Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:26

Gek genoeg heb ik met paardrijden dat ik tot rust kom (doe buitenritten, geen bakwerk, daar word ik weer wel nerveus van := ) Of ik heb het gewoon echt totaal niet door :P Ik ga er maar eens beter op letten :j

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:51

Heb nu al 2 nachten helemaal niet geslapen. Heb de ergste hoofdpijn ooit en ben doodmoe. Nu ik dit typ zit ik te draaien op mn stoel en zie ik de letters dubbel. Heb net een uurtje in bed gelegen maar dan ben ik weer klaarwakker..

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:53

rescue druppels van Bach voor de nact om te slapen. Echt NIET normaal hoe goed die werken....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:29

Russel je bent altijd zo deskundig! Bedankt voor al je tips en uitleg.

Heb vanacht redelijk geslapen (ben wel al om 8 uur mijn bed ingegaan, ik stortte echt in), maar heb vandaag echt een enorme stressdag gehad op het werk. Stond te trillen op mijn benen van de adrenaline toen ik uiteindelijk thuis kwam. Heb net een hele hete lange douche genomen en zo nog een kopje thee om wat rust in mijn lichaam te krijgen, maar ben bang dat mijn hoofd zo hyper is door de werkdag dat ik niet tot rust kom.
Had ook enorme koorts vandaag, denk dat het ook met mijn oververmoeidheid te maken heeft.

@ futurefox: kan je die gewoon op internet bestellen?

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:00

Futurefox schreef:
rescue druppels van Bach voor de nact om te slapen. Echt NIET normaal hoe goed die werken....

Ik kan het hele flesje naar binnen gooien en het werkt nog niet...denk dat dit de 3de nacht zonder slaap wordt. Was net doodmoe maar nu klaar en klaar wakker.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:02

hier ook iemand die last van slapeloosheid heeft :o
al 21 jaar lang :+
hoe ik de dagen doorkom?
tsjah ik heb gewoon veels te veel energie :+
dat is ook een van de redenen dat ik vrijwel niet slaap :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:40

russel schreef:
Roosch na het stappen lijkt mij het duidelijk, dan ben je al over je slaap heen om 04.00 uur, dan kan je niet anders verwachten en dan nog na een half uur inslapen is rap, je slaapt dan alleen je alcolhol roes uit...

Sommige mensen hebben behoefte aan regelmaat, dat dwingt hun bioritme hun te doen en die negeren dat en dan raakt je bioritme van slag...waardoor ze nog onregelmatiger gaan leven..

Nou, normaal na het stappen kruip ik m'n bed in en ben binnen 5 minuten in dromenland. Zeker na wat biertjes. ^)

Ik heb inderdaad enorm veel behoefte aan regelmaat en mijn ritme is zo van slag.
Kan ook niet wachten tot er ooit een leventje begint met een routine, in plaats van elke dag op een ander tijdstip opstaan/naar bed gaan.

Morgen is de laatste dag van de vakantie. Moet wel fit zijn als ik weer naar school ga, maar zoals het nu is is het gewoon rot.
Misschien toch maar eens die druppels proberen. Heb melatonine gehad tegen een uur of 11 maar ben nog steeds niet moe.

Ik hoop dat iedereen een beetje fijne nacht heeft!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:18

x
Laatst bijgewerkt door Marloez op 12-03-26 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:44

Zo frustrerend, Marloez. :(:)

Hoe was jullie nacht? Ik heb redelijk geslapen, sliep om 2 uur denk ik. Nu wel vroeg wakker op mijn vrije dag.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:00

Dat is netjes, om 2 uur. :D

Ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen en heb toch een 4 uur slaap kunnen pakken. :) Voel me dus best goed.

Ik ga vanaf nu geen Oxazepam meer slikken, moet er maar helemaal van af als het toch nog amper werkt.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:28

Oxazepam schijn je heel snel aan te wennen, daarom werkt het niet meer.
Ik heb weleens temazepam gebruikt en dat is precies hetzelfde. De 1e paar nachten slaap je prima, daarna wordt de werking al snel minder. Dan moet je gewoon een paar dagen niet slikken, helaas slaap je dan ook niet goed of helemaal niet. Ik probeer het nu alleen te nemen als ik echt helemaal niet in slaap val. Slik het dus dagenlang gewoon niet. En daarna werkt het dan weer super.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:52

Probeer anders eens Dormeasan van A. Vogel, is ook homeopatisch.

Kunnen jullie eventueel ook in een andere kamer gaan slapen als het niet lukt? Bij mij wil dat nog weleens helpen, of verkeerd om in bed gaan liggen (kussen aan voeteneind leggen).

