ureum is geen urine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ureum
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar vind m wel leuk gevonden
Citaat:Ureum wordt in de lever geproduceerd als eindproduct van het aminozuurkatabolisme. Afhankelijk van de voedingssamenstelling wordt 20-30 g per etmaal aangemaakt en uitgescheiden door de nieren. In de nier wordt het ureum door de glomerulus gefiltreerd en vervolgens voor ca 40-70% zowel actief als passief door de tubulus terug geresorbeerd.
Citaat:Ureum is een natuurlijk product dat voorkomt in de urine van mensen en dieren. De lever van mens en dier zet de ammoniak die vrijkomt bij het verteren van eiwitten om in ureum. De ureum komt terecht in de nieren en wordt samen met de urine uitgescheiden. Eigenlijk is ureum dus een afvalproduct van het lichaam. Toch heeft ureum een grote waarde. Een tekort aan ureum kan zorgen voor een droge huid. Ureum is namelijk een stof die het vocht van de huid vasthoudt.
Zinn schreef:ja klopt, want het is om het simpel te zeggen een afvalproduct van je lever, en dat moet uit je lichaam, dus dat is ook terug te vinden in je urineMaar die 'ureum-zalf' is echt geen urine
Arrabel schreef:Zinn schreef:ja klopt, want het is om het simpel te zeggen een afvalproduct van je lever, en dat moet uit je lichaam, dus dat is ook terug te vinden in je urineMaar die 'ureum-zalf' is echt geen urine
Maar de enige manier om urea te winnen is door middel van het uit urine te halen, dus komt wel uit urine.
dat kunnen ze kunstmatig maken
net zoals bv kunstmest

Op me benen werd het eerst erger doordat ik het aan het epileren was, nu toch maar terug gegaan naar scheren. Heb het niet in extreme mate, maar toch zie je het wel. Wil gewoon een mooie egale huid.
F_Orumster schreef:Waarom denk je dat het bij wratten goed is om je voeten te baden in ochtendurine?
Waarom zijn jullie zo bang voor urine? Of ben ik nu teveel gewend (voor opleiding wel meer uit urine en poep moeten isoleren, haha).
En idd ureum is makkelijk te synthetiseren (kunstmatig dus).
Urea is gewoon engels voor ureum, en als er op de tube staat dat er 10% ureum in zit zou het belachelijk zijn als dat niet waar was
Maar wat wil je met het antwoord? Ureum is nu juist het bestanddeel dat helpt tegen een huidaandoening als deze.

Ik denk dat het kunstmatig wordt geproduceerd, dat is denk ik goedkoper en efficienter dan vele liters urine extraheren (en ik drink 2.5l water per dag dus hoge concentraties zou ik nooit leveren, haha).