paardrijden en zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:19

Ik ken de scandic heel goed, het is echt een wereld dier hij is altijd gericht op mij en ik weet het is en blijft een dier maar ik heb al heel veel voorbeelden van dat hij zich rot schrok maar altijd rekening hield met mij. Ik ga overigens niet meer op buitenrit maar ik rij nog wel binnen en in de buitenbaan maar ook een vreemd en jong dier ga ik nu niet op hoor dat vindt ik ook onverantwoord!!! Ook als je bang wordt denk ik dat je moet stoppen (sowiezo als je bang bent moet je denk ik niet rijden maar goed).

En ja als je een buik krijgt is er niets aan te doen dan zal het ook wel eerder ophouden, je hebt het wel goed opgelost :D zakt je rijbroek dan niet af?

Ik had op advies van mijn schoonzusje 2 zwangerschapsbroeken gekocht met zo'n band maar tot op heden kan er nog wel een persoon bij met een hele dikke buik, die band is veel te wijd dus die liggen in de kast te wachten, als ik ze ooit aan zal hebben :o

rossebol

Re: paardrijden en zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

moet zeggen dat mijn rijbroeken aardig blijven zitten maar ik zal straks denk ik toch een andere oplossing moeten zoeken. Bij de eerste had ik een rijbroek tig maten te groot paste dan wel om mijn buik maar veelste wijd bij mijn benen wat dan ook niet lekker zit.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:08

De vorige keer dat ik hier poste vertelde ik blij dat ik nog wel rijd, maar inmiddels helaas Niet meer. Afgelopen zondag zo'n last van bandenpijn gekregen dat het niet meer te doen is. Ben nu bijna 19 weken zwanger. Vind het jammer maar het is niet anders. De rijbroeken passen ook niet meer echt :)

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:28

Ik heb doorgereden tot precies 40 weken zwangerschap. Toen vond mijn man het geen fijn idee meer. Natuurlijk waren het de laatste weken rustige ritjes. Toen ik niet meer in mijn zadel paste, reed ik verder op een barebackpad.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld of gedacht dat ik een groot risico liep.
Mijn verloskundige vond dat 1) mijn lichaam wel aangaf of het kon of niet (en nooit ergens last van gehad) en 2) ikzelf de risico's het beste kende en 3) die ook het beste in kon schatten. Ook vertelde ze dat de baby behoorlijk goed beschermd wordt door vruchtwater etc.

Deze foto is gemaakt in de laatste week;
Afbeelding

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:57

Beeezel prachtig gezicht zo op je paard! mooie ijslander heb je!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:45

rossebol schreef:
Beeezel prachtig gezicht zo op je paard! mooie ijslander heb je!

Dankje. Ik zag al dat ik hetzelfde over jouw IJs kan zeggen. :)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 22:54

woaw beeezel... wat een prachtige 'oer' foto!.. een paar berenvellen om je heen en het plaatje is compleet! heel puur... mooi!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:28

rhian schreef:
woaw beeezel... wat een prachtige 'oer' foto!.. een paar berenvellen om je heen en het plaatje is compleet! heel puur... mooi!

Dankje. Ik ben zelf ook erg blij met deze foto. <3

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:09

Scandicnr1 schreef:
Ik ken de scandic heel goed, het is echt een wereld dier hij is altijd gericht op mij en ik weet het is en blijft een dier maar ik heb al heel veel voorbeelden van dat hij zich rot schrok maar altijd rekening hield met mij. Ik ga overigens niet meer op buitenrit maar ik rij nog wel binnen en in de buitenbaan maar ook een vreemd en jong dier ga ik nu niet op hoor dat vindt ik ook onverantwoord!!! Ook als je bang wordt denk ik dat je moet stoppen (sowiezo als je bang bent moet je denk ik niet rijden maar goed).

En ja als je een buik krijgt is er niets aan te doen dan zal het ook wel eerder ophouden, je hebt het wel goed opgelost :D zakt je rijbroek dan niet af?

Ik had op advies van mijn schoonzusje 2 zwangerschapsbroeken gekocht met zo'n band maar tot op heden kan er nog wel een persoon bij met een hele dikke buik, die band is veel te wijd dus die liggen in de kast te wachten, als ik ze ooit aan zal hebben :o

Haha ja dat dacht ik ook bij mijn eerste zwangerschaps broek maar reken maar dat het gaat passen ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:09

Beeezel schreef:
Ik heb doorgereden tot precies 40 weken zwangerschap. Toen vond mijn man het geen fijn idee meer. Natuurlijk waren het de laatste weken rustige ritjes. Toen ik niet meer in mijn zadel paste, reed ik verder op een barebackpad.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld of gedacht dat ik een groot risico liep.
Mijn verloskundige vond dat 1) mijn lichaam wel aangaf of het kon of niet (en nooit ergens last van gehad) en 2) ikzelf de risico's het beste kende en 3) die ook het beste in kon schatten. Ook vertelde ze dat de baby behoorlijk goed beschermd wordt door vruchtwater etc.

Deze foto is gemaakt in de laatste week;
Afbeelding

Mooi paardje en mooie buik!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:09

Nou, bij deze kan ik met volle trots melden dat het zo ver is...

*\o/* We zijn zwanger!!! *\o/*

Ben eens benieuwd hoe het gaat verlopen... Zoveel vragen en onduidelijkheden nog, zo ook hoe ik verder blijf werken met de paardjes...
Maar goed, morgen een rustig buitenritje gepland, eens kijken of ik me anders op een paard voel nu ik weet dat ik iets heel waardevols mee draag...

