80-100% afgekeurd al ruim 4 jaar en nu opgeroepen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:40

Miepie77 schreef:
@russel: volgens mij jammer ik nergens, ik zet alleen neer hoe het is en dat je vriendin een HBO opleiding doet is hardstikke goed van haar, maar dan heeft ze geen CVS, kenmerk van CVS oa is dat je je niet kan concentreren, ik heb zelf een HBO opleiding in de IT en weet heel goed wat hard werken is, heb vanaf mn 17de fulltime gewerkt en savonds mn HBO gehaald, maar nu met de CVS gaat dat niet meer, ik moet alles op lijstjes zetten, omdat ik het anders vergeet, ik verdeel het schoonmaken van mn huis over de hele week, heb hier een schema voor zodat ik elke dag een klein beetje maar hoef te doen, dit heeft niets met wilskracht te maken, ik wil heel veel en soms omdat ik niet overal buiten wil vallen doe ik teveel op een dag, omdat ik ookwel eens gewoon met van alles mee wil doen en dan kan ik de dagen erna geen kant meer op, alles doet zeer, doodmoe en vaak word ik dan ook nog eens ziek, mijn lichaam geeft dan aan, ho stop het gaat niet, dan kan je nog zoveel willen in je hoofd, dat is ook zo frustrerend, dat gaat gewoon niet.

Sorry, maar dat heeft ze dus wel...en ze heeft er ook heel wat werk aan om die studie te doen...

Overigens is concentratie te oefenen, want over niet concentreren weet ik wel wat je daar mee bedoelt...ik denk dat ik het nog een graadje erger had dan jij, want ik was in die tijd niet eens in staat om alleen te wonen...overal lagen briefjes om mij te herinneren dat ik een briefje had om bv 1 brood te kopen.....

De ene dag is ook niet de andere dag voor haar en als zij 1 ochtend heeft gewerkt, dan moet ze daar in de middag rekening mee houden..zij werkt ook maar 3 ochtenden per week..maar ze werkt, want zij wil en weetje? Zij klaagt nooit...nooit.... en soms heeft ze dikke blauwe wallen...dan weet ik het al weer...maar altijd vrolijk en als ik nu opbel, kom je van de week een bakkie doen, dan komt ze...

Op dit moment heeft ze iets aan haar peesaanhechtingen bij haar heup, eigenlijk heeft ze ontzettend veel pijn en kan bijna niet staan...maar dat zal ze nooit zeggen...ik heb voor haar heel veel respect.

Danne weet ik het wel wat het is om ziek te zijn...dus dat praat makkelijker...

Enne ik ben vorig jaar begonnen met studeren....een cursus met studie last van 10 uur per week :D , ik had een studie last van 50 uur per week....want ook voor mij was het beremoeilijk...training, training, herhalen, herhalen...herhalen...je moet eens weten wat hersenen allemaal kunnen als je maar wil en moeite doet.

ik ben van de generatie, gaat niet bestaat niet.....en ik raapte mij ook bij elkaar bij mijn wekelijkse afspraken bij de internist 5 jaar geleden en ik zei hem "ik word beter" !! Ga jij zien!!! mijn Bloedwaardes zijn bijna 100%....want ik zag mij al net zoals jij, thuis hangen en heel de dag met mijn ziekzijn en ziekvoelen bezig zijn....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:42

Mijn keuringsarts vond het juist heel goed dat ik paardreed, omdat het belangrijk is om juist af en toe leuke dingen te doen die je even uit het ziek zijn halen, het ontspant en is goed voor de conditie, als ik een offday heb ga ik wel naar stal, ik sleep me er dan heen en dan longeer ik alleen, maar ben dan toch blij dat ik geweest ben. Juist ook om gewoon een beetje regelmaat te hebben en op stal ben je gewoon een van de mensen en geen stickertje afgekeurd op mn hoofd gelukkig. Voor de mensen die meteen denken huh, het gaat hier om een bijrijdpaard, mijn eigen paarden heb ik weg moeten doen omdat ik dat van de uitkering niet meer kon betalen, evenals mn auto weg moest. Mensen in de buurt weten vaak niet eens dat ik volledig ben afgekeurd omdat ik het er nooit over en heb en als ik thuis in bed lig zien ze me niet. Het enige wat ik in dit topic vroeg waren tips. Beoordeeld ben ik al door de keuringsarts, dat hoeft niemand hier voor me te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:46

