Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:15

Nanda schreef:
YSR1971 schreef:
In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis 8)7 ).

Ik ben 3x thuis bevallen ondanks rhesus-factor. Die prik moet je 24 uur na de bevalling krijgen. Dus dat is geen probleem. De spuit moet je inderdaad zelf in het ziekenhuis ophalen.

Ik moet er echt niet aan denken om in een ziekenhuis te bevallen. Dan raak je alle controle kwijt en moet je jezelf maar overgeven aan een leger arts, verpleegkundigen en staigaires. En iedereen wil even kijken. Nou nee, bedankt :n .

Thuis had ik de controle en de regie .Ik ben 3x thuis bevallen zonder ooit 1x getoucheerd te zijn. Dat deed ik namelijk zelf. Ik heb genoeg bevallingen bij dieren gedaan ( boerendochter), dat ik dacht, dat kan ik bij mezelf ook ;) . Ik kon heel goed bij mezelf mijn ontsluiting voelen. Bij ongeveer 6 a 7 cm de Verloskundige gebeld en toen die kwam kon ze alle 3 de keren met haar jas aan het kind zo opvangen.

Mijn worst-case-scenario was dat ik naar het ziekenhuis zou moeten.

Het is niet altijd zo dat je in het ziekenhuis de controle kwijt bent. Bij de eerste bevalling was dat wel, omdat mijn zoontje het anders niet zou halen, maar dan ben je blij met zo'n team.
Bij de bevalling van mijn dochtertje had ik alle controle over de bevalling behalve dat zij hebben bepaald hoe laat ik in het ziekenhuis moest zijn voor het inleiden, kon ik zelf bepalen wat ik wel en niet wilde.
Zal misschien ook aan het ziekenhuis liggen.

noudy

Re: Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:21

Beide keren was mijn man erbij, eerste bevalling heb ik zelf voor het zkh gekozen.
Tweede bevalling wilde ik thuis, maar dit ging niet door omdat ik 2 weken over tijd liep
en dus ingeleid moest worden in het zkh.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:34

Ik zou ingeleid worden maandagochtend omdat de baby wat aan de grote kant was.
Het is toch een spontane bevalling geworden ,want de dag voor dat ik naar het ziekenhuis zou gaan braken mijn vliezen.
Ik ben dus uiteindelijk toch thuisbevallen.
Mijn man,de vk en assistente van de kraamhulpafdeling waren erbij.
Meer niet....en geloof me...meer wil je er ook echt niet bij hebben op zo'n moment :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:38

Alle 3x mijn man, 1e x mijn vriendin extra en 2e x mijn zusje extra.
1e x zh, 2e x thuis, 3e x zh.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:38

nientje78 schreef:
Meer niet....en geloof me...meer wil je er ook echt niet bij hebben op zo'n moment :=

Blijkt toch voor iedereen persoonlijk te zijn.
Verderop in het topic iemand met de halve familie en buurmeisje incl hond erbij. ;)

Ik mag nog 3 maandjes wachten. :)
Maar ik wil graag mijn vriend erbij en wellicht ook een vriendinnetje maar daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad. :)

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:43

suze_ schreef:
Ik ben geloof ik een zeldzaam exemplaar ermee, maar ik vind bevallen een vrouwenzaak.
Begrijp écht niet waarom dat verandert is. Wat heeft een man daar nu bij te zoeken? :=

Dat je je man nog jaren kunt laten herinneren dat het wel heel pijnlijk was wat je hebt doorgemaakt om ZIJN kind te baren :D
Niets werkt zo goed als het geluid van een schaar in vers vlees :j bij een knip

Maakt grote mannen heeel nietig :D _/-\o_

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:09

tiffclaus schreef:
Niets werkt zo goed als het geluid van een schaar in vers vlees :j bij een knip

Zegge... ik moet nog hoor :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:17

Ik was ook erg bang voor een knip! Dat was het enige van de hele bevalling wat ik NIET heb gevoeld :')

chieppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:19

Ik wou altijd thuis bevallen, maar uiteindelijk in het ziekenhuis geeindigd omdat onze man er na 3 dagen nog niet uit wou en het uiteindelijk een keizersnede is geworden. maar goed ook hij was ruim 9 pond.

dan ben je medisch en dan heb je geen keus en bij de meid was ik nog net op tijd in het ziekenhuis, had al 9 cm ontsluiting zonder dat ik het wist
dat was een klein poppetje, die het benauwd had binnen dus met knip en pomp eruit gehaald.

en alleen mijn man was erbij

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:25

Cryssie schreef:
Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik over mijn geboorte bij mijn moeder het een en ander hoor, kan je nog zoveel plannen hebben, maar of het allemaal uitkomt....
Mijn moeder wilde ook haar moeder bij mijn geboorte erbij hebben en in het ziekenhuis, helaas ben ik geboren in de toiletpot.
Zonder weën vooraf, alleen het gevoel dat zij moest poepen en daardoor naar de WC ging, schoot ik eruit.
Mijn moeder kon mij nog net vasthouden, anders viel ik met mijn hoofd echt in de pot. Ik werd helaas nog een tijdje "het WC-eendje" genoemd.
Wat ik hiermee wil zeggen, je kan het allemaal lekker vooraf plannen (gelukkig maar), maar als het moet gebeuren dan kan het overal zijn.

