Cupmaat D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Cupmaat D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:36

In Engeland zijn ze wel goedkoper, via www.bravissimo.com .
Je kunt in Nederland (SandraBra) kijken welke modellen/merken je goed zitten en dan daar bestellen :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:55

hazira schreef:
Fiffill schreef:
Handig topic, ik lees even mee (70E). Ik slaag ook bijna nooit, kan maar weinig BH's vinden die ik ook nog mooi vind... dus heb nu een paar simpele zwarte maar ik wil ook wel eens wat leuks eigenlijk. :+

Potloodtest kende ik niet, nooit van gehoord := maar het potlood blijft niet hangen iig :+

Heb ook 70E, maar de bh's van Sapph zitten bij mij altijd perfect, en hebben nog in verschillende leuke kleurtjes en patroontjes.
Niks voor jou?

Ik vind dat ze vreselijk lelijke BH's hebben :o vaak met van die gekke extra bandjes of hele rare felle kleuren (dat vloekt al snel met mijn haarkleur :') ). Heb eigenlijk nog niets gezien waarvan ik dacht ja, dat zou ik wel aan willen trekken. :Y)
Ik hou ook niet van zo'n "nep" glimmend stofje bijv, vind ik kant weer veel mooier :j (en dan niet op de foute manier, het kan ook teveel zijn :+ )

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:57

Zelfde probleem hier, 15 jaar en cup E70 .
Ik heb maar 1 merk BH's, behoorlijk prijzig maar o zo prettig! Prima Donna twist, moet je even googelen! :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:27

Ilsemarie schreef:
@[***]: ik wil curvy kate graag proberen! Draag jij van freya en Curvy Kate dezeflde maat? Of zit er verschil in? Dan weet ik dat even met bestellen...CK vind ik namelijk erg leuk en lijkt me ook wel fijn! Zit verder nog een verschil tussen, kwaliteit etc?
Had je ook gepbt :+ valt precies hetzelfde vind ik, wonderbra lijkt heel iets ruimer te zitten, maar absoluut geen hele maat, zelf geen halve. Kwaliteit vind ik prima! Na een jaartje waren ze allemaal een beetje op en kwamen ineens de beugels er doorheen. Maar dat was ook een jaar vrij intensief gebruik (had maar 3 behas), ze werden door zwangerschap ook wat krap (keek net even op de europese maat, 80i :+), maar voor behas die inclusief verzendkosten nog geen 15 euro hadden gekost is dat een super prijs/kwaliteit verhouding..... En dan kan je nogeens wat leuks en nieuws uitzoeken :+

Sapph vind ik ook wat goedkoop en sleazy ogen :o Freya meer hip. Wonderbra en curvy kate hebben wel echt sexy setjes met een gekleurde (voorgevormde) cup met kant er overheen of met satijn. Zulke echt vrouwelijke dingen zijn in de standaard luxe lingeriewinkel in grote maten niet te vinden. Daar is bijna alles wit, zwart of huidskleur.

Ik ga een dezer dagen ook een tankini (met voorgevormde cup) bestellen in engeland, dat vind ik hier ook zon ramp

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:29

Ik zet even een stip. Zelfde probleem maar dan nog groter (70E/F). Heb nu een merk gevonden dat prima zit!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:32

ietjelover schreef:
Klopt, maar ik wil wel perse goede bh's en ik laat ook altijd iemand van een winkel mee kijken,
maar toch vind ik het wel veel geld, het kan niet goedkoper, en als dat zou kunnen zijn het ook geen goede maargoed.

Maar denk dan eens, hoe lang je vriendinnetjes met hun bh's doen en hoe lang jij er mee gaat doen?
Ik heb ongeveer net tergelijkertijd een Aubade en een Hunkemöller-setje gekocht.
BH Aubade was €90, hunkemöller setje €30, maximum.

Uiteraard gaat de BH van Aubade me beter en doe ik die dus ook meer aan.
Raad eens welke BH er vorige week kapotgesprongen is toen ik van m'n paard sprong?

Juist ja ... het Hunkemöller setje.

Ik denk dat jij op lange termijn, eens je borsten volgroeid zijn en je niet meer van maat verandert, goedkoper (en mooier! ;-) ) uit gaat zijn met je dure bh's dan je vriendinnetjes.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:34

En nog een tip voor als je je dure bh's mooi wil houden. 1 dag dragen, 1 dag rusten... regelmatig wassen natuurlijk maar als je de bh altijd 1 dag laat rusten na het dragen rekt hij minder snel uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:34

Is allemaal leuk en aardig maar als arme student was ik ook blij geweest als mijn bh's niet boven de 60 euro hoefden te kosten :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:35

joyce2 schreef:
Balconnet zou je kunnen proberen, dat is een zachte, halve cup en die brengt de borsten omhoog (ipv naar elkaar toe wat een Push Up bh doet). Dan heb je dus een mooie ronding van boven, met een mooi decolleté en heb heb je geen gigantisch hoge BH. Het zit alleen wel wat minder stevig, omdat je borsten met zo'n model natuurlijk niet helemaal ingepakt zitten.

