moedervlek in het gezicht laten weghalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:02

TS, ik vind jouw moedervlekken echt niet storend hoor!

Ik heb overal kleine vlekjes, die vallen niet heel erg op. Op mijn rug heb ik een hele grote pigmentvlek ik denk iets van 3 bij 4cm oid? (misschien ook wel 2 bij 3, ik zie hem niet zo vaak :+ ) in die pigmentvlek zitten dan weer 3 kleine moedervlekjes, heel apart... maar ligt echt in de huid zeg maar, dus dat is niet zo erg. Vond t als kind overigens niet leuk dat hij er zat maar inmiddels kan me dat echt helemaal niets meer schelen, is gewoon onderdeel van mij.

In mn nek (achterkant) zit wel een rare, die zeg maar op de huid ligt, geen last van, maar mocht die ooit gaan jeuken oid gaat die wel weg.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:02

Fiffill schreef:
Ja hoor, foto gezien. Ik vind gewoon dat je een kind de keuze moet geven voor je iets aan haar lichaam laat veranderen. Moedervlekken zijn geen afwijking.

Dat weet ik ook wel, maar je kunt er wel altijd op aan worden gekeken net als een wijnvlek in je gezicht..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:05

Dat klopt. Kan, maar hoeft niet - en al wordt je erop aangekeken, daar hoef je geen last van te hebben. En als onzeker bent, kun je beter dat aanpakken dan dingen aan je lichaam laten veranderen is mijn mening. :) Maar ik snap best dat iemand een moedervlek weg zou willen laten halen - echter vind ik wel dat dit je eigen keus moet kunnen zijn. Vind de reactie van de dokter dan ook verstandig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:06

Ach ja t is maar hoe je er zelf mee omgaat... mijn zus had een jongen met wijnvlekken in zn gezicht in de klas, die werd overigens wel gelaserd. Maar wij wisten eigenlijk niet beter dan dat hij gewoon zo was..
Maar goed misschien ben ik niet de juiste persoon om hierover te oordelen, mijn moeder haar hele rechterarm en deel van haar lichaam zit een wijnvlek, dus ik vind het niet zo heel raar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:08

VdBA schreef:
Worden jullie veel aangesproken over een moedervlek in jullie gezicht? Mijn dochtertje (nog geen 2 jaar) heeft een opvallende moedervlek in haar gezicht... Dermatoloog adviseerde er (voorlopig) niets aan te laten doen gelet de jeugdige leeftijd. Mij stoort het niet, het hoort bij m'n kindje en maakt haar uniek. Als ze later zelf beslist ze te laten weghalen zal ik haar zeker steunen.
MAAR regelmatig zijn er zo van die domme mensen die erg pijnlijke opmerkingen maken over haar moedervlek vb. bij kindergrime (dochterje had nog geen grime op) zei een voorbijganger: "Ha, dat kindje is al beschilderd!" of een collega bij het zien van een foto: "ik ken mensen die hiervoor al zelfmoord hebben gepleegd"
Op zulke momenten breekt mijn moederhart, ik wil uiteraard niet dat m'n dochtertje gekwetst wordt.

Jeetje ik schrik hier echt van, ik vind namelijk dat de moedervlek in je dochters gezicht best wel meevalt. Wat kunnen mensen dan hard zijn zeg!

paardje13g

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:09

Weet je wat ik heb,
Als ik in de spiegel kijk denk ik: Bah wat een lelijk ding.
Maar ooit kwam ik iemand tegen die op zijn wang echt een hele grote had zitten. En dan ook nog eens super donker.
Maar als ik dat dan zie denk ik zo van: Wat leuk, het hoort echt bij je.
Maar die van mij (die 10x zo minder erg is ) is dan een monster voor me...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:11

paardje13g schreef:
Weet je wat ik heb,
Als ik in de spiegel kijk denk ik: Bah wat een lelijk ding.
Maar ooit kwam ik iemand tegen die op zijn wang echt een hele grote had zitten. En dan ook nog eens super donker.
Maar als ik dat dan zie denk ik zo van: Wat leuk, het hoort echt bij je.
Maar die van mij (die 10x zo minder erg is ) is dan een monster voor me...

