Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:04

Fiffill schreef:
Helemaal mee eens DQ maar zelfvertrouwen zie je ook gewoon aan iemand af en dat scheelt zoveel :) vollere dames kunnen zeker mooi zijn :)

voor het mooie ben ik zeker te dik maar mager staat mij niet omdat ik van moeder natuur ( thanks ma) hele grote borsten heb, ik ben dan zo uit evenwicht :') maar ik ben wel heel erg blij met mezelf ook mét spek en iedere vrouw zou dat van zichzelf moeten vinden ongeacht wat mensen van ze denken :)

moet er wel bij zeggen dat mijn kop niet verkeerd is (niet arrogant bedoeld hoor :') ) dat helpt ook wel _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:05

Brittol schreef:
Kan me wel vinden in de openingspost.
Ben vroeger best wel dun geweest, maar nu goed op gewicht, toch ben ik een hele grote eter, maar goed.. Ik verbruik veel energie op een dag en ben altijd in de weer, dus heb het echt nodig.
Maar, waar ik dan absoluut niet tegen kan, is de opmerking: ''Jeutje, wat eet je veel, waar laat je het allemaal?'' (Met een bezorgde blik en een achterliggende gedachte).
Daar kan ik echt heel erg pissed op worden.
Als het nou bij 1 keer was gebleven, oke, maar zo vaak..

Of dat sla je een keer iets af (ja, soms hoef ik gewoon geen chocolaatje of koekje) en dan meteen bezorgde gezichten. Of opmerkingen als: ja, zo kom je nooit aan.
Ik heb me erbij nergelegd. Ben nu 23, dus aan de puberteit zal het niet meer liggen vrees ik. Maar wat kan ik eraan doen? Het is soms gewoon lastig. Kleren passen niet en het ziet er niet mooi uit. Mijn ribben zijn gewoon te zien, mijn polsen zo dun dat ik kinder horloges makkelijk pas en volwassen maten veel te groot zijn. Mijn bovenarmen zijn erg dun en dat ziet er in de zomer gewoon niet leuk uit in een shirtje. Shirtjes kan ik aan de voorkant ook maar moeilijk vullen:p scheelt dat mijn benen door het paardrijden wel een fatsoenlijke vorm hebben;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:06

Van wat ik ervan heb gezien is er inderdaad niks mis met je hoofd hoor :D

Maar, zoals ik al eerder zei, bij sommige mensen staat net wat meer "vet" gewoon mooier :j ik denk dat dat bij mij er niet uit zou zien want dan komt 't op mijn buik en dat wil je niet :+

Stamina

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:11

geerke schreef:
ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?

Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:13

Quellian schreef:
Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

ik pas met mijn 1.75 en 58-60kg (bmi van 20 dus) soms een 40 aan, omdat de 38 toch wel krap zit, spijt me zeer, maar zo behoorlijk vind ik die maat 40 dan niet :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:14

Maat 40/42 is met mijn lengte behoorlijk maar ik ken dames die zijn tegen de 1.85 en als die maat 40/42 hebben staat dat gelijk aan 1.65/1.70 maat 36/38..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:15

Het ligt inderdaad aan je lengte (en bouw), als je 1.80 bent vind ik het niet zo gek dat je maat 40 zou hebben. Maar ik met mijn 1.62 bijv dan is 40 toch echt wel groot.

Gemiddelde lengte van de Nederlandse vrouw is 167 cm (cijfers uit 1999 weliswaar maar het zal niet extreem veranderd zijn?) een gemiddelde maat 42 betekend dat er behoorlijk wat overgewicht is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:17

geerke schreef:
als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht ;)

Vol = niet enkel een D cup, ook een B'tje kan mooi vol zijn.
Met mijn maatje 34/36 ben ik slank maar heb wel degelijk een kont en ja, ook een mooie ronde B. ;) En nee, ik heb ze niet gekocht, heulemaal gratis gekregen :j Dus jawel, ook slanke mensen kunnen vrouwelijke vormen hebben. En ja, ook ik ben het beu dat als ik geen zin heb in taart, men me zegt "dat ik het echt wel kan hebben". Ja dat weet ik maar als ik geen zin heb ga ik het er toch niet bij in proppen omdat het kan. :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:21

