[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:25

Jullie moeten gewoon allemaal vegetariër worden _O- Het helpt mij wel enigszins.

FA heb je er wel van genoten? Dan nu idd even extra oefeningetjes en dan is het goed :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:26

Ik snap helemaal niet waarom mensen soms zo willen vasten door (zo goed als) niks te eten. Hou je nooit vol en ik zou er depressief van worden. Ook als je bv. iets lekker ziet staan, iets wat je graag wilt snoepen, moet dat soms gewoon kunnen. Van een stukje chocolade ga je geen kilo aankomen. Je moet alleen weten te stoppen na dat stuk.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:28

Ben het helemaal met je eens Tieneke. En het kan gewoon niet gezond zijn om zo weinig te eten.
Al die diëten met shakes etc vind ik ook niets. Ik eet wat ik lekker vind. Eet ik iets minder gezonds? Prima neem ik van de rest iets minder. Dit is in ieder geval de rest van mijn leven vol te houden!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:30

Nueve schreef:
Jullie moeten gewoon allemaal vegetariër worden _O- Het helpt mij wel enigszins.

FA heb je er wel van genoten? Dan nu idd even extra oefeningetjes en dan is het goed :)

Ik heb er heerlijk van genoten! Milka met hazelnoot haha, maar moet niet te vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:31

Aah lekker zeg. :)) Weet je wat ook suuuper lekker is! Butterscotch chocolate :9 Oh wauw :9

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:40

Nou, denk 400 gesprongen! :wave: chocola.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:50

Ik ben sowieso geen snoeper... zoete dingen hou ik niet zo van, chips is niet mijn ding en chocola, nou ja, dat was al wel duidelijk hier :D
Maar goed, een flink stuk kaas afsnijden om zo uit het vuistje te eten is natuurlijk ook niet goed...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:26

Oeh butterskotch chocola :9

Van die dieten met alleen shakes/soepjes/papjes etc gruwel ik ook om eerlijk te zijn. Je moet als mens gewoon groenten/fruit kunnen eten imo. Dat vasten wat ik hier ergens las is ook absoluut niet goed voor je, je lichaam gaat ervan in de spaarstand en als je weer gaat eten kom je alleen maar harder aan.
Klasgenoten deden Cambridge 500 en daar werden ze op de lange duur ook niet vrolijk van...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:27

Nueve schreef:
Aah lekker zeg. :)) Weet je wat ook suuuper lekker is! Butterscotch chocolate :9 Oh wauw :9

Breng me niet op ideeen! :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:43

Zo op boodschap allemaal gezonde dingen! De choco rozijnen wou ik wel heel graag maar die mag ik binnenkort wel :) als ik nog wat kwijt raak

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:59

Ik ben ook niet voor vasten maar ik ben wel benieuwd naar Nikka's ervaring. Ik denk dat het lichaam niet in spaarstand gaat bij haar dieet omdat het wisselt van de ene dag vasten, de andere niet. Maar dat is mijn gedacht? :P

Papjes en shakes, als daar alle vitamines enz inzitten dan geloof ik er wel in. Maarja ik vind het ontzettend moeilijk om te bepalen wat gezond is en wat niet. 0% vet, suikervrij, commerciele voeding terwijl het (bijna) allemaal troep is :=

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:15

mijn dieet bevat niet alleen maar shakes en soepjes ook protiene repen je hebt keuze uit 30 soorten producten bestaan uit hoogwaardige eiwitten eet gewoon groente en fruit en vlees of vis hoor,ben in 6 weken al 8 kilo kwijt niks mis mee.is voor mij ook een ondersteuning leef niet alleen op shakes,enz niet aanvallend bedoeld naar andere toe maar ieder probeert wat hoe je het best kunt afvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:48

Nou ja ik vind dus inderdaad dat een mens natuurlijke producten gewoon zou moeten kunnen eten. Groente, fruit, noten.. enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:49

Voor allebei is wat te zeggen.. :j Maar ik denk dat shakejes voor een kortere periode best goed kunnen werken. Vooral omdat het een beetje houvast biedt.. Als je gewoon alleen dat in huis haalt en je aan de precieze tijden houdt enzo. In een supermarkt heb je weer tig verleidingen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:50

Maar rutting, hoe gaat dat dan in de toekomst? Ga je je hele leven lang nog op die 30 producten leven?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:50

Zo lijsjte van vandaag:

O: 1 cracker met sandwichspread + een glas spa en fruit
L: 2 boterhammen met sandwichspread + smeerkaas 20+, + kopje bouillon + Beker karnemelk
T: Appel, Sinaasappel, Cracker met sandwichspread + water + chocolaaaa :oo
A: 3 kleine aardappeltjes + gehaktbal + rode kool + yoghurt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:52

Rutting, hoe ga je dan straks het normaal eten weer oppakken?

Mijn lijstje

O: 2 volkoren boterhammen. 1 met kipfilet 1 philadelphia light + optimel chocolademlk
T: peijnenburg minder suiker
L: 3 volkoren boterhammen met kipfilet
T: appel, 2 snack a jacks
D: rode kool, aardappels+appelmoes, groenteburger
T: optimel vla, appel

Is iets van 1300/1400 kcal. Dat houd ik aan als ik niet sport. Anders 1500/1600

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:53

Zo net even een kiwi weggelepeld :9

Ik ben echt verslaafd aan m'n nieuwe crunchy zeg. Eigenlijk is hij gewoon té lekker dus ik moet hem maar niet meer halen. Snoep er gigantisch veel van.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:54

MightyJoe schreef:
Ben het helemaal met je eens Tieneke. En het kan gewoon niet gezond zijn om zo weinig te eten.

