kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:07

Ik wil ook heel graag kinderen, ben nu 26 jaar. Wij gaan over 4 maanden de pil de deur uit doen.
Zelf was ik er al wel eerder klaar voor maar vriendlief nog niet, die 4 maanden zijn gekozen met het oog op de bruiloft en mijn jurk. Ik weet dat het vaak lang kan duren voordat vrouwen zwanger worden (als ze al het geluk hebben zwanger te kunnen worden) maar we willen niet het risico lopen dat het eventueel wel snel raak is, en ik dan op ontploffen sta op de bruiloft (of minder op ontploffen maar wel met een buik waarmee ik mijn jurk niet meer pas).

Vroeger wel opgepast op het zoontje van een vriendin van mijn moeder, de opmerkingen die je krijgt als je als 16/17 jarige met een kinderwagen loopt.....

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:26

Ik ben ook een bewuste jonge moeder nog net geen 23 toen onze dochter geboren werd. Ben heel blij met haar, maar ik vond en vind het nog steeds zeer pittig.

De eerste 12 weken wist ik dat er iets mis was met mijn dochter, maar niemand wilde het geloven. Kinderarts vertelde dat het aan mij lag en dat het moederschap was. 12 weken lang waarvan minstens 12 uur huilen? Kan je zeggen ik was gesloopt en die roze wolk heb ik ook nooit zo beleeft. Als mijn vriend thuis kwam uit werk mocht hij de zorg overnemen. Ik moest gewoon de deur uit. Als ik het zo opschrijf klink ik echt als een ontaarde moeder, maar het was echt verschikkelijk. Ik was blij dat ik weer aan het werk kon even iets voor mezelf. Later ben ik bij een osteopaat terecht gekomen en ze bleek dus scheef te zijn en een zware koemelkallergie te hebben. Veel verschillende voedingen moeten proberen en uiteindelijk de juiste gevonden te hebben ging het een stuk beter met haar en ook met mij.

Inmiddels is ze 2,5 jaar maar mag er nog steeds minstens 1 a 2 x per nacht uit en dat is nog steeds slopend hoor! Verder is het een onwijs lief meisje en is altijd vrolijk en kan zich goed aanpassen en gewoon een lekker ding, maar een kindje is niet altijd rozen geur en maneschijn hoor. Denk er nog maar eens heel goed over na.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:29

ik zou heel graag moeder worden, helaas studeren mn vriend en ik nog allebei en dat gaat nog wel even duren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:36

Saffier schreef:
Ik wil ook heel graag kinderen, ben nu 26 jaar. Wij gaan over 4 maanden de pil de deur uit doen.
Zelf was ik er al wel eerder klaar voor maar vriendlief nog niet, die 4 maanden zijn gekozen met het oog op de bruiloft en mijn jurk. Ik weet dat het vaak lang kan duren voordat vrouwen zwanger worden (als ze al het geluk hebben zwanger te kunnen worden) maar we willen niet het risico lopen dat het eventueel wel snel raak is, en ik dan op ontploffen sta op de bruiloft (of minder op ontploffen maar wel met een buik waarmee ik mijn jurk niet meer pas).

Vroeger wel opgepast op het zoontje van een vriendin van mijn moeder, de opmerkingen die je krijgt als je als 16/17 jarige met een kinderwagen loopt.....

Haha ik liep 2 jaar geleden achter de kinderwagen van mijn au pair kindjes, 2 jongetjes van 1 en 2 jaar oud met dezelfde ogen als ik. Ze hadden allebei zo'n tantrum, een driftbui, en ik stond echt te wanhopen toen er een man voorbij liep en zei 'Gaat het goed schat? Dit is de mooiste tijd van je leven, geniet ervan!' waarop ik uitbarstte: 'Ik ben pas 22, dit is totááááál níet de mooiste tijd van mijn leven en dit zijn ook écht niet mijn kinderen %) %) %) '.

Ik zat er echt doorheen die middag :')

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:38

stiekem zou ik ook heel graag een kindje willen.
eerts totaal niet maar sinds zeker een jr wel.
Mijn vriend weet het pas een paar maanden en we hebben besloten te wachten tot we verhuisd zijn.
wonen nu al bijna 2jr samen. dat gaat nog steeds goed.
kan zo moeilijk wachten.

iemand toevallig ervaring met eigen paard en kindje nemen? hoe deden jullie dat?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:04

Ik ben volgende maand uitgerekend en heb een eigen paard. Eigenlijk heb ik er 2 staan maar een is van mijn moeder is nog geen 2 jaar.
Maar mijn eigen paard staat vlakbij en in vol pension. Hij komt ook hele dag buiten dus ik hoef zeker niet elke dag erheen. Als de kleine er is kan ik sowieso 2 dagen in de week overdag en verder 's avonds als mijn vriend thuis is. Dit vind hij uiteraard ook prima.
Het is toch maar zien hoe het dan gaat natuurlijk. :P

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:18

ik ben moeder van een zoon van 8 maanden. Ben gezegend met een zeer slechte slaper. heb nu al 8 maanden niet een fatsoenlijke nacht slaap gehad. Hij is harstikke lief en leuk maar dit is wel slopend. Daarnaast nog werk en paard dus mij kan je opvegen.
Ik ben 34 dus kon ook niet heel lang meer wachten.

