Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
micha_a schreef:@ Iana, dat is wel fijn dat het goed helpt.
Het gaat er bij mij meer om dat als ik weet dat ik de volgende dag moet autorijden ik gewoon diclofenac kan nemen en de tramadol uit mijn bloed is. Ze werken allebei bij mij.
Knavia schreef:Wettelijk gezien mag je niet autorijden, omdat het je reactievermogen kán beïnvloeden. Krijg je een ongeluk en wordt er bloed afgenomen en onderzocht dan komt je verzekeraar de kosten na uitbetaling aan de tegenpartij mogelijk op jou verhalen. .
Safiera schreef:Ik meld me ook, haha. Gebruik nu al maanden tramadol, omdat/nadat ik m'n rug gebroken heb gehad.
Heb in het begin veel morfine gehad na het ongeluk, toen tramadol + paracetamol en diclofenac. (Misselijk!!) Pijn is een tijdje zo goed als weggeweest. Plots begon het heel erg, ik wist niet meer hoe ik moest zitten of liggen. Onbegrepen klachten, "begin maar met paracetamol" ed terwijl je weet dat de pijn daar te erg voor is...
Nogsteeds gebruik ik 3xd tramadol en zo nodig PCM (1000) er bij. 't Is te doen, laat ik het daar op houden.
Heb er gelukkig geen bijwerkingen van, en de regelmatige checks van m'n bloed zijn goed.
Moet nu met de fysio verder om te kijken of dat helpt, zal anders waarschijnlijk niet meer van de pijn afkomen. Na de oefeningen heb ik wel altijd veel meer pijn, iemand die dat herkent? Zo vevelend!
micha_a schreef:Dus als ik bijvoorbeeld om 8u 's avonds die tramadol in neem is het de volgende dag wel uit mijn bloed. Of kan ik voor de zekerheid beter diclofenac innemen? Of mag je dat niet zo afwisselen?
Patriciavt schreef:Tramadol werkt idd..
Na mijn operatie slikte ik het en toen merkte ik er 'weinig' van wb duizeligheid enzo, maar toen ik stopte met de tramadol en het alleen af en toe nog gebruikte als ik echt pijn had, merkte ik wél dat het er behoorlijk inhakte.
Ik vond het een beetje het gevoel alsof je hoofd vol zit met watten en alles net even sneller gaat dan je zelf kunt verwerken
Pieteritus1 schreef:Patriciavt schreef:Tramadol werkt idd..
Na mijn operatie slikte ik het en toen merkte ik er 'weinig' van wb duizeligheid enzo, maar toen ik stopte met de tramadol en het alleen af en toe nog gebruikte als ik echt pijn had, merkte ik wél dat het er behoorlijk inhakte.
Ik vond het een beetje het gevoel alsof je hoofd vol zit met watten en alles net even sneller gaat dan je zelf kunt verwerken
Dat vind ik ook. Heb het een tijd gebruikt toen mijn been gebroken was en heel af en toe heb ik het nu ook nog nodig als ik er veel last van heb.
Citaat:Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt. Tramadol valt niet onder de opiumwet in tegenstelling tot de iets zwaardere opiaten/opioïden als onder andere morfine en methadon.
Tramadol wordt gebruikt als pijnstiller (analgeticum) bij matige tot ernstige pijn en als hoestprikkel-onderdrukker (antitussivum). Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar.