De oplossing tegen Keratosis pilaris

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: De oplossing tegen Keratosis pilaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:52

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:55

Hahaha nee ik meen het niet, weet dondersgoed wat ureum is :') maar vind m wel leuk gevonden :))

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:56

fiieeuuuwww :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:59

Citaat:
Ureum wordt in de lever geproduceerd als eindproduct van het aminozuurkatabolisme. Afhankelijk van de voedingssamenstelling wordt 20-30 g per etmaal aangemaakt en uitgescheiden door de nieren. In de nier wordt het ureum door de glomerulus gefiltreerd en vervolgens voor ca 40-70% zowel actief als passief door de tubulus terug geresorbeerd.

Het zit volgens mij wel in je urine, ik ga nog even verder speuren....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:01

Citaat:
Ureum is een natuurlijk product dat voorkomt in de urine van mensen en dieren. De lever van mens en dier zet de ammoniak die vrijkomt bij het verteren van eiwitten om in ureum. De ureum komt terecht in de nieren en wordt samen met de urine uitgescheiden. Eigenlijk is ureum dus een afvalproduct van het lichaam. Toch heeft ureum een grote waarde. Een tekort aan ureum kan zorgen voor een droge huid. Ureum is namelijk een stof die het vocht van de huid vasthoudt.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:02

ja klopt, want het is om het simpel te zeggen een afvalproduct van je lever, en dat moet uit je lichaam, dus dat is ook terug te vinden in je urine :) Maar die 'ureum-zalf' is echt geen urine :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:02

voila :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:05

Zinn schreef:
ja klopt, want het is om het simpel te zeggen een afvalproduct van je lever, en dat moet uit je lichaam, dus dat is ook terug te vinden in je urine :) Maar die 'ureum-zalf' is echt geen urine :D

Maar de enige manier om urea te winnen is door middel van het uit urine te halen, dus komt wel uit urine.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:09

Ik heb dat ook!! Op de achterkant van m'n bovenarmen en een klein beetje op m'n benen. Niet heel erg gelukkig (de ene keer erger dan de andere) maar het zit er wel degelijk.. Scrubben helpt bij mij juist wel trouwens.
Ik zal het hele topic eens doorlezen, misschien kom ik ngo bruikbare tips tegen :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:11

Arrabel schreef:
Zinn schreef:

Maar de enige manier om urea te winnen is door middel van het uit urine te halen, dus komt wel uit urine.

dus ze verzamelen menselijke urine, filteren daar de ureum uit en verwerken die in cremes?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:18

Hahaha, nee he?
Maar hoe doen ze dat dan??

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:20

in labo's natuurlijk :D dat kunnen ze kunstmatig maken :) net zoals bv kunstmest

'Ureum werd in 1773 door Hilaire Rouelle ontdekt en in 1828 als eerste organische verbinding kunstmatig gesynthetiseerd. Friedrich Wöhler maakte de verbinding door zilverisocyanaat (AgNCO) te laten reageren met ammoniumchloride (NH4Cl). Hierdoor werd de theorie, dat organische substanties alleen maar door levende wezens gevormd kunnen worden (de zogenaamde "vis vitalis" (levenskracht)) weerlegd en dit inzicht effende de weg voor de organische chemie'
Laatst bijgewerkt door Zinn op 27-01-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:21

Ik geloof best dat ureum een helende werking kan hebben zeg maar. Zou het niet kunnen zijn dat ze het uit dierlijke urine halen?

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:21

Zinn, dat zou ook wel heel logisch zijn ja! :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:24

Ik heb de consumenten lijn van Eucerin gebeld! hahaha :D
De mevrouw wist niet eens wat Ureum of Urea was laat staan dat ze wist hoe het in de lotion komt, maar ze gaat het voor me uitzoeken en dan word ik terug gebeld.
Ze had het wel over een zoethoutwortel extract wat in de Urea lotion zit.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:24

Hahaha wat goed! Ben er nu ook wel heel benieuwd naar! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:31

Waarom denk je dat het bij wratten goed is om je voeten te baden in ochtendurine?
Waarom zijn jullie zo bang voor urine? Of ben ik nu teveel gewend (voor opleiding wel meer uit urine en poep moeten isoleren, haha).

En idd ureum is makkelijk te synthetiseren (kunstmatig dus).

Urea is gewoon engels voor ureum, en als er op de tube staat dat er 10% ureum in zit zou het belachelijk zijn als dat niet waar was :)
Maar wat wil je met het antwoord? Ureum is nu juist het bestanddeel dat helpt tegen een huidaandoening als deze.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 27-01-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:32

Ik kan me hier denk ook wel melden. Heb het op m'n benen, op mijn bovenarmen meer dan onderarmen en me billen zijn ook al niet glad. :') Op me benen werd het eerst erger doordat ik het aan het epileren was, nu toch maar terug gegaan naar scheren. Heb het niet in extreme mate, maar toch zie je het wel. Wil gewoon een mooie egale huid. :Y)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:34

F_orumster; het is toch 'leuk' om te weten waar het vandaan komt uit deze tube zeg maar. Ik ga het alsnog halen hoor! Boeit mij niets waar het van gemaakt is! En vind het ook wel bijzonder dat urine, wat eigenlijk afval is, alsnog best wel wat helende 'krachten' heeft! :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:35

F_Orumster schreef:
Waarom denk je dat het bij wratten goed is om je voeten te baden in ochtendurine?
Waarom zijn jullie zo bang voor urine? Of ben ik nu teveel gewend (voor opleiding wel meer uit urine en poep moeten isoleren, haha).

En idd ureum is makkelijk te synthetiseren (kunstmatig dus).

Urea is gewoon engels voor ureum, en als er op de tube staat dat er 10% ureum in zit zou het belachelijk zijn als dat niet waar was :)
Maar wat wil je met het antwoord? Ureum is nu juist het bestanddeel dat helpt tegen een huidaandoening als deze.

Ik wil alleen maar weten of de Ureum kunstmatig word geproduceerd of dat ze echt uit urine halen.
En als ze het uit urine halen van wie of wat deze urine dan is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:37

Nooit geweten dat het zo heette.. Heb het een beetje op m'n armen maar door m'n bruine kleurtje zie je het nauwelijks.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:37

O ok, ik dacht dat jullie het een huiveringwekkend idee vonden :)
Nee deze interesse is juist wel goed :) Ik denk dat het kunstmatig wordt geproduceerd, dat is denk ik goedkoper en efficienter dan vele liters urine extraheren (en ik drink 2.5l water per dag dus hoge concentraties zou ik nooit leveren, haha).

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:38

En dierlijke urine dan? Dat zou ook nog kunnen toch, als het niet kunstmatig zou zijn?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:39

urine werkt toch ook goed tegen de pijn als je een kwallenbeet hebt? of is dat een fabeltje?

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:44

Heb ook zoiets wel eens gehoord ja, maar zou heel goed kunnen toch? Dan moet je denk ik wel dieper in de samenstelling van urine gaan zoeken maar het zal me niks verbazen! :j