Dat heb ik altijd, dat kan, ik nog eens makkelijk naar beneden duwen met borstvoeding geven :+ want een speciale borstvoedingsbeha in mijn maat is helemaal een ramp. Ze maken die dingen altijd zonder beugels en al helemaal niet voorgevormd (zag dat er sinds kort eentje is, maar die kost bijna 100 euro). Steun is, dan heeeeeel ver te zoeken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:57

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:03

Citaat:
Verder heb ik altijd geleerd (en dit is ook waar volgens mij de meeste vrouwen de fout in gaan!!)
60 - 64 cm = 60
65 - 69 cm = 65
70 - 74 cm = 70
75 - 79 cm = 75
80 - 84 cm = 80
Etc... dus niet bij 81 cm onderomvang al 85 pakken, dat veel mensen doen. Dat wordt heel snel veel te wijd! Met passen kan je dus ook het beste kijken dat hij strak genoeg zit op het meest losse gaatje, kan je hem met de tijd nog strakker doen.

Toch klopt ook dit niet volgens mij. Voor mij geldt het in ieder geval niet. Wat denk ik wel juist is, is je omvangsmaat in inch.

Als ik mezelf opmeet, kom ik uit op 28/29 inch en ongeveer 72/73 cm. Volgens de tabel zou ik dan omvangsmaat 70 nodig hebben, maar dit is echt te groot. De bh's kruipen dan zowel voor als achter omhoog en dan heb ik ze ook meteen in het begin al op het strakst.

Inchmaten kloppen voor mij dus wel.
28 = omvangsmaat 60
30 = omvangsmaat 65
32 = omvangsmaat 70
Enz.

Wel jammer trouwens dat de kleinere omvangsmaten hier in Nederlands zo weinig verkocht worden. Terwijl toch echt veel vrouwen deze maten hebben. Zelf heb ik ook altijd omvang 75 gedragen en nu dus 65 en soms 60 en dat zit gewoon zoveel beter :).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:05

Ja, 28 inch is niet echt 60 cm maar het komt er qua maat wel mee overeen. Raar is dat :j
In Frankrijk zijn de maten ook veel 'groter'. Daar zou ik een 75 ofzo moeten hebben terwijl ik hier een 60 heb.

Maar neem maar van mij aan: omvang 28inch past perfect als je omvang 60 hebt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

Inderdaad zonde dat het in NL weinig verkocht wordt. En vooral ook nog eens weinig leuke dingen. Zoals freya vind ik echt vlotte leuke lingerie. Daar voel ik me ook mooi en sexy in, in tegenstelling tot alleen maar simpel huidskleur/zwart/wit, bleh!

@232425: kleiner dan je meet oké daar kan ik zeker inkomen maar er zijn zoveel vrouwen die een te grote omvang dragen.. als ze bv 75D passen en het is te klein qua cup, dan pakken ze 80D ipv 75E...
Ik heb zelf 74 cm omvang en draag 70, groter moet het ook echt niet inderdaad! 75 is mij zelfs op het strakste gaatje haast nog te ruim bij het kopen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:44

@sheran en 232425
Franse maten meten je maat 'op' je borst ipv 'onder' je borst.
Een Europese 60D is een Franse 75D.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:44

In someren niet zo gek ver weg van jou zit een leuk winkeltje ze hebben oa ook freya en meer merken met die maat ik heb ook zon vervelende omtrek zat tav cupmaat.
Je word er super geholpen door een vakbekwame vrije(eigenaresse)

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:48

Citaat:
Ja, 28 inch is niet echt 60 cm maar het komt er qua maat wel mee overeen. Raar is dat
Klopt, is inderdaad raar. Maar ik heb laatst dus een paar bh's opgemeten en maat 65 bijvoorbeeld is dan ook 65 cm lang. Dus opzich wel logisch dat omvangsmaat 65 dus te groot is als je bijvoorbeeld zelf 64cm bent, omdat het materiaal elastisch is en dus ook makkelijk meerekt tot 70cm.