Mooi verhaal voor op een verjaardag :7

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:35

Nanda schreef:
Ik moet er echt niet aan denken om in een ziekenhuis te bevallen. Dan raak je alle controle kwijt en moet je jezelf maar overgeven aan een leger arts, verpleegkundigen en staigaires. En iedereen wil even kijken. Nou nee, bedankt :n .

Het was bij mij in de verloskamer heel rustig. Regelmatig waren we alleen en verder alleen de twee vk's die tijdens de bevalling geholpen hebben. Tja, de gyneacoloog en de kinderarts waren er later bij, maar die hadden we dan ook echt nodig. Ik heb ook totaal niet het idee gehad dat iedereeen wel even wilde komen kijken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:42

Nell_ schreef:
Ik was ook erg bang voor een knip! Dat was het enige van de hele bevalling wat ik NIET heb gevoeld :')

idd, ik heb het een paar dagen later gevraagd aan de vroedvrouw waarom ik nu eigenlijk gehecht was, bleek nog een flinke knip te hebben gekregen ook nog, niks van gevoeld

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:45

Nell_ schreef:

hahaha, kan je je voorstellen wat voor pijn een bevalling doet, dat je niet voelt dat ze met een vleesmes je onderkant aan gorten knippen. :D

Ik herinner me daar van ook geen extra pijn maar wel het geluid
Ik doe het nog wel eens na op een biefstuk, echt dan is hubbie het eerste uur weer goed stil. En dat is al 12 jaar geleden :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:33

Iris82 schreef:
nientje78 schreef:

Blijkt toch voor iedereen persoonlijk te zijn.
Verderop in het topic iemand met de halve familie en buurmeisje incl hond erbij. ;)

Maar ik heb niet het hele topic doorgelezen ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:39

hier ook 1tje die in het ziekenhuis was bevallen omdat de kleine onverwacht was had ik medi dus mocht niet thuis bevallen...ik heb enkel me man erbij willen hebben vond dat al druk zat met 2 vk's (vriend van me man mocht in de wachtkamer wachten om me man een beetje op te vangen na de bevalling want ik moest in het ziekenhuis blijven haha) heb t trouwens verder echt rustig gehad tijdens me bevalling me man ouwehoerde me er doorheen
als ik eraan terug denk de eerste uur was geen pretje had toen nog geen ruggenprik aangevraagd want ik ben als de dood voor naalden nou ik wist op gegeven moment niet meer waar ik t zoeken moest zo'n zeer deed het en heb ook geen idee meer hoevaak ik wel niet op dat rooie belletje heb lopen drukken :') heb ook een knip gehad en tussen mijn 10cm ontsluiting en de geboorte zat er amper 10 minuten ofzo :') zat voor me geboorte rustig met moetie aan de telefoon te ouwehoeren van de zenuwen
verder had ik alleen me 2 vk's en me man maar dat waren echt schatten van vrouwen en heb met hun tijdens me bevalling een hele hoop lol gehad in de kamer ze hebben me samen met me man er echt doorheen gelachen ...

heb na me bevalling echt nog nooit zoveel broodjes file american daarna naar binnen zitten snoepen was blij dat ik dat weer mocht.
verder heb ik door me enorme pijn tussen me benen 2 nachtjes int ziekenhuis mogen hangen en dat was eigenlijk best plezierig heb ook zeker genoeg eten en drinken gekregen ieder half uur stond er weer vrouwtje met karretje vol etenswaren en drinken en soepies en weet ik t wat allemaal..
dagen na me bevalling vond ik eigenlijk echt vreselijk :') al die mensen die over de vloer komen en je feliciteren terwijl je pijn tussen je benen heb, en dus aan de pijnstilling zit de hele dag.
was blij dat op een gegeven moment de pijn weg was en alle familie leden en vrienden langs waren geweest
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 11-11-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:41

nientje78 schreef:
Maar ik heb niet het hele topic doorgelezen ;)

Knipoog was niet betweterig bedoeld hoor. :o
Had bij nader inzien beter deze :D kunnen gebruiken. :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:42

Storm: het is poddikkie jouw bevalling. Als jij je moeder er bij zou willen hebben, zou je vriend dat te respecteren hebben. En wil hij graag zijn moeder erbij: prima! Dan mogen ze lekker alle twee buiten de deur wachten.... wat een bal gehakt! (gelukkig zal hij verder vast wel heel lief zijn :-) )

