Moeders hebben korte haren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:17

laetitia schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik mijn vriend in zijn werkkloffie ook niet super aantrekkelijk vindt, maar als hij dan de douche uitkomt en zijn haren netjes heeft gedaan en een mooie spijkerbroek en stoere trui erbij aan heeft getrokken dan sta ik meteen in vuur en vlam. Dus ja kan begrijpen dat het voor mannen ook zo werkt.

Die van mij vind ik juist wel heel sexy in z'n werkkloffie, maar dat komt misschien omdat hij een pak aan moet voor t werk hihi :-D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:18

1Boefje schreef:
Quellian schreef:
.

Lekker offtopic, wat een geweldige katten heb je! <3

Dank je wel, wat leuk :) Ben een kattenmens, geweldige dieren <3

Sees

1Boefje schreef:
Ik zal het onthouden Sees. Als hij vanavond weer over die berensokken begint, dan zal ik dat zeggen!!!

Hij zal vast de voorkeur geven aan die sokken als dat betekent dat er een jurkje boven zit ipv een hobbezak :D.

Kimmie1974

Wel grappig dat de gemiddelde man minder moeite heeft met kort haar bij bijv. Halle Berry, dan is het ineens wel sexy ;).
Ik heb al jaren een pittig kort koppie, ook toen ik nog geen kindje had. Dat heeft niets met gemak te maken, want ik moet ook echt mijn best wel doen om te zorgen dat het leuk zit. Lang haar staat mij gewoon niet, ik krijg er ouwe kop van :o
Ik vind het wel erg bekrompen om lang haar als een soort ideaalbeeld te schetsen, kom op zeg we leven toch niet meer in de middeleeuwen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:19

Volgens mij de moeders die zichzelf vergeten, hebben vaak niet allemaal al minder aandacht gezet op hun uiterlijk. Er zijn gewoon mensen voor wie het minder belangrijk is, en als het minder belangrijk is en je bent moe dan zet je het opzij.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:19

Hahaha, dat ken ik.
Mijn man is manager en heeft nu sinds begin dit jaar een stropdas aan. Een pak weigert hij. Ook op onze bruiloft had hij dat niet aan (gelukkig). Maar ik ben nog steeds geneigd als hij thuis is om hem bij zijn stropdas te trekken om hem te kussen........jammer genoeg doet hij hem meteen af ;(

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:20

Brainless schreef:
Ik ben moeder, wel lang haar (gewoon makkelijk een staart er in), maar nooit/zelden een rok aan en nooit make-up op.

Gelukkig vindt mijn man dit geen probleem (ben altijd al zo geweest) ik ben absoluut geen meisje-meisje.
Mijn man vindt het juist stoer dat ik geen mannenhulp nodig heb.
Ik doe zelf het klein onderhoud van mijn auto, plak lekke banden van mijn kids, boor gaten, leg zelf elektra aan enz enz.

hier het zelfde (alleen het laatste niet want ben a technies haha).
en ons sexleven is niet zo heel veel evranderd na de geboorte van onze dochter.

yarrah

Ik vind vrouwen boven de veertig met lang geverfd haar van die heksen. Eucalypta is er vaak niets bij. Doe een leuk kort kapsel staat veel vlotter en maakt het gezicht jonger.
Met mijn seksleven is helemaal niks mis mee. En dan leef ik al 21 jaar met vriendlief. Aan een huwelijk/relatie hoef je niet keihard te werken.... vind ik. Een ding weet ik wel, blijf praten!!! Als ik lekker eten maak met een lekker wijntje zijn we net ouwe wijven en kunnen uren lang blijven kleppen.
Uit eten doen we niet meer, sinds ik een koksopleiding doe. Ik maak heerlijke driegangen diner waar een eetcafe, restaurant o.i.d. een puntje aan kan zuigen.

Crocs..... die draag ik dagelijks (erg he). Ik heb schouderlang haar als ik het kort doe lijk ik op mijn moeder en dat is wel het laatste wat ik wil :-).

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:20

Ik heb ook wel eens gelezen dat mama´s hun haren afknippen omdat heel veel vrouwen last hebben van haarverlies na de bevalling.........