De enige manier waarop dat eeuwige gezever eens zou stoppen is als mensen eens niet zo op elkaar zouden letten. Who cares of je maatje 34 hebt of het dubbele?
Uiteindelijk leef je je eigen leven en ben je niemand verantwoording schuldig.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:25

delerium schreef:
De enige manier waarop dat eeuwige gezever eens zou stoppen is als mensen eens niet zo op elkaar zouden letten. Who cares of je maatje 34 hebt of het dubbele?

Werd al een beetje gefrustreerd van sommige reacties in dit topic maar gelukkig post jij een hele goede. Ben ik het dus helemaal mee eens. Laat mensen toch lekker hun leven leiden en ga je op jezelf concentreren. Als jij je goed voelt en lekker in je vel zit maakt het mij in ieder geval niks uit of je maat 46 of 36 hebt.. _/-\o_

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:27

geerke schreef:
Marjo_x schreef:

Ja, inderdaad :')
of "Daar houden mannen van.." :') Ja hoor ja.. Alle mannen hebben immers dezelfde smaak.. En karakter speelt daarbij geen enkele rol..
Slanke meiden kunnen ook prachtige rondingen hebben en ook vrouwen met minder rondingen kunnen ontzetten aantrekkelijk/mooi zijn..

als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht ;)

Tja dan zal ik wel tot 1 van die bijna onwaarschijnlijken horen, want ik ben slank (1.76 m en 52 kg) en heb toch een beste voorgevel (cup E). En nee, ik geef geen borstvoeding en nee ik heb mn borsten nergens gekocht, die heb ik toch echt gratis en voor niks gekregen. En heb zelfs wel eens de (onbeschofte) vraag gehad waar ik mijn borsten gekocht had...
Hoewel ik er geen nacht om wakker lig en ik tevreden ben met hoe ik er uit zie, vind ik de opmerkingen die ik soms naar mn hoofd krijg echt not done, want owee als ik eens tegen een van die meiden zei dat ze misschien die 3x patat per week niet kon doen (niet dat ik dat ging zeggen, want dat moet iedereen maar lekker voor zichzelf weten, maar laat mij ook met rust en blijf niet zeuren als ik een keer geen zin heb in een stuk slagroomgebak)

Over de opmerkingen van sommige verkoopsters in kledingwinkels nog maar niet te spreken...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:30

Fiffill schreef:
Het ligt inderdaad aan je lengte (en bouw), als je 1.80 bent vind ik het niet zo gek dat je maat 40 zou hebben. Maar ik met mijn 1.62 bijv dan is 40 toch echt wel groot.

Gemiddelde lengte van de Nederlandse vrouw is 167 cm (cijfers uit 1999 weliswaar maar het zal niet extreem veranderd zijn?) een gemiddelde maat 42 betekend dat er behoorlijk wat overgewicht is.

we zijn sinds 1999 gemiddeld een halve centimeter gegroeid, heb het opgezocht :D
gemiddelde maat kan ik niet terugvinden, maar ca. 47% van de vrouwen heeft overgewicht, tegenover 2% vrouwen die ondergewicht hebben (20 jaar en ouder) link overgewicht, link gemiddelde lengte

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:30

Borsten bestaan uit klierweefsel en daar omheen vetweefsel. Het is wel zo dat veel zware vrouwen volle borsten hebben, en veel lichte vrouwen kleinere borsten. Vetweefsel heeft daar idd mee te maken. Maar verlies het klierweefsel ook niet uit het oog: dat kan gewoon veel of weinig zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:55

delerium schreef:

Precies :)

delerium schreef:
Borsten bestaan uit klierweefsel en daar omheen vetweefsel. Het is wel zo dat veel zware vrouwen volle borsten hebben, en veel lichte vrouwen kleinere borsten. Vetweefsel heeft daar idd mee te maken. Maar verlies het klierweefsel ook niet uit het oog: dat kan gewoon veel of weinig zijn.

