. Ik heb toen is even in mijn verzameling paardenspulletjes gekeken en kwam een oude bijzet teugel tegen. Ik heb deze toen met een longeerbitje aan het bit gezet en tussen de benen door aan de singel. Hierdoor kon mijn merrie zat naar voren maar geen opwaartse beweging maken met haar hoofd. Zo heb ik 2 maanden rondgereden tot mijn polsen weer wat sterker waren. Nu heb ik geen hulpmiddelen nodig
. Met mijn enkels heb ik ook veel last gehad; heb toen eerst steunzolen gehad en nu draag ik vaak schoenen met een hak. Nu ook daar die spieren en banden beter zijn klap ik er ook nauwelijks meer doorheen. Mijn knieen en schouders blijven een probleem, daar moet ik echt bij blijven opletten. Het lijkt wel of dat zelfs wat zwakker aan het worden is...
Voor de rest heb ik geen pijnklachten in het dagelijks leven, enkel bij overbelasting. Wel heb ik een zeer lage bloeddruk en 'enge' vingers. De meeste kan ik gewoon uit de kom trekken maar mijn duim vindt men het spannends, die kan ik om een bochtje buigen