2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:57

ElineB schreef:
Wij eten iedere maaltijd eigenlijk veel Groente. Of ik echt aan die ons kom weet ik niet.

Fruit wel, ik maak iedere dag sap, en daar gaan vaak wel 8 appels in, 3 sinaasappels, 2 dozen druiven, banaan, van alles. :)

Bij fruit mag van de twee stuks die je per dag zou 'moeten' eten maximaal 1 vervangen worden door sap ;)

Fenrir

Voor bijv. pastasaus gebruiken we hier ook gewoon saus uit een fles (wel biologisch, in principe eten we alles biologisch, dat is ook meteen al veel lekkerder) en dan gewoon veel groenten erbij. Niet alles uit een pak of potje vind ik slecht, er zijn ook wel lekkere basissoepen uit 'n pak die je lekkerder kunt maken met veel groenten.
Van die sperzieboontjes of rode kool uit blik of een potje vind ik dan weer niet iets wat ik graag zou eten.

Collie2008

Ik wil ook een andere sap-pers....op vakantie had ik vaak appel, sinaasappel, wortel en citroen.....als je dat iedere ochtend drinkt, is toch een mooie start van de dag

@ Plien91 ik heb het met knoflook, bij mij gaan er gerust 3 tenen knoflook ergens in (net shoarma gegeten, kipshoarma met rode ui, prei en veel paprika, op een kingsize bed van rauwe andijvie) had in de 'knoflooksaus' (yoghurt, verse knoflook, aiolipoeder en bieslook, peper en zout) ook 3 tenen.....Ik proef het anders niet :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:58

2 liter drinken: :j
2 stuks fruit: :j
2 ons groenten: :n

Enkel als ik smiddags nog iets met groenten zou eten zou ik het redden.
Maar bij het avondeten 2 ons groenten? Echt niet, dat krijg ik echt niet weg. Das echt heel erg veel.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:58

Mij lukt het wel aardig om de 2 stuks fruit en twee ons groente te halen! :)
Fruit is sowieso nooit echt een probleem, probeer daar ook nog eens veel in te varieren.
Groente is vaak wat moeilijker, maar ik compenseer 's avonds minder groente eten met het overdag eten van tomaat, wortel of komkommer. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:59

Ik vind soep uit blik of pak echt ranzig....zit zo'n 'nepsmaak' aan.....Potjes groenten ben ik ook niet echt gek op, al vind ik bijvoorbeeld de rode kool uit pot weer lekkerder dan vers

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:59

Alwiene, nou en? :? Ken genoeg mensen die haast nooit fruit eten. Om dan sap ipv "echt" fruit te eten is heus niet ongezond. Ik vind het overigens hartstikke lekker. Dat het ook nog eens gezond is, is mooi meegenomen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:00

Conclusie: de meeste mensen die weinig groente eten, eten vaak 'standaard' aardappels/rijst + vlees + beetje groenten - en dan schiet je er bij in op groenten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:00

Ik vind rode kool uit een potje zo gek zoet/zurig. Beetje aparte smaak zit eraan. Verse met appeltjes :9 vind ik veel lekkerder.
Ik krijg trek van dit topic! Hutspot is bijna klaar geloof ik. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:01

sap uit pak is wel erg ongezond, staat stijf van de suikers, kan je net zo goed cola drinken :+ en het vruchtvlees is vaak geen vruchtvlees maar lege witte bonen pulp

Collie2008

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:01

ben sowieso gek op de winter, andijviestampot, hutspot, boerenkool, zuurkool, mjammmmmm (maar dan wel met vette jus :+ )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:02

ElineB schreef:
Alwiene, nou en? :? Ken genoeg mensen die haast nooit fruit eten. Om dan sap ipv "echt" fruit te eten is heus niet ongezond. Ik vind het overigens hartstikke lekker. Dat het ook nog eens gezond is, is mooi meegenomen.

Ik zeg nergens dat het ongezond is. Alleen de vraag in het topic is of je aan 2 ons groente en 2 stuks fruit komt. Jij zegt dat je het fruit wel haalt en vertelt dan over sap. Dat is allemaal prachtig en prima, maar officieel telt sap, hoeveel ook, dus niet als 2 stuks fruit maar als maximaal één. Dat is het enige wat ik probeerde te zeggen ;)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:02

Omdat ik vegetariër ben let ik wel een beetje op wat ik eet.
2 stuks fruit haal ik eigenlijk elke dag wel (makkelijk). Ik ben gewoon gek op fruit :D
Groente echter wat minder, ik eet wel (bijna) elke dag groente, maar hoeveel, dat zou ik mammie eens moeten vragen :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:03