Ach of misschien zit het vet gewoon vooral op die plek :')

Jade schreef:
Fiffill schreef:

we zijn sinds 1999 gemiddeld een halve centimeter gegroeid, heb het opgezocht :D
gemiddelde maat kan ik niet terugvinden, maar ca. 47% van de vrouwen heeft overgewicht, tegenover 2% vrouwen die ondergewicht hebben (20 jaar en ouder) link overgewicht, link gemiddelde lengte

Ik had ergens maat 42 gevonden, maar weet niet zeker of dit waar is. Had ooit ook eens maat 40 gelezen ergens. Maar 47% is inderdaad erg veel.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:06

Ik ben zelf normaal, dus niet superdun ofzo maar zeker niet dik en heb dus eigenlijk bijna nooit dat ik opmerkingen krijg. Maar ik kreeg een keer een rare, van een wat 'gevulder' iemand. Tijdens een verjaardag nam ik geen taartje en toen kreeg ik te horen: Ja! Zo kan ik het ook wel! :roll: Alsof je valsspeelt ofzo als je een keer een taartje of iets anders overslaat? :')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:26

Ik krijg nooit nare opmerkingen over dat ik 'normaal/slank' ben :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:30

Word er inderdaad af en toe ook een beetje naar van. Ik ben ook geen dikkertjedap en ben me echt wel ervan bewust dat er echt wel wat meer spek op m'n billen mag gaan komen nou.. Maar soms heb je nou eenmaal geen trek en dan sla je een tussendoortje over of een taartje o.i.d... Heel vreemd misschien, maar je hoeft echt niet altijd alles te eten wat je voorgeschoteld wordt! En dat daar dan de opmerkingen bijkomen als 'gaat het wel goed met je?' 'zou je niet eens wat meer eten?' 'ik vermoed dat je anorexia hebt' et cetera zijn dan ontzettend vermoeiend.. Wel allemaal miepen dat dikke mensen absoluut niet gepest mogen worden.. Maar mensen met een maatje minder, die mogen wel bekritiseerd worden.. Altijd jammer zoiets.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:37

eilleen333 schreef:
Brittol schreef:
Kan me wel vinden in de openingspost.
Ben vroeger best wel dun geweest, maar nu goed op gewicht, toch ben ik een hele grote eter, maar goed.. Ik verbruik veel energie op een dag en ben altijd in de weer, dus heb het echt nodig.
Maar, waar ik dan absoluut niet tegen kan, is de opmerking: ''Jeutje, wat eet je veel, waar laat je het allemaal?'' (Met een bezorgde blik en een achterliggende gedachte).
Daar kan ik echt heel erg pissed op worden.
Als het nou bij 1 keer was gebleven, oke, maar zo vaak..

Of dat sla je een keer iets af (ja, soms hoef ik gewoon geen chocolaatje of koekje) en dan meteen bezorgde gezichten. Of opmerkingen als: ja, zo kom je nooit aan.
Ik heb me erbij nergelegd. Ben nu 23, dus aan de puberteit zal het niet meer liggen vrees ik. Maar wat kan ik eraan doen? Het is soms gewoon lastig. Kleren passen niet en het ziet er niet mooi uit. Mijn ribben zijn gewoon te zien, mijn polsen zo dun dat ik kinder horloges makkelijk pas en volwassen maten veel te groot zijn. Mijn bovenarmen zijn erg dun en dat ziet er in de zomer gewoon niet leuk uit in een shirtje. Shirtjes kan ik aan de voorkant ook maar moeilijk vullen:p scheelt dat mijn benen door het paardrijden wel een fatsoenlijke vorm hebben;)
Mijn polsen zijn ook megadun, terwijl ik niet extreem ondergewicht heb en mijn moeder (met licht overgewicht) heeft ook superdunne polsen. Volgens mij is dat één van de laatste plaatsen waar het vet gaat zitten. :)) Ik ken namelijk ook mensen die vrij licht zijn, maar die veel bredere polsen hebben dan ik.

