Kan een avond mens ook een ochtend mens worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Kan een avond mens ook een ochtend mens worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:43

Oei, kennelijk is het niet zo normaal als ik dacht :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:45

Nee, ik ben juist blij dat ik daarvoor de pil heb...:+

Hier trouwens ook een avondmens! Ik krijg de beste ideeën s'avonds, in bed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:14

Plien91 schreef:
Ik heb geen voorkeur :)) Geen moeite met vroeg (4.30 - 5.00) opstaan, maar ik heb ook geen moeite met lang uitslapen en 's avonds of 's nachts werken. Ik slaap altijd goed, maar kan het minst goed opstaan tussen 7.00 en 9.00. 5 uur gaat me beter af, echt heel raar is dat.
's Ochtends ben ik wel het meest alert, studeren of verslagen schrijven gaat mij dan ook het best af. 's Middags of 's avonds lukt het me ook wel, maar minder goed.

Dit ben ik dus ook zo ongeveer :))
ik ben geen ochtend of avondmens.. vind uitgaan heerlijk tot in de kleine uurtjes, maar vind op tijd m'n bed in ook lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:16

Fiffill schreef:
Je moet gewoon 'in je hoofd' zeggen hoe laat je wakker wilt worden. Maakt niet uit welke tijd maar ik ben altijd 5 minuten voor mijn wekker wakker, werkt prima :j voor het slapen gaan even bedenken bij jezelf hoe laat je op moet en hoppa... zo werkt het bij mij iig :+ moet wel op een normale tijd naar bed gaan, na het uitgaan slaap ik liever toch wat uit :')

Dit kan ik ook! Verslaap me ook bijna nooit.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:48

Ik zou niet weten hoe je dat kunt veranderen, ik ben geen ochtend en geen avond mens. 's Ochtends kan ik wel goed uit mijn bed komen, als de wekker gaat sta ik gelijk naast mijn bed. Maar ik kan niet veel eten, ben snel misselijk enz. En 's avonds ben ik tussen 11 en 12 ook helemaal gesloopt en ga ik het liefst zo snel mogelijk mijn bed in. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:46

Maar als je pas na 23.00 gesloopt bent, ben je toch een avondmens? De meeste ochtendmensen liggen allang op 1 oor dan hoor als het kan :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:46

Maar dan zou ik gewoon een alles-mens zijn :') ik ga tussen 11 en 12 slapen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:15

oef ik ben ook een echt avond mens.
Ik heb me er inmiddels maar bij neer gelegd. met mijn huidige programma kan ik ook prima een avond mens zijn.
Dat wil dus zeggen dat ik op werk/school dagen rond half 11 op sta, als ik vrij ben nog een uurtje later.
Savonds ga ik rond een uur of 1 naar bed. (op schooldagen ben ik vaak ook pas rond 23.30 terug van mn studie)
In tentamen periodes is het nog ietsje extremer.. rond 1 uur opstaan.. beetje non-productief rondlummelen, rond 8/9 uur savonds word ik opeens actief en leer dan door tot een uur of 3.

Omdat ik meestal ontbijt rond 11, lunch ik rond 3/4 en ga ik pas rond 8 uur savonds koken voor het avondeten.

Sinds ik me hierbij heb neergelegd voel ik me ook een stuk beter.
Voorheen voelde ik me elke keer schuldig als ik weer de wekker sochtends uitdrukte omdat ik er echt nog niet uit kon komen of als ik om 10 uur sochtends weer als een zombie achter mn leerwerk zat. ik moest dan van mezelf om 10 uur boven de boeken zitten omdat dat zo 'hoort', anders ben je lui (vond ik, en vinden andere mensen).
sinds ik van mezelf 'mag' uitslapen, en snachts 'mag' leren gaat het echt véél beter.

Enige probleem: vanaf februari is het over met de pret. vanaf dan ga ik 2 dagen in de week stage lopen (naast mn huidige school en werk), en vanaf volgend jaar september fulltime stage lopen. Helaas begint mijn beroepsgroep (fysiotherapie) naar mijn mening véél te vroeg (7 uur, soms 8 uur) en helaas stoppen die ook pas rond 6/7 uur savonds.
Hoe ik dat ga doen, geen idee..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:17

Maar... je zit op school en je staat om half 11 op :wow: wat doe je dan? Alleen 's avonds les oid?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:46

Volgens mij kan dat niet...

Heb eens gelezen over een onderzoek waaruit bleek dat een dag volgens de biologische klok van avondmensen iets meer dan 24 uur duurt en bij ochtendmensen juist minder dan 24 uur.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:50

Ik ben een avond mens. Maar dwing mezelf een ochtend mens te zijn. Ik sta om al mijn dingen smorgens te toen om 5:40 op. In het weekend word ik rond die tijd ook altijd wakker, maar dan draai ik me nog een keer om en slaap ik veder.
Ik ben van 5:40 tot soms 23:50 actief en kan het soms nog later maken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:16

Fiffill schreef:
Maar... je zit op school en je staat om half 11 op :wow: wat doe je dan? Alleen 's avonds les oid?

jup.. ik heb lesdagen van 13.00-22.00
daarom ben ik ook pas om 23.30 thuis van school. (en hoef ik pas om 11.20 ofzo weg van huis)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:29

Dat zijn wel vervelende dagen dan :=