Brainless

Quellian schreef:
Heeft niets te maken met niet kunnen :D
Ik wijs ernaar, 'wil je het even fixen?', maak mijn handen niet vuil aan mannendingen.

Ik heb een vriendin die echt geen wiel kan verwisselen (ze weet echt niet hoe een krik werkt).
Zij belt gerust 's avonds laat nog haar vader op, die 30km komt rijden om dit voor haar te doen.

Hoezo zijn dit mannendingen?
Mijn man doet gelukkig ook "vrouwendingen". Wij zeggen ook altijd: Ik heb te veel manlijke hormonen en hij te veel vrouwelijke :j Terwijl ik banden aan het plakken ben, is hij aan het stofzuigen :')

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:21

Ik vind het een totaal passend verhaal hoor...

Er is echt werkelijk niets vrouwelijks aan een kort kapsel... Verschrikkelijk, die "Pittige korte kapsel"...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:22

lesilla schreef:
Volgens mij de moeders die zichzelf vergeten, hebben vaak niet allemaal al minder aandacht gezet op hun uiterlijk. Er zijn gewoon mensen voor wie het minder belangrijk is, en als het minder belangrijk is en je bent moe dan zet je het opzij.

Maar dat is toch zonde? Vind ik wel :j
Als ik naar stal ga dan heb ik ook niet mijn meest charmante kleding aan, maar ik hoef ook voor niemand charmant te zijn.
Maar als je moeder bent, dan ben je ook nog steeds jezelf en jijzelf bent óók belangrijk :j En het voelt zóveel beter als je er leuk uitziet.

1Boefje, haaruitval na de bevalling klopt inderdaad :j :j

Brainless, ik heb een duidelijke lijn voor mezelf getrokken hoor! Onder de motorkap kijken doe ik niet, heb ik geen zin in. Toen ik alleen woonde móest ik, nu niet meer, heerlijk :D Buiten dat is vriendlief momenteel alle dagen thuis, dus kan hij lekker aan de klus.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:24

Als ik zo op Hyves of Facebook kijk van de meiden die vroegur lang haar hadden, dan zijn er nu 90% die korte haren hebben.
Misschien dat je lange haren gewoon beu wordt in de loop der tijd?

Mijn zus had haren tot aan haar billen, ik was altijd stikjaloers, nu heeft ze een kort kapsel. Als ze er iets mee doet dan zit het nog aardig, maar meestal zit het niet....... :O

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:26

Vienna2007 schreef:
Er is echt werkelijk niets vrouwelijks aan een kort kapsel... Verschrikkelijk, die "Pittige korte kapsel"..

_O- Nee, ik houd ook niet van kapsel waar je man ook mee zou kunnen lopen. Half lang vind ik vaak mooi staan, het sluikt niet en je kan het makkelijk even opsteken. Van dat hele korte haar, moet je echt staan.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 15-11-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:26

iedereen moet zelf weten hoe die erbij loopt. Maar idd het is wel een soort categorie " de mammas met kort haar en overgewicht " ookal zijn ze er ook wel zonder kinderen. Mja, er zijn zoveel verschillende soorten mensen. Ik moet zeggen dat ik het ook zonde vind dat 1 vriendin kort haar heeft, 10 kilo is aangekomen en niet meer op stap wil. Naar mijn idee is dat ook onzekerheid, en dat vind ik sneu. Maar als mensen zich daarin prettig voelen.. waarom niet? Wie ben ik er wat van te zeggen? Dat ik het niet mooi vind, oke.. maar ik vind mensen met haar tot hun kont en die je bij wijze van kan omblazen ook niet mooi. Ik snap het nut van dit topic niet helemaal.. tis alsof er een hokje word bevestigd.. en nu? Wat moeten we ermee? Haten??

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:27

Ik heb geen kinderen en al zeker geen vriend, maar als ik deze verhalen zo lees dan ben ik erg benieuwd hoe ik er over een paar jaar bij ga lopen :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:30

Oei, snel naar de kapper! :P

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:30

Citaat:
Er is echt werkelijk niets vrouwelijks aan een kort kapsel... Verschrikkelijk, die "Pittige korte kapsel"...

over bekrompen gesproken.... }:0

DDW1190

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:31

haha ieder zijn smaak natuurlijk!
Vind eerlijk gezegd bij de wat ouderen het korte haar veel vlotter staan dan lang haar! vooral als het grijs is :o

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:32

1Boefje schreef:
Als ik zo op Hyves of Facebook kijk van de meiden die vroegur lang haar hadden, dan zijn er nu 90% die korte haren hebben.

