Morgen ga ik leren mezelf te prikken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 01:25

Bedankt weer! :D
Vind het fijn om te lezen hoe jullie het doen, kan ik de volgende keer zéker wat mee doen :j

Ontsmetten jullie trouwens ook eerst, of niet? De assistent de vorige keer deed het niet, maar degene die er vandaag bij was deed het wel. Moest van haar m'n been eerst ontsmetten met zo'n doekje en daarna de naald er in.. het is natuurlijk altijd goed om het te doen, maar ik vraag me af hoeveel mensen het ook echt doen als ze thuis prikken :)

Ik kijk Maandag even hoe het dan gaat, gaat het makkelijk dan doe ik het de keer daarna thuis. Als ik me er niet helemaal zeker over voel dan maak ik nog een afspraak bij de assistent :) Wil zo snel mogelijk thuis prikken, maarja schiet er ook weinig mee op als ik te snel thuis ga prikken en het niet wil natuurlijk..

M'n moeder is meestal wel thuis dus die kan er bijblijven als ik mezelf thuis prik :j

onne

Re: Morgen ga ik leren mezelf te prikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:20

Wat fijn dat het gelukt is, het gaat maandag vast beter hoor.
Ik ontsmet ook nooit , deden ze bij de ha ook niet.
Toi toi toi maandag, je kunt het.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:25

Ontsmetten is behoorlijk achterhaald, dus nee, dat doe ik niet (HA ook niet). Misschien handig om maandag je moeder mee te nemen? Dan kan zij je beter ondersteunen als je volgende keer thuis wilt prikken.

De kunst is inderdaad heel langzaam injecteren. Hoe langzamer, hoe minder druk er in de spier ontstaat.

Succes maandag!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:29

Oke, bedankt!

M'n moeder is er de vorige keer bij geweest :j De keer daarvoor moest ze ergens naartoe en kon ze niet mee. Deze keer kon ze ook bijna niet mee, ik moest om half 12 bij de assistent zijn en m'n moeder en zus moesten om half 12 naar de dierenarts met de zieke valkparkiet van m'n zus. Was er dus alleen naar toe gegaan, maar toen ik net wou gaan prikken kwam m'n moeder binnen :P

Maandag kan ze wss niet mee, omdat m'n moeder om half 4 weg moet en ik om kwart voor 4 een afspraak heb. Beetje onhandig, maarja niks aan te doen, ze moet echt weg en ik kan niet eerder omdat ik naar school moet... ben om 3 uur uit en ben dan rond half 4 thuis, later kan ook niet hier bij de huisarts.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:34

Ontsmetten doen ze nooit bij de b12. Wat daar de reden van is weet ik niet.

Waar je wel op moet letten is dat je 2 naalden gebruikt. 1 voor het opzuigen en 1 voor het prikken. Prik je verkeert haal je de naald eraf en zet je er weer een nieuwe op.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:12

Wat goed dat je het zelf hebt gedaan!!!
En een familielid achter de hand die het eventueel ook kan is altijd makkelijk. Daar heb ik mijn man voor, die heeft de prikinstructie gehad van mijn medicatieverpleegkundige.

Succes maandag!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 13:15

Dat je 2 naalden moet gebruiken omdat de naald bij het opzuigen wat ''stomp'' kan worden had de assistent verteld :j

Alleen moest ik gewoon opnieuw prikken met dezelfde naald := Had ik niet verteld zag ik net, maar ik moest 2 keer prikken... ik schrok namelijk wss zo erg van dat het me lukte, dat ik hem er meteen weer uittrok :') Kon daarna dus nog een keer prikken haha.

Mijn zus en moeder willen allebei wel prikken als het me niet lukt :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:16

*\o/* Heb vandaag geprikt zónder flauw te vallen :+ *\o/*

Ik heb wel besloten nog een keer te prikken met de assistent erbij, om nog net iets handiger te worden erin. Het ging al veel beter, trilde minder en kon hem wat beter vasthouden, ook het inspuiten ging veel beter :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:41

*\o/* _/-\o_ +:)+
Go jij!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:07

Goed Zo! Ik ben maandag aan de beurt, hoop dat het net zo goed gaat als bij jou.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:13

Vast wel! :j Hééél veel succes Maandag! +:)+

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:14

Toppie dat het zo goed gaat!! +:)+ _/-\o_ Respect hoor!! *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:32

Dank je wel Daphne!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:02

Succes morgen Silly1972! *\o/*

Ik hoef voorlopig niet meer te prikken op maandag :) Ga niet vooruit door de injectie's, voel me nogsteeds superslecht en het word juist erger. Moet nu 6 weken 1 keer per week prikken van m'n internist en daarna weer 2 keer per week... ho-pe-lijk gaat het daarna beter :)

Ik prik dus Vrijdag weer zelf :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:51

ik denk niet dat het me vandaag gaat lukken, zaterdag zijn zowel mijn vader als stiefmoeder overleden door een scooterongeluk in Muiden, weet niet of ik mijn handen stil kan krijgen

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:19

@Silly, dan lijkt dit me inderdaad niet het moment om zelf te gaan prikken. Voorlopig nog maar even laten doen en de tijd nemen om dit enorme verlies een plaatsje te geven. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe enorm de impact hiervan moet zijn.

