Reuma (fibromyalgie), hoe verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Re: Reuma (fibromyalgie), hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 01:11

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 01:15

Een paar posts eerder haalde ik het ook aan.
Het werkt bij mij ook erg goed!
Dus ja uit eigen zak, maar hier werkt het top.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 01:18

moonfish13 schreef:
Een paar posts eerder haalde ik het ook aan.
Het werkt bij mij ook erg goed!
Dus ja uit eigen zak, maar hier werkt het top.

Echt?? Ik ga teruglezen.. sorry dat heb ik dan niet mee gekregen

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:35

Ik ga even dit topic weer omhoog schoppen..
Afgelopen maandag heb ik de diagnose fibromyalgie gekregen. Na veel onderzoeken (en pijn) is er nu eindelijk uitgekomen wat de oorzaak hiervan is.. Ik ga binnenkort startten met warm water therapie in het revalidatiecentrum in de hoop dat mn spieren hier wat van zullen kalmeren.
Heeft er iemand nog tips wbt voeding en vitamines die ik zou kunnen nemen om wat minder pijn te hebben? Las dat magnesium goed werkt maar lang niet bij iedereen namelijk..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:04

ik slik elke dag magnesium, ik ben een hele slechte slikker, als het even wat beter gaat vergeet ik het tot ik weer krampen krijg en dan ineens aan de vergeten magnesium denk

is het voor jullie nu ook zo'n pijnlijke periode? ik kan haast niks doen nu :(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:15

Hier een ex-fibro patient. Was helaas een misdiagnose en blijk lyme te hebben. Hier zijn behoorlijk wat gevallen van bekend, dus wie weet kunnen jullie er wat mee.

Wat mij voor de rest heeft geholpen in de tijd dat ik nog fibro had, was magnesium bij slikken en op een heel rustig tempo trainen opbouwen. Verder vit. D op de dagen dat ik niet in de zon kom, goed letten op het vit. B12 gehalte tegen de vermoeidheid.

Nu ik lyme heb, komt het er nog steeds op neer dat ik een balans probeer te vinden tussen rust en activiteit (en nog altijd op zoek ben naar de juiste behandeling), stress vermijden. Of eigenlijk, geen onnodige stress creëren. Ook eet ik glutenvrij, lactosevrij en suikervrij. Op lactose heb ik altijd slecht gereageerd, van gluten werd ik steeds misselijker, met name brood kreeg ik op een gegeven moment gewoon niet meer weg en heb ik altijd al wel last van gehad. Binnenkort ga ik beginnen met baantjes zwemmen, als extra beweging omdat ik niet meer weet hoe ik zelf aan krachttraining/hardlopen kan beginnen zonder ook maar iets te overbelasten.

Oh, en voor alle kruikenliefhebbers, begin september is er een rubberen waterkruik geknapt tussen mijn benen wat resulteerde in een spoed ritje naar het ziekenhuis en flinke 2e graads brandwonden. Als waarschuwing, doe je zelf niet nog meer pijn aan dan nodig. :')

En ik vergat wat handige informatie: APS therapie heeft mij veel goed gedaan afgelopen winter (toen was ik nog een fibro patient :P ), voor de vermoeidheid en hoofdpijn maar ook voor de pijnklachten. Dit ben ik zelfs laatst weer even gestart vanwege een grote ernst in toename aan klachten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:51

Jemig Suliko...hoe ben je er achter gekomen dat je lyme hebt? dat hoor je idd erg vaak...

En die kruik..wat een horrorverhaal, ik gebruik ook graag een kruik.

Verder herken ik erg veel in je verhaal...en je tips sla ik even op.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:53

ik gebruik geen kruik, ik heb een electrisch warmte kussentje, heerlijk warm en gaat na 1.5 uur vanzelf uit

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:21

Elisa2 schreef:
Jemig Suliko...hoe ben je er achter gekomen dat je lyme hebt? dat hoor je idd erg vaak...

En die kruik..wat een horrorverhaal, ik gebruik ook graag een kruik.

Verder herken ik erg veel in je verhaal...en je tips sla ik even op.

Werd geopperd door de APS therapeute die het niet meer logisch vond hoe vast ik bleef zitten in de vermoeidheid ondanks ik al lang intensief bezig was met therapie, vlak voor ik 6 weken intern werd opgenomen bij de Sint Maartenskliniek (voor de fibro, die was hier ook vast gesteld) omdat ik compleet vastliep op school. Fijne handvaten gehad daar, maar alsnog resulteerde het voor de 2e keer op blijven zitten. Toen me verdiept in lyme en de puzzelstukjes begonnen nog meer in elkaar te vallen (deed het al toen ik tegen fibro aanliep), bij de bioresonantie is het eruit gekomen. Regulier niet, maar goed, als je je daar een beetje in verdiept kom je er algauw achter dat de testen in Nederland helaas erg onbetrouwbaar zijn als je al lange tijd aan lyme vast zit en andere testen worden niet tot nauwelijks vergoed, en dan is het ook maar voor het 'officiele' plaatje voor de maatschappij.

Ik gebruikte ook graag een kruik, nu niet meer. :Y) Maar jeetje, wat mis ik ze haha.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd pben trouwens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:45

Dankjewel voor je reactie! ik heb ook weleens bioresonantie therapie gehad en daar negatief getest op lyme. Die behandelingen deden wel wat trouwens, werkt heel apart..alleen te duur voor mij om mee door te gaan.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:42

Elisa2 schreef:
Dankjewel voor je reactie! ik heb ook weleens bioresonantie therapie gehad en daar negatief getest op lyme. Die behandelingen deden wel wat trouwens, werkt heel apart..alleen te duur voor mij om mee door te gaan.

Klassieke homeopathie al geprobeerd als vervanging?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:57

Nee, wel chinese geneeskunde waar ik ook veel baat bij heb