Als je kunt rijden, kun je ook werken...want ik weet wat het is om zo moe te zijn en zo ziek dat je niet kunt rijden.......ik ging 2 keer per week met peerd de bossen in, los teugeltje uurtje stappen en dan had ik mij van te voren met trapje met de grootste inspanning op dier gehesen en ging niet voor de ontspanning van mij zelf, maar voor peerd....en ging met moeite weer van zadel af, helemaal stijf, want als je zo moe bent, zit een zadel alles behalve lekker en ontspannend, laten we niet spreken over conditie opbouwen.

Mij mij nog altijd, als je kan paardrijden, kan je ook 3 ochtenden achter een receptie/kantoortje zitten met eenvoudig werk....................

Hadden ze mij een baan aangeboden, had ik die met beide handen aangenomen....want bij een baan mag je best wel eens een dagje ziek zijn en dat weet jij ook...maar dan had ik nu nog de dag van vandaag die baan gehad...........

Ik was vast besloten om weer fit te worden, en wat ben ik blij dat ik mij er onder heb gezet....want een groot deel van burnout is ook psychisch, want jij moest eens weten wat een geest voor invloed heeft op je lichaam.....dat is 1 op 1

Miepie77

Re: 80-100% afgekeurd al ruim 4 jaar en nu opgeroepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:55

cvs is geen burnout, ik weet niet wat jij je van paardrijden voorstelt maar een half uur paardrijden is niet te vergelijken met een ochtend werken en jij weet ook dat werkgevers verzuimlijsten bijhouden en dat je maar zoveel procent ziek mag zijn anders krijg je geen contract, ik ben om de haverklap ziek, omdat mn weerstand door de cvs super slecht is, gelukkig vinden ze dat waar ik als vrijwilliger help niet erg, maar die betalen er dan ook niets voor

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:00

Daar ben ik het wel met russel eens.
Kun je paardrijden kun je ook werken voor een paar uurtjes.
Ook ik heb flinke lichamelijke klachten.
Ik wil 1 x in de week rijden. De praktijk is dat ik dat niet haal.
Wel werk ik deeltijd. Meer is niet mogelijk maar ook daar geen aanvullende uitkering.
Ik heb me soms huilend in mijn auto gesleept omdat het te zwaar was te gaan werken maar toch deed ik het.
Paardrijden is er dan echt niet meer bij.
Ondertussen weet ik dat ik een traag werkende schildklier heb wat door de ha telkens gemist werd.
Ik sleep me niet meer naar het werk maar meer paardrijden kan ik nog steeds niet.
Zou ik dat wel doen kan ik niet meer werken.
Dat is geen optie in keuze. Werk gaat voor plezier.

Ondertussen weet ik ook dat ik een b12 gehalte heb van 140 en hoop daar ook behandeling voor te krijgen zodat ik ook weer elke week op mijn paard een buitenrit kan gaan maken.

Maar dat jij dus misschien geacht word weer wat te gaan doen is heel fijn.
Zwaar maar beter dan thuis zitten.

Een studie in de paarden vind ik onverstandig.
Een veel te zwaar beroep.
Zoe iets in de kantoorrichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:03

Een half uurtje paardrijden is best wel te vergelijken met een ochtendje licht werken. Je moet namelijk wel wat meer doen een half uurtje rijden en in totaal ben je aldoende veel tijd kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:08

schrikdraad schreef:
Kun je paardrijden kun je ook werken voor een paar uurtjes.

Oei, wat zijn dit soort opmerkingen toch kort door de bocht... Je kan nooit, nooit in iemand anders' schoenen staan, nooit in het hoofd van een ander kijken. Er zijn zoveel redenen -fysiek danwel mentaal, of beide- waardoor iemand niet kan werken omdat het energie vreet die er in eerste instantie al niet is, maar waardoor een uurtje paardrijden juist energie kan geven.

