Draadloos (internet) is schadelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:52

vuurneon schreef:
Ja, ik baalde als een stekker toen de zendmast neer ging vlakbij mijn huis. Opeens moest ik op zolder staan om te bellen :=
Andere provider bood uitkomst gelukkig!

Nee, ik ben blij dat ik totaal geen last heb van straling, kan rustig door een electriciteitscentrale wandelen :j

Same.
Ben na TS d'r verhaal eens na gaan denken wat hier allemaal aan elektronische apparatuur en draadloos spul staat. Ben tot de conclusie gekomen dat, in combinatie met de zendmast op de hoek, we hier niet onder doen voor een kerncentrale :P Gelukkig kan ik blijkbaar tegen al deze straling en heb ik eerder last van een combinatie van te laat slapen plus te veel drank.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:16

Twiggy2008 schreef:
Tja... ik ben overtuigd dat die straling wel schadelijk is.... maar goed, ook ik heb een mobieltje en draadloos internet en vaste telefoon...... Maar ik vraag me wel al een hele tijd af hoe het komt dat ik zooooo moe ben en zo weinig energie. Ben ook heel snel overprikkelt, terwijl ik heel gezond eet, genoeg beweeg en buiten kom en prima slaap (soms wat te kort, maar niet extreem). Had ik vroeger nooit last van. Ik weet het ook niet, hoor, maar ik geloof niet dat al die straling helemaal geen kwaad kan. Hoofdpijn, ook zo'n kwaal waar ik lang geleden echt nooit last van had (in de tijd dat niemand nog mobieltjes e.d. had) en nu wel.

Als iemand dat kan verklaren met iets wat ik zelf nog niet bedacht had, ben ik heel benieuwd. ;)

Hoor namelijk zoveel mensen klagen over moeheid, weinig energie en hoofdpijnen..... Waar hebben we allemaal last van?

We hebben allemaal last van invloeden die de moderne technieken veroorzaken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:21

Wij willen tegenwoordig meer, zitten vastgekleefd aan telefoons, iedereen heeft wel een computer of laptop thuis. Ja, rustig een boek van papier lezen waarbij wij tot rust komen is zeldzaam geworden. (of een andere niet apparaat nodige activiteit :P)Wij leven gehaasder. Het leven is makkelijker geworden door de techniek, maar wel hectischer. Daar komt ook veel gebrek aan energie vandaan. Te lang achter beeldschermen zitten, flikkerende beelden etc. Kan prima voor hoofdpijn zorgen, overkill aan informatie voor onze lieve hersens. Te veel geprikkeld.

Ts, ik bedacht mij opeens wat. Sinds je van het draadloze netwerk af bent... Zit je ook minder achter internet?

Ariebren

Re: Draadloos (internet) is schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:33

Maar we hebben sinds de jaren 60 allemaal een TV.
En die TV geeft al heel veel informatie.
En dan nu die kl... telefoon waar iedereen mee loopt.

Waar is de tijd van gezellig met elkaar aan de grote tafel met een enkele gloeilamp erboven.
De kolenkachel branden en vanaf komende week de schoen ervoor.
Pa met de krant.
Moe met een breiwerk.
De kids met een spelletje of een boek ?
En om 8 uur een kopje koffie of thee met een koekje.
En dan allemaal op tijd naar bed, zodat pa en moe even tijd voor elkaar hadden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 21:34

@ vuurneon: Nope, ik zit helemaal niet minder achter het internet. Alleen nu dus met 'n draad :P Waar iedereen over struikelt als hij/zij door mijn huis wandelt ^^

@ iedereen die twijfelt of draadloos effect heeft op zichzelf: Schakel voor een week of 2 het draadloos gewoon altijd uit wanneer je het niet nodig hebt, en dan vooral snachts. Ik merkte heel veel verschil na een paar dagen maar iedereen reageert natuurlijk anders. Vandaar 2 weken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:40

Haha ze kunnen je in ieder geval altijd vinden in huis :D

Draadloos internet staat hier overigens altijd uit als het niet wordt gebruikt, maar merk geen verschil met huizen die het wel altijd aan hebben.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 21:46

