Online ADHD test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:25

Rinske schreef:
Ja ik ook F_Orumstar...
Nobel1, ik vergeet ALLES, kadootjes voor verjaardagen (al liggen ze klaar naast mijn tas), wat ik moet doen, waar we het net over hebben gehad.
Verder kan ik wel goed leren, maar dan moet ik er echt voor gaan zitten en bijvoorbeeld geen radio of tv aanhebben, dat leidt te veel af.

Hou op!!!! Ook al leg ik dingen die ik mee moet nemen naast de voordeur ik vergeet ze gewoon omdat ik te druk bezig ben met weggaan ofzo :+ .
Zo wacht er al iemand een week op haar sporen die nog steeds netjes op het sleutelplankje liggen {:)-:( .
Leren kon ik wel, maar inderdaad in totale stilte zonder een enkel geluid en het onderwerp moest me ook aanspreken anders kwam er niks van.
Ik heb een cursus frans gedaan (uit boeken) alhoewel...ik heb er 2x doorheen gebladerd en meer niet.
In de praktijk heb ik mijn frans geleerd en het is nu vloeiend, maar met een boekje erbij had ik het serieus nooit geleerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:27

Ik presteer ook beter onder druk, mits 'vriendelijke druk' :+ Boosheid e.d. werken bij mij averechts omdat ik me dan onzeker ga voelen :=

Dingen leren meenemen kan wel hoor! Daar ben ik een voorbeeld van :D Ach en soms gaat het nog mis en moet ik drie keer
terug naar huis rennen, maar dan heb ik wel alles :')

Rennie89

Re: Online ADHD test

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:28

oja, idd, als er boosheid bij komt kijken, dan doe ik het niet, dan stel ik het ook uit, bijvoorbeeld kamer opruimen, dat is een zeldzaam fenomeen en wanneer mijn moeder boos word duurt het alleen nog langer :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 11:29

Waarom is iedereen zijn post zo herkenbaar :D
Hoevaak ik wel niet zonder autosleutels bij mn auto sta, en ik stond onlangs nog langs de snelweg omdat ik bij elk tankstation vergát te tanken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:30

F_Orumster schreef:
Waarom is iedereen zijn post zo herkenbaar :D
Hoevaak ik wel niet zonder autosleutels bij mn auto sta, en ik stond onlangs nog langs de snelweg omdat ik bij elk tankstation vergát te tanken!

Ja maar kijk, dát is natuurlijk heel knap _O- Daar heb je talent voor nodig :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:31

wat denken jullie van tig keer naar boven en beneden lopen omdat je elke keer iets vergeet? :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 11:31

Ja en als je boven bent weet je niet meer wat je ook weer ging halen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:32

Opruimen, wat is dat := . Je moet ons huis eens zien := .
Tanken vergeet ik dan gelukkig weer niet, maar wel om olie te peilen, ook vrij belangrijk bij een oude auto :') .

Ik weet bijna nooit wat ik kwam doen als ik bovenaan de trap sta := .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:32

of dan bedenk je later pas dat je nóg iets wou ophalen :') moet je weer naar boven, zo blijf ik vaak heen en weer rennen, ach is goed voor de lijn :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:33

Ik heb 35 gescoord.. Vergeet wel vaak dingen, zoals sleutels, bril, autopapieren. Zeg snel wat ik denk/vind, maar verder valt het mee :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:34

ik zat laatst in de bioscoop met mijn zonnebril omdat ik mijn normale bril vergeten was (zonnebril is op sterkte) :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:35

Als ik naar de supermarkt wordt gestuurd om 1 dingetje te kopen, kom ik met alles terug, behalve dat ding :+

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:35

Erg is dat he! dat je een kamer inloopt om iets te pakken en je daar staat en denkt " waarom kwam ik hier?".
Ons huis is aardig netjes, maar dat komt door mijn vriend ( die is weer perfectionistisch daarin), maar mijn auto is echt een ontploffing;overal lege sigarettenpakjes en andere meuk.
3 weken geleden had mijn hond in de auto een vol pak brinta kapot gescheurt 3x raden of de auto nog steeds een brinta festijn is :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:40

Als ik dat heb, dan loop ik alrijd terug naar waar ik bedacht wat ik wilde doen.. Vaak werkt dat wel. :+

Vanmorgen nog, ik wilde schoenen pakken in de woonkamer.. Kom ik daar, dacht ik echt: Gossie, wat wilde ik nou ook alweer pakken?'. Dus even teruggelopen en toen wist ik het weer :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 11:41

@ CCC, dat doe ik ook, maar het is vaak nog moeizaam om er dan weer terug op te komen. Meestal ga ik dan maar weg en denk ik na 10 minuten ooh oliebol.

Hahahah die brinta, ik zie het voor me. Mijn auto is ook altijd een zwijnestal, mensen op het parkeerterrein zeggen er ook weleens wat van :7 Ik ontbijt bv elke ochtend in de auto en na een week liggen er dus 5 lepels en 5 lege kwarkbakjes bij het voeteneind van de bestuurder. Ik kan me er zelf aan ergeren maar doe er tegelijk ook niks aan.

Ik kan niet shoppen zonder lijstje, dan loop ik zes keer eenzelfde schap langs om te bedenken wat ik hebben moet en daar wordt ik gek van.

