangrijk om te kijken dmv een kweekje of een biopt (wat enger klinkt dan het is) welke schimmel of bacterie het is en daar gericht medicijnen op te geven.

Je kan niet zeggen je krijgt deze zalven en ga daar de komende maanden mee aan de slag, zo werkt dat niet met deze middelen, Smeren = resultaat zien, geen enkel resultaat verder onderzoek. En dan wel door iemand die zijn vak van de menselijke huid gemaakt heeft (dermatoloog)

Sterkte! (en klein advies, laat je niet gek maken door al de diagnose's die op internet gegeven worden :) )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 07:30

Ringworm is schimmel, candida is latijn voor schimmel, dus in feite zeiden ze niet zoiets heel anders ;-)
Wat vrouwen onder de borsten hebben is idd ook schimmel. Zelfde behandeling dus. (mn oudere vrouwen waarbij de borsten wat hangen, gaat broeien en wat zweten en dat vinden schimmels een heerlijk klimaat!)

Alleen, het moet wel over gaan, als het met 1 a 2 weken niet minder wordt zou ik toch gewoon terug gaan hoor, krijg je vast wat sterkers! :j

Ben wel erg benieuwd of je nog antwoord krijgt op je i-net-consult!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:19

O ja. laat je niet overhalen voor het gebruik van een smeersel in combinatie met Cortison. dit laatste maskeert alleen de kwaal maar het gaat er niet van over.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:31

IMJ schreef:
Ringworm is schimmel, candida is latijn voor schimmel, dus in feite zeiden ze niet zoiets heel anders ;-)
Wat vrouwen onder de borsten hebben is idd ook schimmel. Zelfde behandeling dus. (mn oudere vrouwen waarbij de borsten wat hangen, gaat broeien en wat zweten en dat vinden schimmels een heerlijk klimaat!)

Alleen, het moet wel over gaan, als het met 1 a 2 weken niet minder wordt zou ik toch gewoon terug gaan hoor, krijg je vast wat sterkers! :j

Ben wel erg benieuwd of je nog antwoord krijgt op je i-net-consult!

is dat niet smetplekken wat die oudere vrouwen vaak hebben?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:41

Nou ik vind ook dat je schandalig bent behandeld hoor..alleen een kweek kan uitsluitsel geven wat het is, of niet is..ze smeren je maar wat aan en daar moet je het mee doen.
Ik zou idd verder doorgaan bij een andere arts en er een dikke klachtenbrief uitdoen naar je HA en eventueel medisch platform als het tpch wat anders blijkt te zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:50

Het is toch standaard dat als het niet minder word, en zelfs verergerd je gelijk aan de bel moet trekken? Ik zou gewoon naar de HAP van het ziekenhuis gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:55

Ts, dit is echt niet goed. Ik heb een staff infecitie gehad, grote plekken die er uit zagen zoals die van jou, maar deze zijn nooit open gegaan etc. Ik heb ook 3 maand aangemodderd. Dit omdat het telkens weer terug kwam. Nu ben ik er eindelijk van af, maar die vlekken zie je bij mij nu nog altijd. Ik zou als ik jou was naar de spoed gaan. Als je moet doorverwezen worden gaat het daar allemaal veel makkelijk omdat je al in dat ziekenhuis bent en ze elkaar kennen:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:14

Klopt helemaal Astaloca!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:23

en nu, hoe is het nu?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:33

Je foto's vind ik er heel erg uit zien als ringworm, dat heb ik ook een keer gehad en zag er precies zo uit.
Bij mij was het ook pas na 2 maanden over, zou me er dus niet te dik over maken ;).
Probeer te accepteren dat het niks ernstigs is, niet van een mug een olifant maken he!
Jij bent geen huisarts en je arts herkent het écht wel als het iets ergs zou zijn!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:39

Heb je misschien een foto van veraf genomen? Het lijkt erg op de plekken die ik heb.. alleen dan zonder gaatje. Ik heb er een zalf voor die wel helpt. Ik smeer het door als het al weg is, maar als ik dan stop na een maandje ofzo, komt het weer terug.. Heb nu ook mijn hele oksel vol zitten :o

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:47

Daphne__ schreef:
Zat net een beetje te zoeken op google, toen ik de site huidconsult tegenkwam. Via daar kun je een vragenlijst invullen en foto's meesturen, naar een dermatoloog die dan via de mail advies geeft... dat heb ik ook maar even gedaan :)

Voel me best rot... Over dat de huisarts zei dat ik niet terug hoef te komen :\ Ik snap best dat als ze zeggen; Het is dit en deze behandeling helpt erbij. Dat het dan geen nut heeft om terug te komen na een weekje, maar ze weten het helemaal niet...

De ene zei dat het Ringworm is, al zei hij daarna dat het ABSOLUUT niet van dieren kon komen... terwijl Ringworm wel overdraagbaar is van dier op mens zover ik weet :?
De andere zei dat de eerste huisarts het wel goed had, maar dat het Candida is. (Huh?)
En die van vandaag die keek ernaar en vroeg wat, was even stil en zei verder niets over wat het is. Alleen dat ze wel eens vrouwen zagen die het onder de borsten hebben en dat het dan maanden duurt voor het over is...

Ze hebben ook allemaal een andere behandeling...eerst alleen Sudocreme/Zinkzalf, daarna Fucicin/Ketoconazol/Zinkzalf en die van vandaag; Ketoconazol en Zinkzalf... :n

Ik kijk het nog hééél even aan en als ik het dit weekend toch niet vertrouw, bel ik gewoon de huisartsenpost.

Ergens heeft je eerste huisarts ook nog wel een punt. Je hebt namelijk allerlei verschillende soorten ringworm, dus als het inderdaad ringworm is (heel simpel te testen met een speciale lamp) kan het ook door iets anders komen dan door dieren. Elke variant hoort ook weer anders behandeld te worden namelijk...

Het ziet er inderdaad uit als ringworm, ik zou me er niet te druk over te maken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 12:50

Mijn huisarts heeft eerder een fout gemaakt waardoor ik blijvende schade heb opgelopen, dus vertrouwen dat hij het goed heeft is makkelijker gezegd dan gedaan. Als mijn huisarts zo goed was, dan zat ik niet op m'n 17e thuis zonder b.v. diploma of andere opleiding....

Het gaat redelijk, rechts is het wat beter, links weer slechter.

Een foto van veraf heb io niet. nouja de laatste is wat verderaf.