Help! Met paard achterovergeklapt. Been onwijze blauwe bult!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:53

Jantine_ schreef:
Ik ben benieuwd wie van jullie daadwerkelijk ervaring hebben qua werk of qua een geval als dit.

Heb in iedergeval fijne berichtjes gekregen in m'n pb box waar ik WEL wat aan heb, want daarvoor opende ik dit topic.
Reacties als bovenstaande heb ik dus helemaal niks aan .

Aardige reactie,je hebt wel degelijk reacties gehad waar je wat aan hebt. Dat ze niet jouw straatje passen tja das jammer.
Beste advies wat er meer malen gegeven is: NAAR DE HUISARTS. Als je daar te eigenwijs voor bent zal het wel loslopen en zie ik dit aardig als aandacht vragen.

Jantine_

Re: Help! Met paard achterovergeklapt. Been onwijze blauwe bult!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 00:54

Zoals je kunt lezen staat er dat ik reacties heb gekregen waar ik wat aan heb, en dat ik naar de huisarts ga ;)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:57

Het woordje WEL zo geschreven laat het wat sarcastisch overkomen. Maar goed, verstandig dat je naar de ha gaat, succes er mee.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 01:04

Heb het topic gevolgd, ben benieuwd wat de Ha ervan zegt! Zo te horen heb je toch een aardige klap gehad! Hopelijk is het niet zo erg als het lijkt! Veel succes morgen bij de huisarts!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 01:07

wekadvies via de telefoon is onzinnig dan kunnen de mensen je net zo goed niet wekken.. (als TS goed "weg"is kun je bellen wat ze willen maar dat komt niet aan)

Tis juist voor die gevallen die flink weg zijn moeten worden geschud dmv aanraking ;) , maar ach deze TS is ontzettend koppig..dus straks niet lopen piepen he als er een beschadiging is en de arts zegt je had eerder moeten komen (huisarts zal je waarschijnlijk wel meteen doorsturen naar ZKH voor aanvullend onderzoek omdat deze man uiteraard geen rontgen ogen heeft).

Juist herstel/reparatie in de 1ste paar uur is ontzettend belangrijk, hoe eerder hoe beter ook voor je herstel en verlaagde kans op blijvend letsel/problemen met je bewegingsapparaat.

Zo en nu topic sluiten, TS heeft genoeg aandacht gehad, ieder mens die zoveel pijn heeft laat het even grondig onderzoeken (ik zie mensen voor veel en veel minder op spoed langskomen 8-) ik heb ze liever te snel dan te laat.....) :Y)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:16

Jantine_ schreef:
Ik ben benieuwd wie van jullie daadwerkelijk ervaring hebben qua werk of qua een geval als dit.

Heb iniedergeval fijne berichtjes gekregen in m'n pb box waar ik WEL wat aan heb, want daarvoor opende ik dit topic.

Is dit tegenwoordig nieuw ????
Moet je iemand een pb sturen om serieus genomen te worden ???

Goed

Gezien je dus eigenlijk alle reacties hier in dit topic in de wind geslagen heb icl degenen die logica bevatten en wel van mensen zijn die er wat kijk op hebben zacht gezegd
Ik hoop echt voor jou dat je ook daadwerkelijk de huisartsen post gebeld hebt en dat je op zijn minst overleg hebt gehad
En anders hoop ik dat je gewoon stront mazzel hebt en nergens permanente schade hebt over gehouden, het zij in je geheugen en of denk vermogen of het zij in het gebruik van je been
En dan ben ik nog niet eens van het ergste uit gegaan de de kleine kans op shock die je riskeert over het langzaam dood bloeden in je eigen boven been

Nee sla lekker al het advies de wind in en laat lekker jou angst de kop op steken en laat die huisartsenpost maar lekker voor wat die is

Ik hoop dat je lekker geslapen hebt

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 08:47

Ik heb zeker niet de reacties uit de wind geslagen. Ik heb een afspraak gemaakt met de HA vanmiddag en ik ga er dus gewoon heen, wat een hekel ik er ook aan heb.

