Lenzen, alle voordelen en nadelen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:56

Ik vind lenzen ideaal! Zeker met paardrijden is het handig. Met bril had ik altijd last van regendruppels, beslaan, paarden die er tegenaan stootten etc. Ik zou nooit meer terug willen naar een bril!
Ik heb een vrij sterke cylindrische afwijking (-1, 75 en -2,25) en moet daardoor wel zo ongeveer de duurste lenzen, dat is een nadeel.. :P En ik kan slecht tegen ruimtes waarin gerookt wordt, dan worden m'n lenzen droog en gaan ze pijn doen. Maar ik probeer gewoon zo veel mogelijk m'n bril op te zetten op dat soort momenten (m.n. 'savonds).

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:04

Ik ben erg blij met mijn lenzen!

Met paardrijden is het erg handig.
Ik kan er makkelijker afstanden mee schatten (springen).
Ook beslaan je glazen niet, en krijg je er geen druppels op :)

En als je gaat shoppen (vaak omkleden) heb je geen last dat je bril niet blijft zitten :P

Nant

Re: Lenzen, alle voordelen en nadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:44

Ik ben jaloers op jullie lenzendragers! Ik had vandaag mijn zeer oncomfortabele harde lenzen weer in en als ik met autorijden in mijn ooghoek kijk (op bijv een rotonde) blijft de lens in mijn ooghoek steken, als ik hem dan weer goedschuif springt ie er uit. En tijdens het autorijden je lens zoeken die ergens bij je voeten ligt is minder veilig als autorijden zonder lenzen of bril met -3 en -1.5 denk ;D Ik geef het op die harde lenzen dan maar niets.. :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:16

Hilli: Heb trouwens nog even gekeken hoe dat nou zat met die cilindrische lenzen met "gewichtjes" .
Ze hebben een bolling die maar op 1 manier op het oog past, waardoor de cilinder altijd op de goede plek zit! Ze zijn dus niet zwaarder, maar kunnen niet draaien door de aparte bolling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:10

Nant schreef:
Ik ben jaloers op jullie lenzendragers! Ik had vandaag mijn zeer oncomfortabele harde lenzen weer in en als ik met autorijden in mijn ooghoek kijk (op bijv een rotonde) blijft de lens in mijn ooghoek steken, als ik hem dan weer goedschuif springt ie er uit. En tijdens het autorijden je lens zoeken die ergens bij je voeten ligt is minder veilig als autorijden zonder lenzen of bril met -3 en -1.5 denk ;D Ik geef het op die harde lenzen dan maar niets.. :o

Waarom dan geen zachte lenzen?
Die zijn vaak veel comfortabeler.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:04

Ik heb zachte lenzen, extra zuurstofdoorlatend. Ik ben er heel blij mee!
Ik heb gewoon een hekel aan mijn bril, op een één of andere manier zit hij nooit lekker en ik vind het irritant.
Het enige nadeel aan mijn lenzen is dat ik heel snel last heb van traanogen. Bijvoorbeeld in een ruimte waar veel gerookt wordt of waar het heel droog & warm is. Ik krijg dan hele rode ogen en dan voel ik me lenzen goed zitten, maar ik heb er niet zoveel last van dat ik me bril ga dragen.
Voor de rest doe ik alles met me lenzen en heb ik nergens last van. :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:07

Lenzen *\o/* *\o/* *\o/*
beetje jammer dat ik ze alleen niet meer kan dragen. Het zachte jaar lenzen.
Ik kan ook absoluut niet zonder en heb van de week van frustratie mijn bril in een hoek gegooid :')
om hem vervolgens op handen en voeten te zoeken want ik zie niets zonder.
Nadelen is alleen na lang dragen (18 uur achter elkaar) is droge ogen maar 1 druppel van oogdruppels en klaar :D
ow ja en de prijs slik....230 per lens :o

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:17

Ik heb al bijna 40 jaar lenzen... :o
Ik was 14 toen ik op aanraden van de oogarts mn eerste paar lenzen kreeg, toen waren er nog alleen harde lenzen en de arts die ze me leerde gebruiken was nog echt "een dokter" :D
Na jarenlang harde lenzen kreeg ik een soort van eeltvorming in mn oog; daar stootte steeds de lens tegenaan en zaten ze niet meer fijn. Ik moest toen een half jaar een bril, vreselijk ( ik heb -13.. :o )
Gelukkig was het "eelt" toen weg en kon ik zachte lenzen gaan dragen, elke 2 weken een schoon paar!
Geweldig, ik zou nooit anders meer willen!

Nooit last van stof of iets dergelijks, nooit meer zo maar een lens kwijt of in mn ooghoek!
Ik hoop ze te kunnen dragen tot ik écht oud ben ;) , ik heb wel een brilletje erbij voor te lezen

_Jessie

Re: Lenzen, alle voordelen en nadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:21

wow -13 dan ben ik nog gezegend met mijn - 5 :o en ik vind al dat ik niets meer zie als ik mn bril mis haha

Ik ga laten laseren ipv lezen :) ben ik lekker helemaal van het gedoe af