Ik heb ook dingen die ik minder mooi vind aan mezelf. Als je dat uiteindelijk gaat accepteren, dat het nu eenmaal bij je hoort, valt het je echt niet meer zo op hoor :) en vaak zie jij zelf iets heel goed, terwijl het anderen amper opvalt!
Heb trouwens ook een best grote moedervlek in mijn hals (niet zozeer de doorsnee, maar hij is ook echt wat dikker) maar ik stoor me er niet aan :n is oooit op de basisschool wel eens een opmerking over gemaakt door een jochie die het altijd leuk vond iedereen uit te schelden :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:21

Ik zit onder de moedervlekken, echt van in m'n gezicht (zelfs in m'n irissen) tot op m'n vingers tot op m'n kont en zelfs m'n voetzolen. Het merendeel is klein, sommige wat groter. Nou ben ik over zat dingen aan m'n lijf onzeker geweest, maar over m'n moedervlekken, nee dat is dan weer nooit in me opgekomen. Terwijl ik op school toch ook hard genoeg gepest werd van tijd tot tijd, is daar bij mij ook nog nooit een opmerking over gemaakt. Zo zie je maar weer, het kan verkeren...

Ik vind de moedervlekken van de TS dus ook echt alleen maar leuk, lekker laten zitten zou mijn advies zijn!

Ook die van het kindje zou ik voorlopig lekker laten zitten. Ik vraag me overigens wel af of dit echt een moedervlek is en geen pigmentvlek? Hij lijkt nogal diep onder de huid te liggen en hij is voor een moedervlek wel behoorlijk onregelmatig van vorm. Ik kan me voorstellen dat zij op een gegeven moment er wel iets aan zal willen doen want hij is inderdaad behoorlijk groot in haar gezicht, maar tot die tijd zie ik geen reden om je dochter nu al te laten behandelen. Onzekerheid kun je volgens mij niet zo gemakkelijk op die manier 'voorkomen', dat zit denk ik meer in karakter nog dan in je uiterlijk of je omgeving. En die collega heeft hopelijk een hele grote klap gekregen, jeetje zo'n opmerking maak je toch niet...

Overigens lees ik hier nu wel wat mensen met veranderende/jeukende/bloedende moedervlekken. Ik sta onder controle bij de dermatologe voor mijn vlekken, en die heeft mij geleerd dat ik dat soort moedervlekken áltijd zal moeten laten verwijderen, om te controleren of ze geen vormen van huidkanker zijn. Laatst is er bij mij dus ook eentje verwijderd (weggeschraapt). Gek genoeg zie je daar nu, na 3 weken, helemaal niks meer van, terwijl ik altijd erg snel grote littekens krijg. Maar door het schrapen werd het alleen een klein schaafwondje, en dat was eigenlijk zo weer weg.

Edit: kindje op de foto is wel een knapperd trouwens verder! Leuk meiske :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:22

miccamaaike schreef:
VdBA schreef:
Worden jullie veel aangesproken over een moedervlek in jullie gezicht? Mijn dochtertje (nog geen 2 jaar) heeft een opvallende moedervlek in haar gezicht... Dermatoloog adviseerde er (voorlopig) niets aan te laten doen gelet de jeugdige leeftijd. Mij stoort het niet, het hoort bij m'n kindje en maakt haar uniek. Als ze later zelf beslist ze te laten weghalen zal ik haar zeker steunen.
MAAR regelmatig zijn er zo van die domme mensen die erg pijnlijke opmerkingen maken over haar moedervlek vb. bij kindergrime (dochterje had nog geen grime op) zei een voorbijganger: "Ha, dat kindje is al beschilderd!" of een collega bij het zien van een foto: "ik ken mensen die hiervoor al zelfmoord hebben gepleegd"
Op zulke momenten breekt mijn moederhart, ik wil uiteraard niet dat m'n dochtertje gekwetst wordt.

Jeetje ik schrik hier echt van, ik vind namelijk dat de moedervlek in je dochters gezicht best wel meevalt. Wat kunnen mensen dan hard zijn zeg!

Daarom, als het nu al zo vaak gebeurt, dan zal het als ze ouder is (en het zelf belangrijk gaat vinden) waarschijnlijk alleen maar meer gaan spelen, helaas..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:26

Ik heb een bult met een moedervlek erop naast mijn neus. Moet je zeggen dat deze mij niet eens meer opvalt. Het valt anderen ook niet zo op... Ik vind het wel iets hebben. Het hoort bij me.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:28

Ik heb 2 grote moedervlekken weg laten halen (niet uit m'n gezicht) & ben absoluut niet tevreden met het resultaat. Dankzij verkeerd advies zijn het hele lelijke littekens geworden & zeker de laatste had van mij niet weg gehoeven als ik had geweten dat dit het eindresultaat zou zijn.
Beide moedervlekken zijn verdoofd & weggesneden.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:32

Als ik jouw redenering goed begrijp fargo, zeg jij dus 'haal het nu weg, dan kan ze er niet onzeker van worden wanneer mensen nare opmerkingen er over maken omdat ze nu nog te jong is'?