Fysiek in staat zijn om te werken is maar één aspect, kunnen werken hangt van meerdere factoren af. Daar komt bij: Theoretisch gezien zou het in veel gevallen misschien kunnen, maar werkgevers moeten het ook willen! Vaak zijn mensen gebaat bij minder druk, minder strikte werktijden (bv. wel de uren, maar die zelf kunnen invullen), of zijn mensen simpelweg de ene dag beter te pas dan de andere. Vind maar eens werkgevers die bereid zijn daar invulling aan te geven die voor beide partijen prettig is.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:12

Heb je de rest van mijn bericht gelezen of alleen die ene zin?

Heb je berichten van andere lotgenoten gelezen die het ook lukt wel te werken maar daar veel voor opzij zetten?

Waarom kunnen zij en ik wel die wergever vinden if onszelf voor die paar uur oppeppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:17

schrikdraad schreef:
Heb je de rest van mijn bericht gelezen of alleen die ene zin?

Heb je berichten van andere lotgenoten gelezen die het ook lukt wel te werken maar daar veel voor opzij zetten?

Waarom kunnen zij en ik wel die wergever vinden if onszelf voor die paar uur oppeppen?

Natuurlijk, ik lees geen halve discussies. Ik pikte jouw bericht er even uit voor de quote, maar het was in het algemeen aangezien ik dat soort opmerkingen meer lees.

Nogmaals, je kan niet in het hoofd van een ander kijken. :n Dat het jou en anderen lukt wil toch niet zeggen dat anderen net zo 'sterk' zijn en/of net zoveel geluk hebben met hun (potentiele) werkgevers?

Overigens vind ik het niet gezond dat werk zoveel energie kost dat je jezelf er huilend naartoe moet slepen en je daarnaast niks meer kan doen. Als dat je keuze is, prima. :) Maar als het moet omdat je geen uitkering zou krijgen zou ik dat heel kwalijk vinden van de desbetreffende arts en/of uitkeringsinstantie.

uwv_webcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:30

Beste Miepie77,

Wat Akishino je vertelde in haar post klopt.
Je wordt uitgenodigd bij de arbeidsdeskundige om samen te kijken wat er voor jou aan mogelijkheden bestaan om aan de slag te gaan.

Dit kan een omscholing, vrijwilligerswerk of ondersteuning bij het zoeken naar passend werk zijn.
Je kunt met de arbeidsdeskundige ook bespreken of er voor jou passend werk of opleiding te vinden is waarbij je toch met paarden kunt werken.

Ook kan het zo zijn dat er net als bij Akishino blijkt dat er voor jou op dit moment geen passende mogelijkheden zijn.

Deze afspraak is zeker niet bedoeld om je nogmaals te beoordelen.
Voor een herbeoordeling krijg je een afspraak met een verzekeringsarts.
Ook staat in de uitnodiging duidelijk aangegeven dat het om een herbeoordeling gaat.

Actuele informatie over werken en een WIA-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:36

Op dit moment zijn ze iedereen die langdurig uit het arbeidsproces is aan de slag te krijgen. En daar is niks mis mee. Werk naar kunnen lijkt me redelijk. Als je jezelf in staat acht tot een paardenopleiding (fysiek belastend) kun je ook best een paar uur werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:00

Wat handig dat het UWV hier meekijkt!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:10

Redpassion
In die tijd omdat het moest omdat ik ook volledig werd goed gekeurd.
Er was immers niets mis met me volgens bloeduitslagen.
Toen voelde ik wel dat er wel wat lichamelijks was maar pas nu heb ik daar bewijs voor.
Te laat dus. En elke week kom ik 20 uur loon te kort die ik eerst wel kon werken en nu niet meer dankzij het uwv.
Toch ben ik blij gewerkt te hebben.
Ondanks dat het te zwaar was en soms nog is heeft het me wel in de sociale omgeving gehouden.
En al is het maar een paar uur het is wel goed.
Ondanks dat ik nog steeds boos ben dat ik elke week 20 uur mis ben ik ook wat blij dat ik niks meer met het uwv en hun onmenselijke artsen te maken heb.
En als dat lukt is dat de aanrader voor iedereen.
Dat scheelt je een hoop ellende en energie.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:14

