Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

carineken

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:44

het was bij mij vandaag 171 (of 174) dagen geleden, en heb een uurtje met de wii fit plus gespeeld, vooral rhythm boxing en dat parade gedoe

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:53

Heb weer even een dipje gehad, paar dagen niet meer gespeeld.
Maar heb van Sinterklaas My Fitness Coach én een grote nieuwe TV gekregen dus ik ga er weer tegenaan. :D

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:50

carineken schreef:
rhythm boxing en dat parade gedoe

Rhythm boxing is één van mijn lievelingsding op de WII Fit :) En als opwarming snowboarden :Y) Dat parade gedoe snap ik geen joda van :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:05

rythm boxen wil ook niet zo lukken bij mij.. maar ik heb ook helemaal niets met boxen, en al helemaal niet zonder boxbal :P
dat parade gedoe 1x met een vriendin geprobeerd.. wat een grap hahahah volgens mij hadden we 0 punten gescoord.. wij snapten er ook niets van :P

Heb mijn wii nog niet terug helaas.. heb wel zin om er weer mee bezig te zijn!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:59

zwieke schreef:
carineken schreef:
rhythm boxing en dat parade gedoe

Rhythm boxing is één van mijn lievelingsding op de WII Fit :) En als opwarming snowboarden :Y) Dat parade gedoe snap ik geen joda van :=

Oh dat parade gedoe vind ik juist wel weer erg leuk haha.

Bedankt voor de sterkte wensen, lief van jullie. Inmiddels hebben we besloten, heel snel, om afgelopen zondag alweer een ander hondje te adopteren. Dit nieuwe vriendje, een 8 maanden oude westie reu, zorgt er gelukkig voor dat het niet meer zo leeg in huis is waardoor het verlies van mijn oude hondje beter te accepteren is. :)

Dankzij mijn nieuwe hondje krijg ik nu wel flink wat wandelbeweging (de oude kon niet meer zo ver, en liep vaak stukje met mijn vriendin, deze hangt echt aan mij) maar moet binnenkort toch ook maar weer aan de wii sporten:))

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:45

Alwiene schreef:
Oh dat parade gedoe vind ik juist wel weer erg leuk haha.

Bedankt voor de sterkte wensen, lief van jullie. Inmiddels hebben we besloten, heel snel, om afgelopen zondag alweer een ander hondje te adopteren. Dit nieuwe vriendje, een 8 maanden oude westie reu, zorgt er gelukkig voor dat het niet meer zo leeg in huis is waardoor het verlies van mijn oude hondje beter te accepteren is. :)

Dankzij mijn nieuwe hondje krijg ik nu wel flink wat wandelbeweging (de oude kon niet meer zo ver, en liep vaak stukje met mijn vriendin, deze hangt echt aan mij) maar moet binnenkort toch ook maar weer aan de wii sporten:))

Ik zou het denk ik wel leuk vinden als ik er iets van zou snappen := Maar als het mij niet direct lukt, dan geef ik het al op (shame on me). Wat ik ook echt moeilijk vind, is dat touwlopen (balance) :oo Ik dacht, super gemakkelijk, niet dus :')

Leuk een nieuw hondje :D Geniet er van!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:21

Zumba is leuk :D
Nu nog ontdekken hoe alles werkt.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:54

Sinds 2 dagen heb ik zumba binnen! Hij is echt leuk :D
Heb een poos op zumba gezeten, en ik merk dat dat handig is! Kan best veel al meedansen!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:09

Ik totaal nogn niet haha
Dat mens gaat veel te snel

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:09

Je kan ook kiezen voor een lesje dat de passen worden uitgelegd :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:16

Ja is 1 korte sessie toch?
Met 5 pasjes?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:18

ik heb voor kestmis my fitness coach: cardio workout gevraagd en de biggest loser

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:17

Hè hè eindelijk vandaag kunnen starten, de balanceboard is binnen samen met de Wii fit en de kamer is omgebouwd. Vandaag alles weer geïnstalleerd. Alleen de Wii vond even de controlers niet. Nieuwe batterijen in de balance board gedaan en eerstmijn mannetje alles doorlopen.