Gelukkig zijn de mensen die tegen mij zeggen dat ik te dun ben zo snugger om dat niet te doen als ze zelf overgewicht hebben, want daar zou ik niets van heel laten. Hoewel ik er soms ook moe van wordt beperk ik me meestal tot knikken en lachen. Hoe mijn dieet er uitziet gaat niemand wat aan en als ik me lekker voel is het niet aan hen om daar verandering in te (willen) brengen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:00

Ik ben best breed gebouwd eigenlijk, maar met mijn 1.62 en 51 kilo ben ik nou niet erg dik :')

Wel moet dat gezeiver over eetstoornissen eens ophouden bij slanke mensen. Eetstoornissen kunnen bij ieder gewicht voorkomen, en het zijn geen prettige ziektes. Om achter ieder dun persoon een eetstoornis te zoeken en daarbij de normale/dikkere mensen compleet te negeren is ontzettend pijnlijk.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:23

Jade schreef:
Quellian schreef:
Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

ik pas met mijn 1.75 en 58-60kg (bmi van 20 dus) soms een 40 aan, omdat de 38 toch wel krap zit, spijt me zeer, maar zo behoorlijk vind ik die maat 40 dan niet :')

Hier het zelfde, ben wel iets kleiner als jou. Ik pas met mijn 1.65 en 57kg ( BMI van 21) ook soms een 40 aan, heb er ook verschillende van 38 en paardrijbroek zelfs 176 maar hier zit wel veel meer rek in.

Dus in de ogen van quellian, zou ik dus 'behoorlijk' moeten zijn. Vind het dan wel raar waarom dat er vaker tegen mij gezegt word dat ik absoluut niet meer mag afvallen, en verschillende keren bekende naar me toe kwamen en vroegen of ik eet problemen zou hebben.

tuurlijk naar mijn idee mag dat spek randje er nog wel af, alleen krijg ik dan van andere te horen welk spek randje, maar denk dat iedereen zoiets wel heeft, of het nou met te weinig of teveel vet is.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:31

Ik ben zelf ook behoorlijk slank, maar weeg daarentegen niet 'weinig' in vergelijking tot 'dikker' uitziende lengte-genootjes (ben zelf 1.75 en weeg 62 kilo). Toch krijg ik vaak naar mijn hoofd dat ik eens wat meer moet eten, veels te dun ben, niet gezond ben etc. etc. Zelf trek ik me er weinig van aan, ik heb voldoende energie, voel me goed en ik zit gewoon graag strak in mijn vel met ook een 'mooie' hoeveelheid spieren. Gelukkig hoef ik er ook geen enkele extra moeite voor te doen. Waar ik zelf wel van baal is dat mijn lichaam met dit postuur borsten kennelijk een overbodige luxe vind ;-)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 03:15

@lovelucky: Waarschijnlijk ben jij gewoon goed gespierd voor je lengte.. spieren nemen minder ruimte in dan vet, maar wegen wel ietsjes meer.. dan kan je toch beter iets meer wegen dan breder zijn :)

Ik vind gewicht eigenlijk ook niet altijd de goede richtlijn.. liever zwaarder en netjes 'strak'/slank omdat je spieren hebt, dan qua gewicht goed, maar alleen maar met vet :)

_Summerly_ schreef:
Mijn polsen zijn ook megadun, terwijl ik niet extreem ondergewicht heb en mijn moeder (met licht overgewicht) heeft ook superdunne polsen. Volgens mij is dat één van de laatste plaatsen waar het vet gaat zitten. :)) Ik ken namelijk ook mensen die vrij licht zijn, maar die veel bredere polsen hebben dan ik.

