Je kunt in Nederland (SandraBra) kijken welke modellen/merken je goed zitten en dan daar bestellen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hazira schreef:Fiffill schreef:Handig topic, ik lees even mee (70E). Ik slaag ook bijna nooit, kan maar weinig BH's vinden die ik ook nog mooi vind... dus heb nu een paar simpele zwarte maar ik wil ook wel eens wat leuks eigenlijk.
Potloodtest kende ik niet, nooit van gehoordmaar het potlood blijft niet hangen iig
Heb ook 70E, maar de bh's van Sapph zitten bij mij altijd perfect, en hebben nog in verschillende leuke kleurtjes en patroontjes.
Niks voor jou?
vaak met van die gekke extra bandjes of hele rare felle kleuren (dat vloekt al snel met mijn haarkleur
). Heb eigenlijk nog niets gezien waarvan ik dacht ja, dat zou ik wel aan willen trekken. 
(en dan niet op de foute manier, het kan ook teveel zijn
)
Ilsemarie schreef:Had je ook gepbt@[***]: ik wil curvy kate graag proberen! Draag jij van freya en Curvy Kate dezeflde maat? Of zit er verschil in? Dan weet ik dat even met bestellen...CK vind ik namelijk erg leuk en lijkt me ook wel fijn! Zit verder nog een verschil tussen, kwaliteit etc?
valt precies hetzelfde vind ik, wonderbra lijkt heel iets ruimer te zitten, maar absoluut geen hele maat, zelf geen halve. Kwaliteit vind ik prima! Na een jaartje waren ze allemaal een beetje op en kwamen ineens de beugels er doorheen. Maar dat was ook een jaar vrij intensief gebruik (had maar 3 behas), ze werden door zwangerschap ook wat krap (keek net even op de europese maat, 80i
), maar voor behas die inclusief verzendkosten nog geen 15 euro hadden gekost is dat een super prijs/kwaliteit verhouding..... En dan kan je nogeens wat leuks en nieuws uitzoeken 
Freya meer hip. Wonderbra en curvy kate hebben wel echt sexy setjes met een gekleurde (voorgevormde) cup met kant er overheen of met satijn. Zulke echt vrouwelijke dingen zijn in de standaard luxe lingeriewinkel in grote maten niet te vinden. Daar is bijna alles wit, zwart of huidskleur.ietjelover schreef:Klopt, maar ik wil wel perse goede bh's en ik laat ook altijd iemand van een winkel mee kijken,
maar toch vind ik het wel veel geld, het kan niet goedkoper, en als dat zou kunnen zijn het ook geen goede maargoed.
) uit gaat zijn met je dure bh's dan je vriendinnetjes. 
joyce2 schreef:Balconnet zou je kunnen proberen, dat is een zachte, halve cup en die brengt de borsten omhoog (ipv naar elkaar toe wat een Push Up bh doet). Dan heb je dus een mooie ronding van boven, met een mooi decolleté en heb heb je geen gigantisch hoge BH. Het zit alleen wel wat minder stevig, omdat je borsten met zo'n model natuurlijk niet helemaal ingepakt zitten.
want een speciale borstvoedingsbeha in mijn maat is helemaal een ramp. Ze maken die dingen altijd zonder beugels en al helemaal niet voorgevormd (zag dat er sinds kort eentje is, maar die kost bijna 100 euro). Steun is, dan heeeeeel ver te zoeken. Citaat:Verder heb ik altijd geleerd (en dit is ook waar volgens mij de meeste vrouwen de fout in gaan!!)
60 - 64 cm = 60
65 - 69 cm = 65
70 - 74 cm = 70
75 - 79 cm = 75
80 - 84 cm = 80
Etc... dus niet bij 81 cm onderomvang al 85 pakken, dat veel mensen doen. Dat wordt heel snel veel te wijd! Met passen kan je dus ook het beste kijken dat hij strak genoeg zit op het meest losse gaatje, kan je hem met de tijd nog strakker doen.
. 

Klopt, is inderdaad raar. Maar ik heb laatst dus een paar bh's opgemeten en maat 65 bijvoorbeeld is dan ook 65 cm lang. Dus opzich wel logisch dat omvangsmaat 65 dus te groot is als je bijvoorbeeld zelf 64cm bent, omdat het materiaal elastisch is en dus ook makkelijk meerekt tot 70cm.Citaat:Ja, 28 inch is niet echt 60 cm maar het komt er qua maat wel mee overeen. Raar is dat
. Ik zou mezelf ook echt niet prettig voelen in een simpele zwarte/huidskleur bh. 232425 schreef:Deze bh's vind ik bijvoorbeeld erg mooi, en hebben ze tot cupmaat G.
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/9011
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8269

. Helemaal fijn als je van verschillende merken eenmaal je maat weet inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het liever hier in Nederland bestellen. En mijn maat is vaak al uitverkocht bij hen, dus dan bestel ik het soms alsnog hier in Nederland.
(Maar eerlijk is eerlijk, er waren ook dames bij, waarbij de bh's voor geen meter zaten. Dus ook hier weer een kwestie van passen). Fiffill schreef:Is allemaal leuk en aardig maar als arme student was ik ook blij geweest als mijn bh's niet boven de 60 euro hoefden te kosten