Mijn Buikspieren zijn getraind van het lachen :D door de ahum elegantie van mijn mannetje. Hij heeft eerst wat getennist, daarna wat geslalomd, skispringen, hoola hoop wat een elegantie hihi en de muscletraining. Viel hem vies tegen. Hij loopt normaal marathons en heeft een goede conditie maar zijn evenwicht en lenigheid zijn prut. Tot onze grote verbazing is zijn Wii leeftijd 8 jaar hoger dan echt. En mijn 4 jaar jonger dan echt terwijl ik alleen de test gedaan heb met een gipsvoet die ik nu minimaal mag belasten met krukken. Hoe zit dat?

We hebben flink gelachen in ieder geval :') , hopelijk dit weekend weer. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:49

juudii5 schreef:
Ja is 1 korte sessie toch?
Met 5 pasjes?

Geen idee. Heb dat zelf nog niet gedaan omdat ik de lessen zo mee kan dansen omdat ik al op zumba heb gezeten :+
Je kan ook losse dansen doen, maar ook echt dat de pasjes worden uitgelegd :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:13

Ik heb vandaag de wii van mijn broer ingepikt om het eens uit te proberen. Ben vanavond begonnen met wiifit, maar vraag me af hoe het precies qua opbouw zit.
In het begin speel je nieuwe oefeningen vrij, maar als je die allemaal hebt, worden de oefeningen dan ook intensiever? Het steppen bijvoorbeeld is nu een heel erg rustig tempo, gaat dat op den duur omhoog? Of heb je enkel straks de extra stepoefeningen?
En de yoga oefeningen, ga ja die ook langer vast houden of vaker herhalen, of blijft hij enkel dit aangeven?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:19

Lalidan schreef:
Ik heb vandaag de wii van mijn broer ingepikt om het eens uit te proberen. Ben vanavond begonnen met wiifit, maar vraag me af hoe het precies qua opbouw zit.
In het begin speel je nieuwe oefeningen vrij, maar als je die allemaal hebt, worden de oefeningen dan ook intensiever? Het steppen bijvoorbeeld is nu een heel erg rustig tempo, gaat dat op den duur omhoog? Of heb je enkel straks de extra stepoefeningen?
En de yoga oefeningen, ga ja die ook langer vast houden of vaker herhalen, of blijft hij enkel dit aangeven?

Ik heb dan de Wii fit plus versie, maar dat steptempo is gewoon errug rustig. Daarom ben ik zo blij met Ea Active sports 2 want daar zitten stepprogramma's bij waarbij je gewoon wél echt wat doet :=

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:39

Die zumba lijkt me precies wel leuk := Misschien iets om te vragen voor kerstmis of verjaardag!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:09

Alwiene schreef:
Ik heb ook een Wii speciaal om ermee te sporten. Heb vandaag EA Sports Active 2 gekocht, vooral voor de steps, heb vanavond 20 minuten steps gedaan en zat flink in het zweet en had volgens dat ding ca. 175 kcal verbrand. Vond het erg leuk om te doen, veel leuker dan de saaie en langzame steps van de Wii fit plus. :D Ben benieuwd naar andere dingen die ook in dit nieuwe spel zitten, maar vond dit voor vanavond laat wel even genoeg :+

EA Sports Active 2 is dus een goeie aanschaf?

ik heb sinds januari ook een wii, en een balance board (en wii fit plus :P)
doe wel sinds januari praktisch dagelijks de bodytest, maar niet dagelijks de oefeningen. sinds paar weken weer fanatiek bezig met de oefeningen :)
begin met 2 yoga oefeningen, dan paar muscle oefeningen, daarna aerobics (jogging, rhythmboxing of freestep)
begin een beetje uitgekeken te raken op wii fit plus :=
heb nu een 30u er op zitten....

welke spellen zijn dan nog meer leuk om echt te fitnessen?

