Paarse handen met oranje stippen, ben ik giftig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:03

NatassJa schreef:
Anders zou je hier eens naar kunnen kijken. Foto's op Google zijn meestal van de "ergste" soort. Maar je kunt het eens nakijken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Raynaud

hee, klinkt bekend ^^ , ik heb raynaud, en ook oranje paarse handen, maar dan wat minder oranje..
heb je verder wel eens pijn in je handen/voeten? (gewrichten)
bij mij is bloedonderzoek gedaan..

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:51

Ik heb 't ook, beetje wisselend in welke mate.
Maar nu heb ik er ook nog wintervingers bij (maar 2 vingers), dus nu probeer ik het écht zo goed mogelijk in te pakken, al is het nu dus alsnog kapot, en wordt het dus ook niet meer beter voor het weer zomer wordt.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:03

Sammielola13 schreef:
NatassJa schreef:
Anders zou je hier eens naar kunnen kijken. Foto's op Google zijn meestal van de "ergste" soort. Maar je kunt het eens nakijken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Raynaud

hee, klinkt bekend ^^ , ik heb raynaud, en ook oranje paarse handen, maar dan wat minder oranje..
heb je verder wel eens pijn in je handen/voeten? (gewrichten)
bij mij is bloedonderzoek gedaan..

Mijn handen en voeten zijn eigenlijk altijd heel koud waardoor het wel eens stijf aan kan voelen ja, maar verder niet echt! :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:05

Jou handen doen mij denken aan de uitspraak die wij wel eens hebben als we vragen wat voor kleur
pimpelpaars met oranje stippen
lijkt me niet echt gezond...

SharonIndezz

Re: Paarse handen met oranje stippen, ben ik giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:58

ik heb het ook!

alleen dan vooral op benen en voeten :-)

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:48

Ik heb dat ook altijd! Ik maak me er verder nooit zo druk om. Heb je ook wel eens dat je handen gaan branden of tintelen wanneer ze weer warm worden?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:51

Volgens mij is dat gewoon als je koude handen hebt, ik heb het ook wel eens, niets aan de hand.......

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:53

ik heb er ook last van. ook op mijn benen. de plekken die ooit eens verbrand zijn door de zon worden vuurrood ls ik gedouched heb. denk dat het gewoon net zoiets is als lichte handpalmen bij hele donkere mensen?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:08

Als ik gedoucht heb, heb ik altijd rode knieën. :')

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:09

JNAWA_Nienke schreef:
JNAWA_Nienke schreef:
Ik heb het ook, maar wel in mindere mate als jij.. Doet geen pijn, jeukt niet en trekt vrij snel weg inderdaad. Heb er zelf ook nog nooit iets achter gezocht haha

[sorry kan het écht niet laten] maar het is dan jij! :o (ja ik ben een spelling freak! :') )

Tieneke schreef:
'Sorry' moet met een hoofdletter en na je 'laten' moet een komma, of een punt en dan 'maar' met hoofdletter. ;) Niet vergeten dat spellingfreak één woord is, als spellingfreak zou je dat moeten weten! :+ De fout die ze maakt (als/dan jij) heeft trouwens niets met spelling te maken, maar met zinsconstructie. Gewoon even voor de duidelijkheid :+

HAHAHA PAK AAN Nienke!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 02:00

Mijn knieën en handen worden ook altijd paars van de kou, maar meer met huidskleurige vlekjes erdoor.
Vooral het paarse valt bij mij erg op.

Jij geeft echt licht :wow:

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:51

Ik heb het altijd als ik onder de douche sta. Dan worden mijn knieën ook paars en oranje. Niks ergs!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:57

Ik heb het ook en het stelt helemaal niets voor. Het heeft met de doorbloeding van je handen te maken en vrouwen hebben daar wel vaker wat "achterstand" in wat betreft handen en voeten. Maakt helemaal niets uit, heeft alleen als gevolg dat je handen/voeten vaker koud aanvoelen en de vlekjes inderdaad. :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:13

ik heb altijd koude voeten en handen, en als ik nu buiten loop zonder handschoenen heb ik ook in record tijd paarse handen, als het nog wat kouder is dan wordt het paars met witte vlekken, en als het vriest dan zijn mn handen vrij snel spierwit, en gaan ze pijn doen en "verkrampen" , ik kan ze dan nauwelijks nog bewegen. (dat heb ik ook bij mijn tenen als het vriest)
als ik dan weer in de warmte kom,dan is het net alsof mn handen in brand staan,dan doen ze vreselijk pijn , en daarna komen ze weer op kleur.
heb het zelf altijd geweten aan slechte doorbloeding/lage bloeddruk , maar merk wel dat het de afgelopen jaren erger is geworden.