Baarmoederhalskanker prik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:01

wendyP schreef:
ik heb hem vorig jaar wel gehaald, vind het wel het proberen waard. Als het werkt maken die drie prikjes me niet uit.

En wat doe je als blijkt dat je uiteindelijk onvruchtbaar bent geworden? niet aanvallend bedoeld.

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:03

ik heb hem gehaald omdat mijn tante op 19jarige leeftijd aan gestorven is,
en er veel kanker in mijn familie gevonden word,
ik zou het zelf niet graag willen hebben
ik heb geen bijwerkingen ondervonden,
en ik wil liever uit voorzorg er iets proberen tegen te doen, dan er nooit iets tegen gedaan te hebben en dan spijt te hebben
en het is maar hoe je het leven ziet, eens gaat iedereen dood

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:04

passieAppel schreef:
wendyP schreef:
ik heb hem vorig jaar wel gehaald, vind het wel het proberen waard. Als het werkt maken die drie prikjes me niet uit.

En wat doe je als blijkt dat je uiteindelijk onvruchtbaar bent geworden? niet aanvallend bedoeld.

Mag ik aannemen dat jij de kans op kanker liever neemt dan misschien ontvruchtbaar worden door een prik die kanker mogenlijk tegen houd?

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:05

en over het onvruchtbaar, daardoor wilde ik de prik eerst niet halen,
maar toen besefte ik me, hoeveel kindjes hier op deze wereld worden gewoon ergens achtergelaten, dan gun ik hun die kans wel, ook al zal ik het eerst totaal niet fijn vinden,
er is altijd een laatste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:06

Of dat je misschien kanker krijgt en dat de prik je onvruchtbaar maakt :Y)
Mogelijk.. mogelijk.. mogelijk wordt je er onvruchtbaar van :Y)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:09

gwn doen,
k maakt me er er eerst ook druk om
maar zo erg is het allemaal niet
als je tegen andere prikken ook goed kan
dan kun je ook tegen dees

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:13

ik heb hem wel gehad. zelfs eerder dan de meeste mensen. Mijn vader heeft zodra hij het veilig achtte (microbiologische arts en viroloog) de vaccinaties meteen gehaald. Ik vertrouw hem hierin totaal en heb het bij mijn huisarts in laten enten.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:17

Zelf heb ik prikken ook gekregen maar dat is al best een tijd geleden (zeker 5 jaar geleden kan zelf langer geleden zijn, was de eerste bij mijn huisarts die zei nog 'Even kijken hoe deze naald werkt' :') ) en nergens last van tot nu toe.

De mening van WendyP deel ik (ben alleen niet bang voor naalden).
Laatst bijgewerkt door lovelynutia op 25-12-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:18

Ik heb de prik niet genomen, ik had er geen vertrouwen in. Al niet voor ik de verhalen hoorde, laat staan daarna :))
Ik stel mezelf liever niet beschikbaar als proefpersoon. Kanker komt hier in de familie ook best veel voor, maar ach, je moet een keer dood. De aarde zal mij echt niet missen als ik wat eerder ga. Ik heb het niet zo op al die prikjes en ik vind het erg bijzonder dat ze oprecht denken baarmoederhalskanker tegen te kunnen houden, terwijl ze aan de ziekte zelf niets kunnen doen (behalve allerlei oliebol op je lichaam afsturen waardoor je je nog veel zieker gaat voelen, met de mogelijkheid dat je beter wordt). Natuurlijk is het een mooi idee, maar wel erg optimistisch. Daarbij komt baarmoederhalskanker zo weinig voor, dat is toch best een groot risico dat je loopt voor zoiets. Als ze ons echt zekerheid zouden kunnen geven dat het iets goeds doet en dat je er geen enge bijwerkingen van zou kunnen krijgen dan hadden we dat echt wel beter gehoord. Ik blijf er mijn vraagtekens bij houden en ben erg blij dat ik die prik niet gehaald heb.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:22

Blue_Eyes schreef:
Froukje1993 schreef:
Nee, maar dan ben je het er toch mee eens dat de wetenschap in 50 jaar een stuk verbeterd is??
Waarom leven mensen met Hiv anders nu een stuk langer zonder ziek te zijn, en kunnen mensen met kanker nu wel ''geholpen'' worden, wat soms zelfs lijd tot een schoon lijf.
Dat konden ze in 1946, toen ze de DES ontwikkeld hebben echt niet :n

Oh, de wetenschap is absoluut vooruit gegaan sinds 1946. Maar dat wil niet zeggen dat het nu perfect is en dat ze alles weten. Ik zeg ook niet per se dat mijn dochters hem niet krijgen - maar wel dat ik eerst weleens wat meer onderzoeksresultaten wil zien, want die zijn er nu bar weinig.