Heb vanacht een redelijke nacht gehad, maar ben nu ziek thuis helaas. Koorts en verkoudheid en oververmoeidheid samen maakt dat mijn lichaam echt even helemaal op is en ik geen stap kan verzetten. Baal wel want meld me gewoon liever niet ziek op het werk, vind het een teken van slapte.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:05

Bij mij werken homeopatische producten gewoon niet. Ik zou wel in 'n andere kamer kunnen gaan slapen maar zal dit niet snel doen. Eigen bed (lees: matras!) is goud waard.
Beterschap laetitia!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:19

Bedankt! Denk dat ik toch een griep te pakken heb, heb net gedouched en kon amper op mijn benen staan :=. Zo maar weer mijn bedje in om uit te zieken.

Het kan soms wel helpen om even in een andere omgeving te liggen, want je eigen bed associeer je op een gegeven moment met niet slapen dus iets negatiefs. Bij mij werkt het soms goed :j.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:23

meld me ook...

Ik slaap al van kindsaf aan heel slecht. Ik roep in mijn slaap en raakte vroeger vaak niet in slaap.

Nu ik heb een jaar slaappillen genomen, maar die moeten afbouwen omdat ze veel te zwaar waren, dan heb ik een een jaar met een inslaper en doorslaper geslapen en nu slaap ik met een doorslaper en als het niet lukt om te slapen een spierontspanner met een pijnstiller erbij :o ... de enigste manier om een beetje te slapen...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:24

Elke ochtend vroeg opstaan.
Hele dag mijn hersens actief houden en ook zo mijn lichaam.
Optijd rust momenten op de dag zelf, zoals ochtend. Middag, avond goede maaltijden.

Een uur voordat ik ga slapen, drink ik een halve liter cammile honing melange.

Omdat er in Melange geen caffeine zit, en cammille rust gevend is, geeft het een rustgevend gevoel.
Thee niet aan te raden wegens caffeine.

Ook overdag Power of Energy drank drinken zorgt er voor dat je innerlijke klok in de war raakt door jou overige energie in je lichaam.

Rust, regelmaat en reinheid. Ofwel af en toe een lekkere warme douche of bad, werkt ook ontspannen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:26

Ik gebruikte dat Oxazepam eerder ook alleen heel af en toe. Ga dat maar weer doen ipv zo vaak..

In een ander bed slapen.. ik zit hier op kamers en mijn huisgenoten zijn nou niet bepaald het type waar ik bij in bed kruip.. _O-

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:03

Alle 'pammen' werken zeer verslavend en raak je heel snel gewend aan. Ik slikte het 2x per week en raakte toen al gewend, dit spul kan geweldig werken als je het zo heel af en toe neemt, maar elke dag is funest.

Afgelopen nacht sliep ik al om half 1, zo vroeg heb ik al jaren niet meer geslapen. Moet wel erbij zeggen dat ik 20 mg diazepam had gekregen van een vriendin (10 deed bij mij al niks toen ik het ooit in een ziekenhuis kreeg om rustig te worden, en dat terwijl ik toen nog nooit kalmeringstabletten had gebruikt) en ik heb als een blok geslapen.

Vandaag bij mijn psych geweest, en nu Trazolan gekregen om te slapen. Ik moet dit nu 2 weken proberen, en vrijdag over 2 weken hebben we weer een afspraak om te kijken hoe het ging. Dit is in hogere dosering eigenlijk een antidepressiva, ik heb nu pilletjes van 100 mg die ik doormidden moet doen. Het zal niet meteen werken, maar het kan helpen om de slaap te reguleren. Iemand hier ervaring mee? Ik heb het nooit zo op medicijnen, en zeker niet die ik dagelijks moet nemen... En antidepressiva weigerde ik zelfs toen ik depressief was, wilde mijn stemming niet laten afhangen van een stom pilletje... Heb de 1e nu genomen, maar het zal een week of 2 duren voordat het werkt (als het al überhaupt gaat werken)
Snap niet hoe het kan dat mensen die dit overdag slikken een veel hogere dosering moeten slikken dan ik om te slapen... Ik snap gewoon niet hoe dat werkt, maargoed we zullen zien!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:14

Ik kan weer eens niet slapen. Heb sinds ik met oud en nieuw om 5 u ben gaan slapen nog geen nacht normaal geslapen. Ik lig minstens een uur tot twee uur wakker. En dat terwijl ik de hele dag al moe en niet helemaal lekker ben. Nu dus maar muziek luisteren en hopelijk zo slapen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:26

Ik ga ook zo een poging doen normaal te slapen, heb een heel erge klote dag achter de rug dus betwijfel of het van zen leije dakje gaat :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 03:11

*Klaarwakker. :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 05:03

Mag ik me ook melden?

