Jemawi schreef:Het lijkt me raar als je zo ver weg zit. Heb je daar ook nog familie in de buurt?
Verder even een korte update van mijn kant: ik ga maandag contact opnemen met de maatschappelijk werker van mijn vader, de parkinsonverpleegkundige. Dit is vanuit het ziekenhuis geregeld.
Ik denk dat ze me veel tips kan geven en hoop eens een goed gesprek te kunnen hebben.
Verder gaat het redelijk met hem, het is een beetje wisselend de laatste weken.
Fijn dat je maandag dat gesprek hebt.
Ik vind het juist nu wel fijn dat ik ver weg zit. Ik ben er aan gewend dat ik mijn moeder vaak langere tijd niet kon zien en mis nu wel de telefoontjes en Skype-gesprekken, maar verder is mijn dagelijkse leven niet echt veranderd door overlijden. Als ik een paar keer per week bij haar zou zijn geweest, mis je dat denk ik veel meer.
Bovendien merk ik dat ik in Nederland heel erg veel bezig was met het verdriet van anderen. Mama's vriend, haar zus die ook kanker heeft en zelf geen kinderen heeft, mijn stiefzusje wat eerst haar eigrn moeder verloor en nu zeven jaar later weer door dit verdriet moet en de zorg voor haar vader erbij krijgt. En natuurlijk ook mijn eigen kinderen daar! In Nederland kwam ik amper aan mijn eigen gevoel toe, doordat ik er continu voor iedereen wilde zijn.
Nu doseer ik die zorg veel beter en kan ik zelf gaan rouwen. Ik heb veel contact met mijn beste vrienden, online en via de telefoon en ook hier in Spanje zijn lieve vrienden om ons heen. Ik voel me absoluut niet eenzaam hier en vind hier echt mijn rust.
Volgende week gaan we een week naar Nederland, er moeten nog veel dingen geregeld worden en dat combineren we met een grote familiebrunch met onze kids met aanhang en onze kleinzoon en mama's vriend met kinderen en kleinkinderen. Ook gaan we eten met mijn schoonzus en zwager die vorige week de hele week hier waren en met lieve vrienden. Mensrn genoeg om ons heen en soms ben ik juist heel erg graag alleen!
@Siertje: veel sterkte voor je moeder en jullie, jullie hebben heel veel te verwerken.