Maar wat als mensen dan later nare opmerkingen maken over een eventueel litteken, of als ze iets te dik wordt, of als ze net iets lagere cijfers haalt dan normaal, of, of... Onzeker worden kun je over van alles en nog wat, mensen maken nou eenmaal rotopmerkingen (of niet, en dan nog halen zeker tienermeiden zich van alles en nog wat in hun hoofd). Tuurlijk, zij heeft uiteindelijk iets meer kans om hier onzeker over te worden dan iemand met een meer 'standaard' uiterlijk. Maar dat betekent nog niet dát ze er ook onzeker over wordt; tot daar daadwerkelijk sprake van is zou ik er niks mee doen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:34

fargo schreef:
Als je leest hoe anderen in dit topic het echt haten dat mensen het altijd over hun moedervlekken hebben, dan weet je wel zeker dat als je zo'n grote vlek hebt, dat je daar nog meer op zal worden aangesproken. En ja Serieus dat vind ik pas sneu, zeker als je het kan voorkomen.

Ach kom op!
Ik heb zelf een ontzettend grote vlek zitten op mijn been, in lengte is hij 8 cm en in breedte zo 4 cm en ik heb ook bij alle sporten die ik deed vragende blikken gehad. Tuurlijk, ik vond het niet altijd even leuk en ik heb ook weleens gewild dat ik hem niet had. Maar mijn ouders hebben mij altijd goede moed ingepraat omdat ze ook wel wisten dat ik het aan iedereen moest vertellen wat het nou was, kinderen weten nou eenmaal niet dat je niet hoort te staren, dus ik was altijd de klos.

Achteraf ben ik blij dat ik de vlek nog heb. Ja, je ziet het door panty's heen en in de zomer kijken mensen ook nog weleens, maar eigenlijk vind ik hem wel gaaf en mijn vriend ook :)

Vriendinnetje van me had er eentje precies zoals op die foto op haar wang. Zij heeft hem laten verwijderen toen ze bijna van de middelbare school af ging. Bij haar zat hij in haar gezicht en ze wilde er toch vanaf, maar ze heeft heel lang getwijfeld.
Iedereen kende haar namelijk gewoon met vlek, ze had ook altijd wel de blikken gehad, maar ook zij is er ongeschonden uitgekomen, uiteindelijk heeft ze het toch gedaan, maar dat was haar keus en niet die van haar ouders.

Een ander klasgenootje van mij werd juist enorm gepest omdat haar achternaam "Vogel" was. Dat is niet eens raar! Maar zij werd kwaad omdat iemand een keer "twiet twiet" o.i.d. had gezegd en zo ging het van kwaad tot erger.

Zo zie je maar weer, veel pesten gebeurd door de reactie van het slachtoffer. Ouders moeten kinderen voorbereiden als ze iets anders hebben. Ik praat pesten echt niet goed hoor en ook niet elke vorm van pesten is zo makkelijk op te lossen als bij een bijzonder uiterlijk kenmerk e.d. maar je moet niet cosmetisch aan je kind gaan sleutelen om pesten te voorkomen.

Het is het lijf van je kind en niet van jezelf. Waarom heb je dan het recht om een vlek te vervangen voor een litteken (en ja de ene keer wordt het mooier dan de andere keer, maar je blijft wel iets zien) zonder dat daar een medische reden voor is.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:36

Ik ben eind vorig jaar noch bij de huisarts geweest omdat een moedervlek op m'n rug bloede steeds.
En toen ik er toch was had ik er noch wel een op mn rug die weg kan :P (als ze toch bezig zijn)
Had rare huisarts deed beetje moeilijk maar die ene was echt een bobbeltje. Hij wou de ene wegsnijden en de ander met stikstof dat zou mooier worden. Maar er was geen stikstof dus heb ze laten wegsnijden.

Verdoofd en weggesneden. Zie je bijna niks van. Wel paar dagen niet kunnen bukken haha...
Maar op het gezicht is toch wat anders denkik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:37

Ik zit ook onder de moedervlekken. Grotere en kleinere over mijn hele lichaam.
Heb er vroeger enorm mee gezeten, vond het echt vreselijk. Heb een aantal grotere laten weghalen, puur cosmetisch.
Wil er nog een aantal laten weg halen, maar stoor mij er lang niet meer zo aan als dat ik vroeger deed. Het hoort bij mij. Het is wie ik ben.