Ik ga eerst maar es wennen aan het idee überhaupt zwanger te zijn...pffhaha...

groetjes, rian...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:10

Van harte en geniet ervan!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:24

Ja dankje! Ga ik zeker doen... :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:26

Hoeveel weken ben je nu?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:42

we hebben vandaag de test gedaan, dus het nieuws is pas net tot ons door aan het dringen... :)
Waarschijnlijk 4 of 5 weken. Dit is lastig precies te zeggen omdat mijn cyclus erg onregelmatig is geweest het laatste half jaar ( huisarts zegt door ontpillen).

Spannend allemaal... Zou het van de daken willen schreeuwen maar partner wil het liefst nog een paar weekjes wachten... Mijn hoofd snapt dat, mijn gevoel heeft er moeite mee... haha...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:43

Ontpillen geloof ik nooit zo in, ik heb ook 10 jaar de pil geslikt en binnen het jaar zwanger

Hoe voel je je Rian?
Tegen de misselijkheid; gemberpillen, kleine hapjes vanillevla en kleine beetjes eten. Als je maag leeg is wordt de misselijkheid alleen maar erger is mijn ervaring

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:52

Ja, ik heb 4 jar de pil geslikt... Kreeg twee keer een menstruatie en daarna is mijn periode gewoon een half jaar weggeweest... Naar de huisarts geweest, ja, en die zei dat komt door het ontpillen... ( geen idee, laat me er niet over uit)..

We hebben het nu de eerste keer serieus geprobeerd ( dmv temperaturen) en meteen raak! :)
Echt te gek gewoon... Voel me ook ergens schuldig omdat ik weet hoeveel mensen er jaren over doen... zucht... Maar goed, wij zijn er natuurlijk dolblij mee!!!

Voel me kiplekker, echt! Alleen wat moe sinds deze week... en af en toe wat krampjes in mijn buik. Mijn borsten zijn wel erg gevoelig, maar dat had ik al langer.. erg vervelend is dat... hoop dat dit snel over gaat... ( zelfs het water van de douche doet pijn...belachelijk gewoon)...

wel fijn even met iemand erover te praten... :) bedankt!
Ben zo blij!!!! :) :) :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:53

Zere borsten had ik ook en toen wist ik niet dat ik zwanger was!
Misselijk werd ik pas na 5 weken...dus dat kan nog komen of niet hoop ik voor je!

Als je nog vragen hebt oid dan kan je mij ook pben hoor als je wil

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:15

Gefeliciteerd!! Zere borsten was hier ook 1e symptoom, misselijk pas bij 6 weken.. ik vond de 1e keren te paard wel extra spannend maar dat gevoel zakte ook wel weer weg naarmate ik aan het idee gewend was.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:28

Van harte gefeliciteerd, wat super leuk! *\o/*
Ik kwam erachter dat ik zwanger was doordat ik al een paar dagen spuugmisselijk was, begon op maandag. Heb op woensdag een test gedaan, positief tot mn grote schrik en op vrijdag begon het spugen. Ik was toen 6 weken. Moe, zere borsten enz enz heb ik ook allemaal gehad, moe was na 3 mnd weer over, het spugen heeft helaas tot op de verloskamer geduurd.

Luister naar je eigen gevoel en nog belangrijker: geniet ervan! ;)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:36

Bedankt voor jullie warme reacties!!!
Dat doet echt goed gewoon! :)

Oew, ja, ik hoop dat die misselijkheid lekker wegblijft... ben al niet zo'n goede eter ( wel gezond maar mag best een kilootje bij)...

Bedankt Roselie, ik houd me aanbevolen.. ;)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:53

Wat leuk zeg!! gefeliciteerd!

Weet iemand hier hoe het zit ik ben nu 27 weken zwanger en kreeg vandaag te horen dat mijn contract niet verlengd gaat worden deze loopt eind februari af.
Nou zou ik op zijn vroegst 6 maart met verlof gegaan zijn.
Heb ik nu nog wel recht op het zwangerschapsverlof? en moet ik dit nu zelf regelen? of gaat dat nog via mijn werk aangezien ik daar al wel bericht van heb gehad een tijd geleden.

Sorry een beetje warrige vraag maar ben momenteel ook erg in de war had dit niet zien aankomen aangezien ze mij in het begin van mijn zwangerschap gezegd hebben dat ik me absoluut niet druk moest maken om de verlenging dit zou gewoon gebeuren en nu krijg ik dit.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:15

Sjonge, wat vervelend Rossebol, daar zit je nu ook niet op te wachten. Als je zwanger bent mogen ze je officieel geloof ik niet ontslaan, maar hoe dat zit met aflopende contracten weet ik niet... in ieder geval sterkte ermee!

Hier trouwens inmiddels 26 weken zwanger en zit er nog regelmatig op hoor!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:18

Maakt met tijdelijke contracten helaas niet uit. :(:)
Je hebt ook geen recht meer op verlof.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:31

Helaas mogen ze met tijdelijke contracten gewoon niet verlengen tijdens je zwangerschap.
pff iris meen je dat nou dat word me nog wat dan want geen hond die me aanneemt nu natuurlijk dit betekend dus dat ik ook geen zwangerschapsuitkering ga krijgen?
Ik moet van de week gewoon maar eens naar het cwi om te informeren.