Petra_O schreef:Ik zit by Zekur van unive en ik betaal 88 euro per maand. Her zit geen tandartsverzekering bij. Ik vind het een heel vreemd systeem met dat eigen risico, want mensen die nooit iets hebben zijn er altijd de dupe van. Ik ben acht jaar geleden voor het laatst bij mijn huisarts geweest. Ik heb nooit iets (afkloppen) en clain dus ook niets. Maar ik betaal me wel blauw elke maand en als ik dan iets heb, moet ik het alsnog zelf betalen.
Ik werk in een apotheek, en daar merk je goed dat verzekeraars zich steeds meer met de zorg gaan bemoeien. Dat we mensen merkloos ipv merk moeten geven, dat snap ik. Want dat kan gerrust honderd euro per drie maanden schelen voor hetzelfde medicijn. Maar dat we dan verplicht medicijnen van een bepaalde fabrikant moeten gaan bestellen waar een achterlijk lange levertijd op zit, dat snap ik dan weer niet. Steeds meer medicatie wordt uit het basispakket gehaald, of nog maar gedeeltelijk vergoed. Maagbeschermers voor incidenteel gebruik gaan er ook uit waarschijnlijk. Slaapmiddelen worden niet vergoed. Anticonceptie niet. Over the counter producten niet. Het wordt steeds erger. En wij maar premie betalen....
(moest even ventileren hoor...)
Beetje rare uitspraken als je bij een apotheek werkt. Je zou dan wel moeten weten dat het niet de verzekeraars zijn die bepalen maar de overheid. De overheid stelt ( samen met de zvn) de lijst op van preferente geneesmiddelen op. Als jullie als apothekers tegen levertijden aanlopen dien je dat bij de zvn aan te geven dan pas kan er iets aan gedaan worden. Maagbeschermers gaan er inderdaad uit wel blijft het vergoed worden voor chronische gebruikers. Slaapmedicatie is er al jaren uit maar kan wederom bij chronisch gebruik nog steeds vergoed worden. Anticonceptie wordt ook nog tot 21 jaar vergoed of bij 2 verschillende medische indicaties tevens wordt de diana ook nog steeds vergoed uit de basisverzekering. Daarbij is het overal in een aanvullende verzekering opgenomen.
Dus sorry dat ik het zeg maar zo worden er een hoop onwaarheden de wereld in geholpen en snap ik heel erg goed dat ik dagelijks mensen spreek die met allerlei spreuken vanuit de apotheek komen.