Ik weet in ieder geval dat het UWV eens een keer wat meer naar de persoon zelf moet kijken ipv de algehele protocollen(of hoe je dat dan noemt) die ze moeten hanteren.
Ik zit zelf al 6 jaar in het UWV-traject en in mijn ogen is het zo krom als een hoepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:44

Miepie77 schreef:
cvs is geen burnout, ik weet niet wat jij je van paardrijden voorstelt maar een half uur paardrijden is niet te vergelijken met een ochtend werken en jij weet ook dat werkgevers verzuimlijsten bijhouden en dat je maar zoveel procent ziek mag zijn anders krijg je geen contract, ik ben om de haverklap ziek, omdat mn weerstand door de cvs super slecht is, gelukkig vinden ze dat waar ik als vrijwilliger help niet erg, maar die betalen er dan ook niets voor

In zo een geval kan je ook niet in de paarden werken, dat is pas zwaar werk...

CVS is geen burn out nee, klopt, maar zware vermoeidheid is gewoon zware vermoeidheid.

Voor het ene zou je iets anders ook idd moeten laten staan.

Maar ik heb sowieso iets niet met mensen die meteen van te voren al roepen, dat kan ik niet.

maar als je een opleiding wordt aangeboden, volledig betaald in de paardensector, dan zal je hem wellicht wel met beide handen aannemen...ook al weet je van te voren al dat je dat niet kunt...maar als je een baan wordt aangeboden om in een zwembad 3 uur achter de kassa te gaan zitten zal je die wellicht niet met beide handen aannemen...

overigens zal jij met subsidie voor een bedrijf in dienst gaan, voor het bedrijf nl erg gunstig en daar zit automatisch in dat je vaker ziek bent.

maar het is ook mentaliteit, zo ken ik mensen die wel het pleziertje doen, maar dan in eens niet meer de energie hebben om die volgende dag te gaan werken.

ik denk dat het voorbeeld van mijn vriendin het beste voorbeeld is voor jouw..want die heeft niet alleen CVS, maar ook nog andere dingen....

En effe dat berichtje van die UWV, dat is pas bijzonder zeg........

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:06

[Stoort zich]Kijk, het uwv komt zich hier mengen in een vrije-tijds besteding omdat hun naam voorbij komt. Maar rekening houden met persoon/persoonlijke omstandigheden is er niet bij.[/Stoort zich]

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:48

Lovely schreef:
Helaas ken ik ook een paar mensen die misbruik maken van de voorzieningen. Helaas ben ik ook bekend met het uitgebreide repertoire smoezen en leugens, sommige mensen schamen zich helemaal nergens voor zolang ze maar niet hoeven te werken en hun geld zo krijgen.

Waarom geef je deze mensen niet aan?Het is tenslotte fraude. Dat kan anoniem. Vele mensen die wel terecht een uitkering krijgen zijn er bij gebaat.
@Bonita-bon....ik bedoel mijn reactie niet als heftig...hoop ook dat je hem niet als zodanig interpreteerd. Maar vond je verhaal iets eenzijdig belicht.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 18:34

Creatas schreef:
[Stoort zich]Kijk, het uwv komt zich hier mengen in een vrije-tijds besteding omdat hun naam voorbij komt. Maar rekening houden met persoon/persoonlijke omstandigheden is er niet bij.[/Stoort zich]

heb de MODS gevraagd topic te sluiten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:42

Creatas schreef:

Vind het echt vreemd dat UWV hier een account heeft.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:57

Webcare is tegenwoordig heel normaal. Als je dapper genoeg bent om dingen over het UWV te roepen op een openbaar forum, dan kan je verwachten dat het UWV daar ook z'n reactie op geeft.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:04

Heb het topic snel doorgelezen, heb geen tips voor je.