Gelukkig zijn de mensen die tegen mij zeggen dat ik te dun ben zo snugger om dat niet te doen als ze zelf overgewicht hebben, want daar zou ik niets van heel laten. Hoewel ik er soms ook moe van wordt beperk ik me meestal tot knikken en lachen. Hoe mijn dieet er uitziet gaat niemand wat aan en als ik me lekker voel is het niet aan hen om daar verandering in te (willen) brengen.

De breedte van je polsen ligt vooral aan je botstructuur.. tegen de tijd dat je daar een flinke laag vet op hebt zitten kunnen ze je denk ik rollen :+

Overigens kan een lengte van 1.80 en maat 36-34-36 best hoor :) (60-62 kg) (Dat is met cup 70C :P) Ik ken eigenlijk niemand van 1.80/1.80+ met meer dan een maat 36/38.. en ik ken toch best wel aardig wat lange meiden..
Wel is die taille van een maat kleiner dan de rest lastig jurkjes en t-shirts kopen..

Toen ik 12 was was ik 1.70 en 46 kg, maar dat was in de groei :) (Al woog ik op mn 16e ook maar 55 kg)
Maar gelukkig heeft de ggd arts (waar je standaard langs moest in de 1e klas oid) tegen mij gezegd 'Ja, je bent wel te licht, maar je bent al sinds je een baby bent te licht of net goed, dus voor jou is dat normaal' :P
Was toch weer een mooi verschil met mensen die je subtiel meer proberen te laten eten of gingen zeuren als ze je nog niet hadden zien eten die dag (ook als je ze maar 5 min zagen ) :Y)

(Ik ben trouwens wel nog steeds bereid chocola te adopteren, mocht iemand de zorg voor zijn/haar chocola niet aankunnen of willen :j :') )

Denk ook wel dat het inderdaad deels in je genen kan zitten (bouw/hoeveel je kan eten).
Mijn moeder, broertje en zusje zijn ook smal gebouwd en we kunnen net als mijn opa van moederskant eten wat we willen :D
Nu moet ik ook zeggen dat we vrij sportief zijn en redelijk gezond eten trouwens (niet al te vaak friet etc), dat werkt natuurlijk ook wel positief mee :)
Je voedingspatroon krijg je, naast bouw en stofwisseling, natuurlijk ook wel mee vanuit je omgeving, dus dat is in mijn ogen ook een reden waarom dikke ouders - met vaak zelf geen goed voedingspatroon - vaak dikke(re) kinderen hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:55

Stamina schreef:
geerke schreef:
ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?

Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.

omdat ik vaak(slaat dus niet op jou!) de ervaring heb met mensen die heel erg met hun gewicht en uiterlijk bezig zijn ....dat ze strontvervelend zijn en het alleen maar daarover hebben :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:11

Ik heb op de middelbare school ooit een betoog gehouden over (te) dunne modellen op de catwalk. De vraag die daarna door de klas werd gesteld was "Waarom hou je daar een betoog over als je zelf zo dun bent?" >;)
Is nu een jaar of 5, 6 geleden. Ben nog steeds slank (gelukkig wel minder een sprietje) en daar trots op! Hoeveel mensen (ik noem een romig gebouwde collega) dan niet jammeren dat ik niet zo om mijn eetpatroon moet denken want ik ben immers al slank? Ik denk júist goed om wat ik eet want ik wil graag zo slank blijven.

Conclusie: in andermans ogen kan je het zelden goed doen.:=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:20

"I don't know the road to succes but the road to failure is trying to please everyone"
Plien: leuke opmerking (not). Vroeger was ik ook een spriet. Heb geluk dat ik toen ik eenmaal 15/16 werd wat geblokter werd en een meer sportieve bouw kreeg. :)
Maar inderdaad, de opmerkingen als je eens een taartje over slaat of wanneer je geen zin hebt in een snoepje blijven alsnog niet uit. :+ Ze moesten eens weten wat ik er allemaal in kap. :+