Het leed dat groente eten heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:02

Waarom zou je groenten "los" willen leren eten? Dat is toch helemaal niet nodig? Ik eet alleen maar maaltijdsalades, soepen, ovenschotels, pasta, aziatisch. Echt nooit traditioneel aardappel, groente, vlees.
En ik kom echt ruim aan mijn groentes per dag hoor :)

Maar als ik al lees dat je uit pakjes eet (die wereldgerechten toch?) dan vermoed ik dat het hier niet echt om culinaire topkoks gaat (no offence) en denk ik dat het hem zit in de bereiding. Een kookcursus volgen misschien een idee? Of een goed kookboek lenen en eens echt een recept helemaal volgen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:12

Eh.... mijn vader werkt iedere dag, dus die heeft echt geen tijd om een 5-gangendiner neer te zetten op tafel. En ik heb ook nauwelijks tijd. Dus daar houdt het op. Die wereldgerechten is gewoon als afwisseling omdat aardappels en vlees toch wat saai wordt... Hij kan echt wel koken hoor, groente is ook gewoon hetzelfde als wanneer ik het ergens anders eet ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:17

Ik ben zelf ook niet zo gek op groenten hoor :o
Vaak eet ik het geroerbakt en dan is het een stuk lekkerder!
De gedachte dat het goed voor me is, maakt het voor mij al heel wat beter haha! :')

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:20

Wie zegt dat leren koken meteen om een 5 gangendiner gaat? Ik kan me niet heugen dat ik dat ooit gemaakt heb. Jij wilt groente leren eten, of leren hoe je ze lekker maakt, dat gaat imo door smaken leren kennen en combineren. Daar hoef je geen chefkok voor te worden, maar zal je wel wat tijd in moeten steken. En daar moet je dan weer zelf voor kiezen.. En ja, ik werk ook iedere dag ;) langer dan de tijd die nodig is voor een 'wereldgerecht' gebruik ik ook meestal niet.. Keuzes he.. ;)

vevina

Re: Het leed dat groente eten heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:21

Ik hou ook niet van groentes, maar met flink wat appelmoes gaat het er toch redelijk in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:24

rebeltje schreef:
Wie zegt dat leren koken meteen om een 5 gangendiner gaat? Ik kan me niet heugen dat ik dat ooit gemaakt heb. Jij wilt groente leren eten, of leren hoe je ze lekker maakt, dat gaat imo door smaken leren kennen en combineren. Daar hoef je geen chefkok voor te worden, maar zal je wel wat tijd in moeten steken. En daar moet je dan weer zelf voor kiezen.. En ja, ik werk ook iedere dag ;) langer dan de tijd die nodig is voor een 'wereldgerecht' gebruik ik ook meestal niet.. Keuzes he.. ;)

Ik heb al op zoveel manieren groenten gegeten; met sausjes, geroerbakt, gekookt etc etc, maar ik moet het allemaal niet hebben. ;)
Ik lust het enkel als het bijv. door pasta zit. Dus dan hoef je niet zo'n denigerende reactie te plaatsen alsof we te lui zijn om er moeite voor te doen oid :+ Want dat is echt niet zo. We kunnen echter nogal moeilijk iedere dag pasta eten, ook niet echt gezond. Waar het mij vooral om gaat is dat ik wat minder vlees en wat meer groente kan eten. Ook in restaurants lust ik het niet zonder dat het ergens door zit, en ik neem aan dat ze daar wel weten hoe het allemaal in elkaar steekt.

DDW1190

Re: Het leed dat groente eten heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:25

Kom eens bij mijn oma eten, geheid dat je groenten lust :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:30

Het is ook maar hoe je het leest. Jij geeft aan dat je wil leren hoe groente lekker te vinden, maar dat je geen tijd hebt om te koken. Ik geef aan dat wat anders koken niet meer tijd kost dan 'wereldgerechten' koken. Dus heb jij een 'keuze' wat je in die tijd doet. Wederom lees ik ook weer nergens dat je dan iedere dag pasta zou moeten eten.

Bizzybijtje schreef:
Ik heb al op zoveel manieren groenten gegeten; met sausjes, geroerbakt, gekookt etc etc, maar ik moet het allemaal niet hebben. ;)
Ik lust het enkel als het bijv. door pasta zit.

Ik vraag me af wat voor opties je verwacht te krijgen als je aangeeft dat je het eigenlijk op welke manier dan ook niet lust..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:35

Bizzybijtje schreef:
rebeltje schreef:

Ik lust het enkel als het bijv. door pasta zit. Dus dan hoef je niet zo'n denigerende reactie te plaatsen alsof we te lui zijn om er moeite voor te doen oid :+ Want dat is echt niet zo. We kunnen echter nogal moeilijk iedere dag pasta eten, ook niet echt gezond. Waar het mij vooral om gaat is dat ik wat minder vlees en wat meer groente kan eten. Ook in restaurants lust ik het niet zonder dat het ergens door zit, en ik neem aan dat ze daar wel weten hoe het allemaal in elkaar steekt.

En als je nou vijf, zes dagen lang iedere dag dezelfde groente eet? En dan de hoeveelheid opbouwt? Dan kan je m.i. makkelijker wennen aan smaak dan dat je alles met elkaar gaat afwisselen. Dat raden ze aan bij jonge kinderen (pas na 6-8 keer aanbieden is een kind aan een groentesmaak gewend), misschien werkt het ook nog wel bij volwassenen. :D

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:37

Eten wat de pot schaft ;)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:37

Ik luste ook niks en toen ging ik het wokken met zoute ketjap!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:19

nikkialex schreef:
Eten wat de pot schaft ;)

Is dat een reactie op mijn post?

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:03

Ik lust bijna groenten wel. Ik walg alleen van wortel/peeën. Als ik groentesoep opschep gaan alle stukjes wortel terug de pan in. Gadverdamme. Daarentegen vind ik als enige op de wereld spruitjes ontzettend lekker :') .