Hahahaha! Ja, inderdaad :'D Daar had ik nog nieens bij stilgestaan xD

Wat betreft huizen die het altijd aan hebben, wat bedoel je precies met dat verschil? Of, welk verschil zou jij verwachten?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:53

Wageningen universiteit heeft onderzoek gedaan dat wifi wel degelijk invloed had op de gezondheid van planten. Sterker nog, de planten vlak naast de wifi verpieterden helemaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:53

Stomme vraag misschien, maar hoe zet ik het draadloos internet en telefoon uit dan? Ik bedoel, het is nog steeds aan als de laptop uit is, hoor. ;)
Volgens mij is die straling er continu of heb ik het mis?

Gelukkig lees ik ook nog boeken, maak ik tijd voor mijn dochter en vrienden en zet dan de TV en de computer uit of laat de telefoon lekker gaan.
Als ik bij mijn vriend ben dan doen we helemaal alles uit meestal. We kijken weinig TV, ik check dan 1x per dag even internet en that's it. Wij gaan liever in ons bubblebad zitten bijvoorbeeld of gaan lekker lang tafelen en praten over van alles. Zowel met het hele gezin erbij (alle kids erbij) als gewoon met z'n tweetjes. :D

Maar ik denk dat ik ook last heb van de straling, gezien mijn klachten..... De ellende is dat als ik thuis alles uit zal hebben, wij helaas op onze flat ook al die antennes hebben staan. Je ontkomt er niet aan, zeg maar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:54

je router op een schakelaar zetten en ;s nachts eruit trekken ;-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:57

Ikke ben erg :+ :+ :+ , maar wat is 'router'?

Ik heb nog zo'n ouderwets modem, zei iemand van KPN laatst. Die zit natuurlijk met eens snoertje in de muur. Die kan ik er toch niet elke nacht uittrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:59

Arabesk schreef:
Wageningen universiteit heeft onderzoek gedaan dat wifi wel degelijk invloed had op de gezondheid van planten. Sterker nog, de planten vlak naast de wifi verpieterden helemaal.

Hebben ze ook de reden gevonden waarom ze verpieterden :) ?
Ik bedoel, als het is omdat de wifi de fotosynthese dwars zit, zullen wij er hopelijk geen last van hebben :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:02

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:23

Interessant! Maar is zijn onderzoek heruitgevoerd door anderen?
Mijn planten vertonen nog geen gekke 'tekenen aan de wand' doen het nog braaf!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:44

Het onderzoek is gedaan met 6 routers van 100Mw in 1 (kleinere, volledig) geïsoleerde ruimte.
Citaat:
In de ene kas stonden zes wifi routers van 100mwatt en de andere geen. In enkele maanden tijd waren de essen in de kas met de wifi aansluiting aanzienlijk aangetast en verkleurden de bladeren.

Onze router thuis is 35Mw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:52

Dat is nogal wat Mw voor zwakke plantjes die geen zonlicht krijgen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:10

Mijn Beppe zegt dat over een paar jaar iedereen een robot is.
Ariebren schreef:
Maar we hebben sinds de jaren 60 allemaal een TV.
En die TV geeft al heel veel informatie.
En dan nu die kl... telefoon waar iedereen mee loopt.

Waar is de tijd van gezellig met elkaar aan de grote tafel met een enkele gloeilamp erboven.
De kolenkachel branden en vanaf komende week de schoen ervoor.
Pa met de krant.
Moe met een breiwerk.
De kids met een spelletje of een boek ?
En om 8 uur een kopje koffie of thee met een koekje.
En dan allemaal op tijd naar bed, zodat pa en moe even tijd voor elkaar hadden.

