Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:21

welke broekmaat hebben jullie eigenlijk allemaal? ik heb maat 42, lijkt klein, maar ik ben maar 1.60 :') verder heb ik qua bovenkleding als het genoeg borstruimte heeft maat M, anders XL :') heel poedersuiker, mijn ego kreeg zo'n deuk toen ik een blouse maat 46 nodig had :=

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:30

Nou ik zal me dan ook maar melden ;).
Ik ben vorige week begonnen met sporten en geen/alleen in weekend brood/pasta/aardappel. Eet fruit/salades hele dag (jummie) alleen af en toe nog een vreetbui, gelukkig dan niet meer "erg veel" eten maar wel ongezonde dingen :+
ik had broek 48/50 en bovenkleding 52(erg brede schouders en grote gevel haha dus daar zal ik nooit onder de 46 komen denk ik. Broek zit ik nu op 46/48 en wil naar 40/42.
Gewicht zegt me nooit zoveel ;) al weeg ik nu wel als "stimulatie" (die pijl naar bemedem zien gaan is welgoed voor de motivatie ;))

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:41

Renee, wij komen elkaar ook altijd tegen he :D

Hee Deen!! Ik heb echt respect voor jou, die 25kg gaat je zéker lukken! :j

Siggislief, lastig als je zo weinig gestimuleerd wordt als je probeert af te vallen :(:)
Kun je daar niet een goed gesprek met je vader over hebben?

Zoedeloe, ik ervaar hetzelfde als jou wb goed ontbijten :j Daar kun je heel lang op doen!

Hey Cantheon!! Ook wij zijn elkaar wel eens tegen gekomen! Het gaat jou ook echt lukken :D

juval, de praktijk is ook veeeeeel lastiger dan de theorie :=
Heb je dat 'ontgiften' al eens eerder gedaan? Merk je daar echt resultaat van en zo ja, wat?

Latruda, wat lastig dat je een bewegingsbeperking hebt! Ik kan nu ook niet bewegen, maar let wel heel goed op wat ik eet. Denk dat het vooral belangrijk is om erachter te komen hoeveel brandstof je nodig hebt per dag om goed te kunnen functioneren, als je dat weet dan wordt het afvallen makkelijker :j

Yvon! Wat leuk een huisje!! Gefeliciteerd :):) Hoe is het met Tines?? :D En je Sunny overleden... arm ding! Die van mij rijd nog als een trein, alleen gebruiken m'n schoonouders hem nu even aangezien ik toch niet kan rijden nu :) En idd, oranje-upgrade, érg leuk :))
Super dat het afvallen zo goed gaat!!

Djuuls, fietsen is een goed idee!! Dat kan ik straks gewoon goed met m'n voet als het goed is :j Ik ben dan ook écht van plan om flink te gaan fietsen naar m'n werk :D (heb dat eerder wel eens gedaan, maar niet regelmatig)

darkchrystal, frustrerend he als je een wederhelft hebt die niet aankomt van lekkere dingen :=

Renee, ik heb broekmaat 44 op het moment. Ik moet ook altijd extra lange hebben := Lengtemaat 36 :j En qua bovenkleding zit ik ook aan XL, omdat ik anders gewoon te korte mouwen heb en zo. Soms een L, ligt eraan hoe dingen vallen :)

colette, mooi resultaat heb je al bereikt :D

Hier vandaag een drukke dag voor de boeg :j Vanmorgen naar de tandarts (en het croissantje wat we altijd standaard halen als we daar zijn geweest :') ) en zo naar de kerstmarkt hier. Vanmiddag naar Nieuwegein naar de Makro, ben ik nog nooit geweest, ben benieuwd :j :) Aangezien ik gisteravond sinds 2 weken weer een pijnstiller moest pakken vanwege pijn, besloten dat vandaag toch ook maar de rolstoel mee gaat. Kan ik daarin zitten op de kerstmarkt, en naar de Marko ga ik dan gewoon 'lopen'. Dat moet wel, want schoonzussie gaat ook mee en we gaan met de Golf, past niet en wij, en schoonzusje, en rolstoel én boodschappen :=
Vanavond denk ik lekker uitgeteld op de bank :) (lopen/onderweg zijn kost echt heel veel energie :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:55