Russel, ik vind wel dat je vrij kort door de bocht bent over CVS. Het is niet alleen zware vermoeidheid, er komt veel meer bij kijken, en de ene cvs-er is de andere niet. Dat jouw vriendin zich beter voelt nu ze wat doet is ontzettend fijn voor haar, en ik hoop dat meer mensen dat kunnen. Ik heb sinds ik ziek ben meerdere keren geprobeerd te werken maar in mijn geval is het geen optie. Ik ken ook mensen met CVS die parttime of zelfs fulltime kunnen werken, en anderen die bedlegerig zijn. Voor die laatste groep is dat echt geen keuze en mensen met zo'n gradatie van CVS aan het werk zetten is geen optie.
Ik kan vandaag misschien prima een paar uurtjes werken, maar omdat ik niet herstel van inspanning betekent vandaag een paar uurtjes werken dat ik 3-4 dagen de deur niet uit kan omdat ik letterlijk door mijn benen zak, dingen uit mijn handen glijden, erg veel pijn heb, niks onthou, geen regel kan lezen en ik van geluid/licht knettergek word. Dat is jammer genoeg geen keuze, want net als Miepie zou ik heel graag van alles doen, maar ik kan het niet, en dat is echt niet alleen vanwege vermoeidheid.

Er is vanuit een groep patienten de oproep om de naam CVS niet meer te gebruiken omdat het een vergaarbak is geworden van heel veel dingen maar niet meer een ziektebeeld, en omdat de naam erg misleidend is want het gaat dus niet alleen over vermoeidheid. Een deel van de patienten met het stempel CVS valt onder ME (op dit moment worden de namen allebei gebruikt voor hetzelfde), wat een neurologische aandoening is waar nog steeds weinig over bekend is en veel onderzoek naar gedaan wordt. Het voornaamste symptoom is daar niet vermoeidheid (dat is wel een van de andere symptomen) maar het niet herstellen van inspanning. En inspanning kan ook douchen zijn, of een keer de trap op lopen. De meeste van ons zouden heel graag een normaal leven hebben en kunnen werken, zelfs al is het maar een paar uur per week.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:18

Mijn schoonmoeder met kanker willen ze ook nog weleens bellen wanneer ze weer komt werken!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:44

tsja er zijn veel mensen die er misbruik van maken, en daar bedoel ik heus ts niet mee, want dat weet ik niet.

Maar ik vind het uwv ook een rot organisatie.
Ik heb een lichamelijke beperking, ik heb geprobeerd voor wajong maar heb ik niet gekregen. Ben ik helemaal mee eens want ik kan nog wel iets. Ik had alleen wel graag hun begeleiding gewild en die kreeg ik dus ook niet want had geen wajong. Krom he, want ik wou dat stomme geld niet, ik wou werken maar had hulp nodig. Uiteindelijk werk gevonden, helaas na 8 maanden vorige week weer ontslagen en het hele feest met het uwv begint weer. Ik krijg nu een coach via internet, dus geen persoonlijke gesprekken face to face. Ik zit in de ww. En ik mag weer me reet redden.
Het uwv dwingt je van alles op, en anders gaan ze dreigen met je uitkering. Wat in de twee weken al drie keer is gebeurd zonder dat ik ook maar een keer dwars ben geweest. Je moet solliciteren, anders kost het je uitkering. Dat was ik ook echt wel van plan want ik wil geen uitkering. Moet mee gaan doen aan een speeddate van hun, anders kosten het me uitkering. Ik heb die dag een afspraak voor gesprek waarschijnlijk, maar je mag alleen maar afmelden als je werk hebt.
Ik ben der serieus klaar mee.
En ik snap ook daarom ook heel goed dat ts hier mee zit, want die lui weten echt neit waar ze mee bezig zijn.
zo das eruit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:02

AaronYve schreef:
Creatas schreef:

Vind het echt vreemd dat UWV hier een account heeft.

Waarom?
UWV kan ook googelen op gebruik van hun naam en dan aansluiten bij een discussie.
Of allicht een werknemer van het UWV die het topic zag en dacht, laat ik dan maar de correcte info
in het topic zetten met een mooi UWV account.
Directe info is handiger dan allerlei niet kloppende info.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:17

Ben het eens met Russell

Vind het wel goed dat er nu endelijk eens naar wordt gekeken. Ken genoeg mensen die "niet"kunnen werken, maar wel hele dag op stal kunnen hangen en leuke dingen kunnen doen.

Daar zijn mensen die wel werken voor hun geld soms te moe voor.