douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

Ik heb beetje verslaving aan douchen :') Gelukkig valt het de laatste tijd mee.
Ik douche meestal 1 of 2 x per dag, en was om de dag m'n haar.
Ga ook wel eens met nat haar in bed, poets ook wel eens m'n tanden onder de douche, gebruik vaak ook doucheschuim, washandje alleen wanneer ik een drukke dag bij paarden heb gehad en me dus heel vies voel en gebruik 1 grote handdoek..

Ik ga ook vaak zitten onder de douche, zijn er meer? :')
Heb het 1 keer eerder gehoord van iemand anders.. En dan douchekop in m'n hand.
Vind het wel fijn aan het eind van een (zware) dag of de ochtend na het uitgaan :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

zelfde probleem met zon rottige geiser.. ik ben ook snel klaar. eronder shampoo in me haar er direct na gell voor lijf tegelijk samen uitspoelen.. en net voor die koud word nog me voeten/ intieme gedeeltes.

zitten doe ik echt niet.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 29-10-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:56

Ik douche toch wel 10 minuten denk ik (als ik niet naar de paarden ben geweest, iets korter). Haren wassen zeker het dubbele.

Tanden poetsen onder de douche.. ja wel zo'n 5 x per week haha. Handig hoor!

Die grote handdoeken zijn idd wel fijn, maar dat zijn meer mijn fysio-handdoeken haha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:56

Ik douche ook altijd 's avonds, en ook iedere dag :j
(wel lekker om te douche als je de hele dag op stal hebt rondgelopen :)) )
Ik was om de dag mijn haren.
En ik gebruik ook geen washandje om me in te soppen met douchegel oid.
Ga met natte haren naar bed, gezien ik vaak pas laat onder de douche sta.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:57

Ik douche echt bijna nooit! Ik ga elke avond het bad in, en was mijn haren iedere dag. Soms als ik zin heb ga ik 's ochtends ook douchen (en was mijn haar dan ook).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:57

Vjestagirl schreef:
Ik gebruik mijn handdoeken een keer of 5 à 6 voordat ik ze was, k heb er 2, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam... Ze hangen uit elkaar in de badkamer en kunnen daar gewoon drogen.

Ik gebruik elke keer een schone handdoek, elke keer dat ik douche.
Ook als ik meerdere keren per dag douche zoals in de zomer, doe ik elke keer schoon ondergoed aan.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:57

Ik gebruik de handoek ook maar een keer. Wij allemaal hier. Het enige wat er na het afdrogen mee gedaan wordt is het bad (wij hebben bad + douche in een) uitdrogen en daarna de wasmand in.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:58

Maar ik begrijp dus dat er mensen zijn die alleen 's ochtends douchen, dus je gaat VIES je bed in.

's ochtends douchen, werken, paarden doen, slapen?

Aaaah nee ik kan echt niet zonder te douchen naar bed!

fliertje6

Wow iedereen wast zijn haar wel vaak/veel!!

Ik douche iedere avond, zo heet mogelijk en vaak heel lang, poets mijn tanden onder de douche, gebruik vloeibare (zwitsal goedenacht) zeep met mijn handen en gebruik maar een keer een mega grote handdoek.
Zitten in de douche doe ik ook, ik heb zelfs mn douchestoel laten staan ook al ben ik allang gerevalideerd van mijn verbrijzelde schouder :)

Mijn haar daarentegen is super dik/ lang en zwaar en ik heb een hekel aan nat haar in bed. Ik was het eens per week tenzij ik veel bij de paarden ben geweest of in een rokerige omgeving.
Hoe minder je je haar wast, hoe minder vet/ vies het wordt, dus vies is het zeker niet!
En voor ieder die zich afvraagt hoe mn haar dan droog blijft, ja ik gebruik zo'n ouderwets lelijke douchemuts :)

Vjestagirl

Ik weet dat ik altijd na 7 minuten weer terug ben bij mijn laptop. Dus lopen richting badkamer, uitkleden, douchen, afdrogen en terug lopen. Tenzij ik moet scheren, dan duurt t langer.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:59

En voor mensen waarbij het water snel koud wordt: Douchen met warm water en daarna je haren wassen met koud water (dus over de badrand gaan hangen)?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:00

Ik zing altijd onder de douche :+ en dan een kleine handdoek, droog me af en dan gaan mijn haren in een turbie towel (zo'n ding op je hoofd) en na een uurtje eraf, dan zijn ze bijna droog en dan laat ik ze helemaal droog worden. Als ik snel ergens heen moet föhn ik ze wel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:01

MerelxG_R schreef:
En voor mensen waarbij het water snel koud wordt: Douchen met warm water en daarna je haren wassen met koud water (dus over de badrand gaan hangen)?

Of onder de wastafel.
Mijn moeder is nog van de oude stempel en gaat niet dagelijks onder de douche, maar wast zich bij de wastafel. :D
Maar als ze haar haren wil wassen zonder te douchen, hangt ze boven de wastafel haar haar te wassen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:01

wat een leuk topic! :D

Ik douche eigenlijk altijd anders...zo was ik m'n haar meestal 3x per week (shampoo + conditioner en 1x in de 1,5 week een masker) en op de dagen dat ik niet was maak ik het meestal nat maar ook niet altijd.... wel altijd douchegel en ik moet weer eens zo'n puff kopen O:) tijdje gehad en dat was zo chill!