Ik ben wakker gebeld, en ik ben ook gewoon wakker geworden :)

Heb vanochtend heel rustig een beetje door stal gewaggeld en heb de paarden kunnen voeren. Straks loop ik rustig met ze naar de wei wat 100 meter lopen is en qua stallen kijk ik wel wat ik kan doen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:51

studiemiep schreef:
*knip*
Zo en nu topic sluiten, TS heeft genoeg aandacht gehad, ieder mens die zoveel pijn heeft laat het even grondig onderzoeken (ik zie mensen voor veel en veel minder op spoed langskomen 8-) ik heb ze liever te snel dan te laat.....) :Y)

rommulus schreef:
*knip*
Moet je iemand een pb sturen om serieus genomen te worden ???

(Anders word het wel een heel lang bericht)

Ts,je opent een topic en wat is het wat voor antwoord je toen wou?? Je maakte je zorgen om je been,zelfs dik gedrukt er neer gezet en tig mensen die bezorgd zijn,die je goed advies geven en goh allemaal toch wel redelijk hetzelfde en jij eigenwijs persoon doet het af alsof iemand over poep-in-je-haar-smeren praat. En dan nog zo'm kwetsend bericht plaatsen,want ik vind dat kwetsend tegenover al die mensen die het goed met je voor hebben.
Jantine_ schreef:
Heb iniedergeval fijne berichtjes gekregen in m'n pb box waar ik WEL wat aan heb, want daarvoor opende ik dit topic.

En joh er blijken een heleboel mensen met medische achtergrond hier te zitten,Wauw goed en duidelijk advies en ook nog gratis ook nog in deze dure tijden.

Goed dat je uiteindelijk die koppigheid iets opzij hebt gezet en dat iemand zo bezorgd is die je wilt wakker bellen en dat je dat toestaat. :j

Je hebt de reactie's niet uit de wind geslagen maar uit je eerste antwoorden is dat niet te merken....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:58

Jantine_ schreef:
Ik heb zeker niet de reacties uit de wind geslagen. Ik heb een afspraak gemaakt met de HA vanmiddag en ik ga er dus gewoon heen, wat een hekel ik er ook aan heb.

Ik ben wakker gebeld, en ik ben ook gewoon wakker geworden :)

Heb vanochtend heel rustig een beetje door stal gewaggeld en heb de paarden kunnen voeren. Straks loop ik rustig met ze naar de wei wat 100 meter lopen is en qua stallen kijk ik wel wat ik kan doen.

Fijn dat je de nacht goed doorgekomen bent! Lastig dat je de paarden helemaal alleen moet doen. Is er geen bokker die in je buurt woont en een helpende hand wil toereiken :D (ipv alleen maar mopperen omdat je niet doet wat zij zeggen)

Hopelijk valt de schade aan je been uiteindelijk mee! Wil je het laten weten?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:02

Ja tuurlijk, ik hou jullie op de hoogte :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:49

Ik gok een inwendige bloeding.

Maar goed dat je even langs de HA gaat :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:02

Ik denk spier gescheurd,dan word je been ook blauw en heel pijnlijk.
Lopen kan wel maar moeilijk,en zeker na rust kom je moeilijk op gang.Als je eenmaal loopt gaat het wel.
Als je een spier hebt gescheurd zal die in getaped worden.Ik had zelf ook de bovenbeen spier gescheurd,ik werd ingetaped en kon gewoon lopen.Ook ik ging toen bijna flauw vallen.
TS grote kans dat het om een spier scheuring[en] gaat.
Succes vanmiddag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:10