@Ilsemarie: dat is waar, terwijl diegene dan eigenlijk een 75E nodig heeft en niet de omvangsmaat hoeft te veranderen. En inderdaad als je de tabellen moet geloven zou je dus 75 nodig hebben, terwijl je zelf aangeeft dat dat echt te groot is. En al helemaal ervan uitgaande dat de bh bij aankoop goed moet zitten op de loste stand.

Deze bh's vind ik bijvoorbeeld erg mooi, en hebben ze tot cupmaat G.

http://www.lace-lingerie.nl/commodity/9011

http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8269

Gelukkig komen er steeds meer fijne merken die wel mooie, luxe en hippe lingerie aanbieden :). Ik zou mezelf ook echt niet prettig voelen in een simpele zwarte/huidskleur bh.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:51

Heey meid
Ik kan je aanraden om echt naar een GOEDE winkel te gaan. zij kunnen je opmeten en je de juiste verkopen..
Hunkemuller is in mijn ogen alleen maar uit op geld..

Ik heb daar 1 keer wat gekocht en nooit meer....

Ik kan je in enschede wel een goede aanraden, maar weet niet waar je woont..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:52

@ Joyce2

Bedankt voor je antwoord! Ja het is inderdaad erg lastig om voor moeders een geschikte bh te vinden. Ook omdat passen voor haar erg vermoeiend is. Maar we zoeken door :)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:55

heb zelf 90D en draag Triumph Classic. goede ondersteuning en geen poespas. bh zit echt lekker.
en anders sportbhs(shockabsorbers haha)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:09

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:24

@odetteke: ik ben ook zeer tevreden over Brastop en bestel er ook te vaak wat :D. Helemaal fijn als je van verschillende merken eenmaal je maat weet inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het liever hier in Nederland bestellen. En mijn maat is vaak al uitverkocht bij hen, dus dan bestel ik het soms alsnog hier in Nederland.

Helaas hebben ze beide modellen, die ik in de links heb staan, (nog) niet op de site staan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:37

@Ietjelover: Nogmaals, hou de sale in de gaten, het scheelt je een hoop geld!

Overigens, ik heb een cup AA en ik kan geen Hunkemoller bh's aan, het is een heel gedoe om een echt goed passende bh te vinden en de enkele bh die echt mooi past en ook nog eens wat voor mijn borsten doet (dus het nog iets laat lijken) zijn vaak niet de goedkoopste. Dus ook ik koop graag in de sale!

@Boras: You're welcome! Wij hadden gigantische paskamers, met in elke paskamer een stoel en een tafeltje, we hadden daarom regelmatig oudere klanten. Dames konden dan lekker gaan zitten tijdens het passen en kregen er wat te drinken bij. Dan is het gelijk al iets minder erg om uit de kleren te moeten. Wellicht heb je ook een zaak bij jullie in de buurt die op deze manier werkt!

@Odetteke: Misschien kan je eens kijken naar het merk HotMilk, heel af en toe hebben ze ook voorgevormde voeding bh's. Helaas zit er in principe geen beugel in zwangerschap/voeding bh's omdat de borsten zo ongelofelijk hard veranderen en dan zit er een grote kans in dat je borsten te veel knel komen te zitten met een beugel en je last krijgt van ontstekingen. HotMilk heeft een soort van beugel in de bh zitten, maar dan van stof, waardoor je wel steun voelt maar de beugel nooit iets af kan knellen. Ik heb heel veel jubelende vrouwen in de paskamer gehad :D (Maar eerlijk is eerlijk, er waren ook dames bij, waarbij de bh's voor geen meter zaten. Dus ook hier weer een kwestie van passen).

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:46

Fiffill schreef:
Is allemaal leuk en aardig maar als arme student was ik ook blij geweest als mijn bh's niet boven de 60 euro hoefden te kosten :+

Meeh, hier nog een arme student met hetzelfde probleem.

Ik herken het probleem van TS ook, heb zelf maar 70D, dus lees hier graag even mee, shoppen voor BH's is altijd een ramp, maar heb nu wel een aantal merken gevonden die goed passen. Hier in de buurt zit de Lincherie, de BH's zijn niet goedkoop, maar ik ga gegarandeerd met iets moois/goeds/passends naar huis, dus dat is misschien nog een tip. :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:09

Het merk PrimaDonna Twist zit mij gegoten! En ik heb dan 70E daarvan. Erg mooie bh's.
http://www.primadonnatwist.nl/NL/collec ... -2012.aspx Die elipse en retro zijn echt heel mooi en vrolijk!

Maar dit merk gaat zelfs tot cup H!! dus voor iedereen wel iets leuks te vinden. Maten zoals 65E en 70H kan je ook bestellen.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:55

correctie 70E,, bij mij past het merk Passionata erg mooi, maar dat zal per persoon verschillen.