Dat is nu de 2e keer dat je dat zonder enige onderbouwing schrijft. Ik kan heel veel linkjes aanleveren waaruit het tegendeel blijkt

Bij de studie bij primaten, eerder al genoemd, die al vanaf de jaren 70 zo leven komt de helft minder kanker en hart en vaatziekten voor. In onderzoeken staat ook dat het de levensduur verlengt (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17913594) Ook heeft het bijvoorbeeld een beschermende werking bij Alzheimer ( http://www.alzheimer.nl/nieuws.html?zoom=28) Je moet natuurlijk wel aan je bouwstoffen komen, maar goed dat kan ook in de dagen dat je niet vast.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:58

Joh het maakt mij ook niet uit.. Ik ben van mening dat je beter gewoon gezond kan eten en beweging. Als iemand het anders wilt doen..Prima! Maakt mij verder niet uit. Maar ik mag mijn mening wel zeggen. Sorry als ik het overbracht als een feit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:08

Te weinig calorieën innemen is ook slecht, genoeg linkjes daarover te vinden.

Vergelijkingen met primaten gaan ook niet 100% op, apen leven toch anders dan mensen/verbruiken energie anders dan mensen. Daarbij is de kans op Alzheimer enkel groter als je dagelijks meer dan 2100 kcal inneemt en dat is toch al behoorlijk. Als je gewoon gezond eet en beweegt, kom je daar niet aan.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:11

gewoon gelijdelijk dit dieet is in fases opgebouwd na elke drie weken ga je er een prooduct afhalen totdat je in fase 3 zit en bijna weer op het normale etenspatroon zit je hebt 3 fases ,fase 1 is het strengst 4 producten op een dag verdeeld over de dag ochtend shake tussendoor at ik al niet ben het gewend lunch soep,tussendoor protienereep en diner vlees of vis met groente,savonds chocolademelk op eiwitbasis tussendoor flesjes water en groene of kruiden thee fase 2, 3 producten soep niet meer lunch is een maaltijdsalade geworden of koolhydraatarm brood met gezonde beleg drink daarbij geitenmelk of soyamelk ongezoet of zelfgemaakte groentesoep met 2 cracker glutenvrij en koolhydraat vrij,diner gewoon vlees of vis met groente savonds weer hetzelfde als in fase 1 fase 3 dan heb je nog 2 producten en tussendoor gewoon eten biogarde savonds met fruit een apel,daarna eet ik gewoon gezond heb naml geen verleiding meer tot zoetigheid geen zin meer in wil ik toch wat neem ik fruit of een protienereep,ben sochtends toch een moeilijke eter voor de afvalperiode dronk ik ook protieneshake als ontbijt daar ben ik niet van aangekomen tussendoor teveel gesnoept ik ben een emotionele eter vandaar ,maar nu gaat het de goede kant kan nu langs de schappen met chips en snoep te lopen zonder het te kopen,vind alles nu wat te zoet

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:11

Ik vind de optimel 0%vet yoghurt echt niet lekker, pak altijd die van de AH. Maar heb gisteren hun 0% vet kwark op en die is toch echt wel lekker en vult ook nog eens. Zeker een aanrader.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:12

rutting schreef:
gewoon gelijdelijk dit dieet is in fases opgebouwd na elke drie weken ga je er een prooduct afhalen totdat je in fase 3 zit en bijna weer op het normale etenspatroon zit je hebt 3 fases ,fase 1 is het strengst 4 producten op een dag verdeeld over de dag ochtend shake tussendoor at ik al niet ben het gewend lunch soep,tussendoor protienereep en diner vlees of vis met groente,savonds chocolademelk op eiwitbasis tussendoor flesjes water en groene of kruiden thee fase 2, 3 producten soep niet meer lunch is een maaltijdsalade geworden of koolhydraatarm brood met gezonde beleg drink daarbij geitenmelk of soyamelk ongezoet of zelfgemaakte groentesoep met 2 cracker glutenvrij en koolhydraat vrij,diner gewoon vlees of vis met groente savonds weer hetzelfde als in fase 1 fase 3 dan heb je nog 2 producten en tussendoor gewoon eten biogarde savonds met fruit een apel,daarna eet ik gewoon gezond heb naml geen verleiding meer tot zoetigheid geen zin meer in wil ik toch wat neem ik fruit of een protienereep,ben sochtends toch een moeilijke eter voor de afvalperiode dronk ik ook protieneshake als ontbijt daar ben ik niet van aangekomen tussendoor teveel gesnoept ik ben een emotionele eter vandaar ,maar nu gaat het de goede kant kan nu langs de schappen met chips en snoep te lopen zonder het te kopen,vind alles nu wat te zoet

Wow graag een normale indeling met gewone zinsbouw, punten,komma´s en hoofdletters graag. Dit is niet te lezen. :Y)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:14

Rutting, emotionele eter, ik ken het. Ik ga net heel veel slechte dingen eten ofwel mezelf uithongeren. Ook niet goed :+ Gelukkig is dat meestal snel voorbij. Snoep laten liggen is voor mij ook geen probleem. Chips.. ander verhaal :+