Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kwanyin schreef:tantesam schreef:Goh, dat kunnen ze wel adviseren, maar wie controleert dat, je bent nog altijd baas over eigen lijf!
Klopt je bent baas over je eigen lijf, maar daar ben je om het cru te zeggen vet mee als je in allereil naar de spoed moet gebracht worden omdat er iets serieus mis is gelopen nadat je na een open buikoperatie te snel alles weer hebt willen doen. Je doet uiteraard wat je wil maar het is gewoon dat mensen zich er wel echt van bewust moeten zijn van de risico's die je neemt, ongeacht je nu vindt dat je zelf beslist wat je doet met je lichaam.

Liezel1 schreef:Buiten alle bovenstaande verhalen... áls je gyn al akkoord geeft, heb je ook nog met een zorgverzekering te maken. Ziekenhuisbevallingen/keizersnedes worden niet vanzelfsprekend vergoed. Als het niet op medische indicatie is, kan het zomaar zijn dat je alle kosten zelf moet betalen.
MamboBeach schreef:Let wel, een KS is wel een zware buikoperatie waar wel eens wat te licht over wordt gedacht en daar kunnen zich ook complicaties voor doen.
Cil_ schreef:De schedel van zuigelingen is groter in omvang dan vroeger, dit heeft te maken met het feit dat we niet langer hard hoeven weg te rennen voor vijanden of de hele dag op het akker werken. Onze hersenen zijn belangrijker om te overleven dan vroeger. De meesten van ons overleven door onze intelligentie, een groter brein heeft meer ruimte nodig. Het bekken van de huidige vrouwen is niet altijd ingesteld op grote koppies.

Cil_ schreef:Ik ben naar het buitenland uitgeweken voor een wenskeizersnede en ben hier heel gelukkig mee, ik zou het zo weer precies hetzelfde doen. Helaas is het in Nederland blijkbaar "not done" om dit te zeggen.
Best vreemd dat ik over cosmetische ingrepen (buikwandcorrectie, neusverkleining , borstvergroting, billenimplantaten) wel zelf mag beslissen maar over hoe mijn kind geboren wordt niet... Ik kan geen vergelijking met gewone bevalling maken maar weet dat de manier waarop mijn kindje geboren werd het beste bij mij paste en dat ik er blij mee was en nog steeds ben. Voordeel van EU is dat je medische zorg na overleg met je verzekering in het buitenland mag afnemen, bij mij is alles vergoedt. Ik plaats deze reactie om TS te steunen en mijn positieve ervaring te delen en zit dus niet te wachten op negatieve reacties via bokt.
shilady schreef:Ik ben gewoon bang dat ik doordraai van de pijn en dan de baby niet meer zal accepteren...
Beetje een gelukkige huisvrouw idee...
Ik wil het gewoon echt niet
en als ik van te voren informeer en ze zeggen dat ze het me gewoon echt niet willen geven dan leg ik me erbij neer en zie ik ervanaf..
. Ik zou dan in jouw geval gewoon vast laten leggen dat je met ruggenprik wilt bevallen. Vooral bij een eerste komt het langzaam op gang en ben je dus vaak gewoon op tijd voor een ruggenprik.
Om eerlijk te zijn denk ik dat jij niet een heel reeel beeld hebt over een bevalling, of in ieder geval over hoe het ook kan gaan.
shilady schreef:Ik ben gewoon bang dat ik doordraai van de pijn en dan de baby niet meer zal accepteren...
en als ik van te voren informeer en ze zeggen dat ze het me gewoon echt niet willen geven dan leg ik me erbij neer en zie ik ervanaf..

