Restless legs, wie heeft dé tip om te kunnen slapen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:20

Ja ze zijn goed...ik weet dat er speciale kousen zijn die een masserend effect hebben en het vocht mee naar boven helpen gaan...ze zijn behoorlijk strak om aan te trekken, maar als je ze een uurtje of 2 draagt in het begin van de avond en dan voor de nacht andere die minder strak zitten...die strakke worden bij speciale apotheken verkocht, moeten doorgaans besteld worden...wordt gebruikt in ziekenhuizen bij mensen die trombose hebben of trombose gevaar voor operatie....en door managers die veelvuldig lange vluchten moeten maken om trombose te voorkomen..

Nick1963

Re: Restless legs, wie heeft dé tip om te kunnen slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:27

Bij het aantrekken kun je een "hulpkous" gebruiken , dit is een kous van glad materiaal zodat je daar de steunkous overheen aantrekt , de hulpkous zit onder de voet een lus die je dan weer er tussen uit trekt , zo kun je zelf zeer goed steunkous aantrekken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:34

Aantrekken is het probleem niet ;)

Overigens heb ik ook de stuwende variant. Duwt het vocht van beneden naar boven inderdaad. Zijn op maat gemaakt via de huisarts/apotheek.
Maar ik heb regelmatig dagen dat een gewone legging al zeer doet. Op die dagen kan ik de kousen dus ook niet aan.
Is helaas gevolg van de ziekte/aandoening die ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:33

Ja dat is naar..maar als het dan zo zeer doet, kan ik mij voorstellen dat je dan erg veel vocht in je benen hebt waardoor de boel erg is opgezet en dus pijnlijk...vervelend hoor..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:40

:(:) Amanda wat heb je een grillige aandoening , Pittig op welke wijze dit bepalend is voor je leven :(:)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:43

Ik heb ook flink last van gehad van restles llegs en (even los van de structurele oplossingen) wat mij altijd hielp als ik niet kon slapen was een geleide meditatie op mijn mp3 luisteren.
Dat leidt tot acceptatie van wat er op dat moment is, dus ook de restless legs. Meestal sliep ik al voor de mp3 was afgelopen.

Maar het is idd een heel vervelend syndroom. Bij mij is het opeens verdwenen, weet niet precies waardoor. Hoop dat het bij jullie ook snel weg gaat. :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:07

Ik heb het standaard tijdens mijn zwangerschappen, bij mij is het dus zeker hormonaal.
Ik slik dan (ondanks dat mijn bloed goed was) magnesium voor het slapen gaan en dat helpt. Vergeet ik het een avond dan slaap ik niet.
Bij mij was het het eerste waardoor ik merkte dat ik weer zwanger was, het was direct terug.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:59

hier meld nog iemand die denk dat ze RLS heeft :)

ik heb het altijd al wel gehad, dat ik een vervelend gevoel heb ik mijn benen. Met name als ik die dag niet heel actief ben geweest. Maar sinds paar maanden heb ik het elke dag. En vooral 's avonds en 's nachts. Kan soms niet eens een avondje rustig op de bank zitten omdat ik niet stil kan zitten.
Ik heb sinds 2005 diabetes en las op internet dat dat een rol kon spelen.

Zijn jullie hiervoor naar de huisarts gegaan? en watvoor tips hebben jullie voor mij? :)

groetjes Mijke

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:18

Mijn vader had ook RLS en ook diabetis, bij hem hielp vitamine B zoals eerder in dit topic vermeld. Denk dat je topic even door moet lezen, nuttige tips ;-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:33

Wel fijn dat je al een aantal nachten lekker geslapen hebt! :)

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:48

Wat goed dat je een paar nachten goed hebt geslapen TS, hopelijk blijft het zo!!

Heeft iemand de Venadoron van Weleda nu al geprobeerd?

Het werkt echt als een tierelier, en ben echt benieuwd of het voor anderen ook zo fantastisch helpt. *\o/*

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:51

iemand dé tip om geen restless legs te krijgen tijdens een autorit? ga vrijdag op wintersport en moet 7uur in de auto zitten. Zat er al aan te denken om voor die tijd mijn benen te masseren met lavendel olie oid.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:29

Moet je zelf rijden of mag je er naast zitten suffen? Als je niet zelf hoeft te rijden zou ik Bach rescue nachtspray proberen. Dit helpt bij mij heel goed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 09:52

In overleg met een moderator haal ik dit topic omhoog.
Per toeval heb ik namelijk wel ontdekt hoe het kan verminderen.

Voor spierkrampen ben ik magnesiumtabletjes gaan slikken. Ik slikte die altijd 's ochtends, maar toen ik het een keer vergeten was heb ik het 's avonds geslikt. En die avond/nacht totaal geen last van mijn benen gehad.
Ik heb het een paar keer geprobeerd met 's ochtends en 's avonds slikken, maar het was geen toeval.

Nu slik ik het dus 's avonds en sindsdien geen nacht meer wakker geweest door mijn benen.
Vergeet ik het een keer is het gelijk mis overigens. En het wil zeker niet zeggen dat wat voor mij werkt, ook voor anderen werkt. Maar misschien hebben meer mensen hier iets aan. Het kost weinig, ik heb gewoon magnesiumoxide van de Kruidvat, dus het is zeker het proberen eens waard :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:01

Bij mij helpt het om warme kruiken onder mn benen te leggen waar de 'drang' het ergst is. Misschien een idee?