Je kan niets meer doen omdat je altijd rekening moet houden met je kindje. Ik zou als ik jou was echt nog een paar jaar wachten

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:25

Ik ben bijna 15 en wil ook heel graag kinderen, later.
Als ik werk heb, een man en een huis. Het liefst rond mn 30ste, iig niet eerder dan dat ik 25 ben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:27

Adin schreef:
ik ben moeder van een zoon van 8 maanden. Ben gezegend met een zeer slechte slaper. heb nu al 8 maanden niet een fatsoenlijke nacht slaap gehad. Hij is harstikke lief en leuk maar dit is wel slopend. Daarnaast nog werk en paard dus mij kan je opvegen.

Je kan niets meer doen omdat je altijd rekening moet houden met je kindje. Ik zou als ik jou was echt nog een paar jaar wachten

Komt echt goed hoor! Onze zoon was ook lang onrustig 's nachts. Op mijn werk begrepen ze niet altijd dat ik op mijn tandvlees liep, ik had toch een part time baan? Maar toen ik uitlegde hoe het zat reageerden ze wel anders :) Ik ben wel dagen thuis gebleven om bij te slapen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:30

Hoe lang duurde dat dan?
om me heen allemaal doorslapers.
nou echt doorslapen heeft hij tot nu toe mischin 7 x gedaan. Afgelopen nacht ging best goed (ik hoefde er tussendoor niet uit maar om 0500 vind hij het wel leuk geweeest. En altijd onrust, een adhd baby :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:33

Ik weet niet exact meer hoe lang het duurde := Heb ik verbannen uit mijn hoofd :') Ik schat zo rond de 9 a 10 maanden dat hij echt doorsliep van 18:30 uur tot 05:30. Nog niet heel lang, maar lang genoeg om zelf te kunnen slapen. Wij gaan uiterlijk 21:30 uur op bed, omdat de wekker om 06:00 gaat, maar ook omdat zoonlief dan vaak wakker wordt.

En het typische is: bij mijn moeder sliep hij rustig door tot 07:15 uur.. snap er niets van!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:36

Dat is heel royaal, ben wel jaloers.
afgelopen nacht van 22.30 tot 0500 dus , en dat is al uitslapen voor mij. Andere nachten kan ik tig keer een speentje in doen of is er een andere reden om te huilen of gewoon wakker te zijn en op je buik te gaan liggen en gillen ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:31

Soms helpt het om te laten gillen.. ze moeten leren om zichzelf in slaap te krijgen en dat gaat niet altijd zonder slag op stoot. Vanmiddag nog heb ik zoonlief even laten liggen en toen sliep hij opnieuw weer in nadat hij in eerste instantie veel te vroeg wakker werd ;)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:43

Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest, en ben nu
5 weken zwanger, allemaal nog heel pril en spannend.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:48

Gefeliciteerd Kimberley!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:06

evaac schreef:
Ik zou stoppen met mn opleiding en mn hobby's ja.

Alleen al door deze opmerking zou ik zeggen wacht nog lekker een paar jaar. Net als een kind dat een belofte moet doen om er voor te zorgen dat ze de nieuwe pup mogen krijgen. Waarom haast, maak de komende jaren gebruik van leren van het leven, je diploma te halen en kijk dan of je nog steeds dezelfde wens hebt. Ik lees een paar keer jong moeder met 21, ik vind dat niet jong. Vroeger was dat een heel normale leeftijd om kinderen te krijgen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:23

Adin schreef:
Dat is heel royaal, ben wel jaloers.
afgelopen nacht van 22.30 tot 0500 dus , en dat is al uitslapen voor mij. Andere nachten kan ik tig keer een speentje in doen of is er een andere reden om te huilen of gewoon wakker te zijn en op je buik te gaan liggen en gillen ;)

Komt allemaal goed, mijn dochter leek ook een hopeloze zaak. Maandenlang wakker worden 's nachts en dan ook echt behoefte hebben aan een fles... Alles geprobeerd, eerder naar bed, later bed, ander bedritueel, avondpapje, gewone melk... Niks hielp!

