Snadrem schreef:Zertab schreef:Nee ze is verkracht door haar ex toen ze nog iets had met hem.
Want zij wilde niet verder,maar hij wel en heeft het gedaan, zoiets heet ook verkrachting.
Het ligt er een beetje aan hoe dat is gebeurd dan.
Art. 242 SR (Verkrachting):
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Als er geen geweld wordt gebruikt (slaan, schoppen, mes op je keel, noem maar op) of een andere feitelijkheid, dan moet er wel ergens mee gedreigd worden. Bijvoorbeeld: Als je niet wilt dan sla ik je in elkaar, als je niet wilt dan doe ik je zusje wat aan, etc. Met andere feitelijkheid wordt volgens mij ook geduid op psychische dingen. Dat is wat veel voor komt in relaties waarin huiselijk geweld voor komt. De vrouw (of man!!) leeft dan al onder erg veel druk en spanning, dan is "Als je nu geens seks met me wilt, dan hou je niet van me/ dan ga ik bij je weg/ etc." ook al een behoorlijke druk.
Maar uit de omstandigheden zal dus moeten blijken wat er nou precies gebeurd is, en feit is ook dat er van veel verkrachtingen binnen de relationele sfeer niet eens melding wordt gemaakt. Tegenwoordig wel meer dan vroeger, want vroeger was verkrachting binnen het huwelijk gewoon toegestaan: als partner was je verplicht om seks te hebben, ook als je dat helemaal niet wilde.
Ik vraag me wel af in hoeverre het via-via-verhaal in kwestie waar is, maar daar ga ik vanaf hier geen oordeel over vellen.
Ik heb het er vandaag met het meisje weer over gehad,en ze heeft heel haar verhaal gedaan.
Ze hadden een afspraak dat hij dat met haar mocht doen in ruil voor iets,dat wilde ze niet vertellen.
Maar verder ga ik er niet veel meer over vertellen,zoiets heeft ze me in vertrouwen verteld.
Het gaat erom wat JIJ zou doen als je zwanger zou zijn en 14 jaar zou zijn.
.