EA Sports Active: Personal Trainer zat ik naar te kijken, maar is die ook leuk?
en is de more workouts versie wat?
zumba lees ik dus veel positiefs over?

ik heb trouwens voor wii fit zo'n pakket met een verhoger voor balance board en enkel gewichten en fitness mat. vind dat wel fijn :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:38

ik kan echt niet wachten tot mijn wii terug is!
heb echt zin om nieuwe spelletjes uit te gaan proberen (en dan vooral de dans spellen).
En als de tennis spellen een beetje knap gemaakt zijn kan ik me daar ook wel mee in het zweet werken ( en een tennisarm kweken omdat ik wel kracht zet bij elke slag maar ik natuurlijk niets raak)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:44

Sinds gisteren toch zelf in het bezit van de wii, een mooie zwarte. Meteen de sports active er maar bij besteld, want het ging me per slot van rekening om het sporten. Leuke spelletjes komen laten wel.
Maar ja, dan pak je hem uit en start je hem op en dan wil je het toch wel even proberen...... Het leuke aan de 9-weken training (zal ook wel gelden voor de 3-weken training) is dat zij bepalen wat je gaat doen, dus elke keer wat anders. Dus daar maar voor gekozen, lichte variant.
Nou, ik voel mijn spieren hoor! En dat terwijl ik toch nog wat gesmokkeld heb!

Vandaag training 2, voordat ik daarmee begin ga ik Zumba even openmaken. Ik had gisteren nog de illusie dat ik na ea active sports nog wel even naar zumba kon kijken, maar zelfs voor kijken was ik te moe :D. Zumba blijft vermoedelijk dus nog even in de kast, maar dan weet ik wat het is en of hij het doet.

Maar tot nu toe ben ik er blij mee! Nu nog volhouden.....

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:45

Hier nog een fanatiek wii-sporter :)
Ik sport inmiddels al ruim 2 jaar met My Fitness Coach Get In Shape. Ik hoef nooit geen sportschool meer :n Ik heb ook nog My Fitness Coach Cardio en Active Personal Trainer, maar ik kom toch steeds weer terug op de eerste.

Ik ben nu weer net begonnen, heb bijna 6 maanden niets kunnen doen door een blesure, maar ik geniet er wel weer van.
Nu alleen nog een wii fit plus erbij, dan is de serie weer compleet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:28

Leuk topic :D
Ik heb nu ruim een jaar Wii fit plus, maar al een hele tijd niet meer gespeeld (iets met te moe zijn na het werk) Nu ik thuis zit moet ik wel weer aan de slag, zeker omdat ik 10kg af wil vallen (uiterlijk voor begin augustus, maar liever voor begin maart al een groot deel ivm passen van de jurk en kosten die er bij komen indien er veel versteld moet worden bij de pasbeurt die daarna komt...)

Ik hoop dus dat jullie mij een beetje gemotiveerd kunnen houden ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:02

Lalidan schreef:

Als alles is opgespeeld krijg je de langere versie's. Dus steppen van 10 minuten, boksen van 6 en 10 minuten, hoelahoepen 3,6,10 minuten etc.

Gisteren weer 45 minuten zumba gedaan :D En daarna niks gesnoept! Ben trots op mezelf :+

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:52

steppen van 10 minuten? bedoel je free step?

heb gisteravond ea sports active 1 en more workouts besteld := ben benieuwd...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:48

Vandaag training 2 van ea sports active 2 gedaan. Is toch hard werken en dan gebruik ik de weerstandsband nog niet eens!
Ik merk alleen dat de cooling down te kort is voor mij, ik heb het nog steeds heel erg warm en mijn hartslag wisselt ook tussen 2 en 3 (active en conditietraining). Na afloop gooi ik wii sports er dus in en doe ik nog wat yoga en simpele balansoefeningen.

Ik ben tot nu toe toch erg blij dat ik het gekocht heb!

Weet iemand trouwens waarom je niet met sokken op het balancebord mag? Is dat soms vanwege uitglijden?