Wat de straling betreft. Ik heb zelf ook met een draadlose muis dat mijn hand gaat tintelen en snel lam word. Met een muis die aan een draadje zit heb ik geen last. Van de Ipad gaan mijn handen ook tintelen maar ik geloof dat ik er langzaam wat aan wen. Bij ons is de straling ook heel hoog in huis. We hebben een keer iemand langs laten komen om de boel op te meten. Het meetkastje kon het niet eens meten, die sloeg zowat op hol! PIIEEEEEPPPPPPPPPPPPPPPPPP Wij wonen naast een zendmast ;( Op mijn slaapkamer heb een babylampje maar verder geen stekkers in het stopcontact. Tv op de slaapkamer is bijv. echt not done. Dan slaap ik de hele nacht niet. Telefoon ging ook altijd uit omdat ik anders moeilijk kon slapen := Iedere keer als ik op mijn telefoon moest kijken had ik een smsje. Toeval? Heb nu een telefoon waarvan de wekker het niet doet als hij uit staat dus daar moet ik nog wat op verzinnen :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 23:24

Auwtch zeg O.O Dat van dat metertje is wel ernstig O.o

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:04

Je kunt je telefoon gewoon op 'vliegmodus' zetten s nachts, dan verzend en ontvangt ie niks qua straling. Doe ik wel elke nacht :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:01

Ik lees je topic nu voor de 2e keer, maar wat me de eerste keer al opviel aan je openingspost is dat je bij elk onderzoek dat ongemak of pijn kan veroorzaken afhaakt en op de arts gaat afgeven. Arts niet goed, dit en dit, arts denkt volgens jou dat jij niet goed bij je hoofd bent. Ik vind dat opvallend.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:44

De symptomen die je beschrijft kunnen net zo goed van een depressie zijn. Heb ook een tijd gehad dat ik al die symptomen had, alleen bestond de draadloze techniek pas net en was zeker niet wijd verspreid. Kon 'm niet wezen dus. Gewoon een depressie. Strontvervelend, en een enorme inbreuk op je leven. Je voelt je er inderdaad constant ziek zwak en misselijk door, en het heeft ook invloed op je fysieke gesteldheid (snel ziek, lange hersteltijden).

Sinds mijn depressie weg is gaat het ook fysiek een stuk beter. Ben sterker, in geen jaren nog ziek geweest op wat verkoudheidjes na. Migraine is ook een stuk minder geworden.

Ik denk eigenlijk dat je een depressie hebt (gehad), maar dat niet wil toegeven en daarom de schuld afschuift op het laatste wat je kan bedenken, terwijl een psycholoog of zo je waarschijnlijk ook prima had kunnen helpen. Net zoals zoveel mensen die menen last te hebben van straling en dat soort dingen. Waarmee ik trouwens niet zeg dat straling geen invloed kan hebben op een depressie, want ik vermoed dat dat wel kan. Het zou mij niet volledig verbazen als straling een aanzienlijke invloed blijkt te hebben op de psychische gesteldheid van mensen en in combinatie met een steeds hogere prestatiedruk kan je de gevolgen wel uittekenen.

Alleen is het knap lastig om straling te ontlopen tenzij je in een hutje in de Kalahari gaat zitten. En als je er zo gevoelig voor bent als jij claimt, dan zou je ook last moeten hebben in gebouwen waar routers staan met een vermogen waar je akelig van wordt (de meeste openbare gebouwen inmiddels dus). Want die straling is er ook als je het niet merkt of op je telefoon/ computer kan zien, ook s'nachts.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:04

TS, fijn dat je de moeite hebt genomen om het verhaal op te schrijven. Wat ieder mens denkt en doet, is verschillend. Ieder mens reageert ook anders op straling of invloeden van buitenaf die niet altijd zichtbaar/tastbaar zijn.

Het lijkt me in ieder geval de moeite waard om uit te proberen. Baat het niet, het schaadt ook niet. Wij gaan in ieder geval het router maar eens 's nachts uitzetten. (spaart ook nog stroom :D )

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:34

dwaallicht schreef:
Ik lees je topic nu voor de 2e keer, maar wat me de eerste keer al opviel aan je openingspost is dat je bij elk onderzoek dat ongemak of pijn kan veroorzaken afhaakt en op de arts gaat afgeven. Arts niet goed, dit en dit, arts denkt volgens jou dat jij niet goed bij je hoofd bent. Ik vind dat opvallend.

