Miepie77 schreef:@russel: volgens mij jammer ik nergens, ik zet alleen neer hoe het is en dat je vriendin een HBO opleiding doet is hardstikke goed van haar, maar dan heeft ze geen CVS, kenmerk van CVS oa is dat je je niet kan concentreren, ik heb zelf een HBO opleiding in de IT en weet heel goed wat hard werken is, heb vanaf mn 17de fulltime gewerkt en savonds mn HBO gehaald, maar nu met de CVS gaat dat niet meer, ik moet alles op lijstjes zetten, omdat ik het anders vergeet, ik verdeel het schoonmaken van mn huis over de hele week, heb hier een schema voor zodat ik elke dag een klein beetje maar hoef te doen, dit heeft niets met wilskracht te maken, ik wil heel veel en soms omdat ik niet overal buiten wil vallen doe ik teveel op een dag, omdat ik ookwel eens gewoon met van alles mee wil doen en dan kan ik de dagen erna geen kant meer op, alles doet zeer, doodmoe en vaak word ik dan ook nog eens ziek, mijn lichaam geeft dan aan, ho stop het gaat niet, dan kan je nog zoveel willen in je hoofd, dat is ook zo frustrerend, dat gaat gewoon niet.
Sorry, maar dat heeft ze dus wel...en ze heeft er ook heel wat werk aan om die studie te doen...
Overigens is concentratie te oefenen, want over niet concentreren weet ik wel wat je daar mee bedoelt...ik denk dat ik het nog een graadje erger had dan jij, want ik was in die tijd niet eens in staat om alleen te wonen...overal lagen briefjes om mij te herinneren dat ik een briefje had om bv 1 brood te kopen.....
De ene dag is ook niet de andere dag voor haar en als zij 1 ochtend heeft gewerkt, dan moet ze daar in de middag rekening mee houden..zij werkt ook maar 3 ochtenden per week..maar ze werkt, want zij wil en weetje? Zij klaagt nooit...nooit.... en soms heeft ze dikke blauwe wallen...dan weet ik het al weer...maar altijd vrolijk en als ik nu opbel, kom je van de week een bakkie doen, dan komt ze...
Op dit moment heeft ze iets aan haar peesaanhechtingen bij haar heup, eigenlijk heeft ze ontzettend veel pijn en kan bijna niet staan...maar dat zal ze nooit zeggen...ik heb voor haar heel veel respect.
Danne weet ik het wel wat het is om ziek te zijn...dus dat praat makkelijker...
Enne ik ben vorig jaar begonnen met studeren....een cursus met studie last van 10 uur per week
, ik had een studie last van 50 uur per week....want ook voor mij was het beremoeilijk...training, training, herhalen, herhalen...herhalen...je moet eens weten wat hersenen allemaal kunnen als je maar wil en moeite doet. ik ben van de generatie, gaat niet bestaat niet.....en ik raapte mij ook bij elkaar bij mijn wekelijkse afspraken bij de internist 5 jaar geleden en ik zei hem "ik word beter" !! Ga jij zien!!! mijn Bloedwaardes zijn bijna 100%....want ik zag mij al net zoals jij, thuis hangen en heel de dag met mijn ziekzijn en ziekvoelen bezig zijn....
Dat het jou en anderen lukt wil toch niet zeggen dat anderen net zo 'sterk' zijn en/of net zoveel geluk hebben met hun (potentiele) werkgevers?
Maar als het