Sinds een depressie, jaren terug, heb ik last van angst om wakker te liggen. Wat er dus toe leid dat ik letterlijk wakker blijf totdat ik zeker weet dat ik kan slapen, en dat moment is nu nog niet. Nou ben ik op woensdag vrij, dus dat scheelt. Geen verplichtingen. Dus ook geen noodzaak om naar bed te gaan, anders dan een vriendje dat mocht ie nu wakker worden heel erg nijdig wordt dat ik nog steeds niet in bed lig. En dat werkt niet voldoende. Daarvoor ook wel last van slapeloosheid. Op maandag, dinsdag en dinsdag met 2 uurtjes slapen op het werk verschijnen (en dus eigenlijk moe), en op donderdag en vrijdag zo moe zijn dat 12 uur slapen nog niet genoeg was. Maar toen durfde ik nog wel gewoon in bed te gaan liggen en te wachten totdat de slaap kwam.

De dagen dat ik moet werken doe ik er een combinatie van alprazolam en temazepam in, en dat werkt. Dan kan ik in elk geval slapen. Maar ook dan heb ik enorm veel last van de angst om wakker te liggen, dus neem ze eigenlijk veel te laat in met als gevolg dat ik pas rond 2 uur slaap terwijl de wekker om half 8 weer af gaat. Gebruik ook seroquel, wat ook slaapverwekkend hoort te zijn, maar dat effect duurde bij mij precies 2 dagen. Moet zeggen dat de pammetjes bij mij goed werken, omdat ik ze niet dagelijks neem. Doe het al jaren op die manier, en het werkt nog steeds. En doordat ik nooit meer dan 2 dagen op rij hoef te werken, red ik het net. Dat ik op een zorgboerderij werk, waar het tempo lager ligt en ze al blij zijn als je 1 stal hebt uitgemest op een hele dag en een rondje hebt gewandeld met de paarden of een uurtje hebt gereden/ gemend.

Vroeger had ik het wel, dat ik op de bouw verscheen met 2 uurtjes slaap achter de kiezen. En dan inderdaad duizelig en misselijk was, met prikkende ogen en een hartslag die ver in het rood zat aan het werk was en de productie wist te halen. Wonderlijk genoeg in die tijd geen (grote) fouten gemaakt.

Wat voor mij niet meewerkt is dat vriendlief niet kan slapen zonder de radio, en ik het liefste in stilte lig. In de praktijk wint vriendlief het dan, zijn werk betaalt beter dus hij bepaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:42

Goede oordoppen, mijn man kan regelmatig hele bossen om zagen...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:02

meld zich ook.
OOK al vanalles geprobeerd val pas tegen 3uur in slaap (al ben ik half 11 moe en ga ik naar bed)
Dan val ik wel als een blok in slaap alleen mijn kids zijn om half 5/5uur al wakker.
Al meerdere ontspanningsoefeningen gedaan.
Maar mijn hoofd zit afentoe nog zo vol dat in slaap komen niet lukt.

Gevolg koppijn en niet een beetje ook.
Medicatie slik ik niet om persoonlijke redenen , maar als er nog goeie tips langs komen ga ik ze zeker wel uitproberen.

Ademhalingstechnieken werken soms als mijn hoofd niet te vol zit maar lang niet altijd.
En als ik is eerder in slaap val nachtmerries waar je u tegen zegt en dan word slapen de eerste week erna weer niets.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:37

testebeest, heb je al melatonine geprobeerd? Dit is een lichaamseigen stof, misschien dat dit helpt bij het in slaap vallen? Dit kan je halen bij de drogist, pilletjes van 0,1 mg en op doktersrecept 1 tot 10 mg. Dit is het stofje dat wordt aangemaakt in je hersens, wat ervoor zorgt dat je moe wordt als het donker is, en wakker wordt als het licht is. Ik ken wel iemand die een medicijn had gekregen tegen nachtmerries, het begon volgens mij met de t maar ik zou echt niet meer weten hoe het heet.... :')

Vannacht voor het eerst die trazolan gebruikt, maar dit heeft een paar weken de tijd om in te werken. Sliep er niet beter door en werd om half 8 wakker na ongeveer 4 uurtjes slapen. Na het innemen merkte ik eigenlijk niks, maar toen ik opstond voelde ik me ontzettend down. Dat zal wel een bijwerking zijn, aangezien de bijwerking 'zelfmoordgedachten' vaker voorkomt bij mensen onder de 25. Ik heb nooit antidepressiva gebruikt, dus dan kan deze bijwerking ook erger zijn. Gelukkig had ik niet die gedachtes, maar voelde me gewoon erg down terwijl ik van mezelf best een positief persoon ben. Ik wacht het af tot de 27e, als het dan nog niet is verbeterd gaan we kijken naar andere opties. Ook meldt mijn psych me opnieuw aan bij slaapcentrum Kempenhaege, aangezien mijn vorige psych het niet helemaal goed gedaan heeft.