Ik heb 3/4 jaar met schade aan de auto rondgereden, ik vergat simpelweg de boel te regelen.
Vervolgens vergat ik maandenlang de rekening van de reparatie te betalen, terwijl ik elke dag aan de garage voorbij reed.
De dingen die ik wil doen stort ik vol overgave op en kan bijna obsessief de informatie opzoeken.

Zelf heb ik enorm structuur nodig om mijn chaotische denken binnen de perken te houden.
Ik zorg bv ook voor de orde, afvoer, inkoop op een laboratorium _O-
Kost me veel energie maar het is retestrak (zeggen ook vertegenwoordigers enzo).
Als ik dit niet doe wordt ik gek.

Administratie is een bende, moet al jaren zorgtoeslag terug dokken omdat ik het maar niet verander, moet al jaren alle declaraties bij de zorgverzekering nog doen... zucht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:43

Ik ben ook een rampenplan met onze financieën := Heeft ons ook al meer dan eens een hoop last bezorgd. Het gaat nu iets beter, maar nog lang niet perfect :n

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:44

Rommel in de auto valt mee.. Er liggen wel 2 paar schoenen en een paar sjaals in. Moet alleen nog steeds een touwtje afknippen van het hoofdstel aan mn spiegel(al 3 maanden). Verder studeer ik Accountancy, dus kan gelukkig de administratie goed op orde houden. Ook mijn slaapkamer is netjes (ben daar nooit) maar mijn badkamer is een BENDE.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:48

Ik herken ook alles hoor, maar de meeste mensen presteren gewoon beter onder druk. Anders waren de olypische spelen natuurlijk niets geworden... En volgens mij is vergeetachtigheid en chaotisch aardig vrouw eigen. Stomme hormonen :+

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:51

Mn auto is ook echt een stort. :')

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:53

Er kunnen theoretisch 5 mensen in mijn auto...in de praktijk eigenlijk maar 1 (of 2 wanneer ik de meuk van de bijrijdersstoel naar achter op de vuilnisbelt gooi :+ dan moet de passagier alleen niet gaan klagen dat hij zijn voeten nergens veilig neer kan zetten door de lege verpakkingen, cd hoesjes etcetera)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:13

Dat is bij mij ook altid zo nobel... Ik ebn eerst mijn auto aan het uitgraven en dan staan er dus mensen buiten de auto te kijken van tsjonge....

Wat ik ook herken is dat als ik een dag vrij neem en alleen thuis ben, ik depressievige buien heb. Hebben jullie dat ook?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:17

lifaya schreef:
Rinske schreef:
Mijn vriend gelooft me trouwens ook niet als ik zeg dat ik denk dat ik ADHD heb, dan houd ik er maar over op. Hij zegt dan dat ik gewoon dingen moet gaan doen, maar dat LUKT niet.
Mijn emoties vliegen ook echt op en neer, dat kan in een uur omslaan, soms wordt ik helemaal GEK van mezelf (letterlijk).
Ik ben inderdaad in mijn doen vrij rustig, alhoewel ik wel altijd iets te doen moet hebben.

heb ik ook hoor, ik kan niet even op de bank zitten niksen :n ik moet iets doen, of het nou computeren is, eten, fotograferen, fietsen of film kijken, ik moet iets doen. Ik kan ook echt heel stil zitten tijdens een film, no problemo :n zolang er maar niet teveel prikkels zijn, zoals bijvoorbeeld mensen die met hun been heen en weer zitten de hele tijd, dat kan mij zo vreselijk afleiden, ik fixeer me dan ook alleen op hetgeen dat me irriteerd en kan me dan nergens meer op focussen :') verder ben ik ook emotioneel vreemd :') kan heel vrolijk zijn en andere keren kijk ik met een pokerface de wereld in, dan weet ik niet meer wat het nut is etc. Verder ben ik ook een kei in uitstellen en dingen niet afmaken :')

Oooh dit herken ik zo xD
Ben zelf een ADHD'er. en die diagnose is gesteld toen ik 6 was fso of nog eerder

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:26

Ik ga toch nadenken om er eens serieus naar te kijken.
Mijn beide broers hebben al jaren geleden de add stempel gekregen en ik leek altijd de normale omdat ik veel verantwoordelijkheden ben gaan dragen (overlijden moeder).
Ik dacht zelf dat ik gewoon altijd teveel hooi op mijn vork had, maar als ik terugkijk kan ik wel veel dingen een beetje beter plaatsen.
Ik durf dit alleen niet tegen anderen te zeggen, behalve mijn adhd collega die al een tijdje heel veel in mij herkende en die test niet alleen voor de grap naar me stuurde (niet dat ze geloofd in de waarheid van die test, maar een beetje als dubbele grap zeg).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:44

Ik durf het ook met niemand over te hebben, bang om een stempel te krijgen, of dat mensen denken dat ik aandacht wil ofzo.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:45

Rinske schreef:
Ik durf het ook met niemand over te hebben, bang om een stempel te krijgen, of dat mensen denken dat ik aandacht wil ofzo.

Exact tzelfde gevoel. En ik zou niet willen dat ik daarvoor aan de medicatie moet enzovoort. Ben daar geen
voorstander meer van.