TS jou moedervlekken vind ik absoluut niet storend en geen reden om ze weg te laten halen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:52

Precies labyrinth en Sofy... als ze gepest gaat worden zal dat wss niet eens zoveel met die moedervlek te maken hebben, da's dan alleen een aanknopingspunt. Ze pesten zelfs kinderen met beugels, en kom op... 1 op de 3 tieners heeft een beugel, echt niet dat het door de beugel komt dat dat kind gepest wordt. Ken een meisje wier kin zover naar achter staat dat ze amper kin heeft, en natuurlijk kijken mensen daar naar. Maar het is een leuke, vrolijke meid met een vlotte babbel en genoeg zelfvertrouwen en nooit gepest. Natuurlijk zijn er wel eens opmerkingen over gemaakt, maar dat doen kinderen/tieners nu eenmaal over bijna iedereen. Lekker laten zitten dus zou ik zeggen.

Sofy

Re: moedervlek in het gezicht laten weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:01

Ik heb zojuist nog eens naar de foto gekeken en eigenlijk valt het mij dus ook nog niet eens zo op...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:08

Nee, het is ook geen donkere moedervlek, vind hem ook niet zo aanwezig. Het stoort me iig niet. :n

Sommige mensen zeggen nu eenmaal rare/lompe dingen.... Ik ben als baby een keer uitgemaakt voor Baby Born... die vrouw die vond mijn ouders gekken dat ze zo serieus met een pop gingen rondlopen... _O- Ik was niet al te groot en ik had absurd veel haar (had de vroedvrouw/dokter ook nog nooit gezien :+ ) en mijn ouders waren begin 20, dus ze kregen wel vaker rare blikken :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:14

Fiffill schreef:
Nee, het is ook geen donkere moedervlek, vind hem ook niet zo aanwezig. Het stoort me iig niet. :n

Sommige mensen zeggen nu eenmaal rare/lompe dingen.... Ik ben als baby een keer uitgemaakt voor Baby Born... die vrouw die vond mijn ouders gekken dat ze zo serieus met een pop gingen rondlopen... _O- Ik was niet al te groot en ik had absurd veel haar (had de vroedvrouw/dokter ook nog nooit gezien :+ ) en mijn ouders waren begin 20, dus ze kregen wel vaker rare blikken :')

Hahaha serieus ??! _O- Wat een muts moest dat dan wel geweest zijn :p

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:18

Ja... ik zat in een draagzak waar ik nét bovenuit kwam, dus je zag vooral een grote toef haar... maar toch _O-

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:20

Degene die een moedervlek weg hebben laten halen. Hoe gebeurd dat? Voel je er iets van, deed het pijn? Ik zou het opzich ook wel willen maar ik durf het gewoon niet :')

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:22

Bij mij werd het verdoofd (dat deed wel even zeer), moedervlek werd weggesneden, wond gehecht en een aantal pleistertjes erop. Is echt zo gebeurd :j

Het enige wat bij mij pijn deed was de verdoving. Ik vond het trouwens echt een heel eng idee dat ze in me aan het snijden waren, dus iedereen ging praten om me af te leiden :')

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:22

Voor controle voor moedervlekken, moet je dan naar de huisarts of het ziekenhuis. Heb het idee dat 1 moedervlek donkerder wordt,

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:52

Afbeelding

mijn man had er een op zijn wang (heb hem een zwart vlekje gegeven) dit was een hele grote, bij het scheren raakte hij hem wel eens en dan ging het bloeden en werd de vlek ook groter. Scheren ging steeds moeilijker omdat de moedervlek groeide na elke keer hij hem raak schoor. Dus moest hij meer haartjes laten staan dat was ook niet mooi.

Helaas is het een litteken gebleven hoewel dit niet het geval zou zijn volgens de plastisch chirurg (vlek is ook onderzocht maar er werden geen vreemde cellen aan getroffen. het sneetje is zo'n 1,5 cm groot

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:12

Ik heb zelf geen grote in de weg zittende moedervlekken, dus geen ervaring.

Maar mijn ex vriendin had er 1 in het gezicht en die is weggesneden, je zag er echt niks meer van na een tijd! :) Maar volgens mij heelt iedereen anders en hebben ze verschillende manieren om moedervlekken weg te laten halen, dus bespreek het met je dokter! :)