Heel veel sterkte! :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:30

Jeetje... wat verschrikkelijk :\

Veel sterkte :(:)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:50

Daphne__ schreef:
Ik hoef voorlopig niet meer te prikken op maandag :) Ga niet vooruit door de injectie's, voel me nogsteeds superslecht en het word juist erger. Moet nu 6 weken 1 keer per week prikken van m'n internist en daarna weer 2 keer per week... ho-pe-lijk gaat het daarna beter :)

Waarom ga je nu 1x per week prikken? Tijd terug deed je toch ook 1x in de week en ging het slechter waardoor je toen weer bent over gegaan naar 2x per week? Hoop dat je niet weer een terugval krijgt! Zou mooi zijn als 1x genoeg is en zo kan blijven prikken. Suc6 vrijdag! +:)+

Silly, heel ver sterkte :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:15

Ik moet terug naar 1 keer in de week, omdat m'n klachten erger worden. Dat klinkt heel onlogisch, maar m'n internist hoopt dat als ik nu 6 weken lang 1 keer per week ga prikken en daarna weer naar 2 keer per week, dat het dan beter word :P Het zou fijn zijn, maar ik ben bang dat het geen verschil maakt... :\

Moet ook weer bloed laten prikken, gewoon alles weer, om te kijken of er verder nog iets veranderd is. Zoiezo is m'n vitamine D voor 99% zeker nog te laag, die was 8. Slik nu ook al een tijdje Devaron, 1200 eenheden per dag, maar echt beter word het niet. Als dat nu niet hoger is moet ik nog een Devaronnetje extra nemen elke dag, maarja dan slik ik wel heel veel op een dag en dan is de kans er weer dat ik teveel D krijg straks >;)

Morgen dus maar even bloedprikken :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:27

Ah okay, even afwachten dus :) Ben benieuwt of je D wat veranderd is. En anders moet je misschien een hoge hoeveelheid gaan proberen. Iemand op mijn msn zegt dat je dan sowieso cholecalciferol moet zijn en dan een vit.D drank 50.000IE per ml. Deze kun je op resept krijgen. Dus mocht je D nog niet hoger dan kun je dit aan je internist/arts voorleggen. Je moet alleen wel oppassen dat je D dan niet te hoog word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:39

Is het gevaarlijk dan dat je een naald 2 x gebruikt, als eerste keer niet lukt :o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:16

Je zult er vast niet aan dood gaan. Ik weet niet meer precies hoe de assistente mij dat uit legde maar de naald is hol. Dus iedere keer als je prikt komt er een stukje huid door die naald heen. Het is gewoon schoner en beter om er een nieuwe naald op te zetten. De assistente kon met het heel duidelijk en logisch uit leggen maar dat heb ik niet ondhouden := Maar ze zal het er vast niet voor niets bij zeggen. Het is net zoals er mensen zijn die zich zelf prikken met de zelfde naald waarmee ze de vloeistof optrekken. De naald kan altijd beschadigen dus is het beter om er een nieuwe op te zetten.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:27

Hmm ik weet precies hoe je je voelt.. Heb paar weken terug een auto ongeluk gehad en moest (zit nog steeds) van mijn enkel tot mijn heup in het gips. Toen werd mij ook gemeld dat ik elke dag zelf moest gaan prikken voor trombose (Fraxiparine). Op de spoedeisende hulp heeft de arts het 1x voor gedaan, en voor ik het wist was het 24 u later en zat ik zelf met die spuit in me handen om me in me buik te prikken. Dat valt nog niet mee!! Uiteindelijk als je het een keer gedaan heb valt het allemaal heel erg mee, ik deed het gewoon op mijn eigen manier! (Niet dartend zoals wordt aangeraden maar rustig :) )

Wel relax dat jij nu komende tijd maar 1x in de week hoeft te prikken! Sterkte ermee!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:51

Pff Vitamine D is niet op het formulier gezet -:(-
M'n ma heeft het formulier voor me opgehaald en ik had nog gevraagd of ze wou kijken of er Vit. D op stond, nou dat was dus niet het geval en daarom vroeg ze of dat erop gezet kon worden omdat dat eigenlijk het belangrijkste was van alles waar naar gekeken moest worden!

Maar dat wouden ze er niet op zetten. Want mijn Internist wil dat het getest word en dús moest hij er ook zelf maar wat voor doen :?

Nu is er dus geprikt op Foliumzuur, B12, en Anemie (Controle).
Lijkt me wel duidelijk wáárom m'n huisarts wil dat dit getest word ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:48

Oh my!! Dat meen je niet 8)7 Dus nu moet je binnenkort weer prikken omdat ze de D er niet op wilden zetten? Is toch te gek voor woorden!