Dit is ook een andere ziekte. De wetenschap mag vooruit gegaan zijn, maar kan nog lang niet alles voorkomen, dat gaat ook nooit gebeuren en zolang er nieuwe medicijnen komen voor 'nieuwe' ziektes (ziektes waar nog niet zo lang onderzoek naar wordt gedaan of we in ieder geval nog niet veel/genoeg van weten) kan je er niet van uit gaan dat er niet weer zoiets gebeurd als bij bijvoorbeeld DES.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:26

Ik heb hem gehaald, en alle andere meisjes die ik ken zijn er niet ziek van geworden.
Het enige wat ik had was verschrikkelijk spierpijn :=
Ik ben blij dat ik em heb gehaald, beter voorkomen dan genezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:30

passieAppel schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik heb hem wel genomen. Als ik namelijk baarmoederhalskanker zou krijgen zou ik het mezelf nooit vergeven als ik de prikken niet had. Ik zei eerst ik neem ze niet, uiteindelijk wel gedaan, ook al ben ik echt panisch voor naalden. En ik leef nog steeds, nergens last van.. ;)

En wanneer heb je de prik gehad?

Gelijk bij de eerste actie..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:33

ik heb m niet gehad, want er zit in mijn familie niet echt veel kanker, toen ik m zou krijgen was het 3 jaar geleden (was de eerste x dat ze het dan zouden doen), en ik zou zijn flauwgevallen :') (kan niet tegen prikjes).

het ligt er dus heel erg aan; zit er veel kanker in de familie? zou ik het wel doen. 3 jaar geleden hadden die mensen nog neit eens kinderen gekregen, dus was er nog enit zekerheid. dus toen dacht je nog heel erg aan van; stel je nou voor dat je kinderen dan helemaal misvoormd geboren worden enz.
het onderzoek is nu volgens mij wel helemaal afgerond, dus denk dat het nu wel kan :)

Anoniem

Re: Baarmoederhalskanker prik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:24

Rebeccaa: Wanneer was die :+

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:29

Prik zit vanaf 2009 in het programma geloof ik, zelf heb ik hem al ver daarvoor gekregen en mijn ouders moesten dit toen nog betalen.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:35

ik zat volgens mij ook bij de eerste keer maar heb hem niet gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:11

En weet je ook nog waarom niet?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:13

Nee, ik ga 'm zeker niet halen, ben geen proefkonijn :n

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:15

Froukje1993 schreef:
Ts, mag ik vragen wat je doel van dit topic eigenlijk is? Gewoon nieuwschierigheid.

Mag ik hier nog antwoord op? :) Want volgens mij ben je toch niet van plan om hem alsnog te halen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:19

Froukje1993 schreef:
Froukje1993 schreef:
Ts, mag ik vragen wat je doel van dit topic eigenlijk is? Gewoon nieuwschierigheid.

Mag ik hier nog antwoord op? :) Want volgens mij ben je toch niet van plan om hem alsnog te halen.

Boeiend of ze hem nou wilt halen of niet, denk dat het vooral ook een topic is om te zien wat anderen gaan doen en op basis waarvan.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:19

ik heb ze een jaar of drie geleden ook gehaald
geen spijt van gehad

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:24

Love_4ever schreef:
Ik heb het niet gedaan... Vond het niet nodig, ik ben van mening je hebt het of niet..
Klinkt misschien wat hard en onbegripvol, maar zulke dingen kun je niet met een prik bestrijden..

Waarom wel baarmoederhalskanker en geen longkanker en andere soorten kanker?

Omdat BHK wordt veroorzaakt door een zgn. wrattenvirus en het is dus ook niet erfelijk vandaar dat het een heel andere vorm van kanker is waartegen voor een aantal varianten wel te enten is.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:26

_horselovee_ schreef:
ik heb m niet gehad, want er zit in mijn familie niet echt veel kanker, toen ik m zou krijgen was het 3 jaar geleden (was de eerste x dat ze het dan zouden doen), en ik zou zijn flauwgevallen :') (kan niet tegen prikjes).

het ligt er dus heel erg aan; zit er veel kanker in de familie? zou ik het wel doen. 3 jaar geleden hadden die mensen nog neit eens kinderen gekregen, dus was er nog enit zekerheid. dus toen dacht je nog heel erg aan van; stel je nou voor dat je kinderen dan helemaal misvoormd geboren worden enz.
het onderzoek is nu volgens mij wel helemaal afgerond, dus denk dat het nu wel kan :)

Lees mijn bericht hierboven maar.
Deze vorm van kanker heeft niets te maken met welke andere vorm van kanker ook, vandaar dat hier wel tegen geent kan worden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:36

hoezo? kanker is kanker (klinkt hard).
als het uitzaait kan het ook in je baarmoeder komen hoor..

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:46

Alleen bij deze vorm van kanker niet. Dit wordt door een virus veroorzaakt en is dus ook niet erfelijk. Het wrattenvirus wordt doorgegeven door sexueel kontakt vandaar dat voor deze kankervorm een enting is gevonden. Was het maar waar dat dit voor alle soorten kanker de behandeling vooraf was!!
Deze kankervorm kan wel uitzaaiingen veroorzaken waardoor dus andere soorten kanker ontstaan maar niet andersom.

Lang niet iedereen vormt ook werkelijk BHK door dit virus, gelukkig niet want 90% van de mensen hebben dit virus in een niet actieve vorm in haar/zijn lijf.