Oh, en als ik haast heb 's ochtends poets ik m'n tanden onder de douche :))

Wat ik laatst nog hoorde van een gast:
Hij beweerde nooit zijn handdoeken te wassen... :oo :r
Want: "als ik gedouched heb ben ik het schoonste in huis (lees: mannelijk studentenhuis ;)) dus maak ik mijn handdoek na iedere douchebeurt alleen maar schoner.."

iewl.. :\

xjesssicaa

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:05

ik ben wel eens onder de douche in slaap gevallen ..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:06

Ik gebruik mijn handdoek maar 1 keer, droog ze wel eerst voor ze de waston in gaan (iets met 'het weer'? van me moeder geleerd)

Ik douche me meestal op maandag/dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag. In het weekend moet ik namelijk werken en dan stinkt mijn haar naar de kaslucht (werk bij een rozenkwekerij) en op woensdag heb ik 2 uur lang gym dus dat vind ik wel zo fris. De rest van de dagen achter de wastafel.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:06

Ik gebruik m'n handdoek meerdere keren maar wij hebben handdoeken van 1.00 bij 1.50 dus meer handdoek dan lijf zegmaar ;) en ik heb heel kort haar.

maar ik lees hier dat heel veel mensen elke douchebeurt (dagelijks) scrubben? dat is toch hartstikke slecht voor je huid? dan hou je toch geen huid meer over als je dat dagelijks doet? :oo

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:07

Ilsemarie schreef:
maar ik lees hier dat heel veel mensen elke douchebeurt (dagelijks) scrubben? dat is toch hartstikke slecht voor je huid? dan hou je toch geen huid meer over als je dat dagelijks doet? :oo

Ik heb een hele dikke/vette huid, dus 4x in de week scrubben kan ik heel goed hebben :j En het doet echt wonderen voor mijn huid; heb meteen veel meer pukkeltjes, als ik het een week niet doe bijvoorbeeld.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:08

xjesssicaa schreef:

Oei! Niks ergs gebeurt?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:09

MyLittleLove schreef:
xjesssicaa schreef:

Oei! Niks ergs gebeurt?

neee, k was ontzettend moe en ging zitten ben zo in slaap gevallen, in 1x bonkte mn pa keihard op de deur of k nou al eens een keer klaar was met douchen :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:10

mika11 schreef:
Mijn nichtjes van 12 en 15 drogen zich nooit af na een douche, maar slaan een handdoek om hun haar, en doen een badjas aan tot ze droog zijn.Daarna kleden ze zich pas aan. Dit hebben ze geleerd van hun moeder ( is een Engelse). Dus misschien is dat typisch Engels?

Doe ik ook altijd, nooit geweten dat het een engels iets kan zijn, zal het eens navragen bij mijn engelse nicht.. En dan hop gelijk in badjas op de bank voor de laatste avondprogrammas op tv; op je gemakje pootjes en armpjes insmeren. Badjas moet iets vaker in de was, maar ach.. Wel zo relaxt zo :Y)
Ondertussen de pyjama voorverwarmen op de kachel en op het allerlaatst pas haartjes uit de handdoek, ontklitten, beetje laten drogen aan de lucht en dan hop in knot of vlecht en dan lekker je mandje in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:13

Vjestagirl schreef:
Ik gebruik mijn handdoeken een keer of 5 à 6 voordat ik ze was, k heb er 2, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam... Ze hangen uit elkaar in de badkamer en kunnen daar gewoon drogen.

Gadver.. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:14

Rebeccaa schreef:
Vjestagirl schreef:

Gadver.. :')

Wat is daar vies aan?

boooo

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:19

Ik kam m'n haar voor ik douche, dan als het nat is, als de shampoo erin zit, bij de conditioner, dan als ik klaar ben met douchen, met een masker erin en dan nog een keer als ik helemaal klaar ben :=

Voor de rest ben ik redelijk normaal denk ik, haha! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:22

Coentjuh schreef:
Maar ik begrijp dus dat er mensen zijn die alleen 's ochtends douchen, dus je gaat VIES je bed in.

's ochtends douchen, werken, paarden doen, slapen?

Aaaah nee ik kan echt niet zonder te douchen naar bed!

Ik douche ook 's ochtends en ik vind alleen 's avonds douchen net heel vies. Als ik 's ochtends opsta voel ik me walgelijk, ik zweet altijd wel in bed en ik zou echt niet met zo'n vies gevoel de dag willen doorbrengen :=

Ik heb overigens ook 2 handdoeken, één voor mijn haar en één voor mijn lichaam. Gebruik ze ook meerdere keren, ik ben maar een arme student en ik ga heus geen 7 handdoeken kopen voor iedere dag van de week en dan dubbel zoveel was moeten doen :+ Vind er niks vies aan. Je bent toch schoon als je uit de douche komt? Wat is er mis met één handdoek 3x gebruiken als jij de enige bent die hem gebruikt?