flyfly schreef:Geloof maakt meer kapot dan je lief is!!!!
dat is maar net hoe je het meekrijgt/meemaakt, je referentiekader dus.
voor mij heeft het geloof nog niks kapot gemaakt, in mijn ogen.
wellicht bepaalde keuzes die voor jou in het leven geweldig waren: zijn voor mij kapot makend geweest. Dan zal ik nog niet zeggen dat jou keuze meer kapot maakt dan je lief is?
dat is jou keuze, mijn keuze zal het niet zijn, maar ik laat jou wel in je waarde. ik zal niet gaan rondbazuinen dat het kapot makend is!
flyfly schreef:Je bent homo of lesbisch of je bent het niet. Je kunt het niet worden maar je bent het.
Therapie om er vanaf te komen zal dus niet helpen.
-je gelooft dat je homo of lesbisch bent of je gelooft dat niet (de eerst groep komt er dus vrij voor uit, de tweede groep b.v.: weet het nog niet zeker, wordt onderdrukt(door zichzelf/anderen) of heeft het eigenlijk nog niet door waarom er geen geschikte van het andere geslacht op zijn/haar pad gekomen is)
-je gelooft in een god of je gelooft niet in een god
-je laat een ander in zijn/haar waarde of je laat dat niet (de eerst groep roept geen dingen zoals geloof maakt meer kapot dan je lief is, de tweede groep wel).
geen van deze 3 punten kun je afdwingen. dat is iets waar je als mens zelf voor kiest (gelukkig). en het zou fijn zijn als je medemens dit zou respecteren.
flyfly schreef:Ik weet niet of de katholieke kerk er ook zo over denkt, maar wat doen ze dan met die
homofiele geestelijken die vroeger al die jongetjes hebben misbruikt?
Moesten die ook in therapie??
geloof jij dat dit alleen in de katholieke kerk gebeurd? Dat is wel optimistisch hoor, maar niet realistisch he?
dat dit nu meer in het nieuws komt, en de nadruk hier zo op gelegd word, en mensen er dus meer over horen en dus denken dat het DAAR alleen gebeurd..... zegt verder niks.
je kan mij niet wijsmaken dat dit bij een atheïst niet voorkomt, een moslim, of een protestantse.
flyfly schreef:Het is te ziek voor woorden!!!
dat wel. therapie voor homo's dus.
Maar ik lees nu dat het geen therapie is om te genezen, maar heel iets anders. Dat klinkt al een stuk vriendelijker.