Ik hoop dat je ondertussen wel geweest bent, ik ben verschillende keren met paarden omgeslagen, de ene keer al met ernstiger gevolgen dan andere keren, maar bij samen omklappen moet je echt!!! ALTIJD laten controleren. Van inwendige bloedingen hoef je bijv. helemaal niet veel te merken net na je val, beetje misselijk maar wie is dat niet als hij met paard en al duikelt. Ook problemen in je bekken en je wervelkolom hoeven in eerste instantie niet veel problemen te geven maar blijken later toch beter even behandeld te zijn geweest. Nu heb je er niet veel meer aan en het valt vast best mee als alleen je been dik is, maar ga volgende keer aub direct naar de eerste hulp voor een complete check up. Je zult de eerste niet zijn die bijv. inwendige bloedingen heeft van de lepel van het zadel en dat soort ellende. Beterschap.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 10:15

Mijn ouders zijn onderweg, ze moeten nog ongeveer 3 kwartier. We gaan meteen naar het ziekenhuis...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:49

Sterkte TS, goed dat je het toch laat nakijken.

Misschien een goede leer voor mocht het ooit weer gebeuren om toch gelijk aan de bel te trekken bij de arts. Mocht het niets zijn prima, mocht het wel wat zijn dan ben je er mooi op tijd bij.

Hoop voor je dat het allemaal meevalt!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:55

Jeetje, sterkte en beterschap!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:08

Ik heb afgelopen zomer het zelfde gehad ook achter over geslagen !
Ook een dikke bult op mijn scheen been en gewoon zwart ! En een heel zwart schaambeen van de boom van het zadel !
Ik ben toen foto's laten maken en had niks gebroken !
Het zwarte trok na een paar weken weg ,
De bult op me been is echter nooit meer weg getrokken :s
Sterkte .

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:10

Ik heb afgelopen zomer het zelfde gehad ook achter over geslagen !
Ook een dikke bult op mijn scheen been en gewoon zwart ! En een heel zwart schaambeen van de boom van het zadel !
Ik ben toen foto's laten maken en had niks gebroken !
Het zwarte trok na een paar weken weg ,
De bult op me been is echter nooit meer weg getrokken :s
Sterkte .

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:34

Ben net doorverwezen naar het ziekenhuis via huisarts

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:38

nou ben heel benieuwd!
succes.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:51

Oei oke, wat zei de arts? Of kon die niks zeggen erover?
Sterkte!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:55

ik hoop voor je dat het allemaal meevalt maar ik verwacht uit je verhaal dat je een gescheurde spier hebt of een breuk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:58

Fijn dat je nu naar het ziekenhuis gaat! Laat dit je een leer zijn mocht het je nog eens overkomen. Hoeveel moet jou overkomen voordat je naar een ziekenhuis gaat? Als er een paar bovenop je been valt... dan zou ik sowieso heen gaan om letsel/breuken/scheurtjes/etc te laten uitsluiten! Ik heb ook een onwijze hekel aan artsen, die willen altijd direct maar bloed, maar als mij zoiets zou overkomen dan sta ik als eerste in de rij...

ivm je heup en duizeligheid had ik misschien haast wel 112 gebeld. Het is waarschijnlijk allemaal in een breukdeel van een seconde gebeurd dus misschien heb je ook wel niet gemerkt dat je ook nog ergens anders geraakt bent bijvoorbeeld. Alleen daaromz ou ik sowieso naar het ziekenhuis gaan, of je dokters nou wat vind of niet.

Hopelijk blijkt het in het ziekenhuis mee te vallen, maar ik zou wel rustig aan doen, werk of niet. Want als je niet goed hersteld kan je er misschien wel wat aan overhouden, en dan heb je pas echt een probleem. Ik snap dat dat allemaal heel lastig ligt maar let goed op je lijf en als de arts zegt dit of dat niet doen, doe het dan ook niet. Want als ruiter wil je geen blijvend letsel aan je heup/been omdat je te eigenwijs was om te herstellen.

heel veel succes en ik zal duimen dat het meevalt!

Edit: top dat ze je wakker gebeld hebben, heel verstandig!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:06

Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen, hopelijk valt het enigzins mee

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:28

Is er iemand die je kan helpen met de verzorging van de paarden?