Ja ík vind kinderen een last. Als ik zie dat de moeders die ik ken em overal mee naar toe moeten sleuren, ruzie hebben met elkaar omdat de ene op stap gaat en de andere niet mee kan want ja, het kind... 2 jonge vrouwen op mijn werk die het heel de dag lang over hun kind hebben, ik zit vlakbij en ik weet zo ongeveer wat hun ritme is kwa naar het wc gaan maar over hun man of iets anders in het leven hoor ik ze niet. Lijkt me veilig om te stellen dat de kids hun leven zíjn en dat pa op de 2e plek komt. Als ik zie en hoor dat een vriend letterlijk zegt dat hij had gewilt dat hij nooit aan kinderen begonnen was want dat hij geen vrouw meer heeft, alleen nog een mama enz... Ja, ik vind dat behoorlijk lastig. En ben heel blij dat mijn vriend ze ook niet perse hoeft.

En dan maakt het toch niet uit of je weet wat het is of niet?
Waarom als je er geen behoefte aan hebt, zou je er aan beginnen enkel om te weten hoe het is met het risico dat je je eigen kind als "bleiter" om schrijft?Leuk voor die kleine, die zal zich vast gewenst voelen

. Brrr, janken, stinken, je helemaal opeisen...in heel mijn leven heb ik nooit een kinderwens gehad. Ik ben ook nooit omgegaan met kinderen en ik snapte echt niet wat daar zo schattig aan was, zo'n babytje. Deed me niks als ik zoiets zag, wat een drama werd daar door andere vrouwen rond gemaakt voor niks zeg. Als ze vroegen, wie wil er geen kinderen dan stak ik resoluut en vol vertrouwen mijn hand in de lucht, ook als anderen me vreemd aankeken. Wat konden zij over mij vertellen, ik ken mezelf toch wel en ik weet zelf heus wel wat ik in mijn leven wil, en zo'n kleine pampervervuiler hoort er gewoon niet bij.
Ze werken van de zomer hier en ik heb ze eerlijk (echt met de hand op mijn hart) alleen nog maar over de kinderen horen praten, de enige moment dat ze hun man vernoemen is omdat hij ergens heen wilde maar dat niet ging met de kids. 

Ik vind het alleen een beetje jammer dat men altijd zegt dat "het moedergevoel vanzelf wel komt" want dat is simpelweg niet bij iedereen zo. En dat je "niet weet wat je mist" zonder. Nou dan kan je het ook niet missen dus waarom het nog vermelden? en "dat veranderd nog wel" ja prima, dat kan, maar nú is mijn mening zo en imo is het niet zo heel moeilijk om die te respecteren zonder dat betweterige, enigszins denigrerende "dat komt nog wel".
. Ik had het gevoel alles aan te kunnen, alles voor haar willen op te geven en pfft, die ongelofelijke beschermende drang naar haar toe was sterk.. Ik zat met arendsogen alles toe te kijken en hield alles in de gaten. Die gevoelens waren dus heel sterk, maar ik heb er gelukkig altijd open over kunnen praten met mijn zus, die er vanaf wist en grapte dat haar kind dan twee moeders had, waardoor het geen problemen opleverde. Blijkbaar komt het wel vaker voor bij tweelingen, dat die gevoelens zo sterk zijn
. Ondertussen is het een heel stuk minder. Ze word ouder en mijn zus vervuld haar moederrol prima, dus ik ben langer na niet zo bezorgd en bang meer, maar weg is het zeker niet.