Nanda schreef:YSR1971 schreef:In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis).
Ik ben 3x thuis bevallen ondanks rhesus-factor. Die prik moet je 24 uur na de bevalling krijgen. Dus dat is geen probleem. De spuit moet je inderdaad zelf in het ziekenhuis ophalen.
Ik moet er echt niet aan denken om in een ziekenhuis te bevallen. Dan raak je alle controle kwijt en moet je jezelf maar overgeven aan een leger arts, verpleegkundigen en staigaires. En iedereen wil even kijken. Nou nee, bedankt.
Thuis had ik de controle en de regie .Ik ben 3x thuis bevallen zonder ooit 1x getoucheerd te zijn. Dat deed ik namelijk zelf. Ik heb genoeg bevallingen bij dieren gedaan ( boerendochter), dat ik dacht, dat kan ik bij mezelf ook. Ik kon heel goed bij mezelf mijn ontsluiting voelen. Bij ongeveer 6 a 7 cm de Verloskundige gebeld en toen die kwam kon ze alle 3 de keren met haar jas aan het kind zo opvangen.
Mijn worst-case-scenario was dat ik naar het ziekenhuis zou moeten.
Het is niet altijd zo dat je in het ziekenhuis de controle kwijt bent. Bij de eerste bevalling was dat wel, omdat mijn zoontje het anders niet zou halen, maar dan ben je blij met zo'n team.
Bij de bevalling van mijn dochtertje had ik alle controle over de bevalling behalve dat zij hebben bepaald hoe laat ik in het ziekenhuis moest zijn voor het inleiden, kon ik zelf bepalen wat ik wel en niet wilde.
Zal misschien ook aan het ziekenhuis liggen.
).
.
. Ik kon heel goed bij mezelf mijn ontsluiting voelen. Bij ongeveer 6 a 7 cm de Verloskundige gebeld en toen die kwam kon ze alle 3 de keren met haar jas aan het kind zo opvangen.

bij een knip