Ik ben trouwens twee keer thuis bevallen, eerste keer was heel heftig wat mij betreft. Niet zo zeer de pijn is erg maar het verlies van de controle....
Maar met de tweede bevalling had ik besloten om zelf volledig de controle te houden en dat werkte ook. Geen paniek, wel hard werken natuurlijk, en een prachtig cadeautje aan het einde.. wat wil je nog meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:43

kippetje schreef:
Storm: het is poddikkie jouw bevalling. Als jij je moeder er bij zou willen hebben, zou je vriend dat te respecteren hebben. En wil hij graag zijn moeder erbij: prima! Dan mogen ze lekker alle twee buiten de deur wachten.... wat een bal gehakt! (gelukkig zal hij verder vast wel heel lief zijn :-) )

Vind ik eigenlijk ook. :o

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:55

Eens. Jouw moeder is toch heel wat anders. Ik had er ook niet aan moeten denken als mijn schoonmoeder erbij zou willen zijn. En als hubbie het had voorgesteld dan hadden we daar toch nog een flinke discussie over gehad.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:51

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen, en dit wilde ik ook graag. Tot 2x toe had ik achteraf gezien anders toch naar het ziekenhuis gemoeten. De eerste was te groot en wilde er niet uit, hij kreeg het moeilijk op het einde en ze hebben hem er uit getrokken. De tweede had in het vruchtwater gepoept bleek na het breken van de vliezen.
Bij de eerste was mijn moeder erbij en verder de mensen in het ziekenhuis en mijn verloskundige. Geen idee wie er allemaal precies waren, ik was helemaal van de wereld af :') ik vond het fijn dat mijn moeder er bij was.
Bij de tweede wilde ik mijn vriend en mijn moeder erbij. Mijn moeder paste even op de oudste tot die naar school zou gaan. Ik was van plan haar te bellen bij een cm of 7 ontsluiting, maar toen ze constateerde dat ik 5 a 6 cm ontsluiting had, was ze 10 minuten later al geboren!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:14

kippetje schreef:

Eens.. Al ben ik er inmiddels heilig van overtuigd dat het mannelijk brein daarin toch iets anders werkt dan het onze haha... Ze kunnen zich volgens mij simpelweg echt niet bedenken dat je, je schoonmoeder er niet bij wilt, hoe lief, leuk en aardig ze al dan niet is. Gewoon omdat het JOUW moeder niet is.

Hier nog geen kinderen en ook niet op komst, maar zoals ik er nu over denk, wil ik het liefst naar het ziekenhuis met alleen mijn man.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:47

tiffclaus schreef:
Nell_ schreef:

hahaha, kan je je voorstellen wat voor pijn een bevalling doet, dat je niet voelt dat ze met een vleesmes je onderkant aan gorten knippen. :D

Ik doe het nog wel eens na op een biefstuk, echt dan is hubbie het eerste uur weer goed stil. En dat is al 12 jaar geleden :+

Ik heb het geluid gelukkig niet gehoord! Was veel te druk bezig met persen en de weeënstorm. Lijkt me een vreselijk eng geluid :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:21

tiffclaus schreef:

Hahaha, het klinkt volgens een vriendin van me inderdaad net als het knippen in een stuk kipfilet ofzo :+. Dat je het niet voelt heeft ook te maken met de spanning die er dan staat op de huid daar waardoor je zenuwen het even 'niet meer doen'. Dit was de uitleg van mijn VK. Overigens worden de meeste ook eerst met een spuit verdoofd tijdens een wee en de volgende wee geknipt. Veel mensen merken het verdoven en het knippen niet.

Hier ben ik niet geknipt, wel gescheurd maar dat is netjes gehecht :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:47

Wilde graag thuis bevallen maar moest uiteindelijk na 2 uur daadwerkelijk proberen toch naar het ziekenhuis. Denk dat het ritje, 20 minuten, het meest vreselijk moest zijn geweest voor mijn vriend en schoonouders :) ik kon als eerste alleen maar denken 'oh, als het maar geen keizersnede gaat worden!'. Werd het gelukkig niet, en in het ziekenhuis uiteindelijk toch snel bevallen, al moest ik daarna nog onder volledige narcose gehecht worden. Details bespaar ik je ;)

Vriend en schoonouders waren erbij. Aankomende bevalling, rond 22 december, kies ik toch voor het ziekenhuis. Maar dit ook wel om mijn vriend en (schoon)ouders gerust te stellen :) en daarbij, mocht er iets zijn... medische hulp is zo bij de hand.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:48

Mistic schreef:
Eens. Jouw moeder is toch heel wat anders. Ik had er ook niet aan moeten denken als mijn schoonmoeder erbij zou willen zijn. En als hubbie het had voorgesteld dan hadden we daar toch nog een flinke discussie over gehad.

Ligt er maar net aan wat voor band je met je schoonouders hebt he ;)