Suzanne F. schreef:griebels schreef:Wat voor de een aanstellerig lijkt, kan voor de ander een paniekerig iets zijn.
Ik moet er niet aan denken omdat natuurlijk te bevallen, om meerdere redenen...
Ja dat zei je net ook al. Prima maar dan moet je zorgen dat je niet zwanger raakt.
Kwanyin schreef:Als je daar bang voor bent, ben je dan niet veel banger voor de zeer mogelijke véél langere pijn van een keizersnede? Ok je bent er misschien vanaf dan tijdens de bevalling, maar ernà krijg je het gewoon dubbel zo hard terug dan. Plus dat als je pech hebt je een dikke maand of langer plat ligt en niks mag, je kind niet kan verzorgen en alles door anderen moet laten doen. Inclusief dat je je kind niet onmiddellijk dicht tegen je aan kan trekken op je buik. Ik weet ook niet hoe het met KS zit met het stofje dat normaal vrijkomt in de hersenen van de vrouw die de bevalling doet vergeten en het moederinstinct opwekt. Maar ik vrees dat de kans veel groter is dat je je kind niet of moeilijker accepteert bij een pijnlijke keizersnede dan bij een pijnlijke bevalling.

Suzan schreef:shilady schreef:Ik ben gewoon bang dat ik doordraai van de pijn en dan de baby niet meer zal accepteren...
Kan uit eigen ervaring vertellen dat een ks, naast dat het niet bepaald pijnvrij is, emotioneel een grote impact heeft. Het is een onnatuurlijk proces, dat zeker voor de moeder emotioneel gezien moeilijk kan zijn, zowel direct na de bevalling als op de langere termijn. Uiteraard is het per persoon heel verschillend hoe je het ervaart, maar er rekening mee dat het niet alleen lichamelijk een impact kan hebben.

)
Cyntje schreef:Een natuurlijke bevalling wil niet zeggen dat je dan wel gewoon lekker met je kindje op je buik kunt liggen hoor...![]()
Mijn dochtertje werd vrijwel direct bij me vandaan gehaald (Streptokokken B) en heeft een week in een couveuse van me vandaan gelegen, ik had zoveel vocht in mijn benen en 24 uur weeën hadden er zo ingehakt dat ik 5 dagen lang met bed en al daarheen werd gebracht maar dan kun je ook niet op en neer blijven gaan, niet direct gaan wanneer je zelf wil. Pas de laatste 2 dagen kon ik in een rolstoel en kon mijn man vaker met mij wanneer we zelf wilde op en neer en de laatste nacht mocht ik bij haar op der kamertje slapen ( al heb ik geen oog dicht kunnen doen en hebben ze haar op den duur even meegenomen naar de teamkamer zodat ik kon bijslapen)
En dan had ik ook nog eens een dikke vette koortslip, dus niks geen kusjes geven. Op alle foto's heb ik een stom mondkapje op
Daarbij heb ik 5 dagen met een infuus gelopen en had mijn dochtertje ook een infuus, das ook niet handig vasthouden kan ik je vertellen
manishdra schreef:Toch vind ik het grappig dat ik schijnbaar een verschil lees...
Ik ben met keizersnee bevallen(ongepland), ik kreeg de beeb gelijk erna even te zien (lekker romantisch terwijl ze downstairs alles aan het schoonmaken en hechten en zo waren) daarna werd ze meegenomen voor testjes. Na een uurtje (toen ze daarmee klaar waren, madam had wat vocht in de longen) mocht ik haar gelijk zien en op de arm hebben. De 1e 2 dagen kon ik haar niet zelf verplaatsen ( en mezelf) maar dat ging daarna wel gewoon goed. Ook waren er helemaal geen bindingsproblemen.
Dat zijn ook maar de extremen denk ik zo. En natuurlijk worden er met kindje met ks met meer problemen geboren... Meestal is dat de reden dat er een ks ingezet word....
Ik ben helemaal niet van de operaties en heel erg van alles natuurlijk doen, maar een ks is echt geen doem scenario. En sommige vrouwen liggen na een natuurlijke bevalling ook 5 weken op bed. Natuurlijk is een ks heftige, maar de rest is maar net hoe je er zelf mee overweg gaat.