Pillen slikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:15

Aspirines breek ik altijd in vieren, misschien een idee? :o

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:17

Helaas mag dat niet bij elk medicijn. Zo ook niet bij de mijne vanwege een maagsap beschermende laag.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:23

Lastig, m'n moeder heeft dat ook. Die heeft echt 3 of 4 glazen water nodig om een pilletje weg te krijgen. Ik heb daar zelf gelukkig helemaal geen moeite mee, slik rustig 3 of 4 tegelijk en hele grote ook geen probleem. Eerst doorslikken en dan nog een slokje water voor de nasmaak.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:24

Heb niet het hele topic gelezen dus als deze oplossing al is geplaatst sorry!

Ik kon jaren geleden ook geen pillen door mn keel krijgen, tot het persee moest! toen had ik een probleem, maarja een probleem is er om opgelost te worden (zo vond mijn vader) dus ben ik samen met hem gaan oefenen, eerst met hele miniscule snoepjes (dan is t ook niet goor als ze toch iets te lang in je mond blijven) en dan telkens een stapje groter, tot ik over mijn fobie heen was, nu slik ik eigenlijk alles (alleen paracetamol gaat doormidden, heb een aantal keer gehad dat ie soort van bleef hangen dus vandaar, maar dat komt denk ik door de ronde platte vorm) alle langwerpige vormen gaan er nu gewoon in. dus ik zou zeggen veel oefenen! en begin lekker met snoepjes en leg er niet teveel druk op! Bij mij was het vooral psychies (uhmm hoe schrijf je dit) dus maak er maar wat leuks van! en neem er lekker de tijd voor (als je t over 10 jaar kan is t ook oke toch? :P haha), als je met hele kleine snoepjes begint, is t niet vies als je ze toch niet doorgeslikt krijgt! eet je ze gewoon lekker op!

_Denise_

Re: Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:37

Ben van m'n angst af! Vandaag weer geslikt, dit keer met een geroosterd broodje met wat Philadeplhia erop. Kauwen, en op het punt van doorslikken de pil ervoor doen. Kan gewoon bijna niet meer geloven hoeveel moeite ik voorheen had :D

k_m

Re: Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:40

Ik had dit ook altijd, maar ik was dan eerder bang van de smaak van die pil wanneer ik hem niet doorgeslikt zou krijgen.
Bij mij helpt het altijd om de pil in te nemen met fruitsap, of iets anders met een smaakje zeker geen water dus, en wanneer je gaat slikken je hoofd naar voren te buigen, pilletje gewoon vanvoor in je mond en voorover buigen en het is zo weg ! Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:41

Lisann__ schreef:
Ik heb dat ook altijd gehad!

Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.

Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen. :=

Zo doe ik het ook :j