Tot op een ochtend, ze was 10 maanden en we hadden de hoop op doorslapen inmiddels al aardig opgegeven :') , we wakker werden en ons afvroegen of we er wel uit zijn geweest die nacht? Zou ze het nog wel doen? Was een van ons dan misschien gaan slaapwandelen? Nee hoor, ze sliep door! _/-\o_ Eindelijk!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:23

Adin schreef:

Mijn dochtertje kwam 's nachts om 2.00, 4.30 en om 6.00 terwijl ons wekker om 6.30 ging. We hebben op een gegeven moment besloten om er niet meer uit te gaan. Laat maar huilen. Ze wilde alleen haar speen om vervolgens door te slapen. We hebben het niet meer gedaan en de eerste nacht heeft ze een kwartier gehuild (rustig gehuild, geen overstuur gedrag) daarna hebben we niets meer gehoord. Na twee dagen sliep ze weer zoals wij dat van haar gewend zijn. Over twee weken gaat ze voor het eerst logeren bij opa en oma, dan kunnen wij een keer uitslapen.
Misschien een idee voor jou?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:25

uit logeren? wilde het eerst niet maar begin wel bijna op dat punt te komen :)
Hoop dat hij ook ooit gaat doorslapen. Vannacht 1x er uit geweest dus dat is prima. Helaas weet ik uit ervaring dat het een incident zal zijn en dus geen garantie voor goede nachtrust.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:29

volgens mij is de grootste vraag "wil ik kinderen omdat ik iets te geven heb, of wil ik iets ontvangen dat ik in mijn jeugd gemist heb". Mijns inziens zouden mensen eerst hun eigen behoeften moeten opvullen voordat ze überhaupt aan kinderen zouden moeten denken.

Veel mensen krijgen kinderen omdat ze hopen dat ze van hen veel liefde te krijgen ipv omdat ze graag willen geven. Ze beginnen dan met verwachtingen die een kind nooit waar kan maken. Vaak gaat dat helaas fout aangezien er dan teleurstellingen zullen volgen van beide kanten.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:42

Ik heb al heel lang een kinderwens, maar heb juist 'last' van het tegenovergestelde van de ts.
Wij willen er 100% zeker van zijn dat alles helemaal voor elkaar is, dat we het financieel en ook
vooral geestelijk trekken. We zijn bijna 5 jaar samen, en mijn vriend wordt in oktober 34 dus vooral
voor hem vinden we het ook tijd worden, maar we willen er niet 'zomaar' aan beginnen. Ik ben 25,
en toen ik jouw leeftijd had wilde ik het liefst op mijn 20ste al moeder zijn, maar in mijn ogen is het
verstandig om alles al een aantal jaren stabiel te hebben, als je het voor het kiezen hebt. Wij zijn dus
eigenlijk steeds maar aan het uitstellen, het kan altijd nóg beter en nóg stabieler. Je werk (dus vooral
de opleiding!) op orde, het sociale leven en je hobby's. Je opleiding stoppen en je hobby's laten varen
lijkt me toch niet echt verstandig.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:52

Ik geloof dat je niet naar je eigen wens moet kijken, maar naar wat jij het kind te bieden hebt. Heb je een stabiele relatie, vast inkomen, ben jij klaar om dag en nacht niets anders dan mama te zijn, niet meer weg gaan met vrienden, ...
Je moet jezelf helemaal wegcijferen de eerste jaren en dat kan erg hard zijn. En wat heb jij het kind te bieden? Is het niet beter nog enkele jaren te wachten, een hoger diploma op zak te hebben en een dikkere salaris dan nu holder de bolder en de rest van je leven je geld moeten tellen om toe te komen? Dat is ook niet eerlijk naar het kind toe...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:20

Ik ben nu 28 en moet er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal aan denken (al helemaal niet toen ik 17 was), maar het hangt er een beetje vanaf wat je toekomstplannen zijn. Ik heb 7 jaar gestudeerd en nu een vrij drukke job, vriend die ook nog druk bezig is, en nog niet echt samenwonen. Dus voorlopig zit het er niet in, ook ben ik nog met een opleiding bezig. Ik heb wel altijd gezegd, dat ik zwanger wil worden voor mn 30ste, wat wil zeggen (laatst een keer uitgerekend := ), dat ik in de loop van de volgend jaar zwanger moet worden :') >;) dat moeten we dan nog eerst maar es zien, ik wil zowiezo grotendeels gesettled zijn, vast contractje en over de helft van mn huidige opleiding haha (stiekem plannen dat mn scriptie tijdens een zwangerschapsverlof geschreven kan worden haha). nee het komt er nog wel van, maar ik moet vooral aan het idee wennen en mijn gedachten erop zetten. niet zoals een vriendin die paar weken terug ontdekte, dat ondanks de pil, ze zwanger is, :? geef mij maar de tijd eerst om aan het idee te wennen.