De eerste keer heb ik dit geweigerd omdat er echt geen enkele reden was waarom ik een gastroskopie zou doen. Ik klaag over duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en weet ik wat nog allemaal en die vent zegt 'ik merk dat het gecentreerd is in je buik'. Wtf... Er waren overigens nog meer redenen dat ik bij die huisarts ben weggegaan (en er waren meerdere keren dat hij duidelijk aangaf dat hij geen bal meer geloofde van mijn klachten) maar die heb ik hier gewoon niet allemaal neergezet. Alleen was die uitspraak de druppel, want nee, als je bij élk onderzoek dat je doet hoort 'er is niks', dan ga ik inderdaad niet ZOMAAR een onderzoek ondergaan wat heel vervelend is om vervolgens te horen 'er is niks aan 't handje'. Trouwens, toen we van dokter veranderden en nog steeds niets vonden heb ik getwijfeld om toch geen gastroskopie te ondergaan, alleen dan wel onder volledige verdoving want 'er moest toch íets zijn'. Alleen vond mijn huidige arts niet dat er een reden zou zijn om zo'n onderzoek te doen dus hebben we dit niet gedaan.

De EMG heb ik geweigerd omdat dat inderdaad een ontzéttend pijnlijk onderzoek is (ken verschillende mensen die dit ondergaan hebben en die zijn niet kleinzerig) dus nee, dat ga ik niet 'effe voor de fun doen'. Als er een zeer grote kans is dat daar wat uit komt, ja, dan zal ik dat doen als ik pakweg 75% zeker ben dat het mij helpt. Als ik 90% kans heb dat ze me weer doodleuk zeggen 'er is helemaal niks aan 't handje', nee sorry, dan ga ik dat niet ondergaan.

@ mick75: Ik had hoegenaamd géén depressie toen ik mijn eerste klachten kreeg, integendeel (en nu nog steeds niet trouwens). Dus dat kan ook niet. Dus nee, het is geen placebo of 'het toeschrijven aan straling omdat ik het probleem niet onder ogen wil komen'. Ja, er zijn veel symptomen die met veel ziekten of andere problemen overeen komen, maar dat zal je altijd houden. Daarom ben ik nu nog niet depressief. Daarbij heb ik jaren terug (een hele tijd voor mijn klachten) bij een psycholoog gelopen dus ik erken wel degelijk wanneer ik zo iemand nodig heb en loop niet met kleppen op...
Daarnaast vind ik het wel heel erg dat volgens jou iedereen die last heeft van straling een depressie heeft. Dat slaat gewoon nergens op. En ik heb meegemaakt wat voor effect draadloos heeft gehad op mij. Ik zal dus zelf toch wel weten in welke omstandigheden deze invloed het ergste was? Dus nee, in openbare gebouwen, waar je overigens ook nooit zo lang zit als thuis, merk ik dit niet actief. En nee, nogmaals, je mérkt de effecten van straling ook niet GELIJK. Tis niet zoals iemand die op je teen gaat staan en waarbij je gelijk pijn voelt. Dat heb ik ook al weet ik veel hoe vaak opgemerkt hier. Dààrom dat het zoiets venijnig is. Je wordt langzaamaan alsmaar vermoeider en slapper maar je merkt dit niet BOEM BAF! En nog maar eens, bij mij deed het er vooral heel veel toe dat hij snachts uitstond. Waarom, I don't know, maar 't was wel zo.

Edit: Waar je wel correct in bent is dat straling invloedt heeft op je psychische ingesteldheid, zoals ik ook omschreef en de persoon waarvan ik de blog hier neerzette ook. Alleen is dat niet het enige wat beïnvloed wordt door straling + heeft niet iedereen een depressie voor hij draadloos koopt.
En wat betreft de depressie op zichzelf, als ik werkelijk depressief geweest was dan had mijn dokter dit ook wel opgemerkt mag ik hopen en hij heeft zelfs nooit of te nimmer aan deze mogelijkheid gedacht.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:52

Talisa schreef:
Je kunt je telefoon gewoon op 'vliegmodus' zetten s nachts, dan verzend en ontvangt ie niks qua straling. Doe ik wel elke nacht :)

Daar was ik zelf niet opgekomen haha, bedankt voor de tip!