Colway schreef:
sap uit pak is wel erg ongezond, staat stijf van de suikers, kan je net zo goed cola drinken :+ en het vruchtvlees is vaak geen vruchtvlees maar lege witte bonen pulp

Ligt eraan wat voor sap je drinkt, je hebt ook sap waar echt alleen maar fruit in zit. :j

Stamppot vind ik ook wel lekker (vooral hutspot/andijvie), maar ben geen fan van boerenkool of zuurkool. Eten hier geen vlees dus er zit ook geen jus bij. Andijvie is lekker met blokjes kaas en stukjes augurk. :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:04

Ja da's waar je hebt wel verschil, maar de houdbare pakken zijn vaak niet zo gezond, de vers-sappen uit de koeling weer wel

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:05

Alwiene schreef:
ElineB schreef:

Ik zeg nergens dat het ongezond is. Alleen de vraag in het topic is of je aan 2 ons groente en 2 stuks fruit komt. Jij zegt dat je het fruit wel haalt en vertelt dan over sap. Dat is allemaal prachtig en prima, maar officieel telt sap, hoeveel ook, dus niet als 2 stuks fruit maar als maximaal één. Dat is het enige wat ik probeerde te zeggen

Ik zeg ook niet dat jij zegt dat het ongezond is hè, hoe kom je daarbij?
Klopt, daar heb je namelijk net verteld, wist ik niet; fijn dat ik het nu wel weet. :)

Oké, zal het anders zeggen: Ik drink dagelijks veel versgeperst sap, ik kom niet aan mijn 2 ons maar ben wel gezond bezig. Zo goed?
Laatst bijgewerkt door Barbulet op 10-11-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:06

Rode kool, doperwten en een heel enkele keer aardappelpuree haal ik uit pot/zakje.
Oh en bietjes en mais soms. :o

Misschien ben ik nog wel iets vergeten... Maar dan nog, liever niet...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:07

versgeperst is altijd goed toch? Ik heb zelf een afkeer tegen vruchtvlees....of nou ja afkeer...ik vind dat het minst lekkere van fruit...Ik pers dus ook :)

aardappelpuree uit een zakje? Ohhhhhh vers is toch veel lekkerder?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:07

Colway schreef:
@ zonnebloem dan heeft hij waarschijnlijk een allergie (die je lang niet voor alle fruit hebt) dan is het logisch dat ie er beroerd van wordt, of wordt ie echt ziek zonder allergieën?

Klopt hij heeft fructose intolerantie, er zijn wel wat dingen die hij kan eten zoals banaan, maar is altijd bang dat hij toch nog ergens ziek van wordt.
Hij zou volgens artsen tegen alles moeten kunnen waar een schil omheen zit die je niet kan eten maar hij wordt hondsberoerd van sinaasappels of kiwi.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

Colway schreef:
versgeperst is altijd goed toch? Ik heb zelf een afkeer tegen vruchtvlees....of nou ja afkeer...ik vind dat het minst lekkere van fruit...Ik pers dus ook :)

aardappelpuree uit een zakje? Ohhhhhh vers is toch veel lekkerder?

Idem :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

da's mooi vervelend inderdaad....Maar goed, met groentes komt hij ook ver toch? Vitamine C zit bijv ook in paprika's (meer zelfs dan in sinaasappels ;-) ) en ook anti oxidanten kan je uit veel dingen halen

eten jullie ook veel noten/zaden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:12

Noten niet (dodelijk allergisch dus een strak plan :+) maar zaden de laatste tijd wel. O.a. lijnzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten. Lekker door de yoghurt! En ik eet standaard brood met veel pitten erin. Of waldkorncrackers. :9

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:13

per week red ik dat net, per dag niet, ik kook nooit en ik hou niet van groente *brrr* fruit neem ik meestal wel mee naar mijn werk en dan eet mijn collega het op :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:14

Ik kom niet aan mijn 2 ons groenten dagelijks, gewoon omdat ik het niet op krijg in combi met mijn aardappelen en vlees.. :o Wel eet ik elke dag fruit en eet zowiezo altijd bij de lunch iets van sla en komkommer. Hetzij apart in een bakje op op mijn broodje..
Drinken kom ik ook wel aan, ik hang altijd onder de kraan :))

Noten/zaden eet ik ook wel eens, niet dagelijks trouwens, maar wel met regelmaat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:14

ohhhhh goed idee om zoiets door de yoghurt te doen (nooit bedacht :') ) Ik ben gek op noten/zaden maar weet nooit zo goed hoe dat in te passen in mn eetpatroon....