Mijn zus had haren tot aan haar billen, ik was altijd stikjaloers, nu heeft ze een kort kapsel. Als ze er iets mee doet dan zit het nog aardig, maar meestal zit het niet....... :O

Misschien wel. Ik heb heel lang gehad, tot over mijn billen (mensen in de kantine waren altijd bang dat ik op mijn haar zou gaan zitten bij het lichtrijden :D
Toen heb ik het heel kort geknipt, toen weer wat langer, toen weer kort en nu is het dus schouderlang en ik vind dit wel een fijne lengte.
Maar face it: sommige mensen stáát het gewoon echt niet, lang haar. Ik heb een vriendin die haar korte haar nu weer schouderlang heeft, maar het is dun, glad, slap, dus het kan alleen strak achterover (te kaal) of los (hangt het slap in slierten langs haar gezicht). Als ik haar was.... Maar goed. En ze heeft twee dochters met precies hetzelfde soort haar.... :(:)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-11-11 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:32

Dat noemen ze een mening........
meningen moet je respecteren als je van een ander ook respect verwacht.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:33

Citaat:
Heeft niets te maken met niet kunnen
Ik wijs ernaar, 'wil je het even fixen?', maak mijn handen niet vuil aan mannendingen.

Dan voelen ze zich ook weer zo lekker mannelijk (ik kan best mijn eigen fietsband plakken :D ).....

Maar mijn man doet ook moeite voor zijn uiterlijk, vind ik ook belangrijk! En voor hem hoef ik niet superslank te zijn (en haal echt de cup C niet) liever niet zelfs. Maar het lijkt me voor mezelf ook ongemakkelijk als je teveel overgewicht hebt (denk aan hoe ik was tijdens mijn laatste zwangerschap, nee heel onpraktisch).

En ja kort haar kan heel sexy zijn, maar alleen als het bij je past (en dan vind ik kaak lengte toch nog mooier). Ik zie veel vrouwen met kort stekelhaar en dan zo'n lange kuif in afzichtelijk rood, zwart of, ja, paars! Echt niet hip, sorry hoor.

Maar uiteraard, laten we niet alles en iedereen over een kan scheren. Maar een mening hebben mag en feit is dat mensen best wel in verschillende types in te delen vallen...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:34

Hier een moeder met lang haar :) Voor mijn zwangerschap had ik echt een hele korte bob en tijdens mijn zwanegrschap heb ik het weer laten groeien. Nu is het nog steeds lang.

Bij mij is de stelling dus andersom :D Voor zwangerschap kort, na geboorte lang 8-)

050206051012

Cleo12 schreef:
Citaat:
Heeft niets te maken met niet kunnen

Dan voelen ze zich ook weer zo lekker mannelijk (ik kan best mijn eigen fietsband plakken :D ).....

En tróts dat ze zijn _O-

capopjekop

1Boefje schreef:

Speelt zeker mee, toen ik jonger was heb ik ook eens drastisch mijn haar kort laten knippen met zo'n hanekam erin. Dat paste toen bij hoe ik toen was. Maffe kleurtjes erin, beetje alternatief. Wilde iets heel anders dan altijd het lange haar. Toen heb ik het een tijd kort gehad en dan wil je het op een gegeven moment weer laten groeien. Nu is mijn haar vrij lang en vind ik het mooi. Maar ik ga het over een tijd doneren dus dan zal het weer een stuk korter zijn. Maar zo kort als eerst wil ik het niet meer hebben, dus eerst nog maar flink laten groeien voordat de schaar erin gaat. Kort haar vind ik echt rampzalig, met lang haar ben ik 's ochtends binnen een kwartier klaar, met kort haar tel er maar zo 15 minuten bij.

Overigens hebben sommige mensen wel echt een hoofd voor kort haar, bij sommige vrouwen staat kort juist heel vrouwelijk :j