Darkness85 : yep slimpie , is tot nu toe goed te drinken. kreeg er in het begin vreselijke hoofdpijn van maar die lijkt over te zijn.

ik heb broekmaat 50 nu maar die zakken steeds vaker af :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:56

Ik ben nu ongeveer 5 - 10 kilo te zwaar. Maar vind het heeel moeilijk om het eraf te krijgen. vooral in deze periode van stress.. Gaat het er sneller bij dan dat ik zou willen. Ben een tijd geleden ruim 7 kilo afgevallen, maar dat is er allemaal weer bij. Hoop via dit topic stimulans te kunnen vinden om mijn tussendoortjes te laten staan, en kleinere porties te gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:57

Ik heb maat 42,maar wat mij vooral irriteert is mijn buik en billenvet....
pas heel veel fijne broeken niet meer,dus dat moet er echt af.

probeer echt op te letten,moet ook maar eens goed inlezen welke keuzes verstandig zijn om te eten.
Ik drink sowieso elke dag 2 liter water,en vrijwel nooit frisdranken...dus daar hoef ik niet zoveel mee.
is bij mij meer snaaiwerk(hartig)..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:00

hoelang ben je darkchrystal? Toen ik 17 was woog ik 52 kilo, had maatje 36 en was echt prima.... daarna begon de hell en is er 25 kilo bijgekomen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:02

Zo hehe, wat ben ik blij dat dit topic er is..

ik ben 1.49 en véél te zwaar, eigenlijk is er in een jaar dik 10 kilo aangekomen terwijl ik toen al te zwaar was.

Ik ben na 3 jaar gestopt met intensief boksen en het was alsof ik me omdraaide en de kilo's zaten eraan, vroeger hield ik van shoppen ik ben nu zo ver dat ik me irriteer aan mijn lichaam, ik hou best van een beetje spek maar de grens is nu al ver bereikt.

Ik ben 1.49 en heb maat 42/44 voor een ideaal gewicht zal er dik 30 kilo afmoeten, ik ga voor 15 a 20 kilo.
Ik heb een abbo bij de sportschool en ga vanaf januari elke week 3 a 4x kan nu nog niet want heb helaas nog 2 banen. Verder zijn mijn heupen niet goed (eergister foto's laten maken) waardoor ik dus niet intensief kan sporten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:08

maar als je maar een maatje 42/44 hebt blijft er toch niets van je over als je 30 kilo afvalt?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:10

Ik heb nu maat 46...

En idd, maat 42 en dan 30 eraf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:12

@lifaya: ik ben ongeveer 1.68 kort...

30 kilo eraf met maat 44 klinkt als veel,maar dat hoeft het niet te zijn...
sommige mensen hebben extra gewicht op bepaalde plaatsen,ik heb bv echt gewoon een buik en stevige bovenbenen nu ik dikker ben...maar voor de rest valt het mee.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:12

De vraag is dan of je die 30kg afvalt op de plekken waar je het wil...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:13

niet vergeten dat ik 1.49 ben... dat is dus heel verwarrend.

zelfs met 56 kilo ben ik nog te zwaar.. net wat ik zelf zeg een beetje spek boeit me niet...

Ik weeg 80-83 kilo nu op mijn zwaarst - 30 kilo is 53 kilo wat dus net aan is, echter vind ik -15 kilo voor nu even genoeg.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:14

Zoals ik al eerder zei, probeer kleinere stappen te nemen, in 1 keer als doel 15 kg stellen werkt erg demotiverend weet ik uit ervaring!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:15

Oke, dan gaan we nu eventjes voor -10 kilo :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:15

*\o/* beter per 5, maar dit is ook goed... en beloon jezelf als je het gehaald hebt he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:16

of probeer iig per week een kilo eraf te krijgen?
dat is makkelijker te behappen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:17

Ik ben gewend heel hard te trainen (boksen) met -5 ben ik dus ook al super trots maar de eerste is toch echt -10 en dan per 5 :D
De bedoeling is me elke vrijdag in de sportschool te wegen, een kilo per week wil ik niet aanhouden dat vind ik alleen maar teleurstellend als het niet gelukt is.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:23

Meld me ook :)
Had al wat kilootjes teveel maar na een zwangerschap en stoppen met roken helaas nog meer dan me lief is.
Merk dat mijn conditie waar-de-loos! is en heb net een nieuw paard gekocht dus wil aan de slag met mezelf.
kan wel wat hulp/steun gebruiken dus leuk dit topic!
Ik begin wel op 1 januari anders is het kwelling.
Twijfel nog of ik een dieet ga volgen of gewoon minder eten/snoepen en meer bewegen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:25

Ik wil me ook wel melden.
Ik ga vanaf 2012 meer bewegen en erop letten wat ik op eet...
Ik ben 1.76 en rond 75 KG.
alles gaat altijd zeg maar bij mijn buik zitten... en dat wil ik gewoon graag weg hebben!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:27

op wat voor manier vallen jullie eigenlijk af? dietiste? sonja bakker? vertel het, ben nieuwschierig naar ervaringen..
Ik heb ruim 3kwart jaar bij een dietiste gelopen en dat beviel me prima en daarbij dus toen ook zo'n 17kilo afgevallen..
ik heb nou overigens broekmaat 44/46 en wil ook naar de 40/42 eigenlijk..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:29

Het 'enige' dat ik doe is meer sporten en niet meer snoepen. Verder gezond en gevarieerd eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:31

ik ben daar ook wel benieuwd naar.
zo hoor ik ook wel weer goede dingen over minderen met koolhydraten...

wat ik graag weet,is welke keus gezonder is.
zo zegt de een bijvoorbeeld'neem halvarine'. ander zegt juist'neem roomboter dat vult meer en is dus uiteindelijk gezonder want je neemt er minder van'.

best lastig vind ik het.
brood eet ik weinig,neem vooral rijstewafels.
ik drink veel water
fruit probeer ik meer te eten evenals groenten.
als tussendoortje probeer ik fruit,of bv klein handje noten oid..of bouillon.
ontbijt hou ik van griekse yoghurt met crusli(vast niet gezond?)

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:31

Ik meld me ook maar even. Ben bijna drie maand terug bevallen van een dochtertje. Daarvoor was ik al redelijk struis. Maar ben maar liefst meer dan 20 kg bij gekomen met de bevalling. Ben er al een paar kwijt maar zit vast nu. Ik zit nu op :( 93 kg en ben 1 m 68 Ik zou graag beginnen met 10 kg af. En ben deze week gestart met shakes te drinken. 1 smorgens vooral omdat ik smorgens toch nooit eet. en soms smiddag of savonds. Mijn warm eten mag ik niet laten vallen. Wel kijken wat ik eet. DE shakes zijn van Herballife en neem ook nog kruiden pilletjes in en thee voor meer energie te hebben. Allemaal op basis van kruiden. Eens je je perfecte gewicht hebt mag je over gaan naar 1 shakewat ik smorgens dan zou nemen. Tussen in mag je veel fruit groenen en verse soep eten. En natuurlijk elke dag 2 liter water. Waar ik hard aan moet werken. Ik hoop vooral dat ik het vol hou. Want het is niet makkelijk als je de hele dag thuis zit en niets om handen hebt. Als iemand goede typs heeft voor tussen in te eten met gezonde recepten ook voor warm eten. altijd meer dan welkom. Zelf ga ik ook 3x half uur lopen op de week.
En wegens tijdsgebrek 1x in de week gaanlopen. Ik heb een schaamtelijke 46-48 gekregen onder tussen. vroeger had ik 40 42. Deze zou ik toch terug willen dan heb ik terug een heleboel broeken waar ik zonder probleem in kan. :-) Ik volg dit topic toch maar even mee.
Laatst bijgewerkt door Medra op 23-12-11 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:33

Ik moet zeggen dat ik via herballife wel iemand heb dat mij weekelijks opbeld en maandelijks afspreken. of korter De eerste dagen beld ze bijna elke dag om te kijken hoe het gaat. Best leuk dat je steun krijgt van andere mensen ook van mijn zus krijg